HAG Modelleisenbahnen AG in turbulenta??

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
buna Mick,

nu e de mirare, insa sper sa nu avem un val de violenta verbala ca importriva lui Maerklin pe forum acum si cu HAG... ;) ma auzi Rudi?

"Kleine trifft es härter" nu prea cred... in fine... ziaristul e elvetian si in Elvetia firme mari nu-s ;)

«Es muss jemand mit Herzblut sein. Wir sind der Mercedes unter den Modelleisenbahnen und haben eine grosse Fangemeinde.»

daca HAG este Mercedes, atunci ce e Micro Metakit? Maybach?

nu am ce sa zic, modestie elvetiana... Doamne Fereste!
 
@Horia ,fara grija ....nu mai spun nimic (nici de "Mälklin" nici de HAG ).
Doar atat :Hochmut steht vor dem Fall !!!! = Mandria (vorbe mari) este inaintea caderii .....sau cum spune proverbul ? :D
 
YUPIIII
Da si HAG faliment.

Sper sa dea faliment toti producatorii de trenulete si sa ne reintorcem la natura.
Sa ne facem locomotive cu aburi din brisca si vagoane din cutter iar ca sine sa folosim chibrite.

Ca si propulsie propun muste iar ca variator de viteza o lupa cu care sa ardem mai mult sau mai putin musca. Colectionarii serios pot folosi bondari iar cei de top radasti; :D :D :D :D

O saptamana buna si sanatate la toti

B
 
La ce preturi au, si tinand cont ca au 20 de clienti, ar fi trebuit sa scoata un model nou la 2 zile ca sa supravietuiasca.
 
@ cata

HAG face exclusiv modele elvetiene. Ca sa scoata ceva nou ar trebui ca si operatorii elvetieni sa " scoata" ceva nou.

Cred ca au un pic mai mult de 20 de clienti din moment ce multe din seriile pe care sunt retinute sau vandute inainte de a fi produse.

Cum sa nu iti placa asa ceva: http://www.railfaneurope.net/pix/ch/SBB_CFF_FFS/electric/Ae6_6/red/SBB_Ae6-6_11419__20-05-2006_Brig-02.jpg

O Ae 6/6 cu UN Venice Smplon Orient Express in carca

cu prietenie maxima
B
 
Poate ca imi scapa ceva!
1. Ar fi prima companie care desi isi vinde productia inca de pe linia de productie (deci are cerere :lol: ) ,totusi da faliment!
2. Pozele ... repet pozele unui Ae 4/4 FLEISCHMANN arata mult mai bine decat varianta HAG! (Imaginea vinde produsul...ce ne pas!)
3. Pentru diversificarea productiei puteau face un model pentru fiecare model real (10.000 de inmatricularid diferite) pentru ca oricum se dau mari tipicari.
P.S. TOTUSI la Ae 6/6 venice.... imi plac mult vagoanele :evil:
 
buna cata,

Fleischmann nu produce Ae6/6 pentru moment, exista doar un model din anii 1960 complet depasit... singura Ae6/6 cat de cat acceptabila si care face viata dura la HAG este cea de la Roco...
 
Buna Horia!
Imi plac la nebunie salturile tale de la un topic la altul la toate topicurile :lol:
Totusi putina atentie in plus nu ti-ar strica. AM SPUS: "2. Pozele ... repet pozele unui Ae 4/4 FLEISCHMANN arata mult mai bine decat varianta HAG! (Imaginea vinde produsul...ce ne pas!)"
Numai bine! :D
 
Iarasi purtam discutii interminabile pe tema, x e mai bun ca y, ba nu y mai bun ca x, in modul urmator:

x are cutare1 mai bun ca y
y are cutrare2 mai bun ca x
da, dar x are cutare3 mai bun ca y

si tot asa...

ca sa fac o comparatie asemanatoare, nu cred ca un rolls royce va depasi in performante vreodata un BMW sau ca aspect/linii/performate un mercedes de top (desi e discutabil si aici ce intelegem prin performanta) si totusi costa infinit mai mult decat un BMW sau un Mercedes de ultima generatie, oare de ce? Pentru ca vinde altceva, lux, istorie, fiabilitate, si poate cel mai important, un brand.

Revenind la discutia x / y , cred ca s-a spus de nu stiu cate ori pe forum, nu exista producator perfect, unu are anumite modele bune altela mai slabe si invers. Orice producator de pe lumea asta are si modele perfecte si modele execrabile.
Nu cred ca un singur model defineste o marca.

Hai sa revenim la subiectul topicului, eu unul sunt curios care e defapt adevarul despre situatia lui HAG.
 
Io zic ca nu ar trebui sa ne bucure faptul ca pica un producator sau un grup.
si asa nu-s prea multe modele care sa ne satisfaca indeajuns.Preconizez ca in viitor vremea va fi aspra cu cei ce nu tin cont de cerintele pasionatilor. Locomotiva ideala ar fi cam asa:
Full metal.
lumini pe led, preferabil SMD, ghiduri sau lentile bine protejate pentru a nu patrunde fotonii aiurea peste tot.
rulaj impecabil.
interfatza digi cu 8 SI (!!!) 21 pini.
stergatoare aplicate.
lamele culegatoare curent demontabile.
detalii la scara.
Tampoane cu extensie.
Volum destinat decodor sunet si incinta difuzor.
vopsea care nu sare, mai ales pe inscriptii proeminente.
Acces facil service.
silentiozitate, mai ales la aburoase sau diesel cu sunet, acolo unde nu vrei sa bruiezi cu zgomot de pinioane calculate prost.
Etc, etc.
Ofera cineva asa ceva?
Din parti!
Preturile produselor justifica ?
Din fatza!
Cine castiga si cine pierde?Toti!
Cei de la Marklin cu sistemul lor inestetic au crezut ca sania va fi viitorul. :D Aiurea! Au vazut ca au segment de piatza restrans si au dat matrita la Trix, sa se zbata cineva si pentru DC.
preturile acestor doua firme sunt pentru baietii cu bani.Luati-va 10 TRIX si faceti socoteala: aprox 2000 Euro.Cat un MicrometaKit. Cat o masina de familie Second hand.
Sau luam 10 Rocoshenii.1800 euro, sa zicem.rulaj si detalii acceptabile, dar scoatem toata ziua becuri si impletim sarme la SMD.
10 piko, 1420 euro.Plastic permanent, din care 5 modele reusite, restul aprozar, rezulta 710 euro aruncati de-an-pixu'.
10 Brawa.2550 euro. pentru noi, cei plasati pe harta acolo unde se scarpina Europa-n fund, e o suma! daca ai afectat atata banet la marca asta, rezulta ca platesti TVA 500 euro, adica 22 milioane. Da ce dracu face statul papuash pentru banii astia? :-x considera ca iti permiti obiecte de colectie. Vrei frumuseti la perete sau pe placa, scoti banul la greu. Asa ajungem la falimentul unor marci sau insolvabilitatea acestora. Sper ca anarhia ce va urma sa puna culmea, la punct pe cei ce jecmanesc pasionatii modelismului de toate genurile, oriunde v-ati afla!
Cred in criza, se intampla lucruri bune!
 
Salut obi,

punctat bine locomotiva perfecta, aici am totusi o obiectie,
perile nu ma mai satisfac oricum ar fi ele, asta dupa ce am vazut cum e culegerea curentului la ND2, poze maine.

aaa si ar mai fi motorul C-Sinus de la Trix, vorba aia "like nothing else" ;)
 
Referitor la HAG, modele compacte, durata de viatza lunga, apreciate de elvetieni, preturi consistente, prabusire iminenta.Sper ca mare parte din efect crizat sa rascoleasca si Elvetia, tara care nu a stiut sa linga rani dupa razboi, numaratori de bani truditi de altii.
 
@ cata:

Ae4/4? nu exista la SBB Ae4/4, doar la BLS!

pesemne ca vrei sa spui Re4/4 II, insa asta e cu totul alta mancare de peste si nu putem compara mere cu pere...

@obi si Florin, motoarele C-Sinus de la Trix in versiunea "mini" (de exemplu, V90/29x pe H0) au enorme probleme de fiabilitate, ceea-ce a determinat in Germania sistarea vanzarilor acestor locomotive...

nimic nu bate un Faulhaber... ;)
 
@ Horia

¨singura Ae6/6 cat de cat acceptabila si care face viata dura la HAG este cea de la Roco...¨


E usor sa compari in poze acelasi model model realizat de doi producatori diferiti.
E greu chiar si optic.

Un singur lucru trebuie sa stie lumea despre Ae 6/6 de la Roco: Provine dintr-o familie foarte buna. Are un frate cutie de Tic Tac, un var ornament pe Logan iar transmisia si rotile se trag dintr-o veche familie de slapi turcesti.

In rest oate bune sunt si iti urez sanatate maxima.
P.S. Am auzit ca Ssang Yongul face viata dur BMW ului;;;;;;;

S
 
OT: ei, Septy, cand o sa-mi cumpar Ssanyong o sa iti dau voie sa vii cu pusca de vanatoare dupa mine sa-mi curmi suferintele! :)

o zi buna,
 
De ce nu Dacia Sandero, dupa cum era filmuletul acela cu Hitler (de fapt filmuletul era din "Ultimele zile ale lui Hitler, numai "subtitrarea" in romaneste avea alt inteles!) :D
 
ei bine, atunci cand voi cumpara Sandero va las sa ma omorati, la alegere tras cu ciocanul in cap si impuns cu secera sau legat de 4 Dacii (Logan, Sandero, Solenza si Nova) de maini si de picioare care, biciuite pe spate si indreptandu-se spre cele patru puncte cardinale sa ma rupa in bucatele... :D

un BMW se poate schimba... cu un alt BMW :lol: insa nu :-? cu altceva...

insa hai sa ne intoarcem la trenulete...
 
un BMW se poate schimba... cu un alt BMW Laughing insa nu nu cu altceva...

Banueisc ca un 911 GT2 o fi foarte rau :)).

Deci cand comparati incercati sa nu mai comparati merele cu perele ca nu mere.Sau exemplu de comparatie permisa ar fi Br38.10-40 Trix cu Br38.10-40 Fleischmann (as paria pe flm).
 
buna Nelu,

comparatia plecase de la vechea Ae6/6 Fleischmann la cea mai recenta de la Roco si la rivala de la HAG, adica un mar cu un mar mai recent si cu un alt mar metalic... ;)

911 GT2 nu e rau deloc... pentru weekend, insa nu as vrea sa-l vad pe santier cu incarcatura in spate si prin hartoape... unde un biet 525d/A Touring pe E61 se descurca excelent (si nici nu e xd ci d...)

38.10-40 Flm este mai veche cu 20 de ani ca cea MaeTrix si pierde puncte la detaliile cazanului, insa recupereaza la trenul de rulare si la biele... pentru mine, meci egal! :)