am intrat in posesia unor fotografii cu unul din cele doua feriboturi pe care le detine CFR Marfa. dupa o mica documentare (pe net) am aflat mai multe despre aceste feriboturi.
Terminalul feribot este amplasat in portul Constanta la capatul magistralei transeuropene de comunicatii pe ape interioare, Dunare - Main - Rin, care leaga bazinul Marii Negre de cel al Marii Nordului. Astfel, se face legatura dintre Europa de Vest si tarile Orientului Apropiat si Mijlociu. De asemenea, coridorul Constanta - Batumi, Poti (Georgia) - Baku (Republica Azerbaidjan) realizeaza trecerea de la Marea Neagra la Marea Caspica.
Cele doua nave feribot (Eforie si Mangalia), construite în 1990 si preluate de CFR Marfa dupa reorganizarea SNCFR dispun de capacitati de încarcare, în urmatoarele variante:
ââŹÂ˘ 108 vagoane de cale ferata, cu un tonaj de 57 t marfa/vagon;
ââŹÂ˘ 125 autovehicule, cu un tonaj de 40 t brute/autovehicul;
ââŹÂ˘ 70 vagoane de cale ferata completata cu 40 autovehicule, cu tonajele de mai sus.
si ceva poze ...
Fiecare dintre navele feribot prezinta urmatoarele caracteristici:
ââŹÂ˘ trei punti, 13 linii de cale ferata de ecartament 1.435 mm, totalizand 1.680 metri cale ferata;
ââŹÂ˘ lift care asigura legatura intre cele trei punti;
ââŹÂ˘ placa mobila pentru intoarcere pe puntea superioara si pe cea inferioara;
ââŹÂ˘ un locotractor pentru manevre pe nava;
ââŹÂ˘ se asigura cazarea si masa, la bordul navei, pentru soferi si personalul însotitor;
ââŹÂ˘ pentru autotrenurile care utilizeaza feribotul se asigura autorizatii de tranzit gratuite pe teritoriul Romaniei.
Terminalul feribot este amplasat in portul Constanta la capatul magistralei transeuropene de comunicatii pe ape interioare, Dunare - Main - Rin, care leaga bazinul Marii Negre de cel al Marii Nordului. Astfel, se face legatura dintre Europa de Vest si tarile Orientului Apropiat si Mijlociu. De asemenea, coridorul Constanta - Batumi, Poti (Georgia) - Baku (Republica Azerbaidjan) realizeaza trecerea de la Marea Neagra la Marea Caspica.
Cele doua nave feribot (Eforie si Mangalia), construite în 1990 si preluate de CFR Marfa dupa reorganizarea SNCFR dispun de capacitati de încarcare, în urmatoarele variante:
ââŹÂ˘ 108 vagoane de cale ferata, cu un tonaj de 57 t marfa/vagon;
ââŹÂ˘ 125 autovehicule, cu un tonaj de 40 t brute/autovehicul;
ââŹÂ˘ 70 vagoane de cale ferata completata cu 40 autovehicule, cu tonajele de mai sus.
si ceva poze ...
Fiecare dintre navele feribot prezinta urmatoarele caracteristici:
ââŹÂ˘ trei punti, 13 linii de cale ferata de ecartament 1.435 mm, totalizand 1.680 metri cale ferata;
ââŹÂ˘ lift care asigura legatura intre cele trei punti;
ââŹÂ˘ placa mobila pentru intoarcere pe puntea superioara si pe cea inferioara;
ââŹÂ˘ un locotractor pentru manevre pe nava;
ââŹÂ˘ se asigura cazarea si masa, la bordul navei, pentru soferi si personalul însotitor;
ââŹÂ˘ pentru autotrenurile care utilizeaza feribotul se asigura autorizatii de tranzit gratuite pe teritoriul Romaniei.