Gara Tulcea

Raduip

Member
5 Ianuarie 2012
45
3
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Pentru sfarsit de an va prezint gara din Tulcea. Din punct de vedere arhitectural nu se incadreaza intr-un tipar clasic de gara romaneasca, dar este un obiectiv interesant.



Este asezata pe malul Dunarii si la nord-est de malul lacului Ciuperca.





Pot spune ca este un produs al scolii de arhitectura aflata in perioada de ,,razvratire". Cladirea este frumos proportionata atat in plan cat si volumetric. Cele trei fatade rezultate simbolizeaza profilul unei ambarcatiuni.



Insa desi este un obiect arhitectural cu o anumita conotatie si simbolistica, duce lipsa de peron acoperit. Chiar daca foyer-ul garii este destul de incapator, peronul cu acces la cele doua linii nu este acoperit.



Cele doua linii erau folosite in vremurile bune. Acum mai este folosita doar linia 2.



Salutari din Tulcea! Orasul unde se opreste trenul... la capat de linie.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
8
Constanta
LOCATION
Constanta
Gara Tulcea port, 1941

De pe blogul "Vederi din trecut". Multumesc autorului pentru excelentele poze postate pe site-ul sau!

http://vederidintrecut.blogspot.ro/search/label/poze%20tulcea


 

Raduip

Member
5 Ianuarie 2012
45
3
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Gara veche a fost demolata in perioada lui Dej. A fost mutat㒠de pe faleza Dună’rii si s-a construit gara noua in apropiere doar pentru pasageri. Gara veche servea si pentru transportul de mă’rfuri. Insa era foarte mult㒠mizerie si locul arata dezolant. Odat㒠cu gara noua s-a facut si sistematizarea falezei. Gara de mă’rfuri este in afara oraşului si nu are legă’tura cu Dună’rea.
 

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
1.977
51
Din Tulcea Marfuri liniile induatriale ajung si in portul Tulcea deci liniile au legatura cu Dunarea
 

Raduip

Member
5 Ianuarie 2012
45
3
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Da ajung. Am spus ca gara nu are legă’tura. Liniile acelea sunt fă’cute si pentru santierul naval si combinatul de alumina si cel metalurgic. Adic㒠pentru zona industrială’.
 

catalin

Well-Known Member
24 Aprilie 2007
2.885
83
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Raduip a spus:
Gara veche a fost demolata in perioada lui Dej. A fost mutat㒠de pe faleza Dună’rii si s-a construit gara noua in apropiere doar pentru pasageri. Gara veche servea si pentru transportul de mă’rfuri. Insa era foarte mult㒠mizerie si locul arata dezolant. Odat㒠cu gara noua s-a facut si sistematizarea falezei. Gara de mă’rfuri este in afara oraşului si nu are legă’tura cu Dună’rea.

cea din poza postata mai sus de Victorian este vechea gara provizorie, deschisa in 1940.
Prima gara a orasului Tulcea a fost deschisa in 1939 la pasajul CF peste strada Isaccea. Era o simpla baraca de lemn pentru ca de la inceput i s-a atribuit o viata efemera. In acelas an unitati militare de geniu au lucrat la prelungirea liniei cu 2.5 km pana in centrul Tulcei. Lucrarile s-au finalizat in iulie 1940, cea de a doua statie numindu-se initial Tulcea Port (cea din poza)
In 1940 a inceput constructia cladirilor definitive la Tulcea Port, care au inlocuit baraca din poza. Statia a existat pe actualul amplasament al Casei de Cultura a Sindicatelor. In 1944 numele acesteia a fost schimbat din Tulcea Port in Tulcea. In 1971 au desfintat vechea statie si au construit-o pe cea de acum, destinata exclusiv traficului de calatori.
 

flo82

Active Member
Trenulist
13 Mai 2010
244
15
Husi
LOCATION
Husi
Cateva date in plus despre statia CFR Tulcea-Oras:

-Pe langa cele 4 linii pentru calatori (din care 3 cu peron), statia CFR Tulcea-Oras are si o "grupa de marfa" cu 5 sau 6 linii, dispuse paralel cu strada Dumitru Ivanov. Din aceasta "grupa de marfa" se ramifica si doua linii industriale , care traverseaza strada Dumitru Ivanov si deserveau doua unitati economice: portul comercial Tulcea si "Frigorifer". Din pacate astazi aceasta "grupa de marfa" a statiei Tulcea-Oras (ca si cele doua linii industriale mentionate) nu mai sunt folosite, in imaginile din google maps- street view acele linii aparand ca fiind invadate de vegetatie! Pe una din liniile acestei "grupe de marfa" este garat un plug pentru dezapezire.

-In statia Tulcea-Oras mai exista/existau si cateva unitati de exploatare feroviara: un district de intretinere linii, o remiza de locomotive apartinand CFR-Calatori (are o cladire cu 3 linii in interior, turn de apa si dormitor pentru personalul de tractiune. Din pacate aceasta remiza nu mai este astazi utilizata. Ultima data a fost utilizata prin 2013) si in trecut si un "post de revizie a vagoanelor de calatori" (cu doua linii).

-De asemenea in 1990 statia Tulcea-Oras mai aveea si: birou de informatii si magazie de bagaje-mesagerie.

-In trecut in municipiul Tulcea a existat si o "Agentie de voiaj CFR", care, de-a lungul timpului, a avut mai multe adrese: Strada Progresului nr. 28, Strada Unirii, nr. 4, bloc D-4.
A fost desfiintata in decembrie 2011, ultimul "mers de tren" in care mai apare mentionata fosta Agentie de voiaj CFR Tulcea fiind cel valabil pe anul 2011. Locul unde se afla fosta Agentie de voiaj CFR Tulcea este la parterul unui bloc de pe Strada Babadag, intre intersectia cu Strada Unirii si Strada Frumoasa.

Astazi din pacate pe linia Medgidia- Tulcea Oras circula un numar extrem de mic de trenuri de calatori. Acest fapt (dar si datorita timpilor de mers mari si a utilizarii unui material rulant invechit si neatractiv pentru calatori- AM Malaxa pe 4 osii la trenurile regio) duce la un numar redus de calatori.

Pe timpul noptii este posibil ca serviciul de miscare din statia Tulcea-Oras sa fie suspendat.

Ca si instalatii SCB statia CFR Tulcea-Oras are: macazuri mecanice (manuale), semnal mecanic (semafor) de iesire, semnal de intrare si prevestitor luminos, o bariera mecanica (manuala)(la pasajul cu strada Dumitru Ivanov) si o bariera automata (instalatie BAT cu bariere) la pasajul cu strada Isaccei.
Biroul de miscare nu se afla in cladirea de calatori a statiei ci intr-o cladire mai mica, situata la pasajul cu strada Dumitru Ivanov. Din aceasta cauza in statia Tulcea-Oras exista o situatie mai atipica: semnalul de "plecarea a trenului" nu se da de catre impiegatul de miscare prin ridicarea clasicei "palete verzi" ci trenul pleaca din statie in momentul in care este pus pe "liber" semnalul mecanic (semaforul) de iesire!
 
  • Like
Reacții: Raduip și AdyAero