HBX Bonzer V3

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Endo_ro

Well-Known Member
Trenulist
28 Octombrie 2016
662
0
Bucuresti
trenulete.cabanova.com
WEBSITE
http://trenulete.cabanova.com
LOCATION
Bucuresti
Salutari tuturor,

De mai mult timp ma batea gandul sa achizitionez un automodel radiocomandat.
Am facut alegerea tinand seama de multe aspecte, insa in principal mi-a fost mai greu sa decid intre:
- model on road / off road;
- motor benzina / electric;
- scara 1/10 sau mai mici.

In final m-am gandit ca off-road-ul este mult mai practic si mai distractiv. Si in parcuri, unde pot sa-l rulez, nu sunt numai zone netede, asfaltate. Mai sunt si dale si poteci sau tot felul de denivelari. In plus, suspensia automodelului este pusa in valoare mai bine :).

Nu sunt un fan al motoarelor pe benzina ce necesita intretinere mai mare si nici al acumulatorilor care te lasa cand ti-e lumea mai draga. Dintre doua rele am ales sa mai cumpar acumulatori, eventual mult mai puternici.

Scara 1/10 mi se pare ca este importanta mai ales la un off-road care trebuie sa fie mare pentru a aborda mai usor unele obstacole.

Cam acestea ar fi motivele alegerii unui Bonzer HBX V3, ca sa nu mai numesc si pretul bunicel.

Alte considerente ar fi: garda mare la sol - 50mm, roti mari de 130mm diametru, pneuri cu aer (urmeaza sa testez aderenta pe diverse suprafete), motor puternic.



De ce V3 si nu V2 sau V1 ?
In general e normal sa doresti ultimul model, presupunand ca exista imbunatatiri de la o versiune la alta.
Concret, modelul acesta are amortizoare din aluminiu, cu ulei. Cele vechi aveau amortizoare din plastic care functioneaza prin frecare (din cate am inteles - nu le-am vazut la lucru). Acest model beneficiaza de niste ranforsari din aluminiu, care nu exista la celelalte modele. Pe acestea exista patru puncte de prindere a amortizorului astfel incat se regleaza unghiul de lucru.

Ranforsarea metalica (albastra)


Gaurile de prindere a amortizorului (se observa la capatul superior al amortizorului din spate)


Amortizor si scut de preluare a eventualelor lovituri nedorite. Fac precizarea ca eu il plimb ca o fetita, cu grija. Mereu mi-au placut masinile femeilor, proaspat spalate si parfumate de zici ca le tin in poseta :D :D :D


Ar mai fi de subliniat ca masinuta are o mica trusa de scule cu care se pot face reglajele corespunzatoare (de ex geometria rotilor). Se pot ajusta din telecomanda pozitia rotilor din fata pentru a deplasa masina in linie dreapta, inversarea comenzilor si alte mici chitibusuri. Exista si un indicator al bateriilor cu trei leduri care arata nivelul de viata.

Modelul ruleaza foarte silentios de la pornire usoara si mers inceeeeet, pana la demaraje care muta covorul de sub ea. :razz:

O sa va mai povestesc despre aceasta masinuta pe masura ce o sa o plimb la testari :p .

 
Salutare tuturor,

Astazi am facut prima cursa cu Bonzer-ul. :D Cursa in adevaratul sens al cuvantului pentru ca fuge de "rupe' masinuta asta cand ii dai "talpa" :D .

Raza de actiune este foarte multumitoare. Am incercat sa vad cat de departe merge insa nu mai vedeam masina, desi terenul era destul de drept, pentru ca mai era si ceva vegetatie (boscheti, tufe) si nici eu nu mai vad ca in tinerete :confused: .

Ce sa va spun ? Demaraje, derapaje, drift ... o stabilitate exceptionala. Am rulat pe alei cu dale la viteza maxima. Nu simte nimic. Suspensia functioneaza admirabil. Pneurile preiau si ele din socuri si vibratii. Desigur, nu am abordat obstacole care sa puna in pericol integritatea masinii. Ba mai mult, o pilotez cu mare grija pentru ca este o mica bijuterie :D :D :D .
La finalul cursei este atent curatata, atat caroseria cat si principalele componente, cu servetele umede din stocul lui David, fiul meu de 1 an si trei luni, stapanul masinii si al trenuletelor. :p

Deocamdata nu am reusit sa o filmez, dar o sa incerc macar cu telefonul.

Mai pun cateva fotografii, cateva cu dedicatie speciala si multumiri lui Rally ;-)

Cum ii sta bine unei sedinte foto, langa masina trebuie sa fie si un fotomodel, de data aceasta masculin. Coincidenta face sa fie chiar Stapanul inelelor ... manelelor, pardon masinilor si trenurilor :D :D :D (azi sunt in verva) :lol:


Ne prezinta cateva detalii constructive ... el stie ce zice ... :-|


In continuare observam dalele pe care a fost rulata masina, cu precizarea ca nu toate erau bine aliniate, mai existau si denivelari. De asemenea masina a fost rulata si prin iarba, pe unde sta pustiul. Atunci cand intalneste damburi efectueaza niste salturi foarte dragute. In aer se comporta foarte bine multumita echilibrarii realizate prin distribuirea uniforma a greutatii. Aterizarile sunt sigure (in sensul ca aterizeaza pe roti, nu oricum) :D iar amortizoarele au grija ca masina sa nu topaie. Pur si simplu ramane lipita de sol, asfalt sau pamant.

Fiind umed afara nu am gasit o zona cu praf pentru demaraje spectaculoase. Dar asta ar fi bine la filmare.

Iata si cateva fotografii mai deosebite, in ton cu toamna.





Si in final cateva detalii ce tin de aspectele tehnice ale modelului. :roll:


Personal, doar ca recomandare si fara a face reclama, sunt de parere ca un model radiocomandat ar trebui sa fie cel putin de la nivelul acesta in sus pentru a avea satisfactii garantate.

Singurul "dezavantaj" pe care l-am gasit (si de care stiam fireste) este ca bucuria tine 10-15 min / incarcare. Ori pofta de curse probabil ca ar fi de vreo 60 min. Modelele acestea au acumulatori de 7,2V si 8,4V. A mea are 6 celule si este de 7,2V cu 1800 mA.
Dar se rezolva si aceasta trebusoara prin achizitionarea a 1-2 acumulatori de 7,2V si 4500 mA, cu un incarcator rapid. :p

Va doresc numai bine si astept ceva bucuresteni care ar fi pasionati de masini RC la niste curse prin parc. :p :p :p
 
Salut,
Ai ales bine, zic eu, off este -- scara este numai buna pentru off road -- si electric care binenteles ca este mult mai usor de intretinut. Insa ai scapat un aspect important zic eu.... apa! Nu te gandi la o barca.... sau vapor.... nu, gandestete ca poate rulezi pe drum ud sau poate chiar pe ploaie....
Eu am un TRAXXAS SLASH care e waterproof si e excelenta, din punctul meu de vedere.....
Oricum sa te bucuri de ea si succese! Poate ne vedem la o cursa in parc :D
 
1800 mA este foarte putin..... ia ceva de 4500-5000 mA si sa vezi atunci. Eu am la SLASH-ul meu 7.2 cu 4600 mA - INTELLECT - parca....
 
A fost o perioada in care vroiam si eu o nebunie dinasta, dar acum nu stiu ce preturi sunt, am tot vazut pe sierra dar parca sunt scumpe si nu sunt complete. Daca ar fi sa le fac pe bucati cred ca m-ar costa o gramada. Mai ales ca eu visez
la una cu motor termic.... cat costa o nebunie dinasta de-a gata ? complet echipata, nu ma refer neaparat la modelul tau.
 
@shikanne
poate rulezi pe drum ud sau poate chiar pe ploaie....
M-am gandit si la asta, dar cred ca pot gasi o solutie de izolare. De principiu nu vreau sa iau baltoace. Astazi era umed pe jos, ca dupa ploaie, insa asta sper sa nu fie un pericol. Si ca sa fiu sincer, pe ploaie nici eu nu ies din casa, dar sa mai plimb masinuta ... :(
1800 mA este foarte putin..... ia ceva de 4500-5000 mA si sa vezi atunci. Eu am la SLASH-ul meu 7.2 cu 4600 mA
De acord ... Am observat ca la viteze mici, asa ca de plimbare prin casa, acumulatorii tin cam 50-60 min. Asa ca sa faci parcari. 8) Ce diferenta de timp ! De la o ora la 10 min de forjat maxim e ceva, ca mananca si motorul ala saracu'. :(

Ai idee de unde gasesc acumulator la un pret rezonabil ? Ce parere ai de acesta ?
http://www.sierra.ro/Acumulator-6-NiMH-Sub-C-4500-mA-p3270p.html

Si inca ceva. Intrebarea ar fi si pentru Rally. Masina are pe cutie doua optiuni de acumulator, de 7,2V si de 8,4V. Suportul acumulatorului de la masina este ajustabil pentru 6 sau 7 celule. As putea pune unul de 8,4 V sau numai de 7,2V ?
Eu am un TRAXXAS SLASH
;-) Aia e deja alta mancare de peste ! Sa-l stapanesti sanatos ! Poate vedem ceva fotografii, filmulete ... :confused: Iar de cursa nu se sperie Bonzerul, numai sa-i iau acumulator ca altfel raman in pana prostului :D :D :D .
ce firma a produs-o?
Numai Rally ne poate lamuri ... E o chinezarie, dar pare facuta mai la est ... spre Japonia :D :D :D .

@sogard_2003
cat costa o nebunie dinasta de-a gata ?
Pun un link la intamplare dintre cele prin care am cautat eu. Ca sa nu fac reclama la Rally, de unde am ales sa cumpar.
http://www.modelshop.ro/index.php?controller=category&path=52_63_66
Cam pe aici umbla preturile la astea mai hobby. Mai sunt locuri si mai ieftine, dar eu am vrut neaparat modelul asta si am vrut sa-l iau repede, asa ca m-am dus la Rally, care avea si varianta la 540 lei (acelasi pret ca pe site-ul de mai sus), dar repet, am vrut-o pe asta la 680 lei si s-a nimerit si in culorile preferate.
Desigur, pentru cine doreste sa faca o investitie mai mare, un nitro pe la 20 mil cred ca ajunge usor. :confused:

Iata si niste curse.
http://www.rcuniverse.com/magazine/article_display.cfm?article_id=1142videos

Si ca o gluma in final as spune ... Mai scoateti nasul din dioramele alea ca va ingalbeniti, inghititi iarba Noch si faceti ghem ca pisica. Cu contravaloarea unei singure locomotive din cele multe, puteti lua un model RC si mai respirati un aer proaspat in natura, caci sa recunoastem avantajul la masinile RC ... E O ACTIVITATE IN AER LIBER !!! Langa o bere, fireste. :D :D :D :D :D
 
Me happy !!! :mrgreen: Eu fericit este !!!
Primit azi una bucata acumulator Jamara 7.2V 4500mA NiMh 6 cell

Pus la incarcat deocamdata. :D Sunt tare curios sa vad cam cat tine pentru ca am intalnit pareri de doua feluri.
Unii spun ca o sa tina spre 2 ore 8) , ceea ce ar fi extra super ultra ... :p
Alte pareri spun 20 minute de forja maxima :confused: :( :( :( .
Ca n-or fi doua ore nu e nimic, dar macar o ora sa ma dau cu ea pana mi se acreste :D

Ce ziceti ?
 
Salutari,

Atentie cumparatorilor de Bonzer ! Masina vine RTR (Ready To Run), dar asamblarea este cam ca la bicicletele noi. Este recomandat sa se regleze si sa se verifice masina, atat geometrie, strangerea suficienta a piulitelor, suruburilor etc.
Nu ar strica sa fie efectuata echilibrarea rotilor. :-| In ceea ce ma priveste trei dintre roti nu erau foarte dezechilibrate, insa cea de pe stanga-fata balanganea foarte tare masina, atunci cand era suspendata. Vibratiile se transmit in tot mecanismul masinii si nu este bine nici la rulare, nici pentru uzura componentelor.
Am gasit un tutorial interesant despre echilibrare
http://www.youtube.com/watch?v=cifts41zi_k

Eu am folosit poxilina in loc de plastilina. E adevarat ca trebuie multa atentie, intrucat este greu de indepartat, dar rezista mai bine la socuri.
Astfel, am dat rotile jos ...

Cam asa arata ...

Cele trei roti usor dezechilibrate au iesit repede, din punct de vedere al cantitatii necesare petru contrabalansare. A patra a necesitat mai multe incercari, fiind mai mare diferenta de greutate.


Am sa aleg cele mai echilibrate roti pentru fata iar celelalte le pun pe spate.

Toate cele bune !
 
Endo_ro a spus:
Eu am folosit poxilina in loc de plastilina. E adevarat ca trebuie multa atentie, intrucat este greu de indepartat, dar rezista mai bine la socuri.

Recomandarea autorului este acel mastic plastic folosit la prezetarea temporara a fotografiilor sau posterelor pe suprafete (pereti),ptr ca are o aderenta sporita si este "removable", nelasand urme si probabil mai usor de indepartat in cazul schimbarii cauciucurilor si reechilibrare.
Cred ca avea denumirea comerciala de TipFix, eu l-am luat de la Diverta.
Succes :D
 
Endo_ro a spus:
Me happy !!! :mrgreen: Eu fericit este !!!
Primit azi una bucata acumulator Jamara 7.2V 4500mA NiMh 6 cell

Pus la incarcat deocamdata. :D Sunt tare curios sa vad cam cat tine pentru ca am intalnit pareri de doua feluri.
Unii spun ca o sa tina spre 2 ore 8) , ceea ce ar fi extra super ultra ... :p
Alte pareri spun 20 minute de forja maxima :confused: :( :( :( .
Ca n-or fi doua ore nu e nimic, dar macar o ora sa ma dau cu ea pana mi se acreste :D

Ce ziceti ?


Tu acumulatorul nu l-ai luat nou curge de nou nu ai garantie la el.
Pana la ce tensiune poti alimenta motorul ?
Poti folosi un regulator de tensiune si atunci poti cumpara un acumulator de 11,1 v LiPo 4000-5000 sau chiar unul mai mare si ai sa ai super viteza si putere .
 
Am luat acumulatorul nou, tocmai de la Iasi de la o firma de RC.
Nu ma complic cu garantia, suntem in Romanica ... 8) Mereu se gaseste o explicatie cum ca e vina ta ca nu l-ai pupat inainte de incarcare sau alte motive de genul asta. Pana si eu as putea raspunde ca daca nu l-ai incarcat cu incarcator model XTVRSM114/pi , recomandat de producator, la pretul de numai 70 miliarde nu asigur garantie. :mrgreen:
Oamenii vand nu stau sa plimbe lucrurile. Si la urma urmei nu ma intereseaza banii ci sa nu mai am probleme de genul asta.

Vreau sa iau incarcatorul acesta ...
http://www.hobbyrc.ro/product_info.php/products_id/668

Apoi mai iau doi acumulatori beton si sa vezi ce o frig (masina). :aplauze:

Nu stiu pana la ce tenisune merge si nu vreau sa risc. E suficient 7,2V, probabil merge si la 8,4 V, ca are doua reglaje la acumulator, pentru 6 si 7 celule.

Ea fuge de rupe cu cel de 1800mA, dar nu tine mult si de-aia am luat un accu de 4500mA. S-or fi incins celulele de s-au schimbat la culoare...


Numai sa nu pocneasca :mask:
 
Da intradevar conteaza mai mult sa nu te pui in situatia de a cere garantie dar totusi plecam de la premiza ca negustorul este cinstit si poate acumulatorul are defect de fabricatie si atunci trebuie trimis inapoi la fabrica si schimbat , macar de ar invata fabricantul ceva din asta sau controlorul C.T.C. .

Pare a fi bun incarcatoru si pretul dar ce sursa de 12 V vei folosi sau il incarci doar la acumulatorul auto ?
Eu am o sursa de PC de 350w care tine pana la 12A o folosesc tot un incarcator nativ auto si sunt multumit de ea si de icarcator .