Iasi: Activitate FeRoviaRa prin Garile Iasilor [2008]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
10 august 2008 – Activitate FeRoviaR㒠în Gă’rile Iaşilor<i></i>

Dup㒠ce am că’lă’torit 122 de kilometri şi dup㒠ce am vizitat Iaşiul pentru câteva zeci de minute, paşii mei s-au hotă’rât a că’lca pe traversele liniilor de cale ferat㒠ieşene. Aşadar, v㒠invit în continuare la un reportaj în care Gara Iaşi, Gara Internaţional㒠Nicolina precum şi locomotivele active în ziua de 10 august 2008 sunt personajele principale, iar infrastructura feroviar㒠ieşean㒠– decorul.

într-un blog anterior pomeneam de scurta plimbare pe care am fă’cut-o pe stră’zile ieşene. Veneam agale pe strada Gă’rii că’tre îns㒺i Gara Iaşi. Nu pentru plecarea acasă’, ci pentru o explorare mai amă’nunţit㒠a teritoriului. Eram dornic s㒠descopă’r noi locomotive, vagoane, ba chiar m㒠aşteptam s㒠vă’d vreo locomotiv㒠diesel-electric㒠modernizat㒠General Motors (EGM clasa 65/63) şi tot aşa mai departe. Că’lă’tor pe liniile ferate ale Iaşilor, la fel ca şi alţi zeci şi sute de oameni pasionaţi de dinaintea mea, am dus tradiţia mai departe. Aşadar, la drum, dragii mei cititori!
<i></i>

Automotorul Malaxa pe 2 osii<i></i>



12:30<i></i>

Pentru o mai bun㒠surprindere a gă’rii, am urcat pe pasarela (cam şubredă’, din câte am înţeles) care leag㒠zona Pieţei Gă’rii şi Cartierul Alexandru cel Bun (cu mulţumiri lui mardaryroby pentru detaliile oferite în direct prin telefon). Deşi cu probleme, pasarela ofer㒠un loc numai bun de a urmă’ri activitatea din complexul FeRoviaR Iaşi. Dar cum regula zice: „Staţionarea este interzisă’”, nu mi-am permis s㒠atrag prea mult atenţia.

Din instinct, am urmat scă’rile pasarelei cu dorinţa de a fotografia liniile Gă’rii Iaşi<i></i>


Tablierul pasarelei Gă’rii Iaşi<i></i>


Detaliu cu Clă’direa Gă’rii Iaşi Nord<i></i>


Liniile Gă’rii Iaşi - grupa Nord<i></i>




Liniile care duc spre Revizia de Vagoane Iaşi<i></i>




Åži iat㒠Revizia de Vagoane Iaşi<i></i>


Gara Iaşi şi peroanele liniilor<i></i>


Mai multe vagoane în conservare<i></i>






O locomotiv㒠tracta câteva vagoane de că’lă’tori pe canalul de reparaţii<i></i>





Mai jos v㒠prezint o fotografie cu o locomotiv㒠diesel-hidraulic㒠(DHC-541) care urma s㒠se cupleze la unicul vagon de că’lă’tori al Trenului Personal 6506, Iaşi – Ungheni Prut. Acest tren nu avea s㒠circule pentru mult timp în compunerea prezentată’…

DHC-541 cu vagonul de că’lă’tori Dimitrov ca Tren Personal Iaşi - Ungheni Prut<i></i>



12:40<i></i>

Åži cum am vă’zut ce-am vrut s㒠vă’d (şi mai erau multe de fotografiat – mai ales locomotivele cu aburi de lâng㒠capă’tul pasarelei care face legă’tur㒠cu cartierul Alexandru – dar nu am ştiut de acestea), m-am îndreptat cu pasul şi cu mintea că’tre cele dou㒠locomotive albastre ale COMAT Iaşi pe care le-am reperat când am ajuns în Iaşi dinspre direcţia Paşcani. Pas cu pas, pe o distanţ㒠de 2000 de metri, am mers pân㒠la Bariera „Dacia - Canta”, acolo unde se aflau cele dou㒠locomotive albastre.

Terminalul staţiei Iaşi Nord<i></i>


Aceeaşi clă’dire, vă’zut㒠de la sol<i></i>


Pasarela de pe care am realizat fotografiile precedente<i></i>


Capetele liniilor 1C şi 2C<i></i>


Liniile Gă’rii Iaşi<i></i>


Vagoanele Trenului Personal Iaşi – Bacă’u, gata de plecare<i></i>


Faţă’-n faţ㒠cu bolidul de 5100 de kW<i></i>


Un tren cu etaj no. 126 cu vagoane 36-17<i></i>


Din direcţia Paşcani venea Trenul Intercity 564, (Bucureşti) Paşcani – Iaşi, tractat de EC1-126<i></i>


Locomotiva electric㒠EA1-708 se pregă’tea s㒠ia în primire Trenul Personal Iaşi – Paşcani<i></i>



12:50<i></i>

Dup㒠ce treceam de semnalele de ieşire din Gara Iaşi spre direcţia Paşcani, traseul mi-a rezervat o curb㒠spre stânga. înaintea acesteia, se conecteaz㒠la linia curent㒠atât linia dinspre Depoul de Locomotive şi Automotoare Iaşi, cât şi liniile de garare a trenurilor din Gara Iaşi – grupa C.

Semnal luminos de ieşire din Gara Iaşi<i></i>


Atenţie, urmeaz㒠o limitare de vitez㒠din cauza pasajului<i></i>


Spre Paşcani<i></i>




Atenţie la Dacia Papuc... <i></i>


…Cât de la limit㒠este parcat㒠pe platformă’? <i></i>


Pe aici se circul㒠cu 40 km/h<i></i>


înainte cu vitez㒠stabilită’! <i></i>


Vedere spre direcţia Gă’rii Iaşi<i></i>



13:00<i></i>

Pân㒠la cele dou㒠locomotive am înaintat cu o vitez㒠destul de mică’, în timp ce admiram şi observam semnalele, linia. Totodată’, eram în aşteptarea Trenului Personal 6455, Iaşi – Paşcani. Era prima dat㒠când treceam pe acolo şi eram dornic s㒠înregistrez tot ce era de înregistrat.

De la baza liniei ferate 606, vedere spre Paşcani<i></i>


Mult㒠verdeaţ㒠peste linia care ducea spre un agent economic<i></i>


Indicatorul sfârşitului liniei de contact<i></i>


Indicatorul „Aşteaptă’” şi borna hectometric㒠aferent㒠liniei 606<i></i>


EA1-708 cu un Tren Personal spre Paşcani<i></i>




Un tren pe o singur㒠şină’. Aţi mai vă’zut aşa ceva? <i></i>


Efect de concavitate a lentilei aparatului, uşor de observat pe semnalele luminoase<i></i>


Semnalul este pe partea stâng㒠a că’ii<i></i>


Coloşi cu ciment de lâng㒠calea ferat㒠Iaşi – Paşcani<i></i>


Tot înainte spre Paşcani<i></i>





13:10<i></i>

Ei, într-un sfârşit, am ajuns şi la cele dou㒠locomotive diesel albastre ce vegheau în curtea unui fost operator industrial – B.J.T.A.M – care acum este Comat Iaşi. Prima dintre ele este locomotiva diesel-hidraulic㒠LDH45-374 sau DHA. A doua dintre ele era tot o locomotiv㒠diesel-hidraulică’, îns㒠cu putere mai mică’. Construit㒠la Uzinele 23 August Bucureşti, aceast㒠locomotiv㒠are un motor Maybach cu 6 cilindri care dezvolt㒠250 de cai putere, poate atinge o vitez㒠maxim㒠de ~45 km/h şi ofer㒠o forţ㒠de tracţiune de 79 kN. Cântă’reşte „doar” 24 de tone. Sigur, toate aceste date sunt obţinute din cartea de locomotive diesel-hidraulice, îns㒠tare mult mi-aş fi dorit s㒠cunosc aceste locomotive mai „intim”, mai „practic”…

LDH45-374, locomotiva albastr㒠din curtea Comat Iaşi<i></i>




LDH25-200, locomotiv㒠cu vitez㒠maxim㒠de 34 km/h<i></i>


Locomotiv㒠diesel-hidraulic㒠de 250 de că’i putere, vedere laterală’<i></i>


Detaliu cu osiile motoare cuplate cu biele ale LDH25<i></i>



13:20<i></i>

Dup㒠ce am fost alungat cu vorbe urâte de că’tre paznicul de acolo, am pornit înapoi spre Gara Iaşi. Timp era suficient de o plimbare şi pân㒠în Triajul Socola.

Spre Gara Iaşi<i></i>




Detaliu cu stâlpii de susţinere a catenarei<i></i>



13:30<i></i>

O alt㒠surpriz㒠pe care am descoperit-o în acea zi a fost întâlnirea cu automotorul Malaxa cu numă’rul de înmatriculare 77-0141-0. De regulă’, acest automotor aparţine clasei 78 conform dimensiunilor. Totuşi, merit㒠de menţionat c㒠vehiculul FeRoviaR este pe 2 osii. Alte caracteristici tehnice nu cunosc, dar poate cineva dintre voi m㒠va putea ajuta s㒠aflu mai multe despre acest automotor.

în zon㒠de curbă’, mergeam înapoi spre Gara Iaşi<i></i>


în linie dreapt㒠spre Gara Iaşi<i></i>


Depoul de Locomotive şi Automotoare Iaşi<i></i>


în apropierea Gă’rii s-a observat un automotor şi un utilaj feroviar<i></i>


Vehicule feroviare care mai de care: un automotor, un plug de ză’pad㒠şi un utilaj de întreţinere a că’ii ferate<i></i>


Automotorul Malaxa no. 141<i></i>


Un tren etajat şi liniile Gă’rii Iaşi Nord<i></i>



13:50<i></i>

Dup㒠vreo 20 de minute de la întâlnirea cu automotorul pe 2 osii de lâng㒠Gara Iaşi, am poposit, din nou, pe peronul Gă’rii Iaşi urmând ca de data aceasta s㒠urmez calea ferat㒠spre Gara Nicolina.

Gara Iaşi şi vagoanele de lâng㒠Revizie<i></i>


De aici eram deja pe Magistrala 600<i></i>




Turlele Catedralei Mitropolitane din Iaşi, vă’zute de pe Magistrala de Cale Ferat㒠600<i></i>



14:00<i></i>

Dup㒠ce am trecut pe sub podul Åžoselei Naţionale, a urmat o parcurgere lent㒠şi cu atenţie de-a lungul celor dou㒠fire de cale ferat㒠care leag㒠Gara Iaşi Nord de Gara Internaţional㒠Nicolina. Pân㒠a ajunge acolo, am mai mers 2 kilometri pe Magistrala 600.

O inim㒠mai veche lă’sat㒠în conservare<i></i>


O LDE aştepta tă’cut㒠în lanul de că’i ferate din Complexul FeRoviaR Iaşi<i></i>


Imagine cu Magistrala 600, direcţia Iaşi Nord<i></i>


Imagine cu Magistrala 600, direcţia Gara Nicolina<i></i>


Cam ascunsă’, borna kilometric㒠indica 407<i></i>


în direcţia Bucureşti urmau podurile FeRoviaRe peste Bahlui<i></i>


Râul Bahlui<i></i>


Tablierul podului peste Bahlui<i></i>


Vedere că’tre Iaşi Nord<i></i>


Vagoane de că’lă’tori arse, pă’ră’site lâng㒠o clă’dire care le urma exemplul<i></i>


Spre Gara Nicolina<i></i>


Åži înapoi, spre Iaşi Nord<i></i>


Semnale luminoase la intrare în Gara Iaşi Nord<i></i>


Pasaj pietonal peste calea ferat㒠între Bulevardul Nicolae Iorga şi Strada Hatman Åžendrea<i></i>


Spre Nicolina<i></i>


Podeţe metalice<i></i>


Semnale luminoase de intrare în Gara Nicolina<i></i>


Vedere spre Gara Iaşi Nord<i></i>



14:20<i></i>

M㒠aşteptam, din minut în minut, s㒠vă’d Gara Nicolina. Mersesem de 30 de minute şi m㒠aşteptam s㒠ajung undeva unde s㒠popesc pentru o mic㒠gustare. Åži cum că’lă’torului îi st㒠bine cu drumul, am continuat mai departe…

Curb㒠înainte de intrarea pe teritoriul Gă’rii Internaţionale Nicolina<i></i>




Gata, e ultima oara când m-am mai uitat înapoi spre Gara Iaşi Nord<i></i>


Bine, penultima! :p<i></i>


Semnale pitice luminoase pentru manevr㒠şi o bretel㒠frumoasă’<i></i>


Detaliu cu linia de înalt㒠tensiune de unde se alimenteaz㒠locomotivele electrice<i></i>


Borna kilometric㒠îmi ară’ta c㒠mai avem de parcurs 406 de kilometri pân㒠în Bucureşti Nord<i></i>


Joant㒠de cale ferată’<i></i>


A fost interesant s㒠vă’d c㒠liniile Gă’rii Nicolina sunt în porţiune de curbă’<i></i>


Gara Internaţional㒠Nicolina<i></i>



14:30<i></i>

Dup㒠ce am trecut de podeţe, semnale luminoase de intrare şi de ieşire din Gă’rile Nicolina, respectiv Iaşi Nord, aveam în faţ㒠Gara Internaţional㒠Nicolina. Surpriza întâlnirii cu acest edificiu a fost pe atât de mare pe cât nici nu citisem înainte despre acesta. Practic, aici opresc trenurile care circul㒠pe rute internaţionale (Ruse – Chişină’u, de exemplu).

Clă’direa gă’rii, construit㒠sub influenţe sovietice, a fost inaugurat㒠la 1954, cu 4 linii de garare şi amplasare în curbă’. în „Enciclopedia Gă’rilor din România” se scrie despre Gara Nicolina c㒠„este o reuşit㒠arhitecturală’. Toate elementele de compoziţie şi limbaj, preluate din recuzita clasicismului - simetrie, centralitate, acuzarea pregnant㒠a muchiilor - contribuie la armonia şi echilibrul întregului edificiu.”

Aripa stâng㒠a clă’dirii Gă’rii Nicolina<i></i>


Vedere cu Gara Nicolina de pe peron<i></i>


Aripa dreapt㒠a clă’dirii Gă’rii Nicolina<i></i>


Peronul Gă’rii<i></i>






La câţiva metri distanţă’, Gara Nicolina<i></i>


O clă’dire interesant㒠- Direcţia Regional㒠Vamal㒠Iaşi<i></i>


Vama Iaşi<i></i>



14:40<i></i>

Din Sudul Moldovei, Trenul Personal 6403, Bârlad – Iaşi, era tras de locomotiva diesel-electric㒠modernizat㒠de General Motors, clasa 65 şi numă’r de înmatriculare 65-1324-6.

Trenul Personal Bârlad – Iaşi<i></i>


Locomotiva diesel-electric㒠clasa 65 LDE-EGM<i></i>


Trenul a plecat spre Iaşi<i></i>



14:50<i></i>

Dup㒠plecarea Trenului Personal spre Iaşi, staţia final㒠de pe traseul acestuia, am purces înainte spre direcţia Bucureşti de pe Magistrala 600, cu gândul s㒠gă’sesc racordul că’tre Triajul Socola. Dar…

Că’tre Bucureşti Nord<i></i>


Capă’tul Peronului Gă’rii Nicolina<i></i>


Podul rutier peste Magistrala FeRoviaR㒠600<i></i>



15:00<i></i>

…Magistrala 600 şi lipsa de experienţ㒠din zon㒠m-a fă’cut s㒠nu ştiu care era linia care ducea că’tre Triajul Socola. Bă’nuiam c㒠racordul cu linie electrificat㒠spre direcţia Est ducea că’tre Triajul Socola, îns㒠nu am fost sigur aşa c㒠am continuat s㒠numă’r kilometri în mod descrescă’tor spre direcţia Sud spre Bucureşti Nord.

Bretel㒠FeRoviaRă’<i></i>




Aceeaşi bretelă’, vedere spre Gara Nicolina<i></i>


Pasaj pietonal peste linia ferată’<i></i>


Borna kilometric㒠405<i></i>


Trei linii electrificate, dou㒠că’tre Bucureşti şi una că’tre Triajul Socola<i></i>


Pentru Triajul Socola, trebuia s㒠v㒠încadraţi pe linia din stânga<i></i>



15:10<i></i>

Soarele era sus pe cer şi prezenţa lui ajungea s㒠m㒠supere destul de tare. Totuşi, un lucru bun primeam de la Stea: lumina puternic㒠ce ajuta în mod direct la fotografii decente.

Tot înaintând spre Bucureşti<i></i>


Linia de racordare spre Triajul Socola<i></i>


Aşa se vedea când ieşeai din Socola cu un tren şi te îndreptai spre Bucureşti<i></i>



15:20<i></i>

Tot mergând pe calea ferată’, la un moment dat aud un şuier de Sulzer dintr-o direcţie pe care n-o credeam c㒠o s㒠aib㒠de-a face cu locul unde m㒠aflam eu. Dar pe firul pe care circul㒠trenurile spre direcţia Vaslui apă’ruse locomotiva diesel-electric㒠Sulzer, 62-0548-8, care avea în spate Trenul Personal cu 3 vagoane no. 6414, Iaşi – Roman.

Curb㒠strânsă’<i></i>


Vedere spre direcţia Iaşi<i></i>


Magistrala 600 trece pe sub un pod feroviar a unei linii industriale<i></i>


404 kilometri pân㒠în Bucureşti Nord<i></i>


Sulzerul de clasa 62 tră’gea trenul că’tre Roman<i></i>


Coada Trenului Personal spre Roman<i></i>


Cu un zoom de 4x, vedeam cum Trenul Personal se încadra în curbă’<i></i>


V㒠amintiţi de podul feroviar de mai devreme? Iat㒠ce exista pe el…<i></i>



A ră’mas doar infrastructura că’ii, de suprastructur㒠au avut grij㒠alţii<i></i>


Substaţie electric㒠de tracţiune<i></i>


Un „castel” vecin cu Magistrala 600<i></i>



15:30<i></i>

Dup㒠ce am trecut de momentul întâlnirii cu Trenul Personal, timpul înc㒠îmi mai permitea s㒠mai înaintez câteva zeci de metri.

Limitare de vitez㒠pentru traversarea că’ii ferate de sub podul şubred<i></i>


înaintam, în soare şi caniculă’, spre Bucureşti<i></i>


Soarele înc㒠mai că’dea puternic pe linia ferat㒠<i></i>


Linia neelectrificat㒠pân㒠la Fă’urei<i></i>


Mă’nă’stirea Cetă’ţuia de pe dealul Cetă’ţuiei<i></i>


403 de kilometri şi 300 de metri pân㒠în... da... pân㒠în Bucureşti Nord<i></i>


Åži doar 4 kilometri şi 500 de metri pân㒠în Gara Iaşi<i></i>



15:40<i></i>

Åži cum spuneam mai sus, doar 4 kilometri şi 500 de metri erau pân㒠în Gara Iaşi, aşa c㒠m-am hotă’rât s㒠m㒠întorc s㒠iau trenul de Paşcani şi s㒠ajung, liniştit, acasă’. îmi pă’ruse ră’u c㒠nu am ajuns pân㒠la borna de 400 de kilometri, îns㒠mi-am promis s㒠ajung acolo în viitorul apropiat.

Borna kilometric㒠404, vedere spre Iaşi<i></i>


Traverse de lemn în curbele de pe Magistrala 600<i></i>


Cu dedicaţie pentru cineva cui eram drag<i></i>


Bretel㒠cu racord spre Triajul Socola<i></i>



15:50<i></i>

Ora menţionat㒠mai sus m㒠îngrijora întrucât trenul meu pleca spre Paşcani la 17:10, iar pân㒠în Iaşi mai erau aproximativ 5 kilometri. Ora şi cele câteva minute îmi ră’mă’seser㒠numai bune pentru a ajunge să’-mi iau bilet şi s㒠urc în tren.

Spre Iaşi<i></i>


Spre Bucureşti<i></i>


Borna kilometric㒠405, vedere spre Iaşi<i></i>



16:00<i></i>

Aşa cum era de aşteptat, am trecut din nou prin faţa Gă’rii Nicolina, luându-mi ră’mas bun pân㒠la urmă’toarea întrevedere.

Gara Nicolina şi Direcţia Vamală’, pe fondul scaunelor de pe peronul Gă’rii Internaţionale Nicolina<i></i>



16:10<i></i>

în continuare, v㒠invit s㒠urmă’riţi câteva imagini de pe calea ferat㒠că’tre Gara Iaşi.

Poposeam câteva minute pe… calea ferată’<i></i>


Borna kilometric㒠406, vedere spre Iaşi<i></i>



16:20<i></i>

Că’tre Gara Iaşi, de pe un podeţ zdravă’n construit<i></i>


Borna kilometric㒠407, vedere spre Iaşi<i></i>
 
16:30<i></i>

La intrarea în Gara Iaşi, mai multe locomotive diesel parc㒠îmi spuneau „bun venit”. Fiecare dintre acestea avuser㒠un scop bine stabilit şi urmau s㒠plece în curse prin ţară’.

Semnale luminoase şi acustice pentru linia care ieşea din Depoul de Locomotive Iaşi<i></i>


Locomotiv㒠diesel-electric㒠clasa 65, no. 956<i></i>


Semnal permisiv pentru manevr㒠LDE-EGM 65-0956-5<i></i>


DA-1250, aflat㒠în staţionare pe lâng㒠Gara Iaşi<i></i>


Dou㒠locomotive alb-albastre, diesel şi gata de punere în tracţiune<i></i>


LDE-EGM pleca la trenul pe care avea să’-l tracteze pe Magistrala 600<i></i>


DA-1250 cu motoarele in funcţiune în Gara Iaşi<i></i>



16:40<i></i>

Cele dou㒠trenuri care plecau din Gara Iaşi aveau ranguri diferite, unul era personal (Iaşi - Mă’r㒺eşti), iar celă’lalt avea vagoane moderne de rapid (Iaşi – Bucureşti Nord).

Dou㒠locomotive LDE-EGM, fiecare cu destinaţie proprie de atins în timp util<i></i>


65-0956-6, pregă’tit de plecare spre Bucureşti Nord cu Rapidul 662<i></i>


LDE-EGM 1227 era la cârma Trenului Personal Iaşi – Mă’r㒺eşti<i></i>


Trenul Personal de Mă’r㒺eşti, pă’ră’sind Gara Iaşi<i></i>


DA-1017<i></i>



16:50<i></i>

Trenul Personal 6457, Iaşi – Paşcani, era garat pe linia 2A şi avea s㒠plece spre Paşcani de-a lungul liniei 606 la 17:10. Eram mulţumit pentru câte am vă’zut şi câte am descoperit în acea zi: un automotor mai special, dou㒠locomotive diesel-hidraulice în stare de conservare şi multe locomotive active care îşi duceau veacul pe teritoriul Iaşilor. Teritoriu care era „populat” de cale ferat㒠de peste 138 de ani… Drumul că’tre Paşcani va fi prezentat în reportajul feroviar urmă’tor.

Locomotiva electric㒠EA1-720 cu Trenul Personal Iaşi – Paşcani<i></i>


Imagine cu locomotiva electric㒠decorat㒠cu stema roţii cu aripi<i></i>


Pasiune şi candoare, mulţumesc pentru vizionare! <i></i>