Eine bayerischen Lokalbahn

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dan

Active Member
Trenulist
19 Septembrie 2016
152
0
Timisoara
www.info.uvt.ro
WEBSITE
http://www.info.uvt.ro/~mpopescu
YAHOO
mihai_dan_popescu
LOCATION
Timisoara
Doresc sa ma apuc de o diorama modulara ce va reprezenta un segment dintr-o linie secundara bavareza de la inceputul secolului XX. Voi incepe cu o gara (reala sau fictionala) terminala.

Am o mica nelamurire: cum se intorceau locomotivele intr-o astfel de gara? (mai jos sunt doua planuri a unor gari reale bavareze)

Kirchheim.gif


Ottobeuren.gif
 
Salut,
Din cate stiu eu aceste mici gari nu aveau turnante ,asa ca locomotivele decuplau din fata trenului si treceu in partea cealalta peste linia care duce la "locomotive shed".Pe aceste linii secundare circulau doar locomotive-tender mici care mergeau la fel de repede in ambele sensuri.
Mult succes la proiectul tau !!!
 
@ Merci, apre logic

Numai ca se ridica acum urmatoarea problema...

Cat de diferite era infrastructura liniilor secundare de cea liniilor forestiere?

Pentru ca incepand cu 1902 locomotivele bavareze B VI au fost folosite pe linii forestiere pana in 1925. Dar B VI (Baureihe 34-74) este o locomotiva cu tender separat...

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Sunt in lipsa de documentatie... Cine poate sa ma ajute cu informatii despre caile ferate bavareze, arhitectura, zonele de interes industrial etc. din perioada inceputului de secol XX?

As prefera in special sa realizez ceva in stilul zonei Augsburg (Bavaria de Sud), asa ca orice legat de acea zona ar fi binevenit.

(Daca as gasi destule informatii m-as apuca de Weldenbahn (Welden - Augsburg Halten)... dar linia a fost demontat si pozele de epoca lipsesc cu desavarsire :( )
 
Salutare Dan!


Dupa cate vad avem pasiuni comune, si pe mine ma pasioneaza Bavaria, in cazul meu in epocile "mici" I si II. Vad ca stii deja site-ul lui John Oxlade, de pe care ai luat de altfel schitele postate mai sus. Tot pe site-ul lui ai prezentate cateva carti care trateaza subiectul respectiv. Din pacate, IN GERMANA!

Iti mai sugerez o chestie pe care eu am facut-o cu mult succes, cu referire la linia care ma intereseaza pe mine, tot in Bavaria: linia secundara Nurnberg-Ansbach.

Ia mai intai de toate Google Earth si studiaza traseul liniei care te intereseaza pe tine, pana ajungi sa inveti statiile de pe parcurs cu denumirile lor. Apoi da cautare cu numele statiei respective si cate un cuvant german care sa-ti rafineze cererea, de exemplu "hauptbahnhof". Eu asa am facut cu statiile care ma interesau (Schweinau si Stein) si am avut rezultate cat se poate de interesante, mergand pana la planuri vechi de la 1812 ale oraselelor respective si planul de situatie al zonei! Si bineinteles, poze cat cuprinde, atat cu felul cum aratau garile in epocile istorice mai indepartate, sau cum arata azi.

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Va multumesc pentru raspunsuri si ajutor.

@ victorian

Imi pare bine ca mai sunt si alti pasionati ai zonei Bavariei.

Ca sa fiu mai exact ce as vrea eu sa reprezint ar fi:
- Linia Weldenbahn, o linie secundara ce lega Welden de Augsburg (deci zona de sud a Bavariei)
- Perioada: 5 Decembrie 1903 - 1925 (depinde de materialul necesar; as prefera un an cat mai mic)

Am lista de gari, am urmarit pe google map traseul (in '86 linia a fost transformat cu mici modificari intr-un traseu pentru biciclisti usor de urmarit pe google maps), am cautat pe google diferite combinatii dintre numele oraselor in care se aflau gari si diferite cuvinte ce ar putea sa ma duca la rezultat. Din pacate fara succes. Am vazut si lista de carti de pe site-ul lui John Oxlade. Am gasit si numele altor publicatii relevante. Problema nu este de traducere, ci de obtinere a materialului informativ. Am sa cer ajutorul clubului din Welden HMBC, deoarece una din publicatii a fost facuta de ei in 1993 "Die Weldenbahn: Geschichte einer bayerischen Lokalbahn".

Dupa ce am citit raspunsul tau am zis sa incerc si combinatia "Welden" + "hauptbahnhof", desi incercasem cu "bahnhof" si am dat peste http://www.gehen-wo-man-nicht-mehr-fahren-kann.de/gehen_wo_man_nicht_mehr_fahren_kann/. Acum ramane doar sa am banii necesari pentru carte si sa sper ca sunt destule poze cu gara din Welden pentru a reconstrui planul infrastructurii feroviare.
 
Intoarcerea locomotivelor se poate face pe placa turnanta sau pe triunghi.
In cazul absentei unei asemenea instalatii, locomotiva merge foarte bine si cu spatele, ba daca este locomotiva tender, cu atat mai bine ca are vizibilitate mai mare.
 
Dan,

arunca un ochi aici, textul e in limba engleza:

http://www.worldrailfans.org/Articles/Europe/GBavBL1.shtml
http://www.worldrailfans.org/Articles/Europe/GBavBL2.shtml
http://www.worldrailfans.org/Articles/Europe/GBavBL3.shtml
http://www.worldrailfans.org/Articles/Europe/GBavBL4.shtml

Pacific: subiectul este despre modelarea unei linii secundare bavareze, nu despre intoarcerea locomotivelor cu abur. Dar daca ai amintit, mersul cu tender inainte nu se facea chiar "foarte bine", toate locomotivele cu tender separat avand restrictii majore de viteza la mersul cu cosul inapoi. Pe liniile secundare s-au folosit dintotdeauna masinile tender, datorita vitezei egale de exploatare, atat cu cosul inainte, cat si cu cos inapoi.

Dan, revenind la tine, dupa ce citesti link-urile, vei vedea ca o parte din locomotive si vagoane sunt in productia unor firme consacrate. Vorbim dupa lectura materialului. Mai cauta pe situl respectiv si alte articole ale lui John Oxlade pentru ca omul are o diorama cu tema bavareza.
Apoi poti sa mai arunci un ochi si aici:
http://www.modeltrainsinternational.co.uk/sample-articles/on-the-nebenbahn/
La link-ul de mai sus ai un excelent articol din 1995 si ai si cateva schite de statii.
 
@catalin

Multumesc, dar stiam de aceste tutoriale, de fapt au fost punctul de pornire pentru idea unei linii secundare bavareze. Uitandu-ma pe hartile cu caile feroviare din Bavaria inainte de 1920 am vazut ca as avea posibilitatea sa creez o linie in apropierea Augsburg-ului, oras ce mi-am placut mie in mod deosebit.

Cat despre materialul rulant, nu m-am exprimat clar. As prefera ca interventia mea in modificarea lui sa fie minima sau chiar sa lipseasca cu desavarsire. Prin urmare intai vreau sa am exact o lista a locomotivelor sau vagoanelor ce au circulat pe aceasta linie si apoi sa ma apuc de achizitii, deoarece, in special pentru locomotive, existau diferente de design de la o zona la alta. Poate cel mai elocvent exemplu ar fi B VI care in timp ce in sudul Bavariei functiona pe carbune, in nord din lipsa de carbune functiona cu turba. Daca continutul tenderului nu ar fi chiar atat de greu de modificat, totusi cosul, ce difera la cele doua tipuri de alimentari, este mult mai dificil de realizat. La fel si PtL 2/2, care probabil a circulat pe aceasta linie, nu stiu totusi cu care design.

A nu se intelege gresit, stiu ca o sa fie nevoie de multe conversii, dar daca ar exista material ce nu ar necesita conversie sau este ar fi mult mai usor de modificat de ce sa nu-l folosesc pe acesta?
 
Ai putea astepta sa apara in trimestrul III al acestui an, de la Fleischmann o ontreaga garnitura bavareza, adica aceasta. Scapi astfel de conversi si cautari de vagoane potrivite pentru o anumita locomotiva...

Asa cum am specificat si in acel topic, intrebarea care se pune, ar fi: pe unde anume prin Bavaria a circulat o astfel de garnitura?
 
De asteptat astept ca nu ma grabesc nicaieri, dar, imi cer scuze, am uitat sa specific, eu folosesc scara H0. Daca cumva se va dovedi ca va fi mai usor sa lucrez pe N poate o sa trec pe N, dar pana atunci caut material pentru H0.

Trix + Maerklin vor scoate si ei o garnitura completa a locomotivei B VI "Orlando di Lasso" care a tras garnitura regala. Mai mult ca sigur garnitura in intregime nu poate fi folosita pe o linie secundara, dar locomotivele B VI incepand cu 1906 au fost folosite pe linii forestiere. Din pacate locomotivele B VI care circulau in sudul Bavariei aveau cosul in forma de para si nu conic ca cele din nord, cum este cazul si lui "Orlando di Lasso".
 
@catalin

Am citit articolul, am studiat ofertele de locomotive ale principalilor producatori de material rulant bavarez: Trix, Roco si Fleischmann si am facut o lista cu oferta curenta in anul de gratie 2008:

DXI - Trix 22042 - Examplare 144 - An fabricatie 1895-1914 - Reinmatriculate 98/4-5
BBII - Roco 63299 - Exemplare 31 - An fabricatie 1899-1908 - Reinmatriculare 98/7
BVI - Trix 22184 - Exemplare 107 - An fabricatie 1863-1871 - Retrase in 1923
(incepand cu 1906 sunt folosite pe linii forestiere)

La dealeri ar mai fi posibil de gasit - nu mai sunt in productie:
PtL2/2 - Trix 22021 - Exemplare 48 - An fabricatie 1908-1927 - Reinmatriculare 98/3

Locomotive mai vechi - se pot gasi la second hand:
DXI - Trix 22405 - Examplare 144 - An fabricatie 1895-1914 - Reinmatriculate 98/4-5
PtL2/2 - Trix 22410 - Exemplare 48 - An fabricatie 1908-1927 - Reinmatriculare 98/3
GtL4/4 - Fleischmann 4819 - Exemplare 117 - An fabricatie 1911-1927 - Reinmatriculare 98/8
(nelipsita din aproape niciun depou de linie secundara :confused: )

(In timp voi completa lista)
______________________________________________________________________

Cum poze cu garile inca nu am si nu stiu inca ce locomotiva/locomotive au circulat pe Weldenbahn pana in 1925 ma reorientez sa rezolv o alta problema: vagoanele de calatori. Daca locomotivele difereau de la o zona la alta, vagoanele erau mult mai standardizate, prin urmare consider ca Roco 64000 este o garnitura ce poate fi folosita pe orice linie secundara bavareza, poate cu mici modificari. Vagoanele de calatori au 12 ferestre mici, asa cum se construiau vagoanele pentru linii secundare pana in 1906 cand au fost inlocuite cu vagoanele 'Kurze' (4 ferestre mari), prin urmare se preteaza oricarei perioade din Epoca I. Vagoanele de calatori sunt probabil BCL sau CL.

Intrebarea mea ar fi sunt mult diferite vagoanele bazate pe acelasi plan de constructie, dar din ani diferiti? De exemplu BCL Bay 99 cu BCL Bay 00? (nici nu stiu daca exista aceste vagoane, este doar un exemplu :) )
 
Dan,

Cred ca ai putea adauga la lista ta si urmatoarele:

a) cele 99 de exemplare construite intre 1909-1914 de Krauss ale locomotivei Pt2/3, (= BR 70 la DRG) dezvoltate special pentru trenuri de pasageri de scurt parcurs in trafic suburban (vezi si topicul "Editie limitata 2008 Fleischmann K. Bay.St. B)

b) cele 73 de exemplare construite incepand cu 1898 de Maffei ale locomotivei DII (= BR 89.6 la DRG). Din aceasta locomotiva se pare ca 5 exemplare pregatite initial pentru K.Bay.St.B au venit direct la CFR la inceputul secolului al XX-lea, probabil in coloratura specific bavareza. Aceasta informatie inca n-am reusit s-o verific in totalitate.

A nu se confunda cu locomotivele bavareze din seria "D" care sunt mult mai vechi. Aceste ultime au avut si niste "surori" foarte asemanatoare, ceva mai "tinere" denumite R 3/3 si care erau speciale pentru manevra -"R" de la "rangierslok"!

Sunt convins ca seria de publicatii Bayern Report de la Eisenbahn Journal iti va fi extrem de utila... mai ales daca poti sa citesti in germana! :D

Pentru modelele vechi, care nu se mai afla in productie, iti recomand sa faci o "potera" pe eBay, vei fi uimit de ce poti gasi pe acolo!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
@victorian

a) Sincer nu prea vad o Pt2/3 circuland pe o linie secundara.

Dupa cum poti vedea harta, traseul lui Pt2/3 unea fie o rascruce de linii cu un oras mare, fie doua orase mari.

b) N-as baga-o pe o linie secundara.

Cred ca daca o locomotiva ar fi deservit pe linii locale, atunci la reinmatricularea din 1925, ar fi intrat la clasa 98. Cum acestea nu fac parte din aceasta clasa tind sa cred serveau pe linii principale cel putin pana cand au intrat sub DRG.

Din pacate, eBay este destul de sarac pe H0... la fel si buzunarul meu :)
 
Dan,

De acord cu tine, rezulta ca va mai trebui sa studiez ca sa fac deosebirea dintre "linie principala" si "secundara"!

In privinta eBay-ului, recunosc sa n-am avut ocazia sa studiez oferta de la H0. Eu ma axez exclusiv pe N, unde am o oferta relativ bogata pentru epoca I-a, tinand cont de faptul ca actualmente nu prea mai sunt asemenea modele in productie. Chiar acum licitez de exemplu pentru niste vagoane bavareze Minitrix. Ce-i drept, sunt destul de cautate, motiv pentru care trebuie sa ma "bat" cu multi pe acolo, dar cu perseverenta se poate reusi!
 
Dorin... nu mai stii cum era cu "Vaca de mare"? ;)

pentru cei care nu vorbesc germana, Secundar se prescurta in jargon Seku, si de aici la Seekuh (see= mare sau lac, kuh=vaca) nu a mai fost decat un pas... :D

adevarata Seekuh, inchisa in anii 1950 din cauza numeroaselor accidente cu vehicule rutiere, era cea prin Erlangen!

pentru Dan, am in colectie poze de Hermann Maey si Carl Bellingrodt din perioada 1930-1050 cu foste Ptl2/3 (traducere: Ptl = Personenzueglokomotive fuer Lokalbahnen, a nu se confunda Lokak si Sekundaer, doua lucruri diferite in Bavaria) si pe linii secundare, desi avea o masa pe osie relativ mare... trebuie sa caut putin!
 
PtL2/3? Este prima oara cand aflu despre o astfel de locomotiva. Poate ne dai mai multe detalii despre ea.

Bun, acum sunt in ceata. Avem o data linii principale, care sunt separat. Legau doua sau mai multe orase mari.

Avem Lokalbahnen si Sekudaerbahnen... care nu stiu cum se diferentiaza...

Si mai sunt si linii forestiere... acestea in care categorie intra? sau sunt categorie de sine statatoare?