Elemente infrastructura CFB

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Aici o sa prezentam lucrarile mici/migaloase ce se fac in afara intalnirilor, legat de ceea ce tine de partea electrica, linii, etc.
Am ales sa le adun aici pentru ca altfel se pierd printre alte subiecte, iar cei interesati de un anumit element de pe diorama pot sa vada realizarea lui direct aici.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Actionare macaze home-made (partea 1)

Din considerente financiare, am ales o varianta home-made pentru actionarile de macaze.
Am pornit de la un mecanism de deschidere a sertarului de la o unitate optica. Dupa taierea ei fata de restul carcasei, am fixat 2 micro-switchuri astfel incat bratul actionarii sa aiba o cursa limitata la 6-7 mm.

La acest mecanism am intamplinat o problema la care nu am asteptam: lamela micro-switchului impingea inapoi bratul actionarii, re-activand motorul si producand un pacanit deranjant. Mi-am dat seama ca problema a aparut din cauza frecarii reduse a angrenajelor si am rezolvat-o lipind langa o roata dintata o bucata de plastic ce sa creasca forta de frecare. Dupa ce am facut acest montaj, problema a disparut.

A urmat lipirea firelor ce alimenteaza motorul si semnalele luminoase de pe panou.

Montajul de pe panou.

Ca sa fie mai usor de inteles montajul, am realizat o schema electrica. Directia diodelor poate sa varieze in functie de cum functioneaza mecanismul. Aceasta va fi verificata pentru fiecare montaj in parte.

Si 2 filme ce arata functionarea mecanismului.

 

manlif2_0

Well-Known Member
Trenulist
30 Octombrie 2009
548
0
Craiova
LOCATION
Craiova
Motorasul respectiv e de cc, nu? Nu se poate realiza o schimbare mai lenta prin scadea tensiunii? Sau pierde putere?

O intrebare : prin dispozitivele electronice curente nu se intalneste pe niciunde transmisie cu roata melcata?
 

Ferrocarril

Active Member
Trenulist
12 Aprilie 2010
117
0
BUCUREÅžTI
LOCATION
BUCUREÅžTI
Am mai sugerat mecanismul de CD portabil. Pe lâng㒠o reducţie, fie cu mec, fie cu pinioane, deplasarea elementului de citire
optic㒠se face cu ajutorul unui şurub trapezoidal. întregul ansamblu reprezint㒠o reducţie mică’, silenţioasă’, ireversibilă’
(la acţionarea mecanic㒠asupra elementului de citire). Ca limitatoare de curs㒠exist㒠micro-switch-uri la mouse cu bilă’.
Tot acolo gă’seşti şi dou㒠bariere optice. Poate vor fi utile la ....ceva.
Toate bune! Florin.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Exista si la unitatile optice normale acest tip de mecanism, cu melc, dar problema e ca in general motorul e tip stepper, ce necesita programare...
E posibila o reducere a vitezei, dar inca n-am incercat asemenea fineturi. Cand o sa avem mai mult timp o sa facem niste experimente.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Actionare macaze home-made (partea 2)

Dupa ce am terminat cu partea electrica, am continuat cu realizarea legaturii cu macazul si modul.
Am lipit de bara de actionare o bucata de plastic, in care am dat 2 gauri cu diametru 0.8mm pentru tija de actionare a macazului.

In cele 2 gauri am fixat 2 tije, din care una este pentru rigidizare, fiind o distanta destul de mare pana la macaz. (4cm)

Pentru fixarea pe modul am lipit 2 bucati de plastic.

Dupa care am mai taiat inca una mai mare ce va fi lipita de modul. Actionarea va fi fixata cu suruburi de aceasta placa.


Va urma o ultima parte, cu fixarea actionarii pe modul, dar asta va fi weekendul urmator.
 

macleod

Well-Known Member
Trenulist
28 Ianuarie 2009
1.732
0
Bucuresti
www.macleod.ro
WEBSITE
http://www.macleod.ro/
LOCATION
Bucuresti
foarte interesant, ma apuc sa-l citesc pe indelete; de alta dar deja am strans vreo cateva unitati optice pentru recuperarea motoarelor; m-am gandit teoretic si la mecanismul culisant, din pacate insa e cam mare totusi sandramaua de cdrom si nu stiu unde se poate baga frumos sub blat
 

macleod

Well-Known Member
Trenulist
28 Ianuarie 2009
1.732
0
Bucuresti
www.macleod.ro
WEBSITE
http://www.macleod.ro/
LOCATION
Bucuresti
un mecanism dedicat are cam 1-1.5 cm grosime din ce am vazut (dedicat adica gen tortoise); aici iese cam dublu sau triplu; ma rog, daca sub blat nu ai probleme cu spatiul (cum se intampla in general) chiar nu conteaza, mai ales daca e ascuns ... dar cand spatiul e limitat ... aici e baiul
dar in fine, e mult de studiat, am destule cd-uri de demontat :D am tot timpul sa-mi vina idei cat mai bune, dar in primul rand sa citesc cu atentie tot acest topic din scoarta in scoarta
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Aici deja depinde de fiecare diorama, dar in general nu sunt probleme.
Ar mai fi o varianta de a pune tija, adica la 90 de grade fata de cum am pus-o eu, practic mecanismul ar sta orizontal, nu vertical cum e acum, si inaltimea se reduce la 2cm.
Tu la ce situatie te referi cand spui "spatiu limitat"?
 

macleod

Well-Known Member
Trenulist
28 Ianuarie 2009
1.732
0
Bucuresti
www.macleod.ro
WEBSITE
http://www.macleod.ro/
LOCATION
Bucuresti
ma gandeam la niste chestii unde spatiul de sub blat trebuie sa fie cat mai mic posibil, dar oricum 3-4 cm ar fi un minim pentru 'scandurile' de rezistenta, deci loc ar cam fi
mecanismul din film de la ce e ? ca din cate stiu partea de tray are o cursa mult mai lunga ... sa fie partea in care se ridica actionarea centrala ? (acolo unde se prinde cd/dvd-ul ca sa-l roteasca dupa aceea)
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Actionare macaze home-made (partea 3)

Am ajuns si la momentul fixarii actionarii pe modul.
Am fixat suruburile pe pozitie.

Dupa care am fixat tot ansamblul pe modul. Placa-suport este lipita de suport cu adeziv.

A urmat relizarea legaturilor electrice finale (cabluri + mufa spre panou) si testarea macazului, care a fost un succes.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Terasament home-made

Pentru ca aveam nevoie de mult pietris pentru terasament, am decis sa-l "produc" acasa.
Am cumparat 5kg de pietris de acvariu, cu o granulatie similara cu cel de la Noch si o tub de colorant pentru vopsea lavabila. Fiecare costa in jur de 10 lei, dar colorantul ajunge pentru 10 kg de pietris.

Am pus apa intr-un recipient si colorant, cam 25% din cantitatea de apa, dupa care am turnat pietrisul. Se pune pietris pana cand ajunge aproape de suprafata apei.

L-am lasat o zi ca sa se patrunda, dupa care l-am intins pe foaie de plastic ca sa se usuce.

Cand se usuca e totul solidificat, ca o foaie de pietris, deci trebuie maruntit pentru a separa pietricelele. Eu folosesc un mojar si pistil.

Acum e gata de pus pe diorama, ca orice pietris oferit de producatori.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Constructie pod Curcani

Unul dintre modulele realizate in vara reprezinta un pod de pe linia Bucuresti-Oltenita, aflat in apropierea localitatii Curcani.
El a fost realizat din diverse placi in material lemnos si ornamente din carton, taiate la laser.
O poza cu piesele proaspat taiate.



Am inceput montajul cu piesele de rezistenta, ce alcatuiesc scheletul podului.




Am montat lateralele, ce au partial si rol structural.



In dreapta si stanga podului am lipit 2 piese, pentru a da inclinatia corecta.



Urmate de acoperirea intradosului podului cu fasii de placi de plop, de 1mm.



Si la sfarsit, montarea ornamentelor.



Ultimul pas a fost vopsirea podului cu gri si montarea pe modul.


Cu aceasta ocazie ii multumesc lui Michael, pentru pozele pe care mi le-a trimis cu acest pod.
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Podet peste canal de irigatii

Unul dintre modulele de 50 cm a avut ca tema un peisaj agricol romanesc ce include si un canal de irigatie. Pentru acesta am ales un podet de beton des intalnit pe reteaua CFR. Piesele sunt taiate la laser, din placi de MDF de 3mm.
Piesele proaspat aduse de la laser.



Podet peste canal de irigatii

Montarea a fost facuta foarte repede, asa ca prezint pozele finale.




Si asezarea pe modul, dupa ce a fost vopsit cu gri.

 

tudor_corbul

Well-Known Member
Trenulist
9 Mai 2007
498
1
Iasi
LOCATION
Iasi
Legat de actionarea de macaz, din ce am experimentat eu.
O data, nu stiu de ce, dar LED-urile nu imi stau aprinse. Clipesc o singura data la schimbare si atat. Apoi, 12V nu e mul? Noi alimentam la 3,3V si nu il arunca asa tare.

In rest, multumesc inca o data pentru idee :D
 

Radu161

Moderator
Super Moderator
Trenulist
25 Mai 2007
1.790
55
Bucuresti/Arad
r161trains.wordpress.com
WEBSITE
http://r161trains.wordpress.com/
YAHOO
radu161
LOCATION
Bucuresti/Arad
Vezi sa nu fie puse invers. Incearca mai multe combinatii ale firelor. Depinde de mecanism, in ce sens porneste la o anumita pozitie a "polilor". Incearca intai cu un singur led. Dupa ce l-ati rezolvat pe primul, al doilea e usor de legat cum trebuie.
Din pacate nu am pregatirea tehnica pentru asa ceva, asa ca si eu o fac din aproape in aproape, dar dupa atatea macaze m-am prins unde trebuie sa ma uit ca sa rezolv problema (mai mult din instinct).
Da, e posibil ca 12V sa fie cam mult, dar imi era teama cala o tensiune mai mica nu o sa aiba suficienta forta ca sa tina limba macazului lipita cum trebuie de sina.

Ma bucur ca v-a fost de folos articolul. :)