Gara Severin

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

stageexp

Well-Known Member
Trenulist
14 Ianuarie 2008
1.260
2
Timisoara
LOCATION
Timisoara
Am fost in trecere prin severin, intr-o expeditie de cunostere a acelei bucati de tara, si normal am dat o tura sa vad cum arata celebra gara. Spun celebra, pentru ca unii o blameaza, unii o lauda. Am incercat sa-mi fac o parere cat se poate de obiectiva, desi acest lucru nu prea are cum sa fie posibil.

Sincer gara mi-a placut, in sensul in care imi plac garile noi. Adica, incerc sa lamuresc despre ce este vorba: garile vechi au farmecul lor, au o arhitectura aparte, unica, deci imi plac. Garile noi imi plac si ele, in alt fel insa, prin confortul pe care il asigura, prin faptul ca deservesc la standarde noi functia de transport feroviar. Deci nu se exclud reciproc.

Gara din severin mi-a placut, este curata, moderna, functionala, din punctul de vedere al calatorului. Ceea ce nu mi-a placut, fiind rezultatul repezelii de care dau dovada unii care decid asupra banilior, si poate nu numai, a fost celebra constructie a lifturilor nefunctionale, precum si intrarea prin tunel din parc. Intrarea este maiestuoasa, dar se pare ca nimeni nu o foloseste, din ce am vazut eu, toata lumea intra pe la baza cladirii, deci pe la nivelul peroanelor. Am urcat pe culoarele acoperite, usile automate functionau, insa "nimeni pe drum".
Scarile sunt largi, atmosfera generala este una de spatialitate.

Calatori putini, desprinsi parca din romanele rusesti.

Per ansamblu insa, daca stau si analizez la ceva vreme imaginile, cred ca balanta atarna mai mult in partea pozitiva.




 
stageexp a spus:
...

Gara din severin mi-a placut, este curata, moderna, functionala, din punctul de vedere al calatorului...
Faptul c㒠nimeni nu merge pe pasarelele alea, înseamn㒠c㒠ele nu sunt chiar aşa de funcţionale. Iar banii pe profilele alea metalice care le ţin sunt din buzunarul nostru. Reiau aici o idee a cuiva de pe forum, dar e clar c㒠gara este supradimensionat㒠din toate punctele de vedere. Deci supra-plă’tită’, deci...

Mie personal mi se pare urâtă’. Cumva ai vreo imagine cu gara veche?
 
Nu am nici o imagine cu gara veche, a fost prima data cand am mers la Severin.
Acum normal ca totul tine de gust.
Problema cu pasarelele respective este descrisa de tine exact misha, pentru ca dau impresia ca vin sau ca pleaca de nicaieri, se pierd cumva arhitectonic in verdeata respectiva. Sunt insa functionale, dar probabil lumea prefera sa intre prin partea de jos. M-a mirat cumva treaba asta, la nivelul acelor pasarele este un parc care mi s-a parut frumos si ingrijit, un foarte bun loc de plimbare, incepand din zona centrala, unde se gaseste si un monument istoric, si terminand cu zona garii. Traversarea nu dureaza decat 10-15 min. Pe de alta parte, pe la nivelul solului pe unde am intrat initial, imaginea este destul de demoralizanta, niste buticuri prapadite si ceva mizerie. Asa ca o fi o smecherie, ceva, nu stiu :D .

Ca marime, acum clar este supradimensionata. Dar la traficul de calatori din ziua de azi, si micile gari din satele romanesti par supradimensionate. In gara la vremea respectiva desi trebuia sa vina un tren nu era aproape nimeni, singurii calatori undeva la 10 - 15 persoane, se gaseau la primul peron.

Insa la un trafic normal, ar exista posibilitatea ca acea gara sa fie uneori neincapatoare, tinand cont ca traficul se desfasoara la nivelul primului nivel, al doilea putand fi utilizat eventual ca zona de asteptare sau relaxare.

Mie mi-a placut per ansamblu, sincer gara din tm este infioratoare, daca ar fi si la mine in oras o astfel de constructie ar fi extraordinar. Acu ca e pe banii nostrii, asta e, platesc impozite la greu, dar parca nu ma supara atat de tare daca se si construieste din banii pe care ii dau si eu ca foarte mica parte ceva.

In rest, asa cum am spus, este o chestie de gust.
 
Salut,
Sunt perfect de acord cu tine c㒠este o chestie de gust.

Pă’i din descrierea ta rezult㒠c㒠pasarelele sunt o legă’tur㒠direct㒠cu o parte din oraş, frumoasă’, pe care un că’lă’tor ar putea s㒠o viziteze între dou㒠trenuri. Deci ar avea o funcţie... boon.

Ideea despre bani era c㒠urmă’toarea: nu c㒠au fost cheltuiţi pentru o gară’, ceea ce e okay, ci câţi bani au fost cheltuiţi şi pe ce exact. Sunt ceva ştiri pe firmament despre nişte milioane de € bă’gaţi în halte de categorie mică’, e cam acelaşi lucru... Mi se pare c㒠o parte din banii de la Drobeta sunt europeni.
 
Sa va spun ceva, ati fost vreodata la WC-ul din aceasta gara? Este o singura incapere IMENSA in care au pus un singur vas de WC, desi acolo ar fi incaput o gramada derpartite civilizat prin pereti falsi, niste pisoarce incapeau acolo lejer. Banuiesc ca-i de la sine inteles ca chiuveta era in aceeasi incapere uriasa, numai una desigur. Pe robinet era pusa o coala pe care scria (aprox.) "Atingeti cu grija, pericol!", stiu ca eram cu niste prieteni si pur si simplu nu mai puteam de ras, intr-o "Euro-Gara" nici macar WC-ul n-au fost in stare sa-l faca?

Au facut o gara mamut cu niste finisaje de doi bani, au inceput sa cada profilele decorative.

Sa mai spun si ca pe peron este un zid de ~5m si inalt de ~2m pus aiurea?
 
E absolut incredibil cat de cu fundu in sus sunt facute toate pe la noi prin tara. Nu am nimic impotriva ca au facut gara din Drobeta Turnu Severin, dar dupa doi ani si jumatate de la terminarea acelei gari s-au gandit sa termine si gara din Craiova care a stat in stadiul de santier mai bine de 4 ani de zile.Si cica ar fi oras important pe harta romaniei ..... De ce nu s-au apucat sa refaca garile din marile orase mai intai e dincolo de logica mea. Spre exemplu gara din timisoara care e un nod feroviar important arata ca un WC public la propiu. Gara de nord din Bucuresti arata la fel (cel putin arata acuma 2 ani cand am fost pe acolo si nu am auzit sa se fi schimbat ceva). Acuma cati straini se opresc in Turnu Severin ... statistica stie ... dar cert e ca ne facem de rahat in fiecare zi cu actiunile noastre de 2 lei usori nu grei.
 
misha a spus:
stageexp a spus:
...

Gara din severin mi-a placut, este curata, moderna, functionala, din punctul de vedere al calatorului...
Faptul c㒠nimeni nu merge pe pasarelele alea, înseamn㒠c㒠ele nu sunt chiar aşa de funcţionale. Iar banii pe profilele alea metalice care le ţin sunt din buzunarul nostru. Reiau aici o idee a cuiva de pe forum, dar e clar c㒠gara este supradimensionat㒠din toate punctele de vedere. Deci supra-plă’tită’, deci...

Mie personal mi se pare urâtă’. Cumva ai vreo imagine cu gara veche?
GAra veche chiar era urata..in sensul ca intr-o stare de degradare avansata...Arhitectural, imaginea garii vechi se putea asimila cu imaginea unei locomotive cu abur...corpurile de cladire erau astfel construite incat se putea distinge cabina...bazinul de apa,...cosul de fum...
la gara noua...nu chiar "nimeni" nu merge pe pasarele...mai sunt si cazuri de folosinta a lor...dar oamenii tind sa urmeze vechile obisnuinte....in loc sa mearga pe pasarele si sa coboare direct in cladirea garii trecand pe deasupra parcarii si strazii,in siguranta...ocolesc pasarelele, coboara scarile prin parc si ajung direct in traficul de masini si taxi-uri din parcare si strada...nu ca ar fi cine stie ce trafic...
Pe de alta parte, gara este cu siguranta supradimensionata ptr traficul feroviar si de pasageri din Tr Severin ... parerea mea este ca daca ar fi fost la 50% ar fi fost numai buna..
Ce sa-i faci... pe langa altele, aceasta gara aceasta arata setea supradimensionata de spalare de bani...a diferitelor clanuri de putere care s-au perindat in cei cca 5-7 ani de constructie...din ce stiu eu din presa vremii...ar fi costat 7 mil. euro...
La dimensiunea aceasta...nici macar la curatenie nu se face fata...incepe sa se umple de panze de paianjen...
 
Gara Severin veche, pe care o stiti majoritatea dintre voi, era deja un "hibrid", o struto-camila modificata puternic in anii '30 si apoi in anii '60.
Dupa 1996 ajunsese intr-o stare de delasare ce nu merita comentata.

Pentru aceiasi dintre voi care vreti sa vedeti cum arata gara Severin inainte de modificari, trebuie sa stiti ca a fost o cladire geamana celei din Craiova si Slatina. Mi se pare normal sa compari o cladire noua cu una...cand era tot noua, nu dupa 130 de ani de serviciu. Personal sunt pesimist despre cum vor arata aceste acvarii de plastic peste 130 de ani :)

Vezi aici:

https://sites.google.com/a/intraconnect.ro/cenafer/muzeul-cfr/fototeca/statii
 
Criv a scris:
GAra veche chiar era urata

@ Criv: stii cum este ce ai spus tu? Imagineaza-ti cum ar fi daca o banda de mafioti ar prinde o actrita frumoasa, ceva gen Sophia Loren asa cum arata ea in tinerete. O prind, o tin inchisa undeva o vreme si-o supun la viol in grup cu perversiuni. Dupa care, cine stie cum, ea reuseste totusi sa scape cu viata si-o vezi cand a scapat de acolo, stoarsa, batuta, nenorocita, asa cum ar putea sa scape din mana unor asemenea nemernici. Cam la fel era si gara veche din Severin dupa 50 de ani in care in Romania s-a construit socialismul in zbor, iar pentru ingrijirea patrimoniului nu s-au alocat fonduri decat cu taraita. Si inca situatia de dinainte de 1989 era buna, fiindca pe vremea aceea transportul feroviar era considerat strategic. Dupa 1990 insa toti jmekerii si-au tras gipan si-au vrut autostrazi ca in Germania (alea pe care le facuse de fapt Hitler pe post de aeroporturi) iar transportul pe calea ferata n-a mai interesat pe nimeni.

Imi cer scuze persoanelor sensibile care vor fi fost deranjate de analogie, dar asta este adevarul, o cladire neingrijita poate ajunge sa arate urata nu fiindca ar fi ea astfel, ci mai ales din cauza nepasarii celor din jurul ei. Pe urma vin alti jmekeri si-o demoleaza pe aia veche inlocuind-o cu o cladire "noua si moderna" din beton, otel si sticla, capodopera a capitalismului si de fapt nimanui nu-i pasa ca noua constructie are niste spatii complet nefunctionale si intretinerea noii cladiri. mult mai mare, costa de trei ori cat ar fi costat intretinerea cladirii vechi cu tot cu restaurare in forma initiala.

Asta fara ar mai pune la socoteala rezistenta in timp... Crede cineva sincer ca noua si minunata constructie inaugurata in 2010 o sa tina 134 de ani (adica pana in 2144) cat a tinut "paraginitura" aia de gara veche de la 1876? Pe pariu ca nu!

Iar de aratat, arata asa:
c7r86tla4jtb6w6oy.jpg


Este un proiect tip aplicat identic pentru mai multe gari de pe traseul Pitesti-Piatra Olt-Craiova-Turnu Severin-Varciorova (frontiera). In mod concret, gara Turnu Severin era "sora" buna cu gara Slatina si cu vechea gara din Craiova!

Later edit: Multumesc Catalin, saritor si la obiect ca de obicei, pana sa apuc sa scriu raspunsul, deja ai apucat sa raspunzi tu! Nu de alta, dar chiar ma enervasem, in ritmul asta de distrugere in curand Romania n-o sa mai aiba cladiri vechi feroviare si ramanem doar cu imaginile! Iar in privinta rezistentei in timp a "acvariilor"... gand la gand! :lol:
 
Din punctul meu de vedere nu se pot compara cele doua gari. Sunt cumva si probleme diferite, sincer nu stiu cum ar putea sa se faca o abordare a unui astfel de subiect. O cladire veche de patrimoniu are un farmec aparte, de neinlocuit. O gara noua ar trebui sa aiba, nu farmec pentru ca arhitectura nu mai este aceeasi dar macar functionalitate si dotari dintre cele mai moderne. Parerea mea ar fi ca acolo unde este posibil sa se restaureze din vechile cladiri care pot fi conservate si utilizate inca multa vreme, astfel incat sa se adauge valorii de utilizare si valoarea lor de patrimoniu. Acolo unde insa aceste cladiri au disparut, sau gradul de dirtugere este avansat, sa se construiasca cladiri noi, insa cu limita bunului simt, ceea ce este cam greu acum.

Ca sa fac o comparatie, gara din Simeria este o cladire exceptionala care trebuie sa ramana asa deoarece are valoare implicita. Gara timisoreana pe de alta parte este o cladire cu mult mai noua, asa ca nu m-ar deranja sa apara in locul ei un alt acvariu, mult mai spalat insa.

Vom vedea ce se va mai face in acest domeniu, parerea mea este insa ca nimeni nu mai are chef sa conserve nimic in domeniul feroviar, decat in masura in care nu are de ales.
 
victorian....ai dreptate...eu am spus "gara veche era chiar urata" in sensul ca ajunsese, devenise ... urata...cel putin de cand o stiu eu (mai bine de 30 ani).. o cladire deloc intretinuta, ...se darama singura....plina de jeg...si-ti muta nasul de miros la intrare...
trebuia facut ceva...ajunsese rusine ptr una din portile de intrare in oras..
Acum ce sa zic...au fost alte "minti luminate" care au decis ca in locul reconstituirii cladirii vechi sa fie construita alta noua...e posibil ca nici structura vechii cladiri destul de degradate sa nu mai fi suportat restaurare...
Poza reflecta probabil partial imaginea garii...probabil este gara initiala..cea de acum 100 de ani....Cea pe care o stiu eu...avea alte corpuri de cladiri adaugate...cum spune si catalin...era o "struto-camila"... probabil modificata cu zeci ani inainte de a o stii majoritatea dintre noi...deci...inainte de a fi daramata....unde mai era cladirea initiala...cu posibilul farmec si valoare de patrimoniu? .
Sincer, mie gara din poza mi se pare ca nu este nu este deloc gara pe care o stiu eu ...chiar daca scrie pe poza"gara Severin"
 
@ Criv:

Prietene, eu ti-am scris acolo mai sus o poveste, o analogie pentru care ti-am pus o poza a actritei de film in forma ei originala, atunci cand era tanara si frumoasa.

Ceea ce tii tu minte este, asa cum spunea si Catalin, o strutocamila, o biata femeie dupa ce a scapat din mainile violatorilor. E placerea ta daca vrei sa tii minte diva sau poza clinica a victimei de la procesul de viol!

Poti sa ma crezi pe cuvant ca le-am studiat, chiar daca acum nu mai arata asa, majoritatea covarsitoare a garilor din Romania au fost cladiri deosebite care meritau atentia trecatorilor. Era pur si simplu un fapt de mandrie locala sa ai o cladire reprezentativa drept gara!

Vreme de o suta de ani s-au luptat constantenii sa scape de vechea gara DBSR, considerata insuficient de reprezentativa, si abia in 1962 Constanta s-a ales cu o gara noua si frumoasa. Iar dupa inca o jumatate de veac, s-au gasit niste jmekeri sa transforme vechea cladire de la 1962, care avea farmecul ei, intr-o "Eurogara a prostiei" , un acvariu cu spatii de plimbare cat cuprinde si hectare de geamuri care in momentul in care vor incepe sa se sparga, o sa semene cu hala Automatica in ultima ei faza de decrepitudine. Cica se cheama "progres"! :-x

Daca initial s-au acceptat expediente precum cladiri mai putin reprezentative pentru unele gari, acestea au fost mereu inlocuite ulterior cu gari reprezentative. Exemple avem cu duiumul pentru toate provinciile istorice romanesti. Iti citez la repezeala din memorie gara Cluj sau Teius. Ambele au avut cladiri initiale mai mici pe traseul de la 1873 care au fost inlocuite ulterior cu alte constructii mai reprezentative. La fel, gara veche din Sinaia, extinsa de trei ori intr-o suta de ani, ca sa nu mai vorbim despre garile din Dobrogea, unde pentru Mangalia cladirea initiala era...o baraca, inlocuita mai tarziu printr-o cladire care si azi, decrepita cum este, inca are farmecul ei incontestabil.
 
quote="victorian"]

"Ceea ce tii tu minte este, asa cum spunea si Catalin, o strutocamila, o biata femeie dupa ce a scapat din mainile violatorilor. E placerea ta daca vrei sa tii minte diva sau poza clinica a victimei de la procesul de viol!

[/quote]

eu imi amintesc ce-am vazut...nu am cum sa tin minte ceva ce poate, a existat vreodata in decursul istoriei, dar care a "apus" cu mult timp probabil inaintea noastra...ce n-am vazut cu ochii mei ..
"poza clinica" este exact ce am putut eu vedea in cei peste 25 ani... "diva" ..poate au vazut-o bunicii...
si..una peste alta...decat "poza clinica" ....mai bine altceva nou...cred eu...