Salut Trenulisti !!!
Pt a exista o continuitate a mesajelor lui DRG, am mutat toate mesajele aici .
Silviu 20061 a scris :
LDH a scris :
--------------------------------------------------------------------------------</B>
Horia Radulescu a scris :
LDH a scris :
Horia Radulescu a scris :

Pt a exista o continuitate a mesajelor lui DRG, am mutat toate mesajele aici .
Silviu 20061 a scris :
Salut drg ,foarte interesant ce ne expui ,de apreciat ce faci ,asteptam in continuare informatiile foarte utile pe care le expui mai ales ca sunt printre noi si pasionati ai acestei epoci care ne-a fascinat (epoca II).Poate ai sa ne spui si cite ceva despre vagoanele acestei epoci ,atit cele de calatori dar si despre cele de marfa si poate ne spui ceva si despre locomotivele electrice din aceasta epoca ,eu am o E63 DRG si nu stiu la ce sa o pun sa tragasau daca a fost locomotiva de manevra :?:
![]()
Am de asemenea si vagoane militare ,poate ne poti spune si ceva legat despre acestea daca se poate
![]()
Multumesc anticipat .![]()
LDH a scris :
--------------------------------------------------------------------------------</B>
<B>drg a scris:
Salut. Ma gindesc sa va fac putina teorie despre Epoca II.Pentru Germania Epoca II e impartita in trei:
Ep.IIa :1920-1924
Ep.IIb :1924-1936
Ep.IIc :1936-1945
O mica rectificare
Ep.IIa - 1920-1925
Ep.IIb - 1925-1937
Ep.IIc - 1937-1950
_________________
Toate cele bune,
LDH
Horia Radulescu a scris :
inca o rectificare...
dupa NEM 809D (NEM 800 pentru Germania) epoca II se incheie in 1949, mai exact in vest in 31 octombrie 1949 (schimbarea oficiala a numelui Deutsche Reichsbahn in Deutsche Bundesbahn in Tri-Zone, zona economica unita Anglo-Americano-Franceza) si in decembrie 1949 in est!
multi modelisti au propus subdivizarea in patru subepoci, cu epoca IId din aprilie-mai 1945 in cotombrie-decembrie 1949 (Germania ocupata de aliati) insa NEM nu a luat nici o decizie!
de asemenea, de mentionat ca in epoca "IId" inscroptiile pe vagoane de marfa se schimba, aparand in loc de "DR" (uzual la marfa din 1941 in loc de "Deutsche Reichsbahn" 4 variante, in functie de zona de ocupatie:
"DR-US-Zone", "DR-Brit-Zone" (mai apoi un singur nume, "DR-US-Brit-Zone"
"DR Zone Fr" (in Trizonezia )
"DR USSR-Zone" in Est
mai multe informatii in lucrarile lui Michael Meinhold (compozitia trenurilor in epoca II la DRG/DRB) aparute sub egida MIBA la VTH Verlag!
toate bune,
H
LDH a scris :
Horia,
Vezi ca le-au mai schimbat:
In NEM 800 sunt tratate epocile in general iar pentru Germania NEM 806 D cu perioadele mari si subepocile a, b si c fara mentiuni legate de perioada ocupatiei care oricum sunt bine de stiut.
Au dat perioadele mari chiar daca tranzitia de la o epoca la alta s-a facut intr-un interval mai lung sau mai scurt de timp.
Mult mai interesant mi se pare modul de inscriptionare a materialului rulant, codificarea acestuia (daca pot spune asa), renuntarea la vagoanele cu reclame (cand si de ce?) si uniformizarea intregului parc din punct de vedere al imaginii.
_________________
Toate cele bune,
LDH
Horia Radulescu a scris :
buna,
vagoanele cu reclame au fost un "experiment" bazat pe experienta din epoca I, cam catre 1890, cand unele firme (vezi fabricile de bere, Heinkel cu Persil, etc) si-au vopsit astfel vagoanele private!
in 1925 s-a luat decizia uniformizarii parcului de vagoane si aceasta s-a realizat pana prin 1930; in poze din 1928-29 vagoanele "colorate" au disparut cam cu totul...
raman "altfel decat maronii" numai cele frigorifice (gri cenusa) si unele cisterne private... din ce in ce mai rare si ele!
alt experiment cu reclame se face la DR/DB (West) in 1948-50, cu numai 24 de vagoane G (G02/G10 prusace) cu 4 reclame, 2 pe fiecare parte); nici acesta nu a avut urmari!
toate bune,
H