• In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Horia_Radulescu

Consilier tehnic
Super Moderator
Trenulist
14 Februarie 2008
7.003
2.551
Mulhouse, Alsacia
LOCATION
Mulhouse, Alsacia
Salut,

Calculul matematic nu este corect insa este exact ce ni s-a intamplat, prietenului Peter H din Elvetia si mie.

Pe scurt, am pornit intr-o expeditie feroviara limitata la o zi, cu posibilitatea de extindere pe cea de dupa si pana la urma a fost vorba de un voiaj de 4 zile si cam 2000 de km. :)

Treaba s-a petrecut la sfarsitul toamnei anului 2019. Hotarasem sa ne luam liber amandoi ziua de miercuri si sa facem o mica expeditie feroviara pe Höllental - acea linie de cale ferata secundara germana cu pante de peste 50 la mie care este probabil una din cele mai abrupte linii de cale ferata clasice, cu aderenta si fara cremaliera, din intreaga lume. De ce? Pentru ca stiam ca doar in cateva saptamani, la schimbarea orarului de iarna, trenurile rosii ale DB AG aveau sa fie inlocuite de rame noi in culorile Landului Baden-Württemberg alb/galben/negre si doream sa le imortalizam pentru o ultima data. In plus se faceau probe cu noile rame Alstom Coradia Continental in trafic comercial si primisem "sarcina de partid si de stat" de la editura sa fac macar o poza de calitate suficienta pentru a fi publicata cu ele (sarcina care am indeplinit-o cu prisosinta, spre bucuria colegilor si a redactorului sef al grupului de presa). :)

Ca "vehicul" pentru aceasta zi, dat fiind distanta limitata de parcurs, am ales "Vulpita". Nu are nici o legatura cu televiziunile romanesti, e vorba de o epava veche de peste 20 de ani si care are cam 500.000km la bord - ceea-ce pentru un mic benzinar aflat inca la primul motor, prima cutie si mai ales primul disc de ambreiaj e al naibii de mult. Povestea ei e interesanta, insa o voi istorisi alta data. :)

Tematica? Ca de obicei atunci cand pozez impreuna cu Peter H: "Trenuri in peisaj". Avem amandoi aceeasi filozofie privind calea ferata, ne place cand aceasta face parte din peisaj, nu cand i se impune acestuia. Pentru unii este prea multa natura si prea putin tren, pentru mine e proportia cea mai potrivita. :) Fotografiile amicului Peter au fost publicate deja pe pagina sa, www.bahnbilder.ch, si sunt foarte similare - nici nu e de mirare dat fiind ca ne aflam la unul sau doi metri unul de celalalt.
 
Hotarasem sa ne intalnim la 07:50 in Weil-am-Rhein la gara, un loc usor accesibil pentru coleg, care venea cu trenul de la Thun iar eu cu masina de la Mulhouse. La 7:37 am primit insa apelul sau suparat - mecanicul de la RE-ul Basel SBB - Freiburg cu plecarea la 7:36 din Basel inchisese si zavorase usile la 7:35:42 chiar in fata sa. Nu mi-a mai ramas decat sa-l iau pe Peter (care a petrecut jumatate de dimineata vorbindu-mi de lipsa de bun simt a personalului DB Regio) din Basel asa ca am pierdut 45 de minute fata de plan. Cand am ajuns la primul loc de poza vremea era insa buna si negura diminetii disparuse. Ne-am plasat deci pe culmea de deasupra faimosului Ravennaviadukt si am prins un prim tren catre Freiburg cu 146 218:

DSC_4694.jpg


Si inca o fotografie inainte sa dispara intre copaci, ca sa stim cu cine am avut de-a face:

DSC_4700.jpg
 
Dupa ce ne saturasem de padurea mixta foioase/conifere si de viaductul peste Ravennaschlucht ne-am hotarat sa schimbam locul. Peter cunostea o pasune situata ceva mai jos, de pe care se puteau fotografia trenurile pe partea cea mai dificila a liniei, cea cu panta de peste 50 la mie. Asa ca ne-am urcat in Vulpita, am coborat intregul Höllental si ne-am gasit locul pe pasunea care era ocupata de cateva bovine foarte linistite.

Din pacate negura diminetii nu a fost de acord cu noi. Am avut doar vremea sa o prindem pe 146 239, cea cu reclama, in timp ce cobora spre Freiburg cu RB 17220...

DSC_4771.jpg


DSC_4772.jpg


...si am fost inghititi de ceata:

DSC_4778.jpg
 
Capos cum sunt, am insistat sa mai stam pe pajistea cu vacile inca "doua sau trei trenuri". Asa am surprins in poza (daca se poate vorbi de "poza" :) ) prima pereche de Coradia Continental a zilei:

DSC_4791.jpg


Dupa putina vreme a sosit si un tren "de jos" in formula clasica, 146.2 rosie cu vagoane etajate:

DSC_4797.jpg


DSC_4806.jpg


Era clar ca nu mai aveam ce cauta acolo. Locul de poza era fain, insa nu prin supa cu lapte.
 
Cum nu ne ramanea altceva de facut, am urcat din nou pe Höllental in speranta ca "sus" nu va fi ceata. De data asta vremea a fost de partea noastra. Am parcat de-a lungul unei alei din Hinterzarten, ne-am gasit locul cel mai potrivit si am trecut la treaba. Mai intai am prins-o pe 146 238 "la vale":

DSC_4817.jpg


DSC_4825.jpg


De remarcat bariera cu clopot la o simpla poteca. Cum Hinterzarten e statiune turistica, DB Netz isi ia toate precautiile.
 
Vagoanele cu post de conducere folosite pe Höllental erau din cele mai vechi, de tipul DABpbzfa 762, cu partea frontala din metal si "knick-ul" caracteristic deasupra farurilor:

DSC_4838.jpg


La urmatorul tren "la vale" am cadrat un pic diferit si am prins si "Vulpita", care se odihnea alaturi la marginea aleii:

DSC_4839.jpg


Sper sa va fi placut pana acum. Urmarea in zilele urmatoare.

Evident, daca exista intrebari, nu ezitati. :)
 
ce bine ca vad poze de la expeditii in perioada asta grea.
am avut si noi multe unu plus unu si intr-un an am avut unul plus unul plus unul #Bogdan
DSC_9334.JPG
in 2012 , dupa ce am facut cu vulpita Istein_Kandern_Waldshut, la coborare spre Freiburg, tot spuneam " ce fain e sa prindem la iesirea din tunel un tren". Dorinta a fost indeplinita si am avut parte de tren. Aici la urcare o fosta DDR-ista?
DSC_6009.JPG
 
Asa e, cu diferenta ca atunci cu Bogdan nu eram cu "Vulpita" ci cu "Calutul" din vremea aceea, primul E61 negru. Cu "Vulpita" fusesem doar noi doi, cu cateva zile mai devreme. Ce sa-i faci, tot aceeasi familie. :)

Cand vad poza noastra din 2012, tu, cu Bogdan si cu mine in Kandern ma apuca nostalgia. Parca nu aveam burta asa mare pe atunci si aveam deja ceva de copii mari in noi care ne-a ramas din fericire si astazi. M-as bucura daca am avea ocazia sa refacem experienta in anii viitori.

Trenul de pe Höllental de atunci (chiar imi amintesc cand spuneai "ce fain ar fi sa prindem trenul iesind din tunel" si la primul tunel zusch, a si iesit trenul afara :) ) era un pic diferit in masura in care nu era tras de 146.2 ci de 143, fostele masini ale DR (Ost). Vremea lor in Breisgau-Hochschwarzwald s-a incheiat candva in 2015 sau 2016. Imi pare si acum rau ca nu am stat sa le pozez in aceleasi locuri.
 
  • Like
Reacții: mpursu
Sanatosi sa fim pentru ca ocazii o sa avem.
Eu tare mult am vrut sa ajungem anul asta la Lindau si pe langa. Sa mai prind tractiunea cu BR 218 si vagoane clasice.

Hai cu restul pozelor si cu alte reportaje.
 
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
Cu 218 nu mai ai multa vreme pentru ca electrificarea pe Lindau - München este aproape incheiata. Se spera ca de la anul se va circula "sub sarma" de la Zürich la München.

Sa ma bucur? Cumva acele 218 arhaice imi erau dragi. Insa asta e progresul...
 
Dupa mai bine de o ora de stat in Hinterzarten am schimbat iarasi locul de poza. Nu de alta, insa colegii de la editura in München erau nerabdatori si doreau o poza dintr-o pozitie "clasica".

Am trecut de Titisee si am urcat catre Feldberg-Bärental. Locul este cunoscut tuturor fotografilor care au avut ocazia sa pozeze prin Padurea Neagra. Abia ajunsesem ca ne-am si trezit cu un tren in obiectiv si anume RB 17273 de la Titisee spre Seebrugg. Era format din ramele Alstom Coradia Continental 1440 175 (din 4 unitati) si 1440 362 (din 3 unitati), cele pe care le prinsesem mai devreme coborand in plina ceata:

DSC_4869.jpg


Fotografia aceasta a fost reprodusa si in format mare, pe doua pagini, in almanahul Bahn Extra Jahrbuch 2020.
 
Zona defrisata din dreapta nu este rezultatul actiunii unor valahi care-si distrug tara si dau dupa aceea vina pe austrieci ca in spatiul carpato-danubiano-pontic ci a unei furtuni din 2018. In Baden-Württemberg politica silvica este de a lasa zonele defrisate de intemperii sa se regenereze singure, fara plantatii artficiale.

Cum locul era frumos si vremea buna am asteptat acolo si urmatorul tren, RB 17272 de la Seebrugg spre Freiburg. Era o garnitura clasica rosie cu 146 216:

DSC_4883.jpg


DSC_4891.jpg
 
Numai ca informatie, pentru cei care din cand in cand se uita pe harta: lacul din fundal e Titisee, cu comuna omonima in spate. Pe culmea din dreapta se remarca partia si trambulina de ski olimpica din Neustadt (Schwarzwald).
 
  • Like
Reacții: Radu161