- 3 Septembrie 2016
- 6.938
- 5
- LOCATION
- Bucuresti
cosmin78 a spus:si aici intervine alta treaba...modulul o sa semene cu un dromader,unde muntii se inalta si se coboara la nivelul 0 al modulului.ceea ce ma face sa cred ca standardul adoptat de voi privind capetele modulelor este doar pentru module...de campie.
in opinia mea,capetele ar trebui sa aiba linia la +2 sau +3 (nivelul 0 nefiind necesar) ,iar in stanga sau in dreapta liniei relieful sa urce pana la o anumita cota,fiind astfel mult mai usor sa inserezi un modul cu peisaj montan.
Din fotografiile pe care le-am vazut pe net am tras concluzia ca linia nu urca si nu coboara. Ramane la acelsi nivel, al privitorului, si doar peisajul urca si coboara. Poate urca sau cobora numai in cazul liniilor ce trec una peste alta sau in cazul modulelor ce au industrii, sa le spunem, la alt nivel decat intreg circuitul - cazul unei exploatari forestiere - dar sun cazuri izolate, module separate, ce nu afecteaza nivelul general.
Ar fi greu de facut module, perfect conectabile cu altele, daca ai urca sau ai cobora linia.
O sa mai caut sa ma documentez dar, repet, din ce am vazut linia este exclusiv la acelasi nivel.
Ca linia nu trebuie sa fie direct pe plansta si sa fie inaltata la 3 - 5 cm este cu totul altceva. Asta depinde de standardul adoptat si, este adevarat, ai avea, permanent, linia pe un rambleu fapt ce ofera mult mai multe posibilitati la amenajarea terenului. Nu am vazut linie in camp la nivelul terenului arabil.
Daca linia, aflata la nivelul zero, trece printr-o zona muntoasa nu poti reprezenta, pe partea cu versantul, canalul de colectare al apelor decat daca tai planseta.
Si da, este, adevarat este mai mult de lucru si presupune renuntarea la planseta si adoptarea sistemului pe coaste/sectiuni transversale.
10 mm de la planseta la partea superioara a caii de rulare mi se pare putin
NEM (MOROP) da tot 10 mm de la ciuperca liniei la terasament neluind in calcul rambleul
http://www.morop.org/fr/normes/nem122_f.pdf
desi face trimitere la normele care reglementeaza profilul transversal al caii ferate unde apare rambleul.
Adevarul este ca nu prea am inteles ce au vrut sa spuna deoarece se cam contrazic cu cele spuse la modulele de interconectare
http://www.morop.org/fr/normes/nem909d_f.pdf
Oricum, parerea mea, traseul/circuitul nu trebuie sa urce sau sa coboare decat in cazuri exceptionale: module neconforme cu standardul adoptat si interpunerea unui modul de interconectare care presupune o linie in panta.
Nu stiu daca se vede bine in fotografie
Foto de pe situl http://www.railnet.sk/
dar linia este la acelasi nivel pe tot circuitul.