Fetesti 2012 - locomotive, Skoda, diverse ...

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

criss0571

Active Member
18 August 2011
128
1
Buzau
LOCATION
Buzau
Fetesti 2012, cateva imagini cu locomotive mai vechi, mai noi, drezina SKODA...












pentru mai multe imagini :

http://s1178.photobucket.com/albums/x377/Angheliuc_Cristinel/Trenuri/Fetesti%202012/
 
ce e drept ca mi-a fost gandul si la asta:

http://trenulete.info/warshava-gaz-m20-pobeda-feroviara/

si le-am cam incurcat, am plecat de la ceva si am ajuns la VOLGA....
 
nu te stresa...
Noi suntem doar simpli amatori de istorie. Istoricii adevarati au scris ca este de origine americana, un Buick probabil. Important este ca dupa ce am scris pe acest forum si informatia a fost preluata in presa i s-a atribuit acestui vehicul adevarata identitate. A, sa nu uit, masina are o sora geamana in gara Sinaia atribuita Anei Pauker :)

Daca mai ai poze cu plugul de la Fetesti vezi ca exista un subiect dedicat (PZA 201) si un coleg forumist care face o macheta. Poate pozele tale il ajuta.
 
catalin a spus:
nu te stresa...
Noi suntem doar simpli amatori de istorie. Istoricii adevarati au scris ca este de origine americana, un Buick probabil. Important este ca dupa ce am scris pe acest forum si informatia a fost preluata in presa i s-a atribuit acestui vehicul adevarata identitate. A, sa nu uit, masina are o sora geamana in gara Sinaia atribuita Anei Pauker :)

Oameni buni, hai sa nu incurcam drezinele... pana acum avem 2 Skoda VOS (la Fetesti si Sinaia) si un Buick a carui existenta pot s-o certific (l-am vazut personal acum cateva zile).
 
Romrail, nu incurc nimic.
Chiar stiu bine despre ce vorbesc (scriu) si stiu ca pana sa se ia atitudine pe acest forum, presa a fost plina de povestea autoturismului american expus la Sinaia si care a apartinut Ana Pauker.

Daca tot ai amintit de Buick, poate ne dai mai multe detalii.
 
Catalin, n-am afirmat ca ai incurca ceva, ci doar ca presa incurca lucrurile si da date eronate, ce necesita ample corecturi:

La Sinaia e expusa o Skoda VOS, care ar putea avea o legatura cu Ana Pauker... drezina fiind folosita pe "liniile Canalului", unde liderii politici ai acelor ani au facut numeroase "vizite de lucru" mai mult sau mai putin oficiale.

Buick-ul despre care vorbesc apare pozat in Istoricul tractiunii feroviare... si a fost folosit ca drezina la sectia L Targu Mures. E vorba de un automobil Buick Roadmaster model 1949.
 
te referi la drezina automobil de la pagina 476, volumul 3, nu ?

de data aceasta identificarea e corecta, vorbim de un Buick Roadmaster 1949 sedan. Desi sunt pasionat de cai ferate imi vine sa plang cand vad cum a fost "transformata" in drezina si ce s-a ales de aceasta masina superba, extrem de rara in Europa. Tinand cont de faptul ca e produsa in 1949 si ca dupa 1948 in Romania nu s-au mai importat produse auto "capitaliste" decat ca exceptii deosebite (unde pana in 1944 80 % din parcul auto era USA made), tot ce se poate ca masina sa fi apartinut initial cuiva important in epoca. Doar nu credeati ca potentatii epocii mergeau cu ZIS-uri sau Pobede ....
 
Catalin, ai dreptate, exact la acea masina ma refeream.

Si recent am aflat un amanunt interesant legat de acea masina. Unul dintre cei care a facut serviciu pe ea mi-a relatat faptul ca drezina n-a avut motorul original al automobilului (acum sub capota e un mare gol)... ci un motor de FIAT.
 
Ce ai scris mai sus nu ma mira deloc. Majoritatea masinilor americane interbelice sau din primii ani postbelici au primit ulterior motoare europene sau autohtone. Motivele sunt simple: motoarele americane, foarte puternice, consumau mult si benzina se gasea tot mai putin. Apoi mai era si problema pieselor de schimb....care nu se mai gaseau pentru motoarele produse in America de Nord. Aceste transformari au dus si la transforari asupra caroseriei. E poveste lunga...

Ma bucur sa aflu ca Buick-ul inca mai exista.
 
Catalin, mi-e teama ca am sa-ti stric putin bucuria: masina mai exista, dar starea ei e "dezastruoasa", asa cum se vede din poza pe care am facut-o.


img0079bi.jpg
 
arata muuuult mai bine decat ma asteptam. Spre diferenta de VOS are inca toate ornamentele cromate. Calitatea lor se vede si acum (mai ales la ramele geamurilor). Masina are totusi 63 de ani...

pentru comparatie, asa arata in priginal:

http://flickrhivemind.net/Tags/1949buickroadmaster/Interesting
 
Sincer nu credeam ca plecand de la "Volga" sa aflu asa de multe informatii despre drezinele realizate din automobile. La inceput cand m-am inscris pe acest forum am fost un pic dezamagit de unii din membrii mai vechi ai forumului, care postau tot felul de comentarii acide .... Acum ma bucur ca sunt si altfel de membrii.
 
criss0571

daca esti interesat de acest subiect, in general neabordat pe nici un forum, intreaba. In masura competentelor/cunostintelor/informatiilor existente, poate apar si raspunsuri. Lumea drezinelor ce provin din vehicule rutiere (fie automobile, fie autocamioane) este foarte diversa pentru ca nu a fost una standard. In general s-au folosit autovehicule cu motoare puternice (in marea lor majoritate de origine americana) multe din ele nationalizate de la ingrozitoarea burghezie capitalista, sfarsita dupa 1947...

Acum ceva timp identificam in fotografiile unui pasionat feroviar un Crysler Royal 1939 (o alta bijuterie rutiera) care si-a sfarsit viata ca drezina de linie ingusta dupa ce a fost puternic modificat. Si cate astfel de exemple sa tot fi fost ...

Romrail: un proiect de renovare si pastrare a acestui vehicul cred ca ar face mandru orice club de pasionati feroviari. Sa nu mai spun de un muzeu, care ar fi mandru de un asemenea exemplar. Vise, nu ?
 
catalin a spus:
Romrail: un proiect de renovare si pastrare a acestui vehicul cred ca ar face mandru orice club de pasionati feroviari. Sa nu mai spun de un muzeu, care ar fi mandru de un asemenea exemplar. Vise, nu ?

Nu chiar, doar ca stii cum se fac "renovarile" in tara asta. A renova in stil "american" o astfel de bijuterie feroviara stim cu totii ce necesita: cultura, vointa... si nu in ultimul rand, costuri. Asa ca deocamdata nu doresc sa visez la astfel de momente "ireale".