Dracula Express (Brasov-Zarnesti)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
sunt curios daca voi ati fost filmati sau pozati de cineva din tren, sau din locomotiva...pentru ca in marchiza sunt mai multe persoane ce va urmaresc pe voi :lol: oricum super faine filmarile.
 
Pacificul romanesc era recunoscut pentru cantitatea mare de abur pe care o producea si care raportata la sistemul 4 cilindrii cu simpla expansiune (deci nu sistem compound), facea ca locomotiva sa fie una puternica raportata la clasa ei.
La cea mai usoara deschidere a regulatorului, aceasta cantitate de abur actiona rotile cuplate cu diametru mare, ceea ce ducea la patinari de acest fel.
Veti gasi asemenea patinari la toate locomotivele cu roti cuplate de diametre mari.
Ele sunt normale (ceea ce vedeti voi in film este o patinare de mica amploare) si sunt parte din farmecul acestor masini care se conduc mai mult cu sufletul decat cu ochii in cadranele de pe bord.
 
Ca vechi admirator al acestor masini, inca de pe vremea cand ele erau in uz curent prin garile romanesti, iar subsemnatul doar un pusti in pantaloni scurti, topit dupa manevrele lor, va pot spune ca manevra de "patinare" a rotilor este ceva ce am vazut in mod normal facut de foarte multi mecanici la plecarea locomotivei de pe loc.

Am vazut-o facuta nu numai la roti de diametru mare, cum este acest "Pacific", ci si la locomotivele tender cu roti de diametru mai mic folosite pentru manevra in ultimii ani in garile din Ardeal.

Cand trebuiau sa "urneasca" din loc un tren greu de marfa cu o locomotiva mica de manevra, mecanicii dadeau mai intai cu spatele incet, impingand tampoanele unul in altul (legaturile erau lasate mai lungi exact in acest scop). Apoi inversau sensul de mers si "rupeau aderenta" facand rotile sa se invarteasca repede doua-trei ture, apoi foloseau impulsul creat de miscarea rapida pentru a continua miscarea incet, iar garnitura castiga treptat in viteza, pe masura ce miscarea "lua" vagoanele unul cate unul. Daca n-ar fi facut asa, n-ar fi reusit sa urneasca din loc trenul!

Trebuie sa va spun de asemenea ca sentimentul pe care-l ai cand esti langa o locomotiva cu aburi care face manevra asta brusca este de nedescris, asemanator poate senzatiei pe care o ai intr-un montagne-russe cand vagonetul in care esti se lanseaza spre abis in plina viteza!

E totodata o spaima brusca ce te cuprinde cand locomotiva incepe sa scuipe aburi, cand simti cum greutatea ei face sa tremure pamantul si vezi rotile invartindu-se repede in gol, si totodata stii ca toate aceste forte uriase sunt precis tinute sub control de mana sigura a mecanicului!

Nu pot decat sa ma bucur ca acest venerabil "Pacific" reinvie in secolul acesta prozaic parfumul garilor de odinioara, iar voua va multumesc pentru filmele care ne ingaduie sa gustam acest farmec!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Pai si nu mai ziceti in gura mare :-? , mai aude mai stiu io ce om dus cu mintea la plimbare :lautar: (ca de dastia nu ducem lipsa :-x ), si dupaia are probleme domn mecanic sau RegioTrans (si ramanem fara tren).
Iar limitarea aia acolo o avea si ea o justificare, nu e bine sa o taie fiecare pe scurtatura pe unde nu intelege motivul sau i se par inutile limitarile...
 
faine filmuletze...le asteptam demult, sunt curios daca mai merge trenul acum...din cate stiu eu alegerile au fost piatra de incercare, dar cum presdinte de consiliu judetean a iesit aceeasi persoana, trenul mai fumega?????...nu de alta dar ma arde in talpa de un drum pana la brasov

numai bine
 
claudiu_ne2000 a spus:
faine filmuletze...le asteptam demult, sunt curios daca mai merge trenul acum...din cate stiu eu alegerile au fost piatra de incercare, dar cum presdinte de consiliu judetean a iesit aceeasi persoana, trenul mai fumega?????...nu de alta dar ma arde in talpa de un drum pana la brasov

numai bine

a fumegat weekendul trecut si se pare ca va fumega in continuare. se poate calatorii pe baza de bilet la pretul de 10 ron/bilet, iar varianta redusa este de 5 ron. trenul circula la Zarnesti, din pacate nu si la Intorsura, si se pare ca dupa orarul practicat la inceput (plecare la ora 9).
sa ne vedem la tren! :wink:
 
Fata de ca a scris kfbu mai adaug ca la pretul de 10 lei lumea nu se mai inghesuie ca inainte cand era gratis. Sambata trecuta daca au fost calatori de un vagon. Daca lucrurile merg asa nu stiu cat vor mai tine garnitura in functiune.

Niste poze si de la mine, mai multe cu vagoanele.




Amintiri din copilarie, vagoanul HECHT si BREDA:








 
Uaaaau cu vagonul Hecht de clasa I am facut naveta in clasa a IX -a (1988-1989)
Venea de la Oravita pentru Timisoara atasat la urma personalului.
Fiind dimineata conductorul ne lasa mai ales iarna ca era foarte cald.

----------------------------------------
Lumea nu se mai inghesuie acum fiind cu plata, dar fac pariu ca pina la Zarnesti merg cu autobuzul si de acolo la Bran.

Poate intreb o prostie:

Regiotrans nu ar putea sa implementeze un sistem care sa includa in pret transportul si intrarea la castelul Bran si /sau cetatea Risnovului?

un fel de pachet turistic?
In Viena de exemplu, ai reducere la muzee pe baza cardului de transport in comun, aparent fiind doua chestiuni complet diferite.
 
Nu Regiotransul ar trebui sa implementeze asa ceva... Regiotrans se ocupa doar de exploatarea trenului...

O asa idee s-a discutat la Consiliul Judetean si se va pune in practica...

Plus ca trenul poate fi inchiriat de agentii de turis, pentru grupuri organizate, excursia feroviara putand fi astfel inclusa in cadrul unor pachete turistice mai complexe. Totul depinde de solicitarile pe care le vor lansa operatorii turistici...