Elevator carbuni

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.950
176
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Catalin, sincer sa fiu, nu stiu. Executia elevatorului imi permite sa le elimin oricand, de altfel, ca sa le reproduc exact , ar fi fost nevoie de un cornier la scara pe care sa stea cele doua "antene", care sunt simple bucati de teava sau profil rotund, plin.
Pentru acoperis? Nu-i vad rostul, nu avea ce sa protejeze, motorul electric si termic sunt adapostite de ghereta, tamburul la fel, desi nici in aer liber nu o ducea prea rau, la cantitatea de vaselina cu care era uns.
Pentru iluminat?Ma indoiesc. Este un stalp alaturi, cu o lampa , alta lampa pe peretele opus liniei, langa usa, si deja era prea multa lumina. Eu imi aduc aminte de iluminatul din garile de pe linia Calafatului, cate o lampa anemica din loc in loc, in rest, intunericul dens din care crestea, din ce in ce mai mare, triunghiul de lumini al DA-ului.
Pana la o proba concreta, un martor ocular, o specificatie intr-o hartie oficiala, in cel mai fericit caz o imagine, nu putem decat sa presupunem... :(
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.950
176
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Am insurubat becul (a se citi lipit led-ul de tavan) si am aprins lumina. :)
Desi led-ul este alb-cald, am dat cu un pic de galben peste, lumina fiind prea alba, departe de un bec incadescent real de 50 sau 75 w.. In fotografii lumina a iesit prea galbuie din cauza curentului slab , provenit de la baterie cam dusa, de 1,5 v. Va fi alimentat la o tensiune de 12 v, cu rezistenta necesara ( din probele facute, 1500 ohmi sunt exact ce trebuie).

 

wittman40

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2011
379
0
Arad - Satu Mare
LOCATION
Arad - Satu Mare
Dar mai lasa sa doarma acasa muncitorii aia de la elevator doar nu o sa lucreze si pe noapte, numai suntem in epoca de aur :)
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
4
Constanta
LOCATION
Constanta
@ Bogdan: Sunt convins ca in realitate nu se vede grosimea prea mare a tencuielii, se vede numai bine! Nu uita ca fotografiile cu macro au neajunsul de a mari orice imperfectiune a modelului!

@ Cosmin, sunt convins ca ai reusit sa faci lumina sa fie numai buna! In privinta tencuielii cazute, iti sugerez sa nu uiti ca de obicei sub o asemenea gaura se afla si o movilita alcatuita exact din tencuiala respectiva, pe care nimeni nu s-a obosit s-o mature de acolo! Movilita e alcatuita dintr-un amestec ce initial era de culoare alba ca si tencuiala, dar odata cu trecerea timpului se innegreste la fel ca si partea inferioara a zidului, exact cum ai facut tu weathering-ul zidului respectiv.
 

Electricul

Well-Known Member
Trenulist
20 Decembrie 2008
726
0
Satu Mare
LOCATION
Satu Mare
Imi place ce ai realizat Cosmin, ca de obicei, frumos si detaliat. Arata foarte bine. Felicitari :D
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.950
176
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
E de la macro(uri) grosimea aceea! De fapt este un pic cam groasa, tencuiala fiind styrene de 0,5 mm, ar fi trebuit de maxim 0,2, insa ...materialul respectiv, cu cat este mai subtire, cu atat adezivul il "suge " mai mult, il muleaza pe suprafata peste care este lipita, in cazul de fata, imitatia de caramida. Bineinteles, se putea remedia cu chit, insa compromisul mi s-a parut acceptabil.

victorian,

cat se poate de adevarata observatia, insa asa cum spuneai, se confunda usor cu o gramada de pamant, pietris, carbune etc...
Am sa iau in considerare ideea , la montajul final, deocamdata totul este provizoriu.

wittman,

elevatorul este exact in "epoca de aur", asa cum spuneam anterior, anii ´60-´70... desi nu cred ca turele de noapte sunt ceva specifice comunismului, si pe aici si prin alte tari inca se lucreaza in 2 -3 ture.
 

bogdanra

Well-Known Member
Trenulist
19 Martie 2012
1.265
83
Bucuresti
tt.bogdanra.ro
WEBSITE
http://tt.bogdanra.ro
LOCATION
Bucuresti
FACEBOOK
bogdanradu4tt
GOOGLEPLUS
bogdanra
Salut, "epoca de aur" a inceput in a doua parte a 60-ilor si s-a terminat cu alama in 89, pe 25 decembrie la orele (parca) 14.

Turele de noapte nu sunt o "calitate" a comunismului decat pirn inutilitatea lor uneori. Am vazut ture de noapte si aici in tara dupa 89, am vazut si in afara...acolo unde este nevoie. Wittman sunt convins a incercat s afaca o gluma... adica nu mai lua pielea de pe om si nu il pune s amunceasca si noaptea.

Avand in vedere ca toamna, de exemplu, ajunge sa se intunece si la 6-7.... Becul este binevenit. Plus ca poate baietii, dupa program, pentru ca nu ii controla nimeni, trageau o bere dupa ei la un joc de "Macao" (Poker)

Mai glumim si noi...lucrarea este de exceptie
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
5.950
176
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
catalin a spus:
Cosmin, am o nelamurire cu "antenele" de la elevator.
Eu nu am vazut asa ceva decat la cel de la Calafat si ma gandesc ca au sustinut un traseu de curent sau o lampa de iluminat insa ceva sigur in acest sens nu am.

La restul elevatoarelor de acest tip, nu exista. Tu ai info la ce au folosit ?

PS: prin antene inteleg cele doua prelungiri din partea superioara a elevatorului care, in aceasta forma, nu isi gasesc rostul...
Sa fie raspunsul la elevatorul de la Jibou, asa cum se vede in imaginile de mai jos?
Imaginile sunt de pe pagina de facebook a lui Florin Nan, cu multumirile de rigoare pentru postarea acestor imagini si nu numai.








Imaginile sunt aur curat si surprind elevatorul in plina activitate. Jgheabul este ridicat sau coborat, iar in prima imagine se vede cuva/scafa de carbuni golindu-si continutul direct in tenderul locomotivei.
In concluzie , este foarte posibil ca si la Calafat sa fi existat o tabla de protectie impotriva ploilor, confectionata din tabla ondulata.