Locomotivele din familia V160 sunt cele mai raspandite locomotive diesel pentru trenuri de persoane si marfa produse in Germania. Incepand cu anul 1960 cand a fost livrat de catre Krupp primul prototip au fost fabricate peste 800 exemplare in diferite variante. Toate aceste locomotive erau echipate cu un singur motor diesel si transmisie hidraulica. In decursul timpului aceste locomotive au fost echipate cu diferite modele de motoare, cu 12 sau 16 cilindri, cu puteri intre 1400 kW si 2800 kW, viteza max intre 120 - 160 km/h. Din aceasta familie fac parte si modele pe care am sa le prezint Br 216 ( Brawa) si Br 218 ( Fleischmann, Trix)
Deoarece modelele din familia V160 fabricate de PIKO, ROCO sau Mehano sunt din gama HOBBY, nu am sa le prezint pe acestea aici.
Poze de grup:
Am sa incep cu cateva poze din exterior:
[ 216 Brawa model 2009 ; 216 Brawa model 2002 ; 218 Fleischmann ; 218 Trix]
Toate locomotivele au sasiu din metal, cu exceptia Fleischmann si caroseria este din metal. Brawa si Trix au motor cu volanta si tractiune pe 4 osii, Fleischmann are tractiune pe 2 osii. Cele mai grele sunt Brawa cu 525g , Trix are 450g iar Fleischmann doar 395g. Modelul Trix este echipat cu motor Faulhaber. Modelul Fleischmann este echipat cu decodor cu sunet din fabrica, Trix si Brawa 2009 au prevazut loc pentru difuzor. Toate locomotivele au lumini alb rosu care se schimba cu directia de mers, Brawa 2009 si Trix sunt pe LED. Modelul Trix permite stingerea luminilor de la postul 1 sau 2 dar numai cu ajutorul decodorului Trix. Cu exceptia modelului Fleischmann, toate locomotivele au barele de sustinere sunt atasate. Locomotivele Brawa au un mecanic in cabina, dar acesta nu este vopsit.
Pe aceste modele avem ocazia sa intalnim toate modelele de interfete digitale ( Brawa 2009 are chiar 2 interfete):
NEM 651 - Fleischmann
NEM 652 - Brawa
MTC 21 - Trix si Brawa 2009
Vedere de jos:
Vedere din fata:
Boghiuri:
Detalii:
Furtunul de umplere de la rezervor este cel mai bine realizat la modelele Brawa:
Deoarece modelele din familia V160 fabricate de PIKO, ROCO sau Mehano sunt din gama HOBBY, nu am sa le prezint pe acestea aici.
Poze de grup:
Am sa incep cu cateva poze din exterior:
[ 216 Brawa model 2009 ; 216 Brawa model 2002 ; 218 Fleischmann ; 218 Trix]
Toate locomotivele au sasiu din metal, cu exceptia Fleischmann si caroseria este din metal. Brawa si Trix au motor cu volanta si tractiune pe 4 osii, Fleischmann are tractiune pe 2 osii. Cele mai grele sunt Brawa cu 525g , Trix are 450g iar Fleischmann doar 395g. Modelul Trix este echipat cu motor Faulhaber. Modelul Fleischmann este echipat cu decodor cu sunet din fabrica, Trix si Brawa 2009 au prevazut loc pentru difuzor. Toate locomotivele au lumini alb rosu care se schimba cu directia de mers, Brawa 2009 si Trix sunt pe LED. Modelul Trix permite stingerea luminilor de la postul 1 sau 2 dar numai cu ajutorul decodorului Trix. Cu exceptia modelului Fleischmann, toate locomotivele au barele de sustinere sunt atasate. Locomotivele Brawa au un mecanic in cabina, dar acesta nu este vopsit.
Pe aceste modele avem ocazia sa intalnim toate modelele de interfete digitale ( Brawa 2009 are chiar 2 interfete):
NEM 651 - Fleischmann
NEM 652 - Brawa
MTC 21 - Trix si Brawa 2009
Vedere de jos:
Vedere din fata:
Boghiuri:
Detalii:
Furtunul de umplere de la rezervor este cel mai bine realizat la modelele Brawa: