Expeditiile lui Horia: Karlsruhe - Frankfurt am Main si retur cu Inter City

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut,

Nu sunt un tip foarte nostalgic, insa uneori raman uimit cum trece timpul.

De la reportaj au trecut aproape 14 ani. Intre timp 101 112-1, cea cu care am mers atunci de la Karlsruhe la Frankfurt, a luat calea reciclarii:

7ziplidc3hr71.jpg

Foto (c) Hans Hilger

A fost una din primele 101 casate. 24 de ani de cariera si multe milioane de kilometri. Cu disparitia progresiva a trenurilor clasice IC 1 vor disparea si locomotivele seria 101 aferente.

Pentru cei care au impresia ca au avut o viata prea scurta: sunt tehnic "gata", nu au unde sa fie folosite in alta parte si seria 103.1 pe care au inlocuit-o incepand cu 1996 a avut o viata la fel de lunga (1971-1997/99).
 
Iti dai seama ca am si eu o jumatate de duzina de 101 in colectie, inclusiv 101 112-1 in starea in care se gasea cand am fost pe ea, cu inscriptiile Nabu. Insa tot ma strange un pic inima cand ma gandesc ca ajung pe zi ce trece cutii de conserve...

La Cargo va urma candva seria 145 (nu e interoperabila, monosistem, prea slab motorizata). Insa aici exista interes de la operatori privati, unde au si ajuns deja unele. Pe 101, de care s-a tras cat se putea trage, nu le vrea nimeni.
 
  • Like
Reacții: anvo5555
Ar trebui sa mai ramana cateva, macar pentru muzee si eventual 2-3 trenuri "retro" (deja).
Seria 145 are probabil si alte costuri (mai mici, evident)de intretinere si operare, pe langa un pret foarte mic de achizitie (banuiesc).
Intrebarea mea este: daca seria 101 va fi retrasa (din ce stiam, pana in 2023-2024), va fi inlocuita cu alt model? (un prim exemplu care imi vine in minte sunt trenurile EC care din din Elvetia).
Singurul posibil inlocuitor pe care il vad este seria Traxx3.
Sau trenurile IC pe distante mari vor fi inlocuite de ICE in totalitate?
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: Horia_Radulescu
O sa ramana in prima faza mai mult de 2-3. Cam 60 pana la 75, in functie de cat de repede dispare parcul de vagoane aferent. Asta din 145 de exemplare.

Pana acum sunt cam 10 casate la Bender intre care 112 si 119 (primele) si 092 (a doua 092, prima fiind casata, in fine, reconstruita cu cutie noua dupa accidentul de la Brühl).

In faza a doua o sa mai ramana cam 15 pana la 20, asta daca nu cumva se ia intre timp alta hotarare.

Privind trenurile: jein, cum zic nemtii, adica da si nu. :) IC1 sunt trenuri cu vagoane fabricate intre 1962 si 1987, care toate si-au trait viata. Se inlocuiesc cu IC2 (ramele etajate Bombardier + locomotive 146.5 sau 147 sau trenurile Stadler KISS preluate de la Westbahn), cu ICE L (fostul ECx, adica trenurile Talgo cu locomotivele aferente care se vor livra din acest an) si cu surplusul de ICE 4 si noile ICE 3 Neo comandate.

Nu mai au ce face cu o locomotiva care incepe sa aiba fisuri peste tot si care nu mai are ce trage,
 
Privind trenurile EC Interlaken - Hamburg: sfarsitul lor e aproape deoarece in 2024 SBB doreste sa nu mai aiba, atat pe distante scurte cat si lungi, decat trenuri cu marea majoritate a vagoanelor accesibile persoanelor cu mobilitate redusa fara a folosi lifturi sau rampe fixe. Asta inseamna ca vagoanele EW-IV din parcul intern si EC Apm si Bpm din parcul EC vor pleca in cantitati mari catre RegioJet. :)
 
  • Like
Reacții: anvo5555
Am inteles, au cu ce. Despre Talgo am citit un articol, dar nu era foarte clar cand intra in exploatare. IC2 cu 147 probabil ca va face treaba buna, desi sunt destui de parere ca e doar un Regio vopsit alb - nu am mers cu el, nu comentez, mie imi place ca si garnitura de tren (si imi doresc in colectie "compozitia" de la Trix).
Au optiuni, nu e cazul sa ne ingrijoram. :)
 
  • Like
Reacții: AdyAero
Combinatia TWINDEXX + 147 e de fapt cea mai proasta, cele mai multe nu circula nici acum si nu au nici acum dupa ani de exploatare certificat de operabilitate pentru ca DB inca nu le-a acceptat oficial de la producator. Singurele IC2 care sunt ok sunt combinatiile TWINDEXX + 146.5 si ramele KISS ex-Westbahn.

Privind amenajarile, da, e o rama de Regio "un pic mai buna" si asa o percep si clientii. Din fericire nu e decat un produs dintr-un portofoliu extrem de larg.
 
  • Like
Reacții: AdyAero