Gara Barnova

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.465
593
Iași
LOCATION
Iași
La 1 mai 1892 se da in folosinta linia ferata pe distanta Vaslui - Iasi care face parte din linia Birlad - Iasi a carei constructie a fost aprobata prin legea din 15 mai 1882.
Traseul a fost ales in final din 5 variante care toate prevedeau construirea unui tunel. S-a preferat solutia cu tunelul de la Barnova in lungime de 113 m.

Inainte de Barnova, dinspre Vaslui


Prima curba de dupa gara, spre Vaslui


Tunelurile de la Barnova, primul realizat in 1892, al doilea in 1980 (cu ocazia dublarii liniei).



Cladirea statiei realizata din caramaida de Ciurea







Din gara spre Vaslui


Spre Iasi



Cladirea noua


Detalii pentru machetisti






IR Iasi-Bucuresti, fost IC.


Daca aveti mai multe informatii astept sa le citesc.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.465
593
Iași
LOCATION
Iași
O imagine document.
Gara Barnova in perioada comunista. Cel mai interesant detaliu in aceasta imagine este cabina de acari.
Pentru un proiect modelistic, stiti daca mai exista pe undeva asa cabina? Chiar si tencuita si tot e buna de masurat.

Putin ajutor de la Mircea Dorobantu:
"Daca tinem seama ca aceasta cabina de acari era acolo, totul se explica logic, eu presupun ca liniile erau mai scurte in gara, al doilea tunel nu era, cel vechi fiind cel din dreapta privind spre Iasi si gara Barnova se termina inainte de tunel. Asa se justifica si cabina de acari acolo. Daca gara ar fi avut configuratia de azi, acea cabina ar fi trebuit sa fie mai degraba dupa tunel, acolo unde este si diagonala. Sau poate si aici si dupa tunel ar mai fi fost inca una. Dar nu a fost. Dupa parerea mea, era o singura linie, gara se termina inainte de tunel, al doilea tunel e facut de comunisti, tot ei dubleaza linia, lungesc gara in ambele directii si atunci centralizeaza si statia cu centralizare electrodinamica. Fiind centralizata statia, nu mai era nevoie de cabinele de acari si, probabil, tot atunci dispare si acea cabina din imagine. Intr-adevar, gara fiind mai scurta si necentralizata se justifica o cabina acolo. E posibil ca ea sa se fi desfintat odata cu dublarea liniei."

 

nae44

Member
Trenulist
2 Ianuarie 2008
136
83
Iata si o imagine la iesirea din tunelul vechi spre Iasi. Sub fotograf, in zapada, este o diagonala intre cele doua fire de circulatie. Una dintre diagonale.

IMG_3704.jpg

Iata inca doua imagini cu ,,noul" capat al statiei Barnova, aparut odata cu dublarea liniei, din care se mai pastreaza vechea cladire, probabil pe atunci intre statiile Barnova si Grajduri.
IMG_9733_DxO.jpgIMG_9737_DxO.jpg
 

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
6.054
1.022
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Faina comparatia, Florin. Din cate vad nu numai "ciotul" ci si ceilalti copaci au rezistat pana astazi.

Amplasarea cabinei aproape de mijlocul statiei, langa cladirea de calatori si mai ales configuratia ei, cu fereastra zidita si inspre capatul garii de dinspre Vaslui ma fac sa cred ca Barnova a dispus relativ devreme, poate chiar la o decada de la constructia liniei, de centralizare. Inca din ultimii ani ai secolului XIX CFR a avut un program de centralizare al multor gari si in toate cazurile cabinele au fost amplasate cat de central se putea, adica alaturi de cladirea de calatori a garii.

Imi amintesc de asemenea vag de niste fotografii de epoca ale garii, poate din perioada primului razboi mondial, poate cea interbelica - sincer, nu mai tin minte exact. In orice caz, se faceau lucrari si schimbari de macazuri in gara si apare atat cabina cat si canalul de cabluri spre capatul de dinspre Vaslui. Insa oricat m-as chinui, nu mai stiu unde erau acele fotografii. Se poate sa le fi vazut doar fizic, fara sa am versiuni digitale ale lor...