Salutari tuturor,
De mai mult timp ma batea gandul sa achizitionez un automodel radiocomandat.
Am facut alegerea tinand seama de multe aspecte, insa in principal mi-a fost mai greu sa decid intre:
- model on road / off road;
- motor benzina / electric;
- scara 1/10 sau mai mici.
In final m-am gandit ca off-road-ul este mult mai practic si mai distractiv. Si in parcuri, unde pot sa-l rulez, nu sunt numai zone netede, asfaltate. Mai sunt si dale si poteci sau tot felul de denivelari. In plus, suspensia automodelului este pusa in valoare mai bine .
Nu sunt un fan al motoarelor pe benzina ce necesita intretinere mai mare si nici al acumulatorilor care te lasa cand ti-e lumea mai draga. Dintre doua rele am ales sa mai cumpar acumulatori, eventual mult mai puternici.
Scara 1/10 mi se pare ca este importanta mai ales la un off-road care trebuie sa fie mare pentru a aborda mai usor unele obstacole.
Cam acestea ar fi motivele alegerii unui Bonzer HBX V3, ca sa nu mai numesc si pretul bunicel.
Alte considerente ar fi: garda mare la sol - 50mm, roti mari de 130mm diametru, pneuri cu aer (urmeaza sa testez aderenta pe diverse suprafete), motor puternic.
De ce V3 si nu V2 sau V1 ?
In general e normal sa doresti ultimul model, presupunand ca exista imbunatatiri de la o versiune la alta.
Concret, modelul acesta are amortizoare din aluminiu, cu ulei. Cele vechi aveau amortizoare din plastic care functioneaza prin frecare (din cate am inteles - nu le-am vazut la lucru). Acest model beneficiaza de niste ranforsari din aluminiu, care nu exista la celelalte modele. Pe acestea exista patru puncte de prindere a amortizorului astfel incat se regleaza unghiul de lucru.
Ranforsarea metalica (albastra)
Gaurile de prindere a amortizorului (se observa la capatul superior al amortizorului din spate)
Amortizor si scut de preluare a eventualelor lovituri nedorite. Fac precizarea ca eu il plimb ca o fetita, cu grija. Mereu mi-au placut masinile femeilor, proaspat spalate si parfumate de zici ca le tin in poseta
Ar mai fi de subliniat ca masinuta are o mica trusa de scule cu care se pot face reglajele corespunzatoare (de ex geometria rotilor). Se pot ajusta din telecomanda pozitia rotilor din fata pentru a deplasa masina in linie dreapta, inversarea comenzilor si alte mici chitibusuri. Exista si un indicator al bateriilor cu trei leduri care arata nivelul de viata.
Modelul ruleaza foarte silentios de la pornire usoara si mers inceeeeet, pana la demaraje care muta covorul de sub ea. :razz:
O sa va mai povestesc despre aceasta masinuta pe masura ce o sa o plimb la testari .
De mai mult timp ma batea gandul sa achizitionez un automodel radiocomandat.
Am facut alegerea tinand seama de multe aspecte, insa in principal mi-a fost mai greu sa decid intre:
- model on road / off road;
- motor benzina / electric;
- scara 1/10 sau mai mici.
In final m-am gandit ca off-road-ul este mult mai practic si mai distractiv. Si in parcuri, unde pot sa-l rulez, nu sunt numai zone netede, asfaltate. Mai sunt si dale si poteci sau tot felul de denivelari. In plus, suspensia automodelului este pusa in valoare mai bine .
Nu sunt un fan al motoarelor pe benzina ce necesita intretinere mai mare si nici al acumulatorilor care te lasa cand ti-e lumea mai draga. Dintre doua rele am ales sa mai cumpar acumulatori, eventual mult mai puternici.
Scara 1/10 mi se pare ca este importanta mai ales la un off-road care trebuie sa fie mare pentru a aborda mai usor unele obstacole.
Cam acestea ar fi motivele alegerii unui Bonzer HBX V3, ca sa nu mai numesc si pretul bunicel.
Alte considerente ar fi: garda mare la sol - 50mm, roti mari de 130mm diametru, pneuri cu aer (urmeaza sa testez aderenta pe diverse suprafete), motor puternic.
De ce V3 si nu V2 sau V1 ?
In general e normal sa doresti ultimul model, presupunand ca exista imbunatatiri de la o versiune la alta.
Concret, modelul acesta are amortizoare din aluminiu, cu ulei. Cele vechi aveau amortizoare din plastic care functioneaza prin frecare (din cate am inteles - nu le-am vazut la lucru). Acest model beneficiaza de niste ranforsari din aluminiu, care nu exista la celelalte modele. Pe acestea exista patru puncte de prindere a amortizorului astfel incat se regleaza unghiul de lucru.
Ranforsarea metalica (albastra)
Gaurile de prindere a amortizorului (se observa la capatul superior al amortizorului din spate)
Amortizor si scut de preluare a eventualelor lovituri nedorite. Fac precizarea ca eu il plimb ca o fetita, cu grija. Mereu mi-au placut masinile femeilor, proaspat spalate si parfumate de zici ca le tin in poseta
Ar mai fi de subliniat ca masinuta are o mica trusa de scule cu care se pot face reglajele corespunzatoare (de ex geometria rotilor). Se pot ajusta din telecomanda pozitia rotilor din fata pentru a deplasa masina in linie dreapta, inversarea comenzilor si alte mici chitibusuri. Exista si un indicator al bateriilor cu trei leduri care arata nivelul de viata.
Modelul ruleaza foarte silentios de la pornire usoara si mers inceeeeet, pana la demaraje care muta covorul de sub ea. :razz:
O sa va mai povestesc despre aceasta masinuta pe masura ce o sa o plimb la testari .