Felinare pentru vagoane de marfa

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florin-Dej

Well-Known Member
7 Mai 2011
390
3
Dej
LOCATION
Dej
Avand in vedere ca ne apropiem de finalizarea lucrarilor la vagonul de la Teius ar putea sa ne spuna cineva ce tip de felinare erau montate in suportii din fotografiile de mai jos:

 
Privind pozele tale, Florin,îmi aduc aminte de "Catalogul de Reparaţie" al vagonului :D "Dimitrov"......primele serii de vagoane (ce aveau la uşile de acces acele cutii cu acel 2 de la clasa a 2-a), care aveau la capă’t suporţi asemă’nă’tori, pentru "lampa" de fine de tren....care lă’mpi erau asemă’nă’toare, cumva, cu cele de la locomotive, dar mult mai mici.....am amintiri vagi....poate Åžerban s㒠ne dea o informatie corectă’?...sau Că’tă’lin?....dac㒠este careva prin "zonă’"..........
 
http://www.railwayfan.ro/liniavinului/assets/images/autogen/a_vagon_bagagiu.jpg

Cred ca felinarele n-ar trebui sa fi fost foarte diferite de ceea ce vedem in aceasta poza de pe site-ul prietenului nostru Catalin....
 
Din pozele de epoca si din instructiile de semnalizare interbelice nu e greu de aflat cum arata acest felinar. De fapt, in poza de mai sus se distinge atat forma cat si caracteristica lor: erau mai mici decat cele de locomotiva si in partea inferioara aveau acel profil dreptunghiular care permitea "infingerea" in suporti. Unele felinare aveau si o palnie inversata care sa apare de ploaie si mizerie suportul:



Problema este unde se mai gasesc astfel de felinare, chiar si in stare foarte proasta, pentru a fi reconditionate...
 
Din pă’cate,la ora asta,nu am avut vreme de-o traducere la ceea ce am gă’sit pe "net",legat de lă’mpile ce se utilizau la capă’t de vagon/tren.....am că’utat s㒠copiez adresa,dar nu am reuşit.....accesaţi v㒠rog <www.eisenbahn-harzvorland.de/htm/stellwerk.htmsig_lat> şi apoi deschideţi la <Signale fur Fahrzeugen und Zugen/Semnale pentru vagoane şi trenuri> sau mergeţi mai jos la <Signallaternen/Lanterne pentru semnal> .....veţi gă’si pozele lanternelor, cu anii pîn㒠în care s-au utilizt şi cine le-a produs....asta la nemţi...ale noastre nu difer㒠cu mult.....
PS.........Vă’d c㒠nu vrea să’-mi ia în adres㒠"diezul" care există’......ATENÅ¢IE...corect aşa arată’: < ......stellwerk.htm(diez)sig_lat>
 
http://www.eisenbahn-harzvorland.de/picture_high/zug_schl_db_ws.gif

Cam asta ar fi poza din site-ul respectiv, intr-adevar, nu pot copia link-ul intregii pagini. Trebuie sa vizitati site-ul http://www.eisenbahn-harzvorland.de si pe urma s-o luati manual pe pagini.

Lampa din imagine este tipica pentru nemti si este de data destul de recenta. Se putea intoarce pe lateral pe timpul zilei, aratand semnalul regulamentar german de fine de tren (un dreptunghi alb cu doua triunghiuri asezate in forma de X rosii pe el)

Totusi, @Florin-Dej,
Cred ca nu e asa de grav daca nu gasiti felinare, ar fi pacat sa puneti o facatura oarecare in locul unora autentice: vagonul primea respectivele felinare numai daca era ultimul din tren.

Tot pe site-ul lui Catalin exista cateva fotografii superbe cu material rulant romanesc dinainte de 1900. Toate vagoanele aveau in mod obligatoriu suportii respectivi de felinare. La vagoane cisterna era chiar mai complicat, ca sa existe suportii era nevoie de un intreg esafodaj metalic pentru ele. Dar felinarele erau numai doua pentru fiecare tren si erau puse intotdeauna la ultimul vagon.

Desigur, dupa 1950, cand s-a trecut la noul semnal de fine de tren, cel actual, rotund din tabla cu un cerc rosu pe el, toate felinarele vechi au fost adunate si date la fier vechi. Ehei, ce si-or mai fi depasit planul utecistii la adunat fier vechi cu ele! :(
 
Am vazut poza de mai sus. Din fericire am un felinar identic intr-o stare nu foarte buna insa recuperabil. Vestea proasta este ca am numai unul. As tine foarte mult sa montez si felinarele la ultimul vagon care va fi cel mai probabil cel la care lucram momentan. Garnitura va fi compusa din LDM-022 , vagonul de bagaj de la Oradea, cisterna de la Palas si vagonul metalic.
 
Pai daca tot exista unul, de ce nu se reconditioneaza si apoi sa se faca unul identic cu cel autentic, are vreun profil special in constructia lui ce acum nu se mai gaseste?
Da,corect, era foarte bine daca era cel de atunci, dar daca nu mai sunt deloc, macar refacut unul ca sa aminteasca cum erau cele de atunci, oricum acum pe unde au mai fost astfel de lucruri au ajuns la fier vechi instant, bani sa se faca, ce ne trebuie istorie....
 
Florin,

Daca ai deja unul atunci se poate comanda altul identic pe baza lui, ceea ce inseamna deja mult mai mult decat sa "inventezi" ceva pe baza unei poze. Trebuie sa existe mestesugari care sunt in stare sa copieze asa ceva! Spor la treaba!
 
Pare sa fie un felinar german, are exact acelasi fel de sistem de fixare ca si cel din poza si parca se mai vad pe lateral niste urme de vopsire in alb cu triughiuri rosii. Oricum, este cert unul autentic pentru semnalizarea de fine de tren. Se poate reconditiona si se poate face o copie dupa el. Spor!
 
Pana cand problema felinarelor va fi rezolvata intr-un fel le vom monta pe acestea:
http://i825.photobucket.com/albums/zz174/florin-dej/P1190192.jpg