Fine Scale la scara N

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Februarie 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Arata foarte bine;

Te rog sa ma corectezi daca gresesc:
- Inteleg ca asamblarea se face simplu, prin introducerea traverselor de plastic pe sina; nu este necesara cositorirea;
- este compatibila cu rotile tuturor loco Mtx sau Flm moderne (ultimii 10 ani spun ei)
- Pentru a face un metru de sina este suficient sa cumpar produsul Finetrax Flexi Track Bullhead Code 40 - 1 Metre depoarece contine atat sinele cat si traversele
"This Flexi Track needs to be assembled. Included for 1 metre is: 4x lengths of 500mm bullhead code 40 rail, 34 sleeper bases on 17 sprues (2 bases per sprue)".
Ce vor sa spuna prin "17 sprues (2 bases per sprue)" ?

Multumesc
 

felippe

Mecanic de locomotiva
Trenulist
21 Ianuarie 2006
1.550
80
Faversham, UK
voica.uk
Sincer sa fiu nu am studiat in amanunt fiNetraX inainte de a initia acest topic dar pot spune cu certitudine ca sistemul este asemanator Easitrac care este echivalentul fiNetraX dar la scara 2mm:1ft (1:152,4), unde ecartamentul este de 9,42 mm.

Acum, dupa ce am citit cu atentie despre fiNetraX si din experienta mea de peste trei ani cu Easitrac iti pot spune ca asamblarea sinelor flexibile se face foarte usor; necesita doar atentie si o pila fina.

Pentru a construi un metru de sina flexibila ai nevoie de 4 lungimi de 500 mm de sina si de aproximativ 204 traverse. Traversele se vand in "seturi" de cate 12, cate 6 traverse de fiecare parte a suportului central (sprue inseamna, in traducere libera, "molid"; cuvantul este folosit pentru ca suportul central impreuna cu piesele lipite de el seamana cu acele unui molid crescute din ramura).

Intr-adevar, fiNetraX poate fi folosit numai cu modelele recente, din ultimii 10 ani, cu rotile avand flansele subtiri (Horia sa ma corecteze dar cred ca standardul se numeste RP25).
 

Alex_Stoicia

Active Member
Trenulist
27 Februarie 2008
235
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Hmmm, nu cred ca Fleischmann sau Minitrix se incadreaza aici. Poate materialul rulant britanic recent sa aibe flansele mai mici. Ma gandesc ca la code 50 Peco a renuntat la priderile de pe interiorul sinei tocmai pentru a face loc flanselor, iar sina aceasta e si cod 40 si are si prinderi pe interior...
 

felippe

Mecanic de locomotiva
Trenulist
21 Ianuarie 2006
1.550
80
Faversham, UK
voica.uk
Ba eu cred ca nu sunt probleme. Dar mai bine sa ii lasam pe cei cu experienta in material rulant continental...

Prinderile pe interior sunt extrem de mici.
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
4
Constanta
LOCATION
Constanta
Hello Vali,

Interesanta ideea dar totusi stau si ma intreb daca merita. E cam riscant sa achizitionezi asa ceva numai pentru a descoperi pe urma ca unele dintre vagoanele sau locomotivele de generatie mai veche nu functioneaza bine pe asa ceva.

Daca exista cineva interesat de fiNe track, mai degraba si-ar lasa modelele vechi la scara N asa cum sunt, ca pot merge si pe sine Peco code 75 si daca vrea fiNe scale, trece la 2mm unde respectand standardul poate sa aiba niste modele 100% compatibile si care arata senzational.

Deci una peste alta parca nu vad sensul... Parerea mea! ;-)
 

felippe

Mecanic de locomotiva
Trenulist
21 Ianuarie 2006
1.550
80
Faversham, UK
voica.uk
Da, oricum, fiNetraX s-a nascut dupa Easitrac de la 2mm.

Sa stii, insa, ca sinele code 40 sund demult pe piata, vezi Atlas. Si nu cred ca e mare cheltuiala ca cei interesati de un aspect mult imbunatatit al sinelor sa cumpere doar o sina si sa testeze.

Si apoi, daca in colectie exista vagoane de generatie mai veche acestora li se pot inlocui rotile. In orice caz, trecerea de la scara N la scara FineScale N este cu mult mai ieftina decat conversia intregului stoc de la scara N la 2mm.

Zic si eu, oricum eu nu sunt interesat de FineScale la N; 2mm FineScale imi ocupa tot timpul dedicat hobby-ului.
 

felippe

Mecanic de locomotiva
Trenulist
21 Ianuarie 2006
1.550
80
Faversham, UK
voica.uk
Doua imagini din timpul constructiei Easitrac:



De la stanga la drapta:

- un "molid" (sprue) cu traverse din alama turnata; aceste traverse se folosesc la imbinarile dintre doua mese dar, atentie, ele trebuiesc taiate in jumatat si izolate; de asemenea se pot folosi si pentru alimentarea sinelor cu curent, in cazul in care nu se doreste cositorirea firelor.
- un "molid" (sprue) cu traverse din Acetal (un "soi" de plastic); acestea trebuiesc curatate inainte de folosire; acum nu stiu care ar fi echivalentul in Romania dar eu folosesc sau . Daca nu s-ar face aceasta curatare, in cazul weathering-ului, vopseaua "va sari".
- "molizi" incompleti
- in capatul din drapta este rebutul, suportul care se arunca dupa folosirea traverselor.
- in partea de jos, lucru in progres.
- in partea de sus uneltele necesare: o pila fina si un cutit de modelism (orice cutter, insa isi va face treaba).

Poti afla mai multe despre construirea sinelor Easitrac . Sunt sigur ca fiNetraX nu este diferit la modul de constructie; in principiu, doar distanta dintre sine, ecartamentul, este diferit: 9mm in loc de 9,42 mm.