Familia V160

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Locomotivele din familia V160 sunt cele mai raspandite locomotive diesel pentru trenuri de persoane si marfa produse in Germania. Incepand cu anul 1960 cand a fost livrat de catre Krupp primul prototip au fost fabricate peste 800 exemplare in diferite variante. Toate aceste locomotive erau echipate cu un singur motor diesel si transmisie hidraulica. In decursul timpului aceste locomotive au fost echipate cu diferite modele de motoare, cu 12 sau 16 cilindri, cu puteri intre 1400 kW si 2800 kW, viteza max intre 120 - 160 km/h. Din aceasta familie fac parte si modele pe care am sa le prezint Br 216 ( Brawa) si Br 218 ( Fleischmann, Trix)

Deoarece modelele din familia V160 fabricate de PIKO, ROCO sau Mehano sunt din gama HOBBY, nu am sa le prezint pe acestea aici.
Poze de grup:


Am sa incep cu cateva poze din exterior:


[ 216 Brawa model 2009 ; 216 Brawa model 2002 ; 218 Fleischmann ; 218 Trix]

Toate locomotivele au sasiu din metal, cu exceptia Fleischmann si caroseria este din metal. Brawa si Trix au motor cu volanta si tractiune pe 4 osii, Fleischmann are tractiune pe 2 osii. Cele mai grele sunt Brawa cu 525g , Trix are 450g iar Fleischmann doar 395g. Modelul Trix este echipat cu motor Faulhaber. Modelul Fleischmann este echipat cu decodor cu sunet din fabrica, Trix si Brawa 2009 au prevazut loc pentru difuzor. Toate locomotivele au lumini alb rosu care se schimba cu directia de mers, Brawa 2009 si Trix sunt pe LED. Modelul Trix permite stingerea luminilor de la postul 1 sau 2 dar numai cu ajutorul decodorului Trix. Cu exceptia modelului Fleischmann, toate locomotivele au barele de sustinere sunt atasate. Locomotivele Brawa au un mecanic in cabina, dar acesta nu este vopsit.

Pe aceste modele avem ocazia sa intalnim toate modelele de interfete digitale ( Brawa 2009 are chiar 2 interfete):
NEM 651 - Fleischmann
NEM 652 - Brawa
MTC 21 - Trix si Brawa 2009



Vedere de jos:

Vedere din fata:

Boghiuri:


Detalii:


Furtunul de umplere de la rezervor este cel mai bine realizat la modelele Brawa:
 
Dan, ma bagi in boala cu locomotivele astea; sunt misto rau!!! Dar ca sa fiu carcotas.....intr-adevar, Brawa are 2 mufe, una cu 8 si una cu 21 de pini, dar FLM-ul are 2 decodoare cu sunet (unul facut de ESU, din cate vad, iar celalalt este chiar motorul ei, montat vertical pe boghiu). Pacat, pentru ca e o locomotiva superba, dar la capitolul transmisie cam scartaie...

Oricum, toate sunt misto in felul lor!
 
Sunt curios daca TRIX-ul foloseste motoarele maxon si pe modelele N-scale.DIn cate am auzit sunt motoare de calitate supoerioara,preturile de pe site de la ei isi spun cuvantul in acest sens. Cum se comporta modelul trix la capitolul mecanica ?
 
@radu
La locomotiva FLM lipsesc scaritele :(
Am vazut si eu ca sunt alt model boghiurile. Aceste locomotive ( atat 216 cat si 218 ) au fost fabricate de catre Krupp, Krauss Maffei, Mak si Henschel, este posibil sa fie diferente constructive. Fleischmann ofera modele care au si celalalt model de boghiu
@andreiul
FLM are un singur decodor ESU 3.5, dar cu mufa NEM651. Nu am vazut aceasta varianta de vanzare la ESU :?: , asa a venit echipata din fabrica. Acest motor model vechi detine recordul de 1939 ore de functionare neintrerupta pe diorama LOXX din Berlin, perioada in care a parcurs 2995,936 km
@sogard 2003
Inca nu am vazut motor maxon pe modele Trix la N, dar am sa fiu mai atent :idea:
 
Radu161 a spus:
Observ ca din cele 4 locomotive, una are boghiurile diferite (a3a).
Care e povestea ei?
Salut ,
acestea sunt boghiuri cu suspensie Megi (Metall-Gummielement deci o combinatie de metal-cauciuc......).
 
hgdan a spus:
... Din aceasta familie fac parte si modele pe care am sa le prezint Br 216 ( Brawa) si Br 218 ( Fleischmann, Trix)


Dan,locomotiva asta este sora cu cea pe care ai prezentat-o tu?
http://www.youtube.com/watch?v=DpI5fksgCME
 
Salut,

@hgdan - f. buna prezentarea modelului fabricata de cei 4 producatori!

Mai asteptem asemenea materiale comparative si cu alte modele (poate chiar cu BR 130) !

Toate cele bune,

Mihai
 
ceva despre cea reala...pentru comparatie..





Si variatiuni pe aceeasi tema: seria 215 DB.

Seria 215 este o dezvoltare ulterioar㒠a seriei 216 (V160). Viteza maxim㒠a primelor patru locomotive din serie era de 130km/h. Incepând cu 215 005 s-a introdus o fran㒠hidrodinamic㒠şi viteza maxim㒠a fost crescut㒠la 140km/h. între 1968 şi 1971 DB a chiziţionat 150 bucă’ţi din seria 215, toate inzestrate cu instalaţie de încă’lzire cu abur a trenului . Locomotivele au fost echipate cu motoare de 1397 şi 1470 KW.

...cu o versiune ROCO a anilor '80:







..motor de motor! :confused: . Deh, ROCO a anilor '80!...mai ales ca nici nu a circulat in culorile TEE.


PDI
 
motor de motor, dar cam atat. ( conform cu pretul )
- lipsa detalii
- lumini slabe
- cabina este mult redusa , doar la primul geam

a existat doar o locomotiva 218 vopsite in culori TEE si anume 218217-8

Au tractat trenuri TEE si locomotivele din seria 210 ( cu turbina )
 
Salut ,
Aceste locomotive din fam. V160 imi plac foarte mult (si V200) .Mai am si eu un BR215 Roco :
 
Salut Dan ,
M-am uitat dupa o poza originala BR215 si am facut eu barele din sarma de alama 0,5mm .Doar cu vopseaua am dat in bara ....nu am avut nuanta perfecta (purpur rot ) si era cam groasa ....dar poate am sa remediez odata....
 
Vorba vine "geam". Plasticul ce formeaza geamurile cabinei (mic pe stanga, mare pe dreapta) e opac , beton! Nu stiu ce a fost in mintea lui ROCO care a mostenit locomotiva de la RÖWA, unde geamurile erau transparente, avea mecanic in cabina, bord, cabina intreaga... Desigur, nici atunci, anii '70, nu prea existau detalii aplicate. Ulterior, ROCO "imbunatateste" modelul, facand asa cum zice hgdan, o cabina redusa la primul geam.

PDI
 
Bagati un ochi si p'acilea:

http://www.miba.de/testen/brwh0216.htm

PDI
 
Br 210 - cea mai puternica dintre toate locomotivele ( Bo Bo ) din aceasta familie.

Pentru a putea tracta trenurile TEE "Bavaria" pe traseul Muenchen - Lindau DB a avut nevoie de o locomotiva diesel cu putere marita. In urma testelor cu turbine pe gaz s-au fabricat de catre Krupp o serie de 8 locomotive din seria BR 210. Acestea erau relativ identice cu seria 218 ( acelasi motor , incalzire electrica ) dar erau echipate si cu un motor cu turbina pe gaz, similar cu cel de pe elicopterele Bell UH1D ( Huey) care se putea folosi doar atunci cand era nevoie de putere suplimentara aceasta oferea inca 1150 CP. Pentru aceasta cutia de viteze a fost modificata, turbina se cupla la cutia de viteze printr-un arbore cardanic.

Datorita fiabiliatii slabe a turbinelor si a costurilor mari de exploatare in anul 1980 au fost demontate toate turbinele de pe aceste locomotive, iar locomotivele au primit indicativele Br 218 901...907
Modelul Trix, cod 22222 este echipat cu decodor Trix si modul de sunet Uhlenbrock. Luminile se pot stinge la postul 1 sau 2 cu ajutorul tastelor F1 sau F2. Cu F1 si F2 se aprind lumini albe la ambele capete, tasta F7 activeaza turbina. Cateva fotografii realizate la CAP:



 
Salut . Am si eu un v106 achizitie noua de pe okazii.ro dar nu imi place deloc cum merge si asi vrea sa ii fac ceva modificari sa ii schimb motorul .