Locomotiva E44 a fost prima locomotiva electrica universala din lume capabile sa remorcheze atat trenuri de marfa cat si de persoane. Succesul acestor locomotive este evidentiat si de durata de exploatare de aproape 50 ani si a numeroaselor variante fabricate. Locomotivele au fost construite de catre SSW si au prezentat numeroase inovatii care au fost adoptate de catre multe alte modele de locomotive. Astfel la aceste locomotive au fost eliminate osiile alergatoare si transmisia prin biele, tractiunea fiind realizata cu ajutorul unui motor montat pe fiecare axa. In anul 1968 au locomotivele E44 au devenit 144 iar cele cu frana electrica, acestea au devenit seria 145. Au existat si variante care functionau la 25 kV 50 Hz, acestea au primit indicativul 244, si un exemplar multisistem 344. Seria E44.5 , ulterior 144 5.. este formata din 8 buc. special construite pentru linia Freilassing - Berchtesgaden, acestea erau mai scurte si aveau alte boghiuri. Locomotivele E44 au tractat trenuri de marfa si de persoane in special in sudul Germaniei, pana in anul 1983. Doua exemplare 144021 si 144071 au primit vopsirea "ozeanblau-beige". Locomotivele din fosta DDR erau vopsite cu boghiurile rosii, acestea au primit in anul 1970 indicativul 244. In fosta DDR au circulat 46 exemplare, ultimul a fost scos din circulatie in anul 1991. In ziua de azi sunt mai multe exemplare pastrate in diferite muzee, E44 056 se poate admira in gara din Leipzig:
Caracteristici tehnice:
Formula axelor: Bo Bo
Putere maxima : 2200 kW
Putere nominala: 1860 kW
Forta de tractiune: 196 kN
Viteza max: 90 km/h
Greutate: 78 t
Lungime: 15,3 m
Nr. motoare: 4
Greutatea pe osie: 19,5 t
Sistem: 15 kV, 16 2/3 Hz
Datorita popularitatii mari a acestei locomotive majoritatea producatorilor au oferit un model al acestei locomotive. In ziua de azi doar Roco ofera o varianta la scara HO, in decursul timpului Roco a fabricat multe variante ale acestei locomotive, dintre acestea am sa prezint doar doua. Constructia este clasica Roco, caroserie de plastic pe sasiu de metal, motor cu 2 volante amplasat central, tractiune si preluare curent pe toate osiile. Iluminarea este cu becuri albe si rosii montate pe sasiul locomotivei. Mufa pentru decodor NEM 652 (8 pini), spatiul permite montarea un decodor ESU 3.0 sau mai mic. In cazul utilizarii in analog este posibila alimentarea prin catenara. Cateva fotografii cu modelelele Roco:
Caracteristici tehnice:
Formula axelor: Bo Bo
Putere maxima : 2200 kW
Putere nominala: 1860 kW
Forta de tractiune: 196 kN
Viteza max: 90 km/h
Greutate: 78 t
Lungime: 15,3 m
Nr. motoare: 4
Greutatea pe osie: 19,5 t
Sistem: 15 kV, 16 2/3 Hz
Datorita popularitatii mari a acestei locomotive majoritatea producatorilor au oferit un model al acestei locomotive. In ziua de azi doar Roco ofera o varianta la scara HO, in decursul timpului Roco a fabricat multe variante ale acestei locomotive, dintre acestea am sa prezint doar doua. Constructia este clasica Roco, caroserie de plastic pe sasiu de metal, motor cu 2 volante amplasat central, tractiune si preluare curent pe toate osiile. Iluminarea este cu becuri albe si rosii montate pe sasiul locomotivei. Mufa pentru decodor NEM 652 (8 pini), spatiul permite montarea un decodor ESU 3.0 sau mai mic. In cazul utilizarii in analog este posibila alimentarea prin catenara. Cateva fotografii cu modelelele Roco: