Epoca I (1871-1919)

amiel

Active Member
Trenulist
24 Decembrie 2016
143
83
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
In 1871 Imperiul German a fost fondat continand 25 de state si regate. Unele dintre acestea au operat cu propriile lor cai ferate, colectiv numindu-se ,,Länderbahnen" (cai ferate teritoriale). Acestea au fost:

Königlich Preu߸ische und Gro߸herzoglich Hessische Staatseisenb (K.P.u.G.H.St.E.), care mai tarziu au devenit Königlich Preu߸ische Eisenbahn-Verwaltung (K.P.E.V.)
Königlich Bayerische Staatseisenbahn (K.Bay.Sts.B.)
Königlich Sächsische Staatseisenbahnen (K.Sächs.Sts.E.B.)
Königlich Württembergische Staatseisenbahn (K.W.St.E.)
Gro߸herzoglich Badische Staatseisenbahnen(Baden)
Gro߸herzoglich Mecklenburgische Friedrich-Franz-Eisenbahn (Meckl. sau M.F.F.E)
Gro߸herzoglich Oldenburgische Staatseisenbahn (Oldenburg)
Pfalzbahn der Königlich Bayerische Staatseisenbahn (PfalzB)
Reichseisenbahn Elsa߸-Lothringen
Ludwigsbahn

Epoca I-a a luat sfarsit dupa ce Germania a pierdut primul razboi mondial in 1918.

Epoca I-a se imparte si ea in urmatoarele perioade :
Perioada I a: din1835 pana in 1875 (uni o considera de fapt epoca 0)
Perioada I b: din 1875 pana in 1895
Perioada I c: din 1895 pana in 1910
Perioada I d: din 1910 pana in 1920

Informatiile de mai sus se refera numai la Imperiul German

(sursa : enciclopedia ,,Wikipedia")
 


LOCOMOTIVA P10

Originalul :
Locomotiva cu aburi de clasa P10 a cailor ferate prusace a tractat trenuri de calatori si a fost de tipul 2-8-2 “Mikado”( 1'D1' ) cu o osie alergatoare patru osii de cuplare si o osie de urmarire, dotata cu un “Schlepptender” de tipul pr 2'2' T 31,5. In aceasta configuratie impreuna cu instalatia de forta cu trei cilindri, a fost cea mai puternica locomotiva a cailor ferate teritoriale germane, conceputa pentru trenuri expres grele si pentru trasee in zone deluroase si semimuntoase.
Proiectarea si productia s-au facut la firma Borsig
A fost ultima “prusaca” locomotiva cu aburi proiectata inainte de incorporarea in DRG (Deutsche Reichsbahn Gesellschaft) cand a fost transformata in BR 39




Modelul :
Pozele reprezinta modelul locomotivei P10 K.P.E.V. ecartament H0 produs de firma Fleischmann in anul 1988 si face parte dintr-un set ce contine o locomotiva si patru vagoane cu numele de "Gloria" (D-zug der Preussischen Staatsbahnen)







va urma si prezentarea vagoanelor din garnitura
 
Sper ca amiel sa nu se supere dar sa mai coloram putin prima pagina.Si m-am gindit sa postez siglele la majoritatea cailor ferate de land (landerbahnen)si sa incep cu prima:
K.P.u. G.H.St.B. Atit pe locomotive,pe vagoanele de calatori cit si pe cele de marfa aparea urmatoarea sigla :
Cu mentiunea ca cea de pe locomotiva era din alama cu formele in relief cea de pe vagoanele de persoane vopsita la mijlocul vagonului ,iar la cea de pe vagoanele de marfa tot vopsita dar in stinga vagonului
Acum K.P.E.V. Pe locomotiva placa rotunda din alama cu vulturul si literele in relief
Pentru vagoane calatori cu 2 sau 3 osii la mijloc si la ambele capete la cele cu boghiuri.

La marfa sigla reprezenta un vultur negru pe un patrat alb cu colturile rotunjite

mai jos alte 2 sigle K.P.E.V. http://img410.imageshack.us/img410/22
50/wappenkpevlo8.jpg


 
vagoanele din garnitura "Gloria"

Vagon pentru tren accelerat cl.1-2 cu patru axe tip pr.09a (AB4u)


Poza reprezinta un vagon mixt de conceptie prusaca si o mostra de principiu constructiv din acele vremuri.
Boghiurile proiectate dupa regulile prusace tip gat de lebada, sustin un sasiu din metal. A fost unul dintre ultimile vagoane dotate cu acest tip de boghiuri.
Caroseria vagonului a fost construita din lemn sustinuta de un schelet metalic si imbracata cu tabla.
Acoperisul din lemn sustinea si instalatia de iluminat pe gaz.




Vagon de bagaje cu patru axe tip pr.04 (Pw4u)


Poza reprezinta vagonul de bagaje tipic prusac.
Acest vagon, dar si cele de clasa, restaurant sau de dormit, au fost atat de bine realizate, incat au fost folosite pana dupa al II-lea razboi mondial, pe caile ferate din cele doua state germane (est si vest)

 
celelalte vagoane din garnitura :

DSCF0522.jpg


DSCF0526.jpg
 
Vagoanele prusace de mai sus sint cunoscute in lumea modelistilor feroviari drept "oberlicht"-uri dotorita luminatoarelor.(ober-sus,deasupra. si licht-lumina). Cine e leat cu mine stie cit de greu se gaseau dupa anii'80 oberlicht-urile de la Schicht(firma DDR).
Iata si o fotografie de pe vremea bunicilor bineinteles cu P10 si vagoanele prusace pt.D-zug

Locomotiva e un P10 cu nr.2810 Elberfeld mai tirziu 39 001 la DRG.Placutele cu Nr. si Directiunea in acest caz Elberfeld erau montate deoparte si de alta a camerii de fum chiar la inceputul cazanului.
 
tot la KPEV va prezint si eu o garnitura de vagoane pe 3 osii la TT produsa de Tillig
dsc00108iv4.jpg
</IMG><i>[/url]</i>
By nickys
dsc00109aw5.jpg
<i>[/url]</i>
By nickys
[/img]
By nickys
dsc00111kw8.jpg
<i>[/url]</i>
By nickys
sincer mare lucru nu stiu sa spun despre ea chiar astept de la cei mai documentati un sfat : ce locomotiva s-ar potrivi mai bine la acesta garnitura T3 sau pr.P8 produse de MMS?
 
Pentru cfft. Locomotivele care au tractat aceasta garnitura sint prusacele T12 (Br.74) si T18 (Br.78 ) si sint sigur ca sint reproduse si la TT




T 12 model Roco Ho




T 18 model Marklin HO
 
@drg
dupa ce am cautat pe la toti fabricantii de TT pe care ii stiu am gasit urmatoarele locomotive KPEV : G8.1(BR55), G10(BR57), T14, T16 produse de Jago, G8.2 produsa de Tillig, P8(BR38) si T3 produse de MMS, exista si T18 produsa de MMS dar DRG si DR, DBIII, asa ca ori se potriveste una dintre cele de mai sus... :?: , sau astept poate vreun producator va reproduce candva T12 sau T18 pentru epoca I(KPEV)......
 
Pt. cftt; Te sfatuesc sa mai astepti sa produca cineva una din cele 2 lokomotive.Sint niste locomotive prea frumoase si prea cunoscute ca unul sau mai multi producatori de material rulant pe TT sa nu se incumete sa le produca in scurt timp.
Garnitura ta circula pe linii secundare pe cind T3 circula pe linii locale,iar P8 pe linii principale.
Pentru T3 cam astea ar fi vagoanele:







http://img153.imageshack.

Pentru P8

[URL=http://imageshack.us][img]http://img513.imageshack.us/img513/2060/gapackwagenzr4.jpg




 
Pt cftt. Nu stiu cit de exacte sint ca reproducere dar sigur merg cu T3. Vagoanele cu 3 osii din garnitura ta sint denumite "abteilwagen"adica in tradcere "cu compartimente separate"(fiecare compartiment are cite o usa pe fiecare parte)..La fel sint denumite cele pe bogiuri asemanatoare. Trebuie sa mentionez ca si cele cu 3 osii si cel cu boghiuri au fost construite cu cabina de frinar dar si fara cabina de frinar.

Un T12 cu abteilwagen cu 3 osii.



si o foto cu un abtei real

 
NOU!<i></i>

Locomotiva bavareza G 3/4 H din setul exclusiv Minitrix 11029 cu date si poze aici:
http://kbaystsb.blogspot.com/2007/10/minitrix-11029-exclusiv-set-g-34-h.html
 
NOU!<i></i>

Locomotiva bavareza PtL 2/2 Glaskasten - Glass Box, din Setul Special MINITRIX 11087 cu date si poze aici:
http://kbaystsb.blogspot.com/2007/10/minitrix-11087-special-set-ptl-22.html

VIZIONARE PLACUTA!<i></i>
 
NOU!<i></i>

Locomotiva bavareza D II din Setul Editie Limitata MINITRIX 11412

Vagon platforma, din Setul Editie Limitata MINITRIX 11412 cu date si poze aici:
http://kbaystsb.blogspot.com/2007/10/minitrix-11412-limited-edition-set.html

VIZIONARE PLACUTA!<i></i>
 
NOU!<i></i>

Locomotiva bavareza BB II din Setul Editie Limitata MINITRIX 11604 cu date si poze aici:
http://kbaystsb.blogspot.com/2007/10/minitrix-11604-limited-edition-set.html

VIZIONARE PLACUTA!<i></i>