Gari CFR tip MAV

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.515
711
Iași
LOCATION
Iași
De ceva vreme caut date despre garile standard MAV clasa III si anexele de pe langa. Personal am ales sa cumpar de la Igra, cladirea garii, o magazie marfuri cu platforma, si un wc pentru a face gara Ilva Mica. O sa le prezint separat cand ajung la mine.


Gari tip MAV de la Igramodel:

Tipuri de gari MAV, clasa I/II/III/IV:

sursa -


Gara MAV clasa III

Cateva gari romanesti:
Ilva Mica in judetul Bistrita-Nasaud:




Carte postala cu Ilva Mica. Se vede gara, wc-ul si magazia. In dreapta la departare de gara se vede o mica remiza, un canton.


Dudestii Noi in judetul Timis

Jidvei in judetul Alba

foto dely - forum lokomotiv

MAV clasa III
Igra Model: 141009








MAV tip II
Model Igra Model: 161007


MAV tip II
Lipova Veche in judetul Arad


sursa - mapio.net

Resita Sud in judetul Caras-Severin (unde este si o remiza facuta de Igra)

sursa -



Poieni in judetul Cluj



sursa mapio.net



Siret.



Igra Model - 171012


Din pacate cu o istorie scurta. Astazi gara este folosita ca autogara.
articol :


Remiza de locomotive intalnita in Banat, Crisana si Ardeal. Tot un proiect standard.
Resita Sud

sursa pe imagine
Vezi atașament 1260
sursa-

Igra Model 171006


Exista si cladiri din carton. Fata de Igra firma papirbakter face si gara clasa I:

reportaje dantm in care apar gari MAV
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.971
51
Intrebare: cladirile pe pe linia Timisoara Nord-Lugoj sint cladiri MAV modificate in anii socialismului?
AS vrea sa pun aici niste cladiri MAV, inclusiv cabine de acar, cantoane, ruine si ce mai am pozat.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.515
711
Iași
LOCATION
Iași
Am vazut in reportajul tau cateva cladiri MAV. Nu cunosc detalii despre modificarile aduse.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.791
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Unele da, dar destul de puternic modificate fata de proiectul initial. Am impreisa ca unele au primit chiar terasa in loc de sarpanta.
Am pus si 2 poze cu remiza de la Sannicolau Mare si Boutari, care prezinta varianta cea mai comuna de pozitionare a usii fata de turn, exact ca cea de la Igra. Cea de la Resita e o exceptie, dar o exceptie buna pentru diorama mea, ca imi confirma ca au fost si invers (ceea ce e mai bine pentru configuratia pe care o am eu la diorama).
Boutari:




Sannicolau Mare:




 
Ultima editare:

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.971
51
Garile MAV sint in mai multe variante.
Asta in discutie e cea mai raspindita cred, apoi mai sint cele tip Sinnicolau Mare, Gataia, Periam(chiar si Timiseni gara veche), cele de pe linia Arad -Brad cu prispa, sau cerdac deschis , din lemn cu multe modele, tip Zimandul Nou si Racasdia, Padureni Arad, Pecica cu doua volume laterale si un fel de coridor deschis, cele cu un fel de bolta la multe halte indeosebi in podisul Transilvaniei si cele mai rare cele de pe linia Cheresig.

Acuma aici sa pun doar cele tip Ilva Mica?
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.791
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Trebuie facuta diferenta intre etape constructive si concesionari. Primele de care zici stiu ca au fost incepute de StEG (documentatia initiala este in germana) si terminate sub tutela MAV. Cele de pe Arad-Brad au fost parte a unei concesiuni private ACsEV, de aici si arhitectura diferita.
In acest topic Florin cred ca vrea sa se limiteze asupra celor standard "pur MAV".
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.971
51
Azi a plouat aici si fiind izolare m-am apucat sa intru in abatere pe la poze pentru citeva gari MAV.
DAr si astea de Ilva Mica , Praid si care s-au mai cerut mai sus, sint intr-o gramada de solutii constructive: cu doua usi si un geam intre ele, cu doua usi alaturate si un geam linga usa, cu 4 geamuri la etaj, cu 3 geamuri, etc.
mai am ceva poze dar pe alte abatute fara viteza sporita in abatere....deci o sa vina mai titziu poate.

desigur cei care ma cunosc(daca mai intra aici) stiu ca eu multa vreme am pozat fara atentie la detaliile necesare modelistilor. Sper insa ca pozele la nivel de amator sa foloseasca cuiva pentru documentare.

2012


Am pus si semnalele pentru ca mi s-au parut interesante. Nu am mai umblat in alte topicuri. E destul de greoi cu galeria.

pentru divertisment statia Sosdea pozata de pe linia 922

apoi am schimbat zona,
La Ghilvaci e gara MAV modificata prin etajare?




garile de pe linia Timisoara -Lugoj sint modificate, m-am intors prin Buzias

am vazut mai sus ceva discutii despre remiza Boutari, nu-mi amintesc remiza din Resita.
Asadar pun niste poze cu remiza Boutari.

 
  • Like
Reacții: cornelTT și ICRA

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.971
51
Vad mai sus ca pozele apar in ordine inversa de cum le am eu.



pe linia Lugoj-Orsova cladirile MAv sint in stare destul de buna.Am pozat si tunel Poarta, acolo unde era Porta Orientalis . Desi am intrebat aici, nu mi s-a raspuns, cred ca la Poarta a fost un triunghiu de intoarcere.

Am mai pozat si fostul tunel de la Iablanita.

 
  • Like
Reacții: cornelTT și ICRA

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.971
51
Nu mai ma complic cu codurile astea, in storage le pune cum vrea, trebuie sa imi fac album pe ani ca sa pot tine cont de ordine.

Asadar, am pozat si gara Lipova, si gara Cimpulung Moldovenesc care desi era in Bucovina pare o gara MAV. Am mai prins gari MAV pe 501, gari cu foisor despre care erau discutii aici.

 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.515
711
Iași
LOCATION
Iași
Multumim Dan pentru imagini.
Iata ca cine vrea o gara romaneasca are o firma ce face cladirea, remiza locomotive, conton si poate wc-ul.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.971
51
WC-ul e ceva special? ca nu prea mi-am dat seama la astea MAV.
Am pus si poza cu WC-ul din Rundna din care un tigan scotea calul, dar nu mi se pare ceva deosebit.
Pe liniile romanesti pe la Dorohoi si Urziceni se vedea ca gara, cantoanele si veceurile aveau o arhitectura.
Dupa discutiile de pe aici de la modelism, eu am inceput sa mai pozez una alta si primprejurul garilor.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.515
711
Iași
LOCATION
Iași
Cladire gara, cod 141009; magazie, cod 141011; WC. cod 121008 si magazie de la Model Scene

La gara si magazie nu am pus acoperisurile care vin in cutie, am zis sa incerc acoperis tigla.
Gara, magazia de marfuri wc-ul si magazia o sa fie puse pe un modul mai vechi. Am folosit modulul pe la expozitiile din gara Cluj si acum sta nefolosit.
Urmeaza sa pun niste peroane de la Augagen, sa scot pietrisul si sa pun altul, sa pun garduri, sa fac drumul sa pun niste copaci si verdeata.

Magazia Model Scene
Cladirile Igra


IMG_20200630_074026.jpg
IMG_20200617_144218.jpg
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.515
711
Iași
LOCATION
Iași

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.103
1.086
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Chiar ca elvetiana, frate...

Nu tu fisura in fatada, nu tu buruiana in curte, nu tu sipci lipsa in gard ca le-a luat un tovaras pe post de bata sa se apere de patrupezi, nu tu patrupezi... Mai ai ceva de munca :)
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.515
711
Iași
LOCATION
Iași
Tin minte primul contact cu Elvetia. Nu il voi uita.

Acum am pus pozele doar pentru cladirea garii. A se vedea ca putem avea o gara autentica CFR.
Pentru restul urmeaza sa mai iau una alta pentru gara, ceva cotet, pentru niste gaini ( la expo mamicile o sa vada din prima gainile miscatoare de la Viessman) o magazie pentru lemne, o duzina de copaci pentru marginea soselei, accesorii pentru magazie si gara, coloane apa si ce mai trebuie.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu