Galionul Sfantul Ioan Botezatorul-San Giovanni Battista

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Februarie 2008
505
23
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Dupa cum stiti din ce am mai scris prin topicurile lui Rudi este un galion din secolul XVII , produs de Artesania Latina la scara 1:50 si distribuit in 100 de numere de Deagostini prin reteaua chioscurilor de ziare .
Fiecare numar cuprinde piese ale galionului si o revista despre istoria navala .
Prinul numar a aparut in Ianuarie si acum saptamana acasta a aparut numarul 2 la interval de doua saptamani dar revista va fi saptamanala .
Este a treia incercare a firmei sus numita sa scoata aceasta revista cu acest galion , prima in 2005 - apar 4 numere , a doua in 2010 la inceputul anului - apar 4 numere sa speram ca nu se va mai repeta .
Aeeasi revista cu acelas galion apare la rusi si a ajuns deja la numaru 55 .
Am achizitionat primele duoa numere dar ca sa incep constructia cred ca am sa mai astept pana la numarul 10 sau mai mult .
De ce , vreau sa vad cum arata montate la rece piesele , daca va continua seria si apoi sa le montez definitv .

Numar 1 cuprinde :
Revista mari Corabii
Instructiunile de montare pentru numerele 1-4
Numarul 1 din Istoria Navelor scecolele XVII-XVIII (sectiune formata din 25 de numere)
O treime din etrava partea de la pupa
Scanduri pentru captusit puntea
Ancore , traverse de ancora si inele de ancore
O pila fina
O pensula
Prima bucata din chevaletul de lucru

Numar 2 cuprinde :
Numarul 2 din Istoria Navelor scecolele XVII-XVIII
2 x coaste
1 x jumatate punte inferioara
1x inel pentru catarg
scanduri pentru captusit puntea
DVD cu prezentare si instructiuni de montaj
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Salut ,
Interesant .....sunt curios daca vor duce pana la capat seria.....
In alte tari functioneaza asa ceva fara probleme .
DeAgostini (sau alte firme) tatoneaza terenul ...vede cum se vand primele numere si apoi se hotaraste daca se contiunua seria sau nu .Si aceste firme lucra clar pentru profit ,si daca vanzarile sunt slabe ,este clar ca nu vor continua seria .Dar sper pentru toti modelisti interesati ,sa mearga de data asta mai departe .
Revistele sunt in ce limba ? romaneste ???
 

piciu

Active Member
11 Noiembrie 2007
105
0
Galati
LOCATION
Galati
revistele sunt in limba romana iar din ce am vazut materialele din interior(ma refer la coaste)sunt de o calitate buna.eu am realizat deja imbinarea acestora si rezultatul este satisfacator...desi modelistii cu experienta vor observa rapid destulele greseli in planurile corabiei.acuma sper sa continuie cu revista si sa nu se opreasca iar pe la numarul 5 ca data trecuta.
 

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Februarie 2008
505
23
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Deja toate revistele numarul 1 sau vandut iar numarul 2 la fel aproape , chioscul de unde o cumpar eu a primit zeci de bucati si in 2 zile s-au terminat.
Asta este bine pentru continuarea seriei .
Primele doua incercari le-au facut in doar cateva orase din tara , in Bucuresti nu a aparand cea ce probabil a fost o greseala .
Totul este scris si vorbit (DVD) in limba ramana .
Interesant nu exista kitul Sf. I. Botezatorul de cumparat sau poate nu am gasit eu .
Greseli sunt la orice kit este imposibil sa nu fie , ele se corecteaza pe parcurs , bineinteles daca le recunosti si aici experienta isi spune cuvantul .
Etrava este din 4 bucati care vor veni in numere diferite si ma gandesc ca ar fi bine sa astpt pana am toate cele 4 bucati si apoi sa le lipesc pentru ca sa nu am abateri . In acest caz ar trebui sa astept pana la numarul 10 .
Bineinteles se pot face altele in acest timp , este punctul meu de vedere .

@piciu

ai luat cumva si reviste din prima aparitie ?
pune niste poze cu ce ai facut pana acum te rog , la Sf. I. B.
 

chickengeorge

Well-Known Member
Trenulist
15 Ianuarie 2009
340
0
Timisoara
YAHOO
chickengeorge2000
LOCATION
Timisoara
Parerea mea este ca dupa nr.2, cand constati ca tribordul ramane liber pentru a se putea vizualiza puntile, multi vor renunta la achizitionarea in continuare a kitului.
Prezentarea constructiei (a modului de executie) este deficitara, cei care au vizionat DVD-ul, pot confirma ca privind dispre tribord partea interioara a babordului, se vede lumina printre filele de bord!
Ca o parere, daca vreti sa inchideti si triborrdul cu file de bord, nu va grabiti sa lipiti traversele si puntile, pentru ca nu veti putea aseza tunurile pe puntile inferioare, si atentie, va trebui sa achizitionati suplimentar numerele care contin trapele de la tunuri !
Deci trebuie regandita ordinea de montaj!
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Salut ,
Nu exista nici un kit perfect ,asa ceva nu o sa fie niciodata......
Cu cat corabia este mai veche ,cu atat este mai mare problema de a face un kit corect .
De exemplu Santa Maria ( AD 1492) .....in ziua de azi nu se stie exact cum a fost aceasta corabie......tot ce se vede in filme este ceva aproximativ......"cam asa ar fi putut sa fie....." !!!!
doar in secolele mai tarzii au aparut planuri si diferite alte documente.Corabiile din timpul lui Napoleon (cum ar fi Victory....)sunt mult mai bine documentate .
Si eu as fi curios sa vad niste poze cu primele piese :D
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Salut ,
Si la HMS Victory am asteptat (ceea ce a spus si DeAgostini ) cu lipirea pieselor pana pe la numarul 20 daca nu ma insel.....
deci am lipit totul cand am fost in stadiul acesta.......corabia este perfect dreapta !!!
 

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Februarie 2008
505
23
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Nu ne grabeste nimeni cu montajul si tocmai asta este partea frumoasa a modelismului , rezolvarea acestor probleme .
Daca ar fi totul usor ar fi prea banal si lipsit de interes la un moment dat .
Provocare tocmai asta este sa gandesti si cea vreut sa faca constructorul si cum vrei tu sa-ti iasa .
La bordaj nu este o mare problema se vor cumpara in dublu exemplar numerela care il contin ca sa pastram calitatea placajului.
Montarea se poate face si conform pasilor din manual si pe urma se bordeaza parta respectiva .
Sau se poate borda tot galionul si pe urma decupa cu atentie partea respectiva pentru a monta tunurile .
Fiecate poate alege varianta care il incanta de aceea ficare corabie chiar daca este kit este unica in felul ei .
Rudi nu am desfacut pungile cu piese ca sa nu ma tenteze vreo lucrare dar uite aici :
http://www.rhcforum.ro/topic/29356-san-giovanni-battista/
http://www.rhcforum.ro/topic/36680-colectia-mari-corabii/page__st__90
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Salut ,
am vazut acum primele piese.....si eu sunt de parere sa astepati pana apar toate numerele si "scheletul" corabiei este complet......
 

piciu

Active Member
11 Noiembrie 2007
105
0
Galati
LOCATION
Galati
o sa fac si poze cu ce am lucrat pana acum desi timpul pana la primul concurs ma cam preseaza.sunt membru CSU Galati la sectiunea veliere radiocomandate si in mai este prima regata(mai am de lucru la 2 modelez).colegii mei de la CSU de la sectiunea machete au luat medalii de aur anul trecut cu Nina(sora santei maria) si bricul Mircea(primul bric sau barc).planurile de la santa maria sunt greu de gasit dar cu rabdare si perseverenta ,adunand cap la cap informatiile si dorinta de a face acest model...in final va iesi ceva frumos.
Nu ve-ti gasi kitul de la Sf Ioan botezatorul deoarece, aceasta nava ,din cate stiu nu a existat in realitate,ea fiind o copie fidela a altei nave destulk de celebra(voi reveni cu denumirea).
 

lucas

Active Member
15 August 2007
118
0
salut
pt cei care mai cauta numere din revista 1 sau 2 sa incerce la METRO sau mai precis in cadrul magazinuliu exista un stand de presa
spor
 

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Salutare. Personal eu sunt un mare fan al acestei aparitii, dar am avut ghinionul ca si multi altii. Am inceput sa cumpar prima serie aparuta, dupa care sa constat incetarea aparitiei dupa 4 numere. De data aceasta am inceput cu un telefon la deagostini unde m am informat in prealabil daca au de gand sa scoata cat mai multe numere. DVD ul nou in nr 2 este un pic diferite de cel anterior, contine mai multe detalii de asamblare, iar revista din primul numar cuprinde "mura in gura" practic etapele celor 4 numere. Sa sperma ca va fi si nr 40 cel putin, de 100 inca nu vorbesc. Cine se uita cu atentie pe revista stie ca o parte a navei este deschisa, dar aici intervine imaginatia, si partea respectiva poate fi usor acoperita daca incet facem o economie la scanduri sau daca ni le confectionam noi. De altfel, parerea mea ca nu strica deloc imaginea corabiei. Sa speram cum am spus ca vom vedea cat mai multe numere si o corabie frumoasa. Respect
 

Mauritius

Well-Known Member
Trenulist
18 Februarie 2008
505
23
Bucuresti
YAHOO
[email protected]
LOCATION
Bucuresti
Nu dezbatem aici in acest topic daca se merita sau nu sa punem poze sau cat de ocupati suntem cu alte corabii si concursuri .
De asemenaea nu dezbatem daca se merita sau nu pretul revistei , cat costa acum, cat va costa daca se merita cumparata sau daca sunt seriosi .
Va rog sa incercam sa ramanem la prezentarea si constructia navei altfel cine citeste se va incurca in comentarii in loc sa afle informatii folositoare .
Va multumesc

Va rog Bogdan sau Florin sa faceti un pic de curatenie pastrand doar posturile cu informatii despre galion , inclusiv acest post sa-l sergeti
 

piciu

Active Member
11 Noiembrie 2007
105
0
Galati
LOCATION
Galati
a aparut numarul 3 al revistei...vad k pana acum se tin de cuvant cei cu acest kit.la rusi deja au ajuns oamenii la numarul 55. :D