E O N o noua companie de transport feroviar

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dupa cate cred ca stiu, "consist" inseamna grupare a doua sau mai multe locomotive cuplate intre ele, astfel incat tot grupul primeste o adresa de-sine-statatoare, diferita de oricare dintre adresele individuale, iar toate locomotivele executa intocmai comenzile trimise catre respectiva adresa.
 
La loc comanda, era miercuri si nu azi. :oops:
Si pe mine m-a batut gandul sa-l pun pe cel de la Roco dar nu imediat, ci dupa o gandire profunda si masuratori temeinice. Cat timp imi merge asta original nu ma agit.
Atentie!! Trafo de la Flm are o punte de diode in el. Deci da tensiune continua pulsatorie (redresata bialternanta dar nefiltrata). Cel de Roco da alternativ curat. !!!!!!! Sa nu uiti sa pui o punte intercalata intre traf si mausul Flm.

Pana la urma ce-i "double heading"? De "consist" mai auzisem ca inseamna exact ce a spus Mircea.

Last edit: Am gresit un pic dar nesemnificativ la curentul maxim debitat de trafo Flm. este 0,85 si nu 0,8 A. 14V 12 VA.
 
Nu caut sa dau un raspuns dar vreau sa va zic o parere personala plecand de la ideea ca in aceste doua moduri Double-heading si consist se folosesc doua locomotive diferite.Aceasta diferenta se refera la motorizare si angrenaje ,e clar ca vitezele si cuplurile locomotivelor difera.Este posibil ca una dintre aceste doua functii "sa stie" sa faca o analiza asupra functionarii celor doua motoare si sa le aduca la parametrii asemanatori astfel incat una sa nu "traga" mai tare decat cealalta.Astfel cea dea doua varianta fie double heading sau consist ramane sa functioneaze cu o simpla adresa dubla cu aceleasi comenzi pe ambele locomotive ....parerea mea. :lautar:
 
"Double Heading" pare a fi un termen feroviar care se refera la utilizarea a 2 locomotive, fiecare cu echipajul ei, pt. tractarea unui tren greu sau in panta.

"Consist" este un termen nord-american care desemneaza totalitatea vehiculelor ce formeaza un tren.

(sursa Wikipedia)

Totusi, termenul "consist" pare a fi folosit de modelistii feroviari, tocmai pentru a se referi la modelarea situatiei de "double heading" din realitate. Termenul este preferat poate si pentru caracterul mai general, acoperind si situatiile cu mai mult de 2 locomotive...

:cafea:
 
In seara asta mi-am mai luat o locomotiva V 200 Roco, 23432, epoca III DB. Ma rog, am ridicat-o de la posta, ea fiind trimisa intr-un pachet mai mare si mai consistent de catre HGDan, de la Cluj. Mi-am comandat-o deoarece cea veche, din start setul Roco cu care v-am ramas dator la prezentare, era cu multe lipsuri la vopsire si marcaje. Si mi-am zis ca pana o s-o mai pictez, sa-mi incant ochii cu una finisata complet. Poza cu ea inca nu am, dar o sa-i fac cat de curand.
Dar daca tot am adus vorba de acel start set, sa continui sa-l descriu.

Pe langa locomotiva V 200 ce nu are vopsite: ramele la geamurile laterale ale cabinelor, grilajele celor 2 ferestre mici patrate de la sala masinilor, clantele usilor, sitele gurilor de aer frontale si nici o tampografie pe partea neagra de jos, mai erau in set 3 vagoane de calatori cu doua osii tip Bi, un vagon frigorific pentru transportul bananelor, un vagon cu tepi Kbs si un vagon gondola cu carbuni.


La locomotiva am incercat sa vopsesc ramele geamurilor cabinei 1 si grilajele ferestruicilor patrate. Hmm, nu prea au iesit bine, o sa perseverez.
Vagoanele au toate roti metalice si arata destul de bine. E drept ca nu ca cele Fleischmann si nici nu merg ca alea. Sunt un pic mai zgomotoase si stau pe loc pe pante pe care cele Flm o iau la vale.
In set mi-au mai dat multe sine si doua macaze manuale de 15 grade pe stanga.
 
Mersi, mersi, dar ala a venit la pachet cu restul. Daca-i prea colorat si vesel, ii trag un weatherig de-i zboara fulgii, adica coajele de la banane.