Idei si constructia modulelor

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.305
284
Iași
LOCATION
Iași
Horia_Radulescu a spus:
...

ca sa raspund lui Gyuri la punctul "H", la noi la FREMO fiecare este responsabil pentru materialul sau rulant (functionare), insa inainte de intalnire se face o lista cu materialul disponibil, pentru ca avem si un responsabil cu formarea garniturilor autentice (sau de exemplu necesarul de vagoane de marfa la diferitele "industrii"... ca daca nu am cu ce sa duc carbune de la mina la furnal si de acolo cocs la otelarie, degeaba am 20 de vagoane platforma sa duc placile de otel la fabrica de masini si acolo inca 10 vagoane inchise ca sa duc masinile gata fabricate... :D la extrema asta inca nu s-a ajuns la voi, insa cum ar fi un traseu logic simplu, de exemplu "taiat lemne in padure > incarcat lemne in gara X > transportat si descarcat la fabrica de lemne > de acolo incarcat scanduri > transportat la gara Y > de acolo transbordare pe vapor, slep, camion, etc (si evident retur vagoane goale)"
:(
Sa schimbam putin macazaul.

Ce ne facem cu "specificul" modulelor? Facem toti gari? Daca pe viitor ajungem sa facem expozitie intr-un spatiu mult mai mare, mergem cu trenul din gara in gara? Adica clubul x are gara, clubul y are gara, pasionatul z are tot gara si tot asa?

Vreau sa stiu daca se baga cineva la facut alte module, ce ar vrea sa faca?
Zona montana cu poduri, zona de campie, triaj, un combinat chimic, o mina, etc. Ar fi bine sa stim si aceste aspecte inainte de a ne apuca sa facem alte module.

De exemplu eu am vorbit la expozitie cu Vali si am fi tentati sa facem o zona de munte, cu ceva viaducte.
 

IonutTrif

Moderator
Super Moderator
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Si eu as fi tentat de un modul cu un pod, sau unul cu o mica zona de industrie.
 

Ghiata

Active Member
Trenulist
3 Octombrie 2009
202
0
Bucuresti
www.alarms-gds.ro
WEBSITE
http://www.alarms-gds.ro
YAHOO
muscalubz
LOCATION
Bucuresti
Super schimbarea de "macaz"
Chiar sunt la inceputul (pe hartie) unei idei despre ce modul sa fac .
Am inceput diorama, am stricat, iar am inceput, iar am pus la conservare. Spatiul ma omoara.
Deci modul.
1. Zona miniera (doar am fost miner).
2. Fabrica de cherestea.
Din cate am vazut pe net se pot realiza detalii impresionante.
Bineinteles cu linie dubla (presupun ca este cea mai viabila)
Intrebare. 500 latime este obligatoriu pe toata lungimea modulului sau......numai la capete?
preventiv scuze de intrebare daca este la nelalocul ei :lol:
 

tyco

Well-Known Member
Trenulist
24 Iulie 2016
779
1
Arad
sageata-verde.uv.ro
WEBSITE
http://sageata-verde.uv.ro/
YAHOO
thetycoon_tyco
LOCATION
Arad
Pai daca e modul standard de parcurs(nu are operator si se afla in juristictia unei gari), de aia e modul standard, ca sa se respecte anumite dimensiuni...Scopul modulelor, in primul rand, este ca se pot aranja oricum. Daca difera latimea, deja posibilitatile de montaj sunt mai restranse...
 

Horia_Radulescu

Moderator
Membru personal
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
5.352
11
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
buna,

Florin ridica o tema - pentru mine - fundamentala, pentru ca e vorba pana la urma de conceptul de functionare al aranjamentului (asa se numeste o diorama compusa din module / segmente)

faptul ca un modul pe care este un combinat chimic e mai larg decat unul cu pajiste nu e o drama, numai ca un combinat chimic incape mai degraba pe 3-4 segmente care functioneaza toate ca un singur modul, cu capete normate doar la iesiri...

depinde si cu ce trenuri "alergati" - la trenurile de calatori, sunt doua aspecte principale: mersul din statie in statie si compunerea garniturii, prin adaugarea sau scoaterea de vagoane in statiile de pe parcurs prin locomotiva de manevra.

exemplu: sa zicem ca faceti un "Dacia" care merge de la un cap la altul al aranjamentului si inapoi fara modificari, insa si un "Ister" in care intr-o gara de pe parcurs se desprinde "grupa de Satu-Mare" ;-) si pleaca in alta directie.

aici am ajuns deja la Trennungsbahnhof, gara de separare, din care se pleaca in mai multe directii... inca nu am vazut la voi, sau poate ca nu am fost atent.

la trenuri de marfa e mai complex, puteti avea sau DG / TEEM / PIC sau cum le-o mai spune acum, trenuri directe de la A la B, fie trenuri (mai mici) intre diferitele industrii de pe parcurs; ideal ar fi un amestec.

asta cere si un operator separat; sa vezi ce va injura Florin CJ daca pe langa faptul ca trebuie sa dea "liber" la expresul de la linia 3 trebuie sa faca concomitent si manevra cu 2 Gbs-uri la rampa pentru animale pe linia cinci... ;-)

nu neglijazti si segmentele / modulele de linie: mai multe treceri la nivel cu CF, poduri, viaducte, paduri (adevarate, nu cu 10 copaci), santiere (poate veti construi si voi autostrada Transilvania pe langa in model) etc, sunt la fel de importante precum garile... nimic mai frumos decat sa urmaresti un TGV de 10 vagoane, un expres de 9-10 vagoane UIC Z sau un marfar de 20 de vagoane cum se "scurge" prin peisaj, nu numai cum se opreste in gara!
 

IonutTrif

Moderator
Super Moderator
Trenulist
22 Ianuarie 2016
1.040
0
Cluj-Napoca
YAHOO
ionuttrif
LOCATION
Cluj-Napoca
Ghiata a spus:
Intrebare. 500 latime este obligatoriu pe toata lungimea modulului sau......numai la capete?
preventiv scuze de intrebare daca este la nelalocul ei :lol:
500 mm latime este doar pentru capete. La fel am facut si noi cu gara Blandiana, 50 la capete si 60 in rest pentru a avea spatiu.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.305
284
Iași
LOCATION
Iași
@ Ghiata
Florinn a spus:
Standard romanesc de module

2.2 Dimensiuni si specificatii despre module
____- Dimensiunile acceptate pentru module sunt 500x(800...1200) mm. (vezi fig. 4.1 pentru modul recomandat de constructie a structurii modulului)
____- Exceptie de la aceste dimensiuni pot face modulele destinate conectarii intre diferite standarde de module, si modulele care impreuna formeaza un ansamblu, de exemplu module care impreuna formeaza o gara, caz in care doar capetele modulelor de margine trebuie sa respecte standardul.
____- Planul superior al modulului trebuie sa aiba 1000 mm de la podea.
____- Fiecare modul trebuie sa aiba 4 picioare cu posibilitatea reglarii in inaltime de +/- 30 mm.
____- Materialul in care se confectioneaza modulul trebuie sa fie uscat, bine ranforsat, fara a se putea deforma ulterior
 

Gyuri

Active Member
Trenulist
14 Septembrie 2010
129
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Sunt de acord, sectiunea aceasta sa fie mai mult tehnica. Sa pornim un alt topic pentru partea artistica.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.305
284
Iași
LOCATION
Iași
Am facut alt topic.
Pentru cei interesati aici vom scrie despre tematica modulelor.
 

Ghiata

Active Member
Trenulist
3 Octombrie 2009
202
0
Bucuresti
www.alarms-gds.ro
WEBSITE
http://www.alarms-gds.ro
YAHOO
muscalubz
LOCATION
Bucuresti
Stiu .........stiu.........
Am citi si rascitit Gam3, de aceea mi-am si cerut scuze anticipat.
Dar Am vazut module care au 500 la capete dar se ma "ingrasa" pe drum dupa care revin la "greutatea" initiala la celalalt capat.


Vreau sa incep asa ceva.
 

060-EA

Well-Known Member
Trenulist
10 Mai 2016
861
0
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
YAHOO
paul_c_92
LOCATION
Oradea
Ghiata a spus:
Stiu .........stiu.........
Am citi si rascitit Gam3, de aceea mi-am si cerut scuze anticipat.
Dar Am vazut module care au 500 la capete dar se ma "ingrasa" pe drum dupa care revin la "greutatea" initiala la celalalt capat.


Vreau sa incep asa ceva.
In standardul romanesc de module se precizeaza raza minima pentru curbe: 1000 mm.
Tu ai acolo R2 si R3, indiferent de producatorul sinelor, nu sunt acceptate aceste raze.
 

obiwan

Well-Known Member
Trenulist
24 Aprilie 2008
2.684
0
cluj
LOCATION
cluj
Ghiata, pune flexibila si te joci cu ea cum vrei. Dupa mine, programele de proiectare traseu cu raze strict determinate/producator sunt niste zerouri. Pui sina cum iti place, chestia e sa respecti distante conventionale, plasari etc. Deasemenea, trebuie sa ai grija cu panta sau rampa.

La expo Cluj 2010 s-a pus problema modulelor, mie nu-mi convine latimea, am boala muntilor si dealurilor si nu pot dezvolta verticale. Dar pot opta pentru module standardizate alaturate. Io zic ca e ok asa.

Sporuri in shine!
 

d0ru_b

Well-Known Member
Trenulist
9 Noiembrie 2008
364
0
Cluj-N / Lugoj
YAHOO
doru_basaliga
LOCATION
Cluj-N / Lugoj
obiwan a spus:
La expo Cluj 2010 s-a pus problema modulelor, mie nu-mi convine latimea, am boala muntilor si dealurilor si nu pot dezvolta verticale. Dar pot opta pentru module standardizate alaturate. Io zic ca e ok asa.

Sporuri in shine!
poti incerca sa faci munti si sa pastrezi inaltimea standard de la sol la sine dar ai nevoie de module mai adanci, si aici intervine problema prinderii intre module. pozitia gaurilor de fixare e... fixa :).
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.950
176
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
d0ru_b a spus:
...poti incerca sa faci munti si sa pastrezi inaltimea standard de la sol la sine dar ai nevoie de module mai adanci, si aici intervine problema prinderii intre module. pozitia gaurilor de fixare e... fixa :).
...sau module mai inalte :wink:
si aici intervine alta treaba...modulul o sa semene cu un dromader,unde muntii se inalta si se coboara la nivelul 0 al modulului.ceea ce ma face sa cred ca standardul adoptat de voi privind capetele modulelor este doar pentru module...de campie.
in opinia mea,capetele ar trebui sa aiba linia la +2 sau +3 (nivelul 0 nefiind necesar) ,iar in stanga sau in dreapta liniei relieful sa urce pana la o anumita cota,fiind astfel mult mai usor sa inserezi un modul cu peisaj montan.
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.545
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
@Cosmin, latimea de 500 este o constrangere sau un compromis, cum doresti sa ii zici, legat de problema logistica, adica transportul modulelor, problema pe care multi o neglijeaza.

La Club am discutat despre realizarea a 10 m de module cu traseu, deci topicul deschis de Florin este foarte bun.
Ca sa il fericim si pe Ionut, vom incepe constructia lor dupa ce gara Blandiana va fi finalizata d p d v estetic.

Personal intentionez sa fac 2 module cu vale adanca si viaduct.
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.950
176
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Florin,

nu ma refeream la latime,ci de profilul capetelor!aici cred ca-i buba.ce se vede in sectiunile capetelor? un dreptunghi cu una sau 2 linii asezate pe el.in stanga si in dreapta,totul plan...tradus in relief pe modul=camp.
daca in stanga liniilor,sau in dreapta,nu ar fi plan,ci sectiunea unui deal,atunci realizarea unui modul montan sau cu teren accidentat ar fi mai usor si verosimil.
 

Florinn

Well-Known Member
Membru personal
Trenulist
17 Ianuarie 2006
5.545
1
Cluj Napoca / Bucuresti
www.trains-addicted.ro
WEBSITE
http://www.trains-addicted.ro
YAHOO
bogdannf
LOCATION
Cluj Napoca / Bucuresti
Ai dreptate insa atunci s-ar reduce mult posibilitatea de a conecta orice modul cu orice modul.

Cine doreste sa faca dealuri, munti, vai, etc, face 2-3 module conectate care au obligatia de a respecta standardul (ca si conectare) doar la capetele celor 2-3 module conectate impreuna.