Editia limitata 2008 garnitura Fleischmann - K.Bay.Sts.B

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

felippe

Mecanic de locomotiva
21 Ianuarie 2006
1.554
89
-
Dupa cum probabil impatimitii scarii N si a epocilor mici stiu, in trimestrul III al acestui an vom putea cumpara de la dealer-ii Fleischmann seria limitata a unei garnituri bavareze de calatori.

Si eu m-am inscris pe lista de asteptare a acestei garnituri imediat ce am vazut poze cu ea. Adaug ca deja eram "atatat" de modelele din colectia lui FloS (pe care nu le-am vazut decat in descrierile de pe forum).

Detalii complete despre aceasta garnitura se regasesc chiar in descrierea de pe site-ul Fleischmann.

Prototipul acestui model are inmatricularea 6058, construita la uzinele Krauss (ca de altfel intreaga serie) si a fost livrata la 2 mai, 1912. A fost retrasa din serviciu in 27 iulie, 1954.

Interesul meu ar fi acum sa aflu care ar fi ruta pe care a circulat aceasta garnitura: statii, halte, o pozitionare georgrafica cat mai exacta.

Din pacate, din Bayern-Report (vol. 8) nu am mai scos mare lucru despre 6058. Este posibil sa fie multe informatii valoroase acolo dar germana mea este la fel ca acum cateva zeci de ani: "allmost null". Am incercat sa traduc cu Systran dar merge greu cu copy-paste din fisier PDF...
 
Salutare Vali,

Dupa cum bine stii, aceasta garnitura ma intereseaza la fel de mult ca si pe tine, si la fel de mult cum il intereseaza si pe prietenul nostru FloS, care ne incanta de multa vreme ochii cu splendida sa colectie bavareza epoca I-a.

In masura timpului disponibil am sa incerc sa parcurg si eu paginile din Bayern-Report si sa-ti spun ce inteleg eu de acolo! :)

Din pacate asta este, atata timp cat suntem interesati de istoria feroviara germana, nu avem de ales decat sa mergem direct la sursa, la carti si publicatii scrise in limba respectiva...

Poate parea complicat sa citesti in germana, mai ales prin comparatie cu engleza, insa cred ca totul este relativ: ce ne faceam daca ne "pocnea" pasiunea dupa istoria feroviara finlandeza, bulgara, daneza sau sarbo-croata? ;-)
 
Tocmai ce-am aterizat din capitala Bavariei - München .....
Fratilor ...seceta de trenulete pe-acolo ....seceta din zona epocii I bavareze ...cat m-am tinut sa-mi iau ceva "suvenir" chiar daca dublura... n-am gasit nimic... la 3 magazine importante.
Chiar si vanzatorii nu prea au nici o treaba pe-acolo....seceta ce sa mai ....
M-am ales doar cu hartie ...multa hartie... 2 numere de EJ , 1 Miba si 2 special Miba ... si un steag bavarez .... :))
Am intrebat de setul cu pricina ...ca revin pe subiect...se aude spre toamna ...dar dupa cum stiu eu ca stau lucrurile ...tot cadou de Mos Craciun o sa fie :))
felippe@ - Cat despre colectia mea bavareza ... [cu cate o poza pe forum si descrieri in engleza impreuna cu mai multe poze ...pe site-ul din semnatura].... nici eu nu prea am vazut-o in ultimul timp ...sta la intuneric in dulap sa nu se puna prafu pe ea :) dar detalii mai are Dorin, ca a vazut ...chiar daca doar jumatate :) si pe fuga ....ca sa nu le deoache :-?

Sa asteptam cu totii setul prea minunat...de inscris eu nu m-am inscris ...ca nu e nevoie... de luat o sa iau 2 seturi ....sau un set si-a loco in plus.
Cat despre noutati k.bay.sts.b. eu mai astept si vagonul de la Minitrix Profi-Club 2008

Avem de asteptat!

Apropo de ce spune Dorin ... eram azi in S-Bahn-ul spre aeroport ...si niste copii de 4-5 ani ...silabiseau cuvinte propuse de parinti .... ma gandeam ca daca ei invata asa repede...totusi... ar trebui sa fac si eu un efort ...ca vorba iubitei mele ...mi-am luat reviste sa ma uit pe poze ????? :))

Numai bine!
 
Asa este! Aici Dorin nu trebe sa-si faca griji ...In Bayern-Report 8 se gasesc informatii cum ca a circulat pe linia Ansbach... Personal eu nu stiu pe ce linie ma voi stabili ...dar nu-mi fac probleme de asta ...il iau ca si colectie momentan.
 
@FloS:

Merci frumos, de facut griji oricum nu-mi fac, garile "mele" Stein si Schweinau au fost doua gari unde respectivele locomotive erau prezente frecvente!

@Vali:

In mod sigur vom vedea unde a circulat garnitura pe care asteptam s-o scoata Fleischmann abia atunci cand vom avea vagoanele in fata ochilor. Deocamdata m-am chinuit sa citesc ce scrie pe vagon in poza de pe pliantul lor publicitar si n-am reusit sa disting cu precizie literele. Ar putea sa fie "Landshut" dar ar putea sa fie si altceva apropiat, cred ca pana la urma cel mai sigur este sa asteptam si sa vedem!

Oricum, revenind la locomotiva noastra, citind datele rezultate din Bayern Report numarul 8, este bine sa precizam ca locomotiva bavareza Pt 2/3 a fost realizata in total intr-un numar de 99 de exemplare (numerele de la 6001 la 6097, apoi inca doua exemplare disparate 6501 si 6502 si inca doua reparatii de cazane cu numar de fabrica separat).

Locomotiva de care ne ocupam, editie limitata Fleischmann epoca I-a avea numarul 6058 la K.Bay.St.B si a fost produsa de Krauss cu numarul de fabrica 6569 in 02.05.1912.

Nu am prea multe informatii despre istoricul ei, poate ne completeaza cine are la dispozitie un "fibel" cu locomotive germane. Rudi? Horia?

Oricum, stiu ca locomotiva a fost alocata mai intai depoului MĂźnchen. Dupa razboi, la DRG a primit numarul 70 058. Viata totala a locomotivei a fost 42 de ani, fiind casata in 27.07.1954 la depoul Ingolstadt.

Pe noi ne intereseaza in special prima parte a vietii locomotivei, etapa de la K.Bay.St.B. Sursa mentionata precizeaza si impartirea acestui tip de locomotiva pe regionale la finele anului 1913, precum si ce utilizare probabila aveau in fiecare zona dupa cum urmeaza (am re-aranjat lista in functie de numarul de exemplare Pt2/3 detinute de fiecare regionala):

17 exemplare = Ingolstadt (pe valea Dunarii spre DonauwÜrth, Neuoffingen, Gänze)
15 exemplare = Augsburg (spre MĂźnchen, mai tarziu "Nebenstrecken" spre Weilheim, Kaufering si Ingolstadt)
12 exemplare = Landshut (spre Plattling, mai tarziu Neumarkt si MĂźhldorf, probabil de asemenea Neufahrn si Straubing)
9 exemplare = Freilassing (spre Reichenhall-Salzburg, "Tauernbahn" spre MĂźhldorf)
7 exemplare = Platting (traseu montan dur intre Deggendorf si Zwiesel-Eisenstein)
7 exemplare = Regensburg (trafic usor de pasageri spre MĂźnchen)
6 exemplare = MĂźnchen (trafic suburban in jurul orasului MĂźnchen)
6 exemplare = Passau (traseul spre Regensburg)
6 exemplare = Treuchtlingen (prin muntii Jura spre DonauwĂśrth, spre Ingolstadt si NĂźrnberg)
5 exemplare = Weiden (spre Neukirchen si Sulzbach, mai tarziu pana la Bayreuth)
1 exemplar = Neu-Ulm (servici special, mai tarziu detasata la Ingolstadt)
-------------------------------------------
TOTAL = 91 exemplare

Acum poate gaseste cineva o harta bavareza si evidentiem pe ea traseele astea. Parerea mea este ca in principiu, la ce s-a enumerat deja aici, locomotivele Pt 2/3 mergeau cam peste tot prin Bavaria!

Vom vedea pe unde "zice" Fleischmann ca "mergea" trenul nostru!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Comentarii:

Nu stiu unde-i Gänze.

Neufahrn in Niederbayern :) (dupa asta am renuntat/uitat sa mai scriu denumirile complete acolo unde pot exista ambiguitati)

Regensburg - MĂźnchen prin Ingolstadt sau Lanshut?

Rosu - Initial

Verde - mai tarziu

Galben - Posibil

http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=dontrrd28wm&thumb=4

http://www.mediafire.com/imageview.php?quickkey=m3menu2e164&thumb=4

Hartile cel mai probabil apartin domnului JĂźrgen Pepke de pe ale carui site le-am luat http://www.kbaystb.de/ > Bahnhofe

Concluzii: Locomotiva a circulat numai pe linii principale pt ca a fost proiectata pentru linii principale (lipseste L-ul de la Lokalbahn :p)

Vagoanele sunt cu 6 ferestre construite inainte de 1911, prin urmare sunt vagoane pentru linii principale.
 
Dan,

Multumesc mult pentru harti si pentru rabdarea de a identifica fiecare din orasele mentionate de mine mai sus. Este de precizat ca acestea sunt TOATE regionalele care au avut in dotare locomotive de acest tip. Acum Vali poate sa inceapa sa studieze traseele posibile pentru garnitura exclusiva Fleischmann. E foarte posibil ca pe vagoanele alea sa scrie totusi Landshut.

b02iyyo3dghloooao.jpg


(sursa: "captura foto" marita a pliantului publicitar de pe site-ul Fleischmann)

Dan, in continuare, ma bucur ca ti-ai facut bine "lectiile" cu referire la Bavaria; iti marturisesc ca nu stiam smecheria cu acel "l" de la "lokalbahn". Iata ca am invatat-o de la tine! Omul cat traieste, invata! Acesta este dupa parerea mea marele avantaj al unui forum, faptul ca ne putem impartasi reciproc cunostintele. Merci mult!
 
Imi pare bine ca am putut fi de ajutor. Ieri am aflat ca bavarezii foloseau L-ul si pentru vagoane de persoane, astfel ca vagoanele de persoane care circulau pe o linie secundara erau BCL bay xx sau CL bay xx.

Si mie imi pare a fi Landshut, dar s-ar putea sa-mi para si pentru ca tu ai propus, iar acum creierul meu are un punct de plecare. :)

Daca te ajuta, Fleischmann a mai avut acest set si locomotiva/vagoanele, numai ca la scara H0. Setul era 4901, locomotiva 844901, iar vagoanle erau 845810, 845811, 845813. Deasemenea mai era un vagoon ce nu face parte din set 845812. Acum ar trebui numai cineva care sa aiba aceste vagoane si sa ne poata spune ce scrie pe ele.
 
Eu zic ca stiai Dorin de faza cu L ...dar ai uitat :) tineretea asta :)

P - Personen
T - Tenderlok
L - Localbahn
G - GĂźter
S - Schnellzuglokomotiven (S2/5, S2/6, S3/5, S3/6)

exemple:

Ptl 2/2 - Personenzugtenderlokomotiven Localbahn ..dar care de multe ori tragea dupa ea pe langa vagoanele de persoane si cateva vagoane de marfa...

GtL 4/4 - GĂźterzugtenderlokomotiven Localbahn - pe care o ai si tu in varianta DRG

Gt 2x4/4 - GĂźterzugtenderlokomotiven

G3/4H - GĂźterzuglokomotiven

...
 
E drept PDI a mai expus acest mic abecedar dar a omis acest "L"
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1456
 
Ce sa fac FloS, tanti Roza ma viziteaza tot mai des de-acum, ca am depasit juma de secol! :D

De fapt, Dan, poza aia din catalogul Fleischmann CHIAR este a modelului la scara H0 (uita-te la roti si ai sa iti dai seama). Intrebarea este doar daca producatorul va realiza un produs absolut identic la scara N, copie fidela a celui de la scara H0, sau va alege sa-l inscriptioneze diferit?

Eu cred ca nu vom afla cu certitudine pana nu vom avea produsul finit in mana, sau eventual pana nu va iesi Fleischmann pe piata cu ele ca pre-vizionare la vreun targ intermediar. Horia, care ar fi primul eveniment important unde s-ar putea intampla asta?
 
M-am uitat si eu cu o lupa puternica pe catalogul cu noutatile Fleischmann din 2008 si pare sa scrie Landstuf sau Lendstuf. Dar, la fel de bine, ar putea fi si Landshut.

Si eu zic ca Dorin stia de semnificatia literei L. Nu mai demult de ieri dimineata ii spuneam ca acea garnitura nu este un tren local pentru ca locomotiva este Pt 2/3 si nu Ptl 2/3, L-ul venind de la Local.
 
felippe a spus:
Si eu zic ca Dorin stia de semnificatia literei L. Nu mai demult de ieri dimineata ii spuneam ca acea garnitura nu este un tren local pentru ca locomotiva este Pt 2/3 si nu Ptl 2/3, L-ul venind de la Local.

pentru ca PtL 2/3 nici nu a existat :)
 
Am sa vin si eu cu o mica completare daca nu va suparati, la micul dictionar al locomotivelor scris de Flos.La ultimul exemplu G3/4H e acest H.El vine de la termenul: Heissdampf ceea ce insamna abur supraincalzit ,deci locomotivele care purtau in denumire aceasta litera aveau supraincalzitor.Locomotivele care nu aveau supraincalzitor erau notate cu N de la Nassdampf ceea ce inseamna abur uscat.Aceasta notare e valabila numai pentru locomotivele bavareze. Orice completare,adaugire sau corectare e binevenita. :D
 
Corect Santa Fe Fan,si mea culpa :oops:. Pe viitor voi citi de 2 ori ce voi scrie si ce voi posta. :D
 
baieti, vin si eu tarziu cu ceva mentiuni...

modelul pe scara N va fi 100% IDENTIC ca inscriptii cu cel aparut anii trecuti (cand?) pe scara H0; la burse si saloane nu am vazut inca Handmuster, si pesemne ca nici nu vom vedea... in schimb s-ar putea ca criza pe care o traverseaza acum Fleischmann (pentru cei ce nu stiu inca: banca nu plateste formele noi, asa ca pentru moment adio ÖBB 1010 si SBB Ae6/6) :( sa nu afecteze noutatile care sunt doar modele vechi vopsite si care nu necesita forme noi (la Pt2/3 se pot pune faruri k.Bay.Sts.B care exista deja...)

am ramas dator cu un raspuns, a existat O SINGURA PtL2/3, prima Pt2/3 se numea asa... voi gasi poza cu ea, o am intr-o carte mai veche! ;)
 
@catalin
Trebuia sa precizezi ca articolul este din revista "DIE LOCOMOTIVE" editata la Viena,Nr. 4 Aprilie 1919