Executie roata dintata

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Alex_Stoicia

Active Member
27 Februarie 2008
235
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salut!
Am o masina de spalat AEG cumparata acum 7 ani cu o caruta de bani. Este Made in Germany.
7 ani a mers perfect. Acum s-a stricat. Mentionez in treacat ca masina mamei mele (automantica, made in Ceausescu) inca merge.
Dar ce a patit aceasta bijuterie de tehnologie germana dupa numai 7 ani?
Fara a intra in detalii tehnice, pot spune ca ditamai masinoiul de spalat german este tinut in loc de o rotita dintata de marimea unei monezi de 50 de bani (ca si cele din minunatele noastre locomotive) ai carei dinti s-au tocat.
Bravo inginerilor germani!
Acum intrebarea e unde execut eu alta buna si rezistenta? (e vorba si de putina forta in angrenajul acela, caci de aceea s-au mancat dintii).


Asa ca apelez la cunostiintele voastre, caut un om serios
Unde pot executa dupa model o roata dintata (plastic, teflon sau aluminiu) de dimensiunea unei monezi de 50 de bani?

LATER EDIT
Da, am fost la reprezentanta Electrolux-AEG din Bucuresti, ei pot sa mi-o repare schimband tot subansamblul din care face parte rotita (dispersorul de apa in cuvele de detergenti ). Costa cam 100 de Euro si nu merita.
 
cauta un atelier cu strung si freza,acolo sigur se poate face.si ca sa fii sigur pe
lucrare,sa nu pierzi niciun moment din procesul de prelucrare....sunt multe de
invatat si aplicat :D
 
Alex,

e normal sa se strice dupa 7 ani.

Asta e o stinta exacta, vorbesc serios, eu am studiat la facultate asa ceva un semestru. In epoca noua, a tehnologiei, fiecare obiect are o durata de functionare calculata! cu o anumita marja de eroare. Vezi in prospectele produselor electrocasnice noi ca scrie "durata medie de utilizare x ani" ;)

Evident ca nu merita sa dai 100 euro pe subansamblu, pe la noi pe la club s-a perindat cineva care s-a laudat ca face orice piesa, daca dau de numarul de telefon te anunt (AlinOCH, ne dai un ajutor cu nr de telefon? )
 
Fiind inginer mecanic la baza, iti pot spune ca realizarea unei roti dintate implica o tehnologie destul de bine pusa la punct, care se gaseste azi destul de greu odata cu disparitia atelierelor de prelucrari mecanice din marile fabrici.
Rezalizarea unei roti dintate este destul de costisitoare, o solutie pe care a folosit-o cineva cu succes a fost cautarea unui angrenaj cu parametrii similari la cei care se ocupa de reparatii, pentru ca in general se defriseaza multe astfel de masini pentru piese si este posibil sa gasesti destul de usor rotita ta, la un pret mai mic decat cel care ti-ar fi cerut pentru fabricare.
 
stati un pic.....nu exista ateliere de mici dimensiuni,care sa aiba un strung si o
freza,nu conteaza cat de vechi,insa functionale,de exemplu in atelierele auto sau
in atelierele de rectificat planetare si arbori cotiti....?

@stageexp

ai dreptate,este un proces destul de complex,insa pe un strung si apoi pe freza se
poate face...iara daca mai e si un strung automat atunci pretul scade simtitor
 
Problema rezolvata.

Am cautat pe net si am gasit un nene pe la Slatina cu un anunt de executie roti dintate.
I-am trimis modelul si a facut-o chiar foarte bine!
Asa ca daca aveti nevoie de asa ceva (insa sa nu fie prea mici, a mea avea dimensiunea unei monezi de 1 Euro si a fost la limita) va stau la dispozitie cu telefonul omului. A fost foarte serios. El saracu a pus anuntul cautand sa primeasca comenzi de serii mari, cand colo am picat eu, cu o rotita!

AEG-ul a pornit din nou in a doua tinerete! Made in Germay and Slatina by nenea Crivineanu!
 
EPILOG

Trebuie sa va spun ca, acum aproximativ o luna, imediat dupa ce s-a stricat masina de spalat, am trimis o scrisoare la sediul AEG-ELECTOLUX din Suedia, insotita de fotografii ale subansamblului si rotitei dintate stricate. In scrisoare mi-am exprimat regretul ca o astfel de masina care a avut si un pret piperat, s-a stricat dupa numai 8 ani.
Apoi am uitat si, dupa cum v-am povestit mai sus am executat eu rotita la un nene in Slatina. Rotita s-a potrivit si masina mergea perfect.
Deznodamantul insa a avut loc abia astazi, cand m-am trezit cu 2 reprezentanti de la AEG care, urmare acelei scrisori, mi-au adus ditamai subamsamblul dispersor de apa CADOU din partea AEG.
Si asta la 7 ani de la iesirea din garantie...
Se pare ca firmele mari inca se mai respecta...
 
Da Alex ,asa ceva se mai aude din cand in cand.....
Am auzit asa ceva asemanator si la BMW-Motociclete. Firma respectiva mai schimba si dupa ani de zile diferite piese care se apropiau spre un defect,doar sa nu-si strice renumele.faceau treaba asta fara sa stie clientul (la revizii .....si bineinteles nu luau bani pentru piesele respective.) Daca mai face acum nu stiu ....deoarece am trecut la Honda :roll:
 
Da, impresionant modul de lucru al AEG. Suedezi...
Ca sa il completez si in acelasi timp sa il corectez pe SantaFeFan, revin la BMW. Acum multi ani, pe vremea lui prematur impuscatu, in Sibiu unui batrin i se defecteaza motorul. Trimite scrisoare la BMW si primeste piesa gratis cu felicitari.
De ce? Motorul era din anii razboiului si el era felicitat ca il mentine in circulatie. Piesa cred ca era facuta "la comanda", ma indoiesc ca o mai aveau pe stoc :lol:
Povestea o stiu de la tatal meu, si ii dau crezare.

Dupa revolutie au aparut ateliere private care lucra la comanda. In '98, un coleg de armata (din Dej baiatul) avea un CBR 600. Si-a facut pinionul in Sibiu, si a fost foarte multumit - mai avusese pinion facut la comanda si nu l-a tinut...

Adi
 
natbl73 a spus:
...Acum multi ani, pe vremea lui prematur impuscatu, in Sibiu unui batrin i se defecteaza motorul. Trimite scrisoare la BMW si primeste piesa gratis cu felicitari.
De ce? Motorul era din anii razboiului si el era felicitat ca il mentine in circulatie. Piesa cred ca era facuta "la comanda", ma indoiesc ca o mai aveau pe stoc :lol:...
Asta DA service post-garantie 8) :aplauze:
Intr-un mod diametral opus am fost eu tratat atunci cand am dorit sa "revitalizez" aburoasa BR64 Guetzold (membra fondatoare a colectiei mele), construita de respectivii prin... o-mie-noua-sute-toamna (aici, prima din lista :D). Deh, diferenta de... scara (BMW 1:1 versus Guetzold 1:87) :D
Povestea simpaticei "veterane" se afla aici.