In concediu in sudul Frantei, in cautarea de obiective cu caracter feroviar, am descoperit urmatorul prospect de prezentare:
In imagine este automotorul Picasso, cu un design deosebit, a carui organizare interioara, dificil de imaginat, mi-a trezit curiozitatea.
Automotorul Picasso, cod X 3800, construit de Renault, a intrat in serviciul SNCF in 1950 si, pentru aproape 40 de ani, pana in 1988 a servit transportul de calatori pe diferite rute in Franta.
In prezent poate fi admirat in diferite muzee si cateva exemplare transporta turisti, ca trenuri istorice.
"Train touristique du Centre-Var" ofera excursii cu trenuri istorice pe ruta Carnoules - Sainte Anastasie - Brignoles.
Pornesc la drum cu speranta unei calatorii cu un automotor Picasso !
La iesirea din drumul principal, la intrarea in Carnoules, primul semn ca sunt pe calea cea buna:
Pe placa de prezentare se poate citi:
"In timpurile fabuloase ale tractiunii cu abur, Carnoules a fost, din 1862 pana in 1961, singurul depou intre Nisa si Marsilia, cu o suta de locomotive si cinci sute de feroviari.
Pentru a perpetua amintirea acelei epoci, municipalitatea si prietenii locomotivelor cu abur au achizitionat aceasta locomotiva, 4.B.9, alocata depoului Carnoules din 1918 pana in 1930."
In imagine este automotorul Picasso, cu un design deosebit, a carui organizare interioara, dificil de imaginat, mi-a trezit curiozitatea.
Automotorul Picasso, cod X 3800, construit de Renault, a intrat in serviciul SNCF in 1950 si, pentru aproape 40 de ani, pana in 1988 a servit transportul de calatori pe diferite rute in Franta.
In prezent poate fi admirat in diferite muzee si cateva exemplare transporta turisti, ca trenuri istorice.
"Train touristique du Centre-Var" ofera excursii cu trenuri istorice pe ruta Carnoules - Sainte Anastasie - Brignoles.
Pornesc la drum cu speranta unei calatorii cu un automotor Picasso !
La iesirea din drumul principal, la intrarea in Carnoules, primul semn ca sunt pe calea cea buna:
Pe placa de prezentare se poate citi:
"In timpurile fabuloase ale tractiunii cu abur, Carnoules a fost, din 1862 pana in 1961, singurul depou intre Nisa si Marsilia, cu o suta de locomotive si cinci sute de feroviari.
Pentru a perpetua amintirea acelei epoci, municipalitatea si prietenii locomotivelor cu abur au achizitionat aceasta locomotiva, 4.B.9, alocata depoului Carnoules din 1918 pana in 1930."