Discutii Libere

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

DonVILLy

New Member
29 Iulie 2009
5
0
tirgu-Mures
LOCATION
tirgu-Mures
Se pare ca pasiune pentru multi a murit, a inceput sa fie ceva de genul manelelor.

Acum cateva saptamani am vazut pe youtube o filmare ce apartine lui Trifu cu Jos Cenzura Jos Lokomotiv. M-am uitat i-am scris ca n-are rost sa se certe imfine mi l-ea sters mesajele eu n-am mai continuat am zis ca oricum e o tampenie ce spune si am lasato balta.
Aseara adica (03.03.2010) intru si eu ca tot omu pe yahoo si vad ca ma invita Trifu la o conferinta denumita ( Impacare intre Railnet si forumurile mici precum Lokomotiv,Trainfan,Pisti.) Am intrat de curiozitate si au inceput cativa copilasi sa ma injure. Am iesit deacolo au continuat sa imi intre pe privat alti copii sa ma injure si io le-am dat carne ca sa aive plus un ignore.
Bine erau injuraturi minore ca forumuri de C... voi sunteti fraieri ....etc.
Da eram curios dc tocmai pe mine ma injura doar eu nu fac parte din Adminii de pe Lokomotiv.
Si am vazut dc in urma cu o saptamana baiatu asta destept penume Trifu imi tot dadea masuri cu railnetu lui. Pai dupa 10 masuri in 5 minute mi-o sarit si mie mustaru si mi-am exprimat parerea mea despre el si forumu lui.
E el a dat print screen si a postat injuratura mea. Pai io l-am injurat cu un motiv pe baiat da e si destept ca nu le-o aratat la restu dcl-am injurat.
Ca sa inteleg dc atata scandal pai simplu am ajuns la Concluzia ca Trifu asta e unfel de Diaconescu a pasionatilor si Railnetu e un fel de OTV, doar cearta frate asta cauta. Sincer nu stiu ce parere are lumea despre el sau forumu ala da mie unu mi se pare ca forumu ala are mai multe mesaje ca injuraturi si n-are nici o treaba cu pasiunea. Poate ma insel.
 
buna seara!!!
scuzati-mi uimirea si neintelegerea mea omeneasca...sau poate ca sint prea naiv!!!
din cite cunosc eu...numim hobby ceva ce ne atrage atentia si placerea...
ne-am adunat citiva si am format un forum...pt schimb de idei, ajutor, sfaturi si altele...
nu vad de ce, membrii si altor site-uri, trebuie sa aduca intr-un fel sau altul prejudicii acestui site...si viceversa!!!
avem ceva de impartit?...se da vreo bucata de pita pe undeva?!
chiar asa de rau stam cu mintea?!...hobby este ceea ce facem si nu partida de sah sau poker...sa scoatem pistoalele si sa ne impuscam unul pe altul.
 
sustin ideea lui Florin...si eu sunt membru pe alt forum, ba chiar cu functie, insa nu vad ce e de castigat prin aducerea de invective, injurii, blamari si alte cele? si pe forumul unde sunt membru au spus ca se practica cenzura, ei de fapt nerespectand una dintre reguli care spune ca postarile sa se faca intr-un limbaj adecvat, si nu ca cel de mess, cu prescurtari si abrevieri...ca urmare a unei observatii din partea unuia dintre membrii ne-a acuzat ca practicam cenzura, ca s-au printat mesajele respective si ca au dovada...eu cred ca sunt doar niste pusti care nu au ce face decat sa bage zazanie intre ceilalti membrii si celelalte forumuri de profil...
parerea mea e ca nu merita luate in seama astfel de personaje...

Numai bine
 
dupa parerea mea am pierdut prea mult timp si am scris prea mult despre un subiect atat de neimportant. Nu vad de ce ne-am pierde vremea cu discutii despre niste persoane care au alte subiecte de discutie decat noi.

este dreptul fiecaruia sa discute ce vrea, insa pe de alta parte ei probabil ca mizeaza pe faptul ca discutiile lor ne afecteaza. In momentul in care ii vom ignora, probail ca isi vor da seama ca fac totul degeaba si o vor lasa moarta; si chiar daca nu, atata paguba.

Si inca ceva: rezultatele membrilor acestui forum (si nu numai) sunt palpabile. Cred ca este cel mai important lucru.
 
Aici la discutii libere, cred ca pot sa-mi exprim tristetea care m-a cuprins :( :(

Ieri a fost 16 februarie si nu am vazut nicaieri vreo discutie despre grevele ceferistilor de la Grivita din 1933 , sirena lui Vasile Roaita etc.

Tovarasi, permiteti-mi sa imi fac autocritica in mod constructiv si sa recunosc faptul ca si eu am uitat fiind ocupat cu problemele de serviciu pentru deservirea burghezo-mosierimii. Mi-am amintit abia azi. :roll:
 
Salutare Dane!

Si eu mi-am adus aminte ieri dar, cum nu mai intru pe forum decat de vreo doua ori pe luna, nu i-am spus despre "Ziua CFR-ului" decat nevesti-mii. :D
 
felippe a spus:
nu mai intru pe forum decat de vreo doua ori pe luna, nu i-am spus despre "Ziua CFR-ului" decat nevesti-mii. :D

Vot de blam cu avertisment, dar autocritica este insusita cu mentiunea ca ai fi putut decala termenul de intrare pe forum in loc de azi ieri. :aplauze:
 
Mai aduc in discutie 2 subiecte:
1. se pregateste ceva la CFR in zona de vest? eternul culoar 4?

in ziarul local de aici a fost urmatorul anunt

Societate romano - germana, cauta muncitori calificati sau cu experienta
mare in domeniul constructii cai ferate si mecanici operatori utilaje
terasiere cu calificare sau experienta in domeniu.
Va rugam insitent doar cu calificare sau experienta in aceste
domenii, respectiv constructii cai ferate si utilaje terasiere!
Asteptam CV-urile dvs. pe e-mail [email protected] sau fax
021 224 50 50. Pentru informatii sunati la nr.: 021.2000872, intre
orele 08:00 - 17:00.

pot sa dau si linkul dar e pdf

2. Era pe aici pe la noi un fost colonel putin dus cu capul, care mereu ne povestea astora mai tineri de iernile de la Faurei din anii 50 cind - zicea el- nu se mai vedeu saivanele din zapada, Movila si la Surdila si era el in dispozitiv. (imi stia interesul de spre cai ferate si ma tachina cu garile de pe acolo) Ignoranti cum eram noi si obisnuiti cu 10 cm de zapada de pe aici l-am luat mereu in ris.

pina la urma ceva a fost in anii 50
http://www.adevarul.ro/locale/bucuresti/MARI_DEZASTRE_Troiene_de_5_metri_si_vant_de_pana_la_126_km-ora-in_Capitala-_-Fotografii_nepublicate_din_februarie_-54_0_431356886.html

spre deosebire de anii acestia cu adevarat ,,democratici" se pare ca in anii ,,puterii poporului" altele erau actiunile comandamentelor de iarna.
Am citit intr-o carte despre cum a trecut calea ferata peste aceste probleme, inclusiv ,,transee" prin zapada care ulterior s-au umplut cu apa.
 
Salut Dan,

cateva imagini extraordinare despre iarna lui '54 pe liniile romanesti gasesti in lucrarea Istoricul Tractiunii Feroviare in Romania. Gasesti mai multe imagini, fie la capitolul despre pluguri, drezine etc....

In 1954 CFR a facut un album cu imagini din timpul dezapezirilor, in special din zona Baraganului, acolo unde zapada viscolita a depasit 5m ( practic a ingropat vagoane si gari). Am avut placerea sa parcurg acest album si imaginile sunt cu adevarat extraordinare. Asta pentru cei care se plang de iernile "grele" din ultimii ani :)....
 
Din pacate pentru ultimii ani s-ar putea face mai degraba un album cu inzapezirile, iar mai apoi cu distrugerile.

Asa ca off topic, in momentul asta aici la noi ninge marunt si pe jos e un strat de 1-2 cm de zapada, si lumea e deja in sevraj ca ,,nu mai trece iarna" etc.
 
:D Tare mult mi-s dori si eu o iarna de genul celei din '54. Imi povestea tata de pe cand era copil, in ardeal erau frecvente treburile astea. faceau tuneluri prin zapada, se jucau prin cazemate de zapada, nu era chiar asa de rau precum zic astia prin ziare. Sa fim seriosi acuma , saniile sunt foarte misto tractiunea animala e cea mai eco chestie posibila (dar deh exista protectia animalelor). Frigul devine suportabil daca stii cum sa te imbraci....
 
Dincolo de propaganda vremurilor respective e de remarcat spiritul de solidaritate ce razbate din poze si relatari, fereasca Dumnezeu sa se intample asa ceva in zilele noastre. Anul trecut cand a nins destul de puternic in Bucuresti am remarcat - pana la interventia autoritatilor o adevarata parada a jeep-urilor...nu ca ar fi avut treaba, pur si simplu faptul ca puteau sa se plimbe cu masina pe unde altii nu puteau, le conferea o aura exclusivista - si cred ca erau destul de ofuscati ca si-au pus folie fumurie si pe geamurile din fata - nu putea dom'le sa vaza lumea cine conduce agregatu' :D Sunt curios cati din acesti plimbareti s-ar oferi cu adevarat sa ajute comunitatea la nevoie.... si apropos de Faurei, Baraganul e un camp foarte nenorocit iarna cand arde Crivatul, am reusit performanta nu mai stiu, cred ca acum vreo 14 ani sa fac Bucuresti-Braila in 12 ore cu personalul...am tremurat in tren in plin camp ca sobolanii fara caldura, fara lumina si fara explicatii... pe vremea respectiva molecularele erau un lux, a fost un pic de panica....uite-asa iti mai arde natura cate una ca sa vezi cine-i sefu
 
Problema Bă’ră’banului dpdv feroviar e cam aşa: fiind sub influenţa Crivă’ţului, iernile sunt aspre, fie cu temperaturi foarte scă’zute, fie cu ninsori abundente şi viscol.

în ambele cazuri, se formeaz㒠chiciur㒠pe firul de contact, apoi îngheaţ㒠acolo. Când vine locomotiva electrică’, pă’ţeşte ce au pă’ţit tramvaiele din Bucureşti pe 1 Decembrie 2010, adic㒠îşi toceşte grafitul de pe patina pantografului şi ră’mâne acolo.
A 2a problem㒠e ză’pada. Totuşi, rambleul că’ii ferate fiind mai sus de nivelul câmpului, se poate rezolva cu un WPZ. Åži revenim la problema 1: cine împinge WPZ-ul, c㒠nu poţi veni cu LE, iar Dieselele de rezerv㒠sunt mai rare ca mă’ririle de salariu date de Boc în învă’ţă’mânt anul trecut şi mai stau şi în depouri, nu sunt împr㒺tiate pe traseu cum ar fi normal.

M㒠uitam acum câteva ore la un jurnal TV, unde câteva trenuri aşteptau la Ciulniţa locomotive diesel de ajutor s㒠ajung㒠la Bucureşti. Evident, locomotivele veneau de la Bucureşti sau de la Medgidia, în niciun caz din remiza Slobozia Veche, aflat㒠la vreo 10 km distanţă’. Probabil erau Sulzere clasice, c㒠pasagerii mai pot pune pe foc o perdea de vagon s㒠se încă’lzească’. Eficienţ㒠ceferistică’!
 
Dr2005

Problemele au si solutii. Evident, Crivatul nu ai cum sa-l faci sa nu mai bata in zona si nici nu prea ai cum sa impiedici depunerile de chiciura. Dar, ca tot vorbeam de iarna lui 1954, lucrarea de care va spuneam mai sus, editata de CFR dupa cumplita lupta cu zapada din iarna cu pricina, cuprinde si .... solutiile.

Cati dintre voi ati mai vazut acele panouri antizapada care sa impiedice formarea de suluri de zapada pe rambleul drumurilor sau CF ??? (Dragos, aici e problema ca rambleul inalt nu e un avantaj ci un dezavantaj pentru ca actioneaza ca un stavilar si face posibila depunerea de zapada - vezi ce se intampla pe DN2 in zona Buzaului in fiecare iarna...)
Aceste panouri din metal sunt furate si folosite in cel mai bun caz la garduri (vezi multe gospodarii de prin Fetesti sau Faurei).
Cati dintre voi ati mai vazut plantatiile speciale la distante bine calculate de CF care sa actioneze tot ca o sita si care sa retina zapada transportata de vant ???

Evident, intrebari retorice...
 
Eeeee, panourile antizapada, garduri la cantoane, sau marfa la fier vechi, perdele de protectie???? la calea ferta? s-au taiat ele paduri din masiv direct din amenajamentul silvic. A pus cineva poze de la Falciu pe net si am facut ochii cit cepele, ca erau niste panouri asezate pe pozitie.
Locomotiva de ajutor de la Slobozia???? pai am un livret de Constanta mai vechi si e trasa de locomotiva izolata Constanta -Slobozia, probabil pentru tractiune in zona.Cine sa detaseze ,,in garda" locomotive undeva pe traseu???

Si totusi trenurile in alte zone muntoase circula fara sa existe pericolul depunerii chiciurei sau a inzapezirilor, vorbim aici de Rusia, Norvegia, Suedia, Canada, Austria, Elvetia, SUA-Alaska.

Desigur noi sintem in Romania unde vintul bate in general mult mai tare decit viteza trenurilor.
Si totusi in cartea respectiva sint marturii a ceea ce s-a facut in '54 pentru ca trenurile sa circule. Si era epoca aburoaselor. Care trebuiau mentinute in presiune.


Schimbind putin subiectul, aseara pe B1 a fost un film, Asteptind un tren, drama 1982, romanesc.
Am crezut ca o sa fie material rulant la greu.
Subiect clasic romanii si germanii. A avut si partea aia ,,psihologica" greu de priceput de tip francez, a aparut si o femeie ca in filmele americane.
M-am uitat pe sarite si am constat urmatoarele:
se folosea un vagon din alta epoca decit 1944 adica un ,,vagon de tip UVA cu incalzire electrica" 11-47 ars tot . Am constatat ca l-au ars ei la alta scena din film.

Ce e mai rau- erau multe aburoase intr-o gara inclusiv una in actiune - in prezent ar fi aproape imposibil sa mai adune atitea pentru ca toate au fost taiate, la fel si vagoanele vechi.
vagoane 11-47 sint o gramada gata arse nu ar mai trebui sa distruga unu.
gara era bombardata - - din pacate in prezent doar mutind locul filmarii s-ar gasi locatii gata distruse, acum garile arata ca dupa bombardament nu ar fi nevoie de decoruri facute artificial.
de exemplu
 
catalin a spus:
Cati dintre voi ati mai vazut plantatiile speciale la distante bine calculate de CF care sa actioneze tot ca o sita si care sa retina zapada transportata de vant ???

Evident ca la noi, dar la Maica Rusie, unde am avut fericirea sa calatoresc de cateva ori, din pacate pentru amatorul de peisaje, in portiunea de stepa, in afara de un nesfarsit palc de mesteceni, cu o latime de 30-50 m nu vezi nimic.
Asa ca au facut o investitie super ecologica in domeniul prevenirii inzapezirii. Nu tu fier, siderugie, ci numai cateva lopeti cu utilizare multipla, si cateva pepiniere de puieti.
Rezultat: Nu sunt inzapeziri - Au protejat startul de ozon.

Aceasta tehnica de prevenire a inzapezirii au inceput sa o aplice in perioada premergatoare celui de al II-lea razboi mondial, deoarece toata productia de fier era canalizata spre industrie.

La noi nu e posibil, deoarece .... putem fabula ani intregi pe subiect.

E.
 
Din pacate perdelele astea naturale, dar dezvoltate rustic adica salbatic exista acolo unde nu prea trebuie, pe aici e plin de ele abia isi face trenul loc, dar uite ca acolo unde chiar ar fi utile nu exista nici plantate nici aparute salbatic.
 
Am facut un turneu aici in zona. Desigur a avut picanteriile lui de tip feroviar, una dintre fara sa vreau.
Mergeam pe peronul garei, spre ... autogara situata in zona. Un sef de tren vorbea la telefon:

,,baaa mai sugi....? baaa pentru miine dimineata ai recipiente pentru Calea Jabarului? baaa, ca daca nu aduci tu aduc eu ale mele"

am redus pasul

,,baa da cite vrei? adu atunci 2-3-4 ca mai aduc si eu."

Am plecat era clar vorba de motorina, pentru cine nu stie Calea Jabarului este in Lugoj.

Intrebare :
conform instructiei de miscare, trenul este la dispozitia sefului de tren.

Va rog sa imi spuneti temeiul legal(ma refer la instructia CFR) prin care asa numitul supracontrol are dreptul la control in tren.
Adica acei supracontrolori, au o functie la CFR iar la un moment dat ei controleaza biletele.Este legal, nu trebuie sa iba un ordin de deplasare pentru a face acest lucru?