Stimati calatori,
m-am dus la gara sa astept un Regiotrans. dar mersul era schimbat asa ca am stat cam 40 de minute, dupa care am mai stat 20 ca era canicula.
N-am mai stat la mine in sat in gara de pe vremea cind eram la liceu si Resita intirzia pentru ca astepta Oravita in Berzovia, etc etc.
gara se cam ramoleste, dar nu am pozat-o.
am pozat urmele a ceea ce afost cindva Antestatia CP Solventul
dar calatorii se inghesuie la usa inca de la plecarea trenului din Sud, cum sa pozezi bine?
Apoi in Gara de Nord am luat R 9618 pina la Buzias.
dipa dip pina la Sacosul Mic unde in 25 de minute stationare pentru cruce
fac citeva poze trenului de lucru care de multa vreme duce la timpi mari de mers.
vagonul galben de cazare sau de sediu ce o fi are numarul 0000 asadar trebuie sa merg sa-l pozez mai atent.
FLAMURA ROSIE Fabrica de vagoane intreprindere industriala de stat 1953
De stat? de ce mai era necesara precizarea? nationalizarea s-a ,,infaptuit" pina la 11 iunie 1948. in 1953 ,,ne-a parasit Tovarasul Stalin"
intr-un final plecam.
la aceasta viteza si acesti timpi de mers e destul de greu sa mai atragi clienti.dar de ce se uita conductorul mirat cind ii arati beletul?
Cobor in gara Buzias. fain, renovata, pavaje etc. Intreb unde e un robinet, vine un nene dintr-un birou sa -mi arate cismeaua.
Aaaa cismeaua am vazut-o dar are un surub acolo si nu poate fi folosita.
caut buda zic io la asa gara refacuta o fi apa la buda, stiti cum zic, pentru spalat pe miini.
Gresala, buda este una de lemn ascunsa sub niste tufe. Cuuul trebuie sa o pozez si pe aia, gara refacut cu buda mai rau ca la 1850.Nici macar de caramida.
Soseste IR 1838, urc in el si ma pun intr-un vagon 55 sau 54 cu cite 3 locuri pe o parte, alea care au fost pe vremuri la rapide.
Vine controlorul: ,,n-aveti voie la I-a" aa e I-a? daaa, dar arata cam rau cam ca la personal, ee asta e.
merg un alt vagon unde aveam locul.
vagonul asta 47 sau cit are de la 200 incolo e cu clima cu draci 4 locuri pe o parte in compartiment, fain, mai bine ca la I-a.
In Lugoj urca niste unii cu lazi, cutii bagaje, plăşmi, ventilatoare, elsidiuri nu stiu ce carau pe acolo. Intr-un final se hotarasc si se aseaza la mine in compartiment.foarte tare, dar ei nu aveau bilet ca sa ma incurce cu toate alea a lor care nu puteau sa le urce sus la bagaje.
Sosim in Ilia. CORIDORUL PATRU. RE A BI LI TA RE
pe linia 2 IR 1838, pe linia 3 soseste R 2048 pe 4 IR 1813 de la Sibiu si pe 5 sau 6 ca nu am mai vazut bine IR de la Budapesta pentru Tirgu Mures cred 377 care opreste ca sa intre 1813.
Dupa toata vinzoleala asta sosirea in Simeria.
acolo 1838 pleaca soseste IC 521, apoi R 2711 de la Petrosani si in final si 1822 pentru Mangalia.
ma urc in 2711 compus EC + vagon, hopa acelasi vagon ca si cel de clasa I-a dela 1838 din care m-a scos nasul.Mai sa fie.
Oricum erau toate trnurile intirziate va da-ti seama.
Cobor in Deva.
locomotiva R 2711 vine imprejur sa formeze 2374.
Intre timp soseste de la Simeria 2373 EC+2 vag din care unul rosu 54 altul 2047 albastru hirbuit.
pleaca 2374 la Simeria soseste IR 1836 de la cluj Napoca, EA + 2 vag rosii locomotiva da imprejur formeaza vreun G si pleaca la Simeria.
trece si o marfa CFR Marfa cu causefeuri de carbune goale nici nu fluiera nici nu se anunta, ura.
soseste R 2376 de la Savirsin(e linitat de cind cu coridorul) uau o locomotiva luciosa, curata, leduri, lumini la boghiuri, 4 vagoane gioarse. De fapt ultimele 2 erau tocmai cele care trecusera mai devreme spre Ilia, iar la urma era si locomotiva EC.
Dau o raita prin gara Deva. Oare CFR infrastructura nu se gindeste ca toate acele spatii ar putea fi folosite? de exmplu ar putea fi inchiriate pentru comert nu doar pentru calatyori ci pentru cei din oras sa vina la pizza de exemplu la gara, asa doar niste chioscuri belite si o vraiste totala.
Un tip cu barba imbracat initial in alb acum in grii ma abordeaza despre ceva manastiri. HM, bla bla, bine frate dar tu din ce traiesti cum calatoresti asa cu trenul? aaa pai ma urc in el si la noroc mai dau ceva mai ma da jos. aaaa ca sa vezi pentru unii ,,timpul are o nesfirsita rabdare" de fapt pare ca nu are valoare.
O femeie de serviciu isi face de lucru cu matura, oboseste transpira si se pune pe scaun isi ridica tricoul si se sterge pe fata fara sa-i pese ca pe sub tricou nu avea nimic. Oamenii locului par a fi obisnuiti
un grup de vreo 20 de polonezi si poloneze dorm care pe unde, mai vorbesc, mai una alta, apoi mai sint si obisnuitii garei.
Polonezii asteapta Panonia care are cam 40 de minute intirziere anuntate.
Trece un marfar Softrans, cu cazane dar dupa locomotiva e un vagon platforma gol apoi 3 cazane 2 platforme goale 30 de cazane si alta platforma. bai astea orfi ,,doua garnituri, doua note de frina separate si total tren, ambele garnituri cu vagon de semnal"?
Un cioban cu cizme de cauciuc si cu pantaloni de trening Alibas cu 3 linii se plinge de ce a patit el catre un politist care -intre linii si perete- vine-n recunoastere. Asta obisnuit cu prostii garii il asculta si-l trimite pe banca, vine linga mine imi spune povestea vietii si telenovela trairilor.
Bai frate dar de unde ai venit?
pai de la Radna da aici m-a dat jos ca n-am avut bilet.
Si unde mergi?
la Cluj
cum daca n-ai bani?
apai ma urc si unde ma da jos astept alt tren.
Altul care putea sa se ia de mina cu pictorul ala de manastiri.
Pai si la Cluj ce ai de gind?
Apai mărg acasa.
in oras?
nu in comuna Dabîca, ati auzit dumevoasta de ea, de menumorutu lu Gelu ati auzît doara?

bai nu te supara am auzit ma duc sa dau o raita.
Nu mai putea de ris, am auzit multe dar nu de menumorutul lui Gelu.
(intr-o zi aveam sa aflu despre buciumul Reghinului adica zilele orasului)
intru in gara unde pe un afis vad ca linia Libling si nu Liebling cu e corect este inchisa ceea ce e fals.
si alte alea
Acolo pe scari alti turisti dorm, 2 boschetari vin repede urca la etaj intra in sala, apare si un tip din fata garii....
aia doi coboara si unu isi cumpara un hamburgher si arunca din el la un ciine
celalalt sare ca ars:
bai aici e gresie pe jos vine tanti care matura, culege repede cartofii si piine si le arunca la cos
da dar domnul Isus a zis sa hramim animalele
bai ii dai aici linga tine nu faci mizerie
nici nu mai vreau sa vi cu mine
ba nu te supara cheama ciinele la tine nu arunca aici pe gresie.
soseste Panonia.nu mai stiu cita intirziere a avut.
mai soseste si IR 1843, pleaca toata lumea care la menumorutul lui Gelu care sa caute o manastire.
in tot acest timp nu a sosit IR 1823 de la Bucuresti Nord pentru Cluj Napoca
Apai intr-un final soseste si 1844 pentru Timisoara Nord.
Urc, ma asez intr-un vagon cu 3 locuri cind cobor in Timisoara Nord observ ca desi era foarte murdar era I-a, nasul nu a zis nimic. Ce sa zica din moment ce 3 vagoane se penduleaza cu tot cu I-a pe aici pe Arad si Caransebes in regiouri fara clasa I-a in compunerea oficiala.
Asadar linia aceea galbena, cifra 1 si pretul fac diferenta intre vagoanele astea de 1 sau 2
Imi iau bilet si astept sa urc in R 9661 Stamora Moravita.
Soseste R9608 de la Buzias. surpriza sint cele 2 motoare de ieri care sint in poze. Nasul urca in LVT -urile alaturate si pleaca tot la Buzias in timp ce mecanicul si motoarele pleaca la Stamora.
din linia de la Solventul a ramas doar semnalul de acces in linia CFR
antestatia e devalizata
Si aici nasul e surprins ca cineva are bilet.
Din alte parti vor urma si poze.