E44 - Roco

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
Locomotiva E44 a fost prima locomotiva electrica universala din lume capabile sa remorcheze atat trenuri de marfa cat si de persoane. Succesul acestor locomotive este evidentiat si de durata de exploatare de aproape 50 ani si a numeroaselor variante fabricate. Locomotivele au fost construite de catre SSW si au prezentat numeroase inovatii care au fost adoptate de catre multe alte modele de locomotive. Astfel la aceste locomotive au fost eliminate osiile alergatoare si transmisia prin biele, tractiunea fiind realizata cu ajutorul unui motor montat pe fiecare axa. In anul 1968 au locomotivele E44 au devenit 144 iar cele cu frana electrica, acestea au devenit seria 145. Au existat si variante care functionau la 25 kV 50 Hz, acestea au primit indicativul 244, si un exemplar multisistem 344. Seria E44.5 , ulterior 144 5.. este formata din 8 buc. special construite pentru linia Freilassing - Berchtesgaden, acestea erau mai scurte si aveau alte boghiuri. Locomotivele E44 au tractat trenuri de marfa si de persoane in special in sudul Germaniei, pana in anul 1983. Doua exemplare 144021 si 144071 au primit vopsirea "ozeanblau-beige". Locomotivele din fosta DDR erau vopsite cu boghiurile rosii, acestea au primit in anul 1970 indicativul 244. In fosta DDR au circulat 46 exemplare, ultimul a fost scos din circulatie in anul 1991. In ziua de azi sunt mai multe exemplare pastrate in diferite muzee, E44 056 se poate admira in gara din Leipzig:



Caracteristici tehnice:

Formula axelor: Bo Bo
Putere maxima : 2200 kW
Putere nominala: 1860 kW
Forta de tractiune: 196 kN
Viteza max: 90 km/h
Greutate: 78 t
Lungime: 15,3 m
Nr. motoare: 4
Greutatea pe osie: 19,5 t
Sistem: 15 kV, 16 2/3 Hz

Datorita popularitatii mari a acestei locomotive majoritatea producatorilor au oferit un model al acestei locomotive. In ziua de azi doar Roco ofera o varianta la scara HO, in decursul timpului Roco a fabricat multe variante ale acestei locomotive, dintre acestea am sa prezint doar doua. Constructia este clasica Roco, caroserie de plastic pe sasiu de metal, motor cu 2 volante amplasat central, tractiune si preluare curent pe toate osiile. Iluminarea este cu becuri albe si rosii montate pe sasiul locomotivei. Mufa pentru decodor NEM 652 (8 pini), spatiul permite montarea un decodor ESU 3.0 sau mai mic. In cazul utilizarii in analog este posibila alimentarea prin catenara. Cateva fotografii cu modelelele Roco:





 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.476
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Spre deosebire de multe alte locomotive, electrica E44 are tampoanele fixate pe boghiuri si nu pe sasiu, fapt reprodus corect atat de Roco, cat si de Piko.
Versiunea Piko a acestei simpatice locomotive electrice are cate un motor pe fiecare boghiu, faruri laterale iluminate de beculetze + prisme indiferent de sensul de deplasare, faruri centrale nefunctionale, nu are interfatza digitala, iar cuplele tip hoop nu sunt interschimbabile. Daca imi amintesc bine, alimentarea prin pantografe este conectata permanent - adica pantografele sunt conectate electric nemijlocit cu rotile de pe o parte.
 

hgdan

Well-Known Member
Trenulist
14 Martie 2008
929
0
Cluj Napoca
www.hgd.ro
WEBSITE
http://www.hgd.ro
LOCATION
Cluj Napoca
@mpu

In anul 1980 am primit primul start set Piko expert, cu E44 si 3 vagoane calatori.
In anul 2007 am vandut acea locomotiva deoarece am avut in mana E44 Roco :confused: - chiar daca a fost prima mea locomotiva, de fapt din anul 2000 nu am mai rulat niciodata locomotiva Piko, pur si simplu nu se integra cu restul colectiei. Pentru mine primeaza performanta, apoi aspectul optic, valoarea de colectie are un rol secundar
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.476
199
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
Nu am tinut in mana versiunea Roco, dar este evident ca este net superioara versiunii Piko. In concluzie, intr-un viitor mai mult sau mai putin indepartat, o E44 Roco va fi integrata in patrimoniul cailor mele ferate 8)
Te rog sa pozezi locomotiva cu farurile aprinse, o data alb si o data rosu, fara sa o misti din loc. Sunt foarte curios cum arata interiorul ei.
 

PDI

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2016
896
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Nu am tinut in mana versiunea Roco, dar este evident ca este net superioara versiunii Piko
Pai coane, de diferenta in timp intre ele nu tii cont? Cand a aparut E44 PIKO, ROCO se juca cu "sina" in tarana!

PDI