- 13 Mai 2008
- 668
- 7
- LOCATION
- Falticeni, Pascani, Bucuresti
31 mai 2012 ââŹâ Activitate Feroviară Suceava Burdujeni<i></i>
Sfârşitul facultăţii pe care abia am terminat-o mi-a permis să poposesc pentru câteva zile acasă, în localitatea natală. ĂËi aşa a vrut Dumnezeu şi s-au aşezat lucrurile, că acum 4 ani când am început facultatea, tatăl meu suporta consecinţele crizei şi rămânea fără loc de muncă, însă în prezent se străduieşte să îşi îndeplinească sarcinile de zi cu zi ca şi mecanic de locomotivă în Suceava. <i></i>
07:20<i></i>
ĂËi uite aşa, ora 7 dimineaţa, atunci când soarele are deja la activ câţiva zeci de centimetri deasupra orizontului, mă găseam şi eu în Gara Suceava Burdujeni. Lipsit de perspicacitatea de a face poze cum făceam odinioară, totuşi am cutezat din când în când să îndrept obiectivul către o locomotivă, către un trenââŹÂŚ
Ce mai vorbe, ce mai înţelesuri, pe linia 5 a Gării staţiona un tren al GFR cu containere puse pe vagoane Rgs. Locomotivele (căci erau 2, una de tracţiune propriu-zisă şi una diesel-electrică aflată la capătul trenului, nelegată la acesta) erau 40-0469-3 şi 60-1501-0. Aceasta din urmă avea un sticker amplasat fără a se încadra într-un vreun fel estetic pe laterala locomotivei cu mesajul: ââŹÂMade in RomaniaââŹÂ.
Locomotiva de tracţiune a trenului GFR cu containere<i></i>
O diesel-electrică de la GFR, stând la pânda trenului cu containere<i></i>
Pe linia 1 dedicată trenurilor de călători staţiona locomotiva electrică 40-0855-3. Lângă aceasta, un vagon de călători clasă, probabil care avea să ia drumul Dorneştiului.
Aşteptând noi ordine, EA-855 aştepta tăcută lângă Gara Burdujeni<i></i>
Nu mai trece mult şi înainte de 7:30 soseşte pe linia 3 Trenul Regio 5442, Suceava Nord ââŹâ Bacău. Avea la tracţiune pe locomotiva 40-0546-8, trenul fiind compus din două vagoane etajate.
Un tren într-o garăââŹÂŚ ce poate fi mai FeRoviaR de atât?! <i></i>
07:30<i></i>
Părăsesc pentru puţin timp zona peroanelor Gării Suceava Burdujeni şi ajung la capătul Y al staţiei Suceava. Aici mă întâlnesc cu două locomotive care aparţin de GFR: electrica 40-0640-5 şi diesel-electrica 60-1501-0, pe care am amintit-o mai devreme.
Două locomotive ale GFR la o şuetă la marginea staţiei<i></i>
07:40<i></i>
După ce le-am salutat cu câteva click-uri de declanşator, paşii mei se încăpăţânau să-şi găsească cărare cătreââŹÂŚ ââŹÂmini-triajulââŹÂ Suceava, mai exact liniile 13, 14, 15, 16, 17 şi 18. Un semnal de ieşire trădează printr-o plăcuţă că aici existau în total 20 de linii. în ultimii doi ani, această zonă a fost în construcţie, din cele 8 linii existente aici, s-au construit de la 0 doar 6. Patru dintre ele au fir de contact, două dintre ele nu. De aceea vă redau în fotografiile ce urmează câteva cadre din zonă.
Cap Y linii de manevră Staţia Suceava Burdujeni<i></i>
Două locomotive diesel-hidraulice în curtea Remat Suceava<i></i>
Boghiu Y25 al unui vagon de marfă tip platformă cu ţepuşe mari Rgs<i></i>
Macara electrică dedicată transbordării containerelor de pe calea ferată pe autotrenuri<i></i>
Vedere către cele şase linii proaspăt reconstruite din capul X al staţiei Suceava<i></i>
07:50<i></i>
După ce am traversat de la Nord la Sud cele şase linii dedicate manevrelor trenurilor de marfă, auzeam o locomotivă diesel-electrică 060-DA care intra pe linia 4 din Gara Suceava. Avea în spate un tren cu 30-35 de vagoane Rgs încărcate cu scândură. Gabaritul măsurat de la coroana şinei şi până la ultima scândură încărcată pe acele vagoane cu siguranţă că nu depăşea 4800 de metri, dar nu mai ţin minte să fi văzut până acum asemenea încărcături. Pe lateralele acesteia erau inscripţionate cu litere de-o şchioapă AL-AZZEH şi MADE IN ROMANIA. Probabil că acest mărfar a fost încărcat la Dorneşti la fabrica Egger şi adus până în Suceava de locomotiva diesel-electrică 60-1054-0. De aici, locomotiva a lăsat garnitura şi s-a retras în Triajul Suceava.
CFR Marfă cu un tren de cherestea ââŹÂMade in RomaniaââŹÂ <i></i>
08:00<i></i>
Prima oră deja a trecut, iar Trenul InterRegio 1838, Timişoara Nord ââŹâ Iaşi, pleca din Gara Suceava Burdujeni. Acesta avea în compunerea sa un vagon cuşetă, un vagon de dormit, 4 vagoane de clasa a II-a şi un vagon de clasa I. Gara Burdujeni, maiestuoasă de mai mult de o sută de ani, oferea ocrotire şi loc de popas pentru călătorii care veneau dinspre Ardeal sau pentru călătorii care doreau să ajungă la Iaşi.
Trenul IR 1838, Timişoara Nord ââŹâ Iaşi<i></i>
Din direcţia Vereşti sosea în Suceava trenul de zi, Iaşi ââŹâ Timişoara Nord. Aşadar, InterRegio 1833, compus din cinci vagoane (din care patru de clasa a II-a şi unul de clasa I), se prezenta cu o compunere omogenă.
Trenul IR 1833, Iaşi ââŹâ Timişoara Nord<i></i>
Facem pauză cu repriza de ââŹÂdocumentareââŹÂ despre trenurile de călători, mi-au mai rămas câteva referiri de făcut la trenul de marfă de pe linia 4. Locomotiva electrică 40-0779-5 avea să se cupleze la trenul de Rgs-uri încărcate cu cherestea ââŹÂMade in RomaniaââŹÂ. Timp de o oră i se face proba frânei şi apoi pleca în direcţia Adjud şi mai departe către Portul Constanţa (probabil).
08:20<i></i>
Trenul InterRegio 1652, Suceava Nord ââŹâ Bucureşti Nord încheie scurta relatare despre dimineaţa zilei de 31 mai 2012 din Gara Suceava Burdujeni. Cu obişnuita compunere de vagoane 21-76, 89-87 şi 10-76, trenul era tractat de locomotiva 41-0001-2.
11:30<i></i>
La finalul ââŹÂdimineţiiââŹÂ, apare de după vegetaţia specifică de la calea ferată românească, locomotiva diesel-hidraulică 86-0082-7. Aceasta tracta câteva cisterne dedicate descărcării în cadrul staţiei Petrom Suceava.
ĂËi uite aşa, îmi iau rămas bun de la Gara Suceava Burdujeni, un loc în care mereu este câte ceva de văzut, de auzit, de simţit. Chiar şi odată cu trecerea timpului, sentimentul de apartenenţă a unui pasionat feroviar faţă de un loc drag din copilărie/adolescenţă/tinereţe este acelaşi. Până la data viitoare, toate cele bune vă doresc şi vă mulţumesc pentru atenţia acordată!<i></i>
Sfârşitul facultăţii pe care abia am terminat-o mi-a permis să poposesc pentru câteva zile acasă, în localitatea natală. ĂËi aşa a vrut Dumnezeu şi s-au aşezat lucrurile, că acum 4 ani când am început facultatea, tatăl meu suporta consecinţele crizei şi rămânea fără loc de muncă, însă în prezent se străduieşte să îşi îndeplinească sarcinile de zi cu zi ca şi mecanic de locomotivă în Suceava. <i></i>
07:20<i></i>
ĂËi uite aşa, ora 7 dimineaţa, atunci când soarele are deja la activ câţiva zeci de centimetri deasupra orizontului, mă găseam şi eu în Gara Suceava Burdujeni. Lipsit de perspicacitatea de a face poze cum făceam odinioară, totuşi am cutezat din când în când să îndrept obiectivul către o locomotivă, către un trenââŹÂŚ
Ce mai vorbe, ce mai înţelesuri, pe linia 5 a Gării staţiona un tren al GFR cu containere puse pe vagoane Rgs. Locomotivele (căci erau 2, una de tracţiune propriu-zisă şi una diesel-electrică aflată la capătul trenului, nelegată la acesta) erau 40-0469-3 şi 60-1501-0. Aceasta din urmă avea un sticker amplasat fără a se încadra într-un vreun fel estetic pe laterala locomotivei cu mesajul: ââŹÂMade in RomaniaââŹÂ.
Locomotiva de tracţiune a trenului GFR cu containere<i></i>

O diesel-electrică de la GFR, stând la pânda trenului cu containere<i></i>

Pe linia 1 dedicată trenurilor de călători staţiona locomotiva electrică 40-0855-3. Lângă aceasta, un vagon de călători clasă, probabil care avea să ia drumul Dorneştiului.
Aşteptând noi ordine, EA-855 aştepta tăcută lângă Gara Burdujeni<i></i>

Nu mai trece mult şi înainte de 7:30 soseşte pe linia 3 Trenul Regio 5442, Suceava Nord ââŹâ Bacău. Avea la tracţiune pe locomotiva 40-0546-8, trenul fiind compus din două vagoane etajate.
Un tren într-o garăââŹÂŚ ce poate fi mai FeRoviaR de atât?! <i></i>

07:30<i></i>
Părăsesc pentru puţin timp zona peroanelor Gării Suceava Burdujeni şi ajung la capătul Y al staţiei Suceava. Aici mă întâlnesc cu două locomotive care aparţin de GFR: electrica 40-0640-5 şi diesel-electrica 60-1501-0, pe care am amintit-o mai devreme.
Două locomotive ale GFR la o şuetă la marginea staţiei<i></i>

07:40<i></i>
După ce le-am salutat cu câteva click-uri de declanşator, paşii mei se încăpăţânau să-şi găsească cărare cătreââŹÂŚ ââŹÂmini-triajulââŹÂ Suceava, mai exact liniile 13, 14, 15, 16, 17 şi 18. Un semnal de ieşire trădează printr-o plăcuţă că aici existau în total 20 de linii. în ultimii doi ani, această zonă a fost în construcţie, din cele 8 linii existente aici, s-au construit de la 0 doar 6. Patru dintre ele au fir de contact, două dintre ele nu. De aceea vă redau în fotografiile ce urmează câteva cadre din zonă.
Cap Y linii de manevră Staţia Suceava Burdujeni<i></i>

Două locomotive diesel-hidraulice în curtea Remat Suceava<i></i>



Boghiu Y25 al unui vagon de marfă tip platformă cu ţepuşe mari Rgs<i></i>

Macara electrică dedicată transbordării containerelor de pe calea ferată pe autotrenuri<i></i>

Vedere către cele şase linii proaspăt reconstruite din capul X al staţiei Suceava<i></i>

07:50<i></i>
După ce am traversat de la Nord la Sud cele şase linii dedicate manevrelor trenurilor de marfă, auzeam o locomotivă diesel-electrică 060-DA care intra pe linia 4 din Gara Suceava. Avea în spate un tren cu 30-35 de vagoane Rgs încărcate cu scândură. Gabaritul măsurat de la coroana şinei şi până la ultima scândură încărcată pe acele vagoane cu siguranţă că nu depăşea 4800 de metri, dar nu mai ţin minte să fi văzut până acum asemenea încărcături. Pe lateralele acesteia erau inscripţionate cu litere de-o şchioapă AL-AZZEH şi MADE IN ROMANIA. Probabil că acest mărfar a fost încărcat la Dorneşti la fabrica Egger şi adus până în Suceava de locomotiva diesel-electrică 60-1054-0. De aici, locomotiva a lăsat garnitura şi s-a retras în Triajul Suceava.
CFR Marfă cu un tren de cherestea ââŹÂMade in RomaniaââŹÂ <i></i>


08:00<i></i>
Prima oră deja a trecut, iar Trenul InterRegio 1838, Timişoara Nord ââŹâ Iaşi, pleca din Gara Suceava Burdujeni. Acesta avea în compunerea sa un vagon cuşetă, un vagon de dormit, 4 vagoane de clasa a II-a şi un vagon de clasa I. Gara Burdujeni, maiestuoasă de mai mult de o sută de ani, oferea ocrotire şi loc de popas pentru călătorii care veneau dinspre Ardeal sau pentru călătorii care doreau să ajungă la Iaşi.
Trenul IR 1838, Timişoara Nord ââŹâ Iaşi<i></i>

Din direcţia Vereşti sosea în Suceava trenul de zi, Iaşi ââŹâ Timişoara Nord. Aşadar, InterRegio 1833, compus din cinci vagoane (din care patru de clasa a II-a şi unul de clasa I), se prezenta cu o compunere omogenă.
Trenul IR 1833, Iaşi ââŹâ Timişoara Nord<i></i>

Facem pauză cu repriza de ââŹÂdocumentareââŹÂ despre trenurile de călători, mi-au mai rămas câteva referiri de făcut la trenul de marfă de pe linia 4. Locomotiva electrică 40-0779-5 avea să se cupleze la trenul de Rgs-uri încărcate cu cherestea ââŹÂMade in RomaniaââŹÂ. Timp de o oră i se face proba frânei şi apoi pleca în direcţia Adjud şi mai departe către Portul Constanţa (probabil).



08:20<i></i>
Trenul InterRegio 1652, Suceava Nord ââŹâ Bucureşti Nord încheie scurta relatare despre dimineaţa zilei de 31 mai 2012 din Gara Suceava Burdujeni. Cu obişnuita compunere de vagoane 21-76, 89-87 şi 10-76, trenul era tractat de locomotiva 41-0001-2.

11:30<i></i>
La finalul ââŹÂdimineţiiââŹÂ, apare de după vegetaţia specifică de la calea ferată românească, locomotiva diesel-hidraulică 86-0082-7. Aceasta tracta câteva cisterne dedicate descărcării în cadrul staţiei Petrom Suceava.

ĂËi uite aşa, îmi iau rămas bun de la Gara Suceava Burdujeni, un loc în care mereu este câte ceva de văzut, de auzit, de simţit. Chiar şi odată cu trecerea timpului, sentimentul de apartenenţă a unui pasionat feroviar faţă de un loc drag din copilărie/adolescenţă/tinereţe este acelaşi. Până la data viitoare, toate cele bune vă doresc şi vă mulţumesc pentru atenţia acordată!<i></i>