Expozitia internationala de modelism feroviar Balatonfured

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut

Stii cumva daca vor fi prezenti si producatori de modelism feroviar?In acea perioada ar trebui sa ma intorc in tara si as da o fuga.

Multumesc
 
sorin a spus:
Salut

Stii cumva daca vor fi prezenti si producatori de modelism feroviar?In acea perioada ar trebui sa ma intorc in tara si as da o fuga.

Multumesc

Daca te referi la producatori de serie mica da.
Daca te referi la firme precum Roco, Piko etc vor fi prezenti distribuitorii din Szombathely si Veszprem.
 
Intr-adevar.... biletele cumparate, modelele impachetate, totul pregatit, ca in urmatoarele zile plecam spre Balatonfured unde ne asteapta 4 zile pline de machete, diorame, discutii, schimburi de experienta. Speram sa ne intilnim si cu cativa dintre voi pe acolo, ca sa avem o imagine despre ucm se realizeaza o asemenea manifestare.
In concluzie Clubul Feroviar "Crisana" si Ar-Rail Club isi iau ramas bun pentru urmatoarea saptamana si speram ca va regasim cu bine dupa 25 august.
 
Salutare
Iata-ne intorsi de la Balatonfured, dupa cinci zile petrecute intre modele feroviare, diorame si trenuri reale deopotriva, :D asa ca sa-i dam drumul la poze si comentarii.
Dupa o lunga perioada de absenta, modele feroviare CFR la scara H0 au fost din nou prezente alaturi de cele TT la o expozitie internationala de modelism feroviar.

Sa incepem cu cateva poze de marti (19 august) din timpul pregatirilor:

Inainte de inchiderea vitrinelor am facut o serie de poze modelelor noastre:


Si acum cu fiecare in parte:
 
Pe langa modelele din vitrine pe diorama modulara de aproximativ 150 de metri au rulat si trei garnituri CFR.
Un accelerat si un rapid:

Si un automotor Desiro:


In prima zi au fost peste 600 de vizitatori,

informatie primita de la Bandi "bacsi" cel insarcinat cu vanzarea biletelor


In zilele urmatoare am fost invitati chiar sa preluam controlul unei gari de pe diorama.

Am invatat repde, mai intai Gabi(grandpagscout) , apoi eu si Radu (161)
 
Poza de grup cu toti participantii la expozitie


Si din partea Romaniei:
( de la stanga la dreapta )
Coste Vasile, Popescu Radu, Sbarcea Paul, Iancu Octavian, Coste Paul si Nagy Gabriel

Cam atat pentru inceput, dupa ce vor prezentat si ceilalti participanti pozele lor voi reveni cu prezentarea catorva activitati extra-modelistice :lol: dar nu off-topic :!:

In incheiere doresc sa le multumesc celor care au contribuit cu modelele personale dar nu au fost prezenti la expozitie ( in ordine alfabetica) : Deac Sandu, Kereszturi Ovidiu, Moisescu Mircea, Szeles Jozsef si Vornicu Florin.Nu in ultimul rand multumiri familiei Savin, Alexandru si Cristian fara de care o mare parte din modele n-ar fi fost.

~~va urma~~
 
A fost odata ca niciodata 2 cluburi: Ar Rail Club si Clubul Feroviar Crisana. si intr-o zi aceste 2 cluburi s-au hotarat sa porneasca sa cucereasca Marele Vest. Peste Dunare si tisa, peste marea campie Panonica, inarmati cu machete multe, bannere, tricouri si legitimatii acestia au pornit pe rand, fiecare din locul de bastina(Arad respectiv Oradea), inspre tara guiasului a paprika, a locomotivelor V43 si M41, a desiro-urilor folosite pe post de personale sezoniere si a lipsei de ciocanari care se iau de tine ca pozezi, unde lacul Balaton se ingusta, si anume spre bastionul 1 - Balatonfured. Corpul 1 expeditionar format din membrii ai CFC odata ajuns la bastion au ionceput atacul, montand "minele" romanesti, formate din vagoane si locomotive CFR. Totodata au realizat putin spionaj industrial asupra tehnicii avansate maghiare si austriece.
Corpul 2 expeditionar, format din cei 4 membrii ARC a sosit in dimineata zilei de 20 august, pe la ora 10, dupa un istovitor drum de noapte cu trenul. Se anunta o expeditie plina de surprize, prima fiind faptul ca Dacia a sosit la fix, fara intarziere, in gara Arad :confused: :confused: .
Odata ajunsi pe "campul de lupta" am observat imediat ca teritoriul a fost partial cucerit de catre corpul 1 expeditionar. Semne clare ale acestei cuceriri:

Iar apoi am inceput sa admiram dotarile concurentei, fiindu-ne putin frica:

Insa imediat am descoperit ca atat austriecii, cat si ungurii, erau prietenosi. singura problema sa iscat la comunicare, ei nestiind englezaw, noi nestiind maghiara sau germana. Ca noroc cu Gabi care a devenit translatorul oficial al expeditiei.
In semn de prietenie am adus ceva material rulant romanesc pentru a il rula:

Si am studiat cum se cultiva plantele...

Am ajutat la repunerea pe sine a machetelor deraiate...

Iar drept rasplata ne-au invatat cum sa le conducem trenurile...

Traficul era foarte intens...

Au mai existat incidente...

La un moment dat am crezut ca vom trece la autobuz...

Iar activitatea a continuat pana la pranz...

La pranz am mancat in restaurantul garii, restaurant cu tematica feroviara...

Insa noi nu ne-0am lasat mai prejos:

Am pozat putin si prin depouri...dar la repezeala sa nu se ia cumva paznicii de noi(desi nu era cazul, nefiind la CFR). Astfel am pozat pe fuga depoul maghiar:

Si cel austriac...

Intre timp trenul romanesc tot rula...

Langa depou am observat un elevator.

Radu si cu Paul au plecat inspre magazin pentru a vedea ce pot achizitiona...

Iar eu am mai facut putin spionaj feroviar:

La ce sa ajung...cooperare intre CFR si MAV:

Micutul nas...

Iar chipiul meu a fost rechizitionat de catre organizatori, pentru intarirea relatiilor:

Spre seara soseste in gara un tandem...

Iar noi ne uitam cu jind la lac, gandindu-ne ca poate, maine ii vom face o vizita.

Insa iata ca cina se apropie. fiind ziua Ungariei te-ai fi asteptat la o mancare traditional maghiara. Insa nu a fost sa fie. Noi aveam alte planuri. Inarmati cu kilograme de pasta, cu litri de palinca si cu multa indemanare, am inceput sa pregatim o masa romaneasca...mici si palinca.

In timp ce Radu, dl. si d-na Coste munceau la mici, eu Paul Coste, Paul Sbarcea si Gabi ne-am urcat intr-un M41 si am pornit la manevra cu el. Aceasta urma sa devina plimbarea de seara, in fiecare seara, la aceiasi ora, urcandu-ne 9in masina, pentru a face manevra impreuna cu mecanic. dupa o zi obositoare, am pornit spre baza temporara, aflata pentru ARC la Balatonkenese.
 
A 2a zi dimineata, la ora 10, eram iarasi pe front. Paul repunea vagoane pe linie...

Eu mai faceam putin spionaj:

Si avand in vedere ca in ziua precedenta ne-am inteles atat de bine, am putut poza centrul de comanda a garilor:
Austriece:

Maghiare:

Garnitura CFR ruland in continuare, trasa de un V43:

Iar restul studiau gara...

Sau se gandeau oare cand va veni asa ceva prin Romania...

Sau la ceva ce aduce mai mult a acasa:

Un ikarus pe sine...

Si un plug de zapada...

Statea vis a vis de drumul crucii...

Copii pareau foarte fericiti...

Plugul a iesit din depou...

Trenurile virtuale au fost si ele prezente...

La fel si o mica demonstratie de weathering:

Gabi si-a luat in serios meseria de IDM:

cu greu reusind dupa-masa sa il desprindem de la pupitru de comanda pentru a veni intr-o scurta plimbare prin oras, care era plin de hoteluri:

Am cautat fara succes o plaja, pentru a putea face baie, Intrun final gasiind un mic debarcader...

Unde ne-am odihnit picioarele:

Pe lac se plimbau vaporase turistice....

Si lebede...

Si am vazut o metoda ingenioasa de a face reclama...

Dupa toate acestea am vrut sa ne racorim putin...Radu a ales o inghetata...

Iar noi am preferat o bautura racoritoare cu gheata...

Ne-am gandit daca sa inghiriem niste "masinute" cu pedale...

Insa am renuntat la idee si ne-am intors la gara...

Pentru ca am pelcat ceva mai repede, in postul de conducere a unei rame desiro...

cateva "capturi de razboi"
 
a 3a zi ne-a prins pozand in BalatonKenese

Acasa sigur se trezea cineva sa zbiere pe noi...

In aer plutea mirosul de iarba proaspat taiata

Si am ivnatat putin despre instructia MAV, care spune ca liniile inchise sunt semnaliate printr-o bariera, si nu printr-un disculet rosu ca la noi...

Si iata-ne in tren, pornind iar spre expozitie...

Odata ajunsi acolo eu am plecat singur intr-o plimbare, dorind sa ma urc pe o barca. Insa in drum am dat peste alte urme ale invaziei romanesti la Balaton...

Era vorba despre un concurs of road de ATV-uri...

Intr-un final am ajuns in port, de unde am luat un vaporas ce facea o tura de 1 ora pe balaton...

astfel am pozat o manastire de pe deal...

Un alt port...

Veliere...

Si Balatonfured cu gara unde se aflau "camarazii" mei, luptand din greu...

astfel s-a incheiat si a 3a zi din expeditie. In a 4-a zi am luat toate bagajele din baza temporara de la balatonkenese si am pornit inspre casa, cu o oprire la expozitie...Expresia de pe fetele noastre spune totul despre cat de obositi eram...

Am pozat linia care urma sa ne duca la expozitie...

Si trenul care sosea...

In ultima zi a noastra in ungaria am filmat toata diorama, ne-am distrat cum am putut noi mai bine, am tocat si ultimii bani pe machete si, impreuna cu Paul Sbarcea, am mai facut o tura cu vaporul pe Balaton...

Seara am pornit si noi spre casa, ajungand intr-un final, in jurul orei 5 dimineata, obositi, insa fericiti ca am participat la o expozitie foarte frumoasa, la care speram ca la anu vom participa mult mai "dotati"
Pana data viitoare,
Toate cele bune!
 
Excelent reportaj, va multumim ca "ne-ati luat" si pe noi alaturi de voi la expozitia de la Balatonfured. Felicitari participantilor si numai bine!
 
Incep prin a-i felicita pe Paul (060-EA) si pe Octavian (tyco) pentru reportajele facute.
In mare parte au fost surprinse toate momentele. Nu imi ramane decat sa postez instantanee de la expozitie si din balatonfured.

Ziua 1:

CFR alaturi de MAV:

Pe santier...

Un meci de fotbal langa un camping despartit de calea ferata:

Munci agricole:

Un meci de tenis de camp:

Accident in prapastie:

Organizatorul expozitiei foarte mandru cu noul lui chipiu CFR :)

Spre seara, multumita Familiei Coste si lui Radu, am mancat mici romanesti de ziua Ungariei, austriecii si ungurii fiind foarte multumiti:

Fiind ziua nationala, nu se putea sa nu fie sarbatorita cu artificii. Asrfel in jurul orei 21-30 am urcat pe acoperisul garii asteptand artificiile.

Dupa jumatate de ora de vant puternic si frig, au sosit si mult asteptatele artificii:



Ziua 2:

Dupa ce am dat ,,buna dimineata" la expozitie si o jumatate de ora de conversatii cu austriecii, Radu cu mine ne-am hotarat sa urcam pe dealurile Ungariei, la crucea ce se vedea din gara:

Pe drum...

Crucea de aproape:

De acolo privelistea este superba:
Lacul Balaton:

Gara:

Se observa de aici cum a aparut coada la expozitie imediat ce a ajuns automotorul Desiro in gara.

Ne pregatim sa coboram, dar nu inainte de a face panorama Balatonfured-ului:

O ora mai tarziu mergem, ca in prima zi, la restaurantul garii, de data asta in vagonul restaurant:
Gabi si Octavian:

Subsemnatul si Radu:


Mai tarziu, aceeasi zi:
Paul face rost de o paleta de IDM:

Si echipele din cluburile romanesti ies la pozat tandemul M62+M41:


In ziua a patra am facut poze mai mult de pe vaporas. Am incercat sa surprind o panorama a Balatonfuredului vazut de pe mare, in schimb pe mare nu ii ca pe uscat. In loc sa unesc cele patru poze am unit doua grupuri.
Trebuie sa ma obisnuiesc cu gandul ca pe apa nu e ca pe uscat:


Astfel inchei mesajul meu, sperand sa mergem si anul viitor, sa contribuim mai mult la acest minunat hobby.
Toate cele bune din Arad,
Paul Sbarcea
 
Cateva impresii foto si de pe site-uri maghiare:

De pe site-ul clubului organizator:
( click pe poza pentru mai multe imagini)

Si de pe forum.index.hu:
(click pentru mai multe imagini)

(click pentru alte imagini)

(click pentru alte imagini)

(click pentru mai multe imagini)

Si nu in ultimul rand ,multumiri cluburilor participante
(link)
 
Din lipsa de ocupatie am editat un mic filmulet cu ce a fost anul trecut. Cam tarziu, stiu...dar mai bine mai tarziu decat niciodata ;)
http://www.youtube.com/watch?v=XH9eH6he3eE&feature=channel_page
Toate cele bune!