Discutii cu privire la remorcarea trenurilor, simpla/dubla t

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Shoppy, mie nu imi vine sa fac o evaluare a coeficientului de influenta a pozitiei centrului de greutate al unei locomotive remorcate asupra fortei rezistente ce apare la carlig. Dar te las pe tine sa te adancesti in studiu si sa ne impartasesti rezultatele.
In ceea ce priveste jocurile si socurile, ar terbui sa faci o scurta analiza asupra modului de legare a vagoanelor intr-un tren de calatori. Poate te ajuta daca arunci o privire si la cele de marfa. Cauta sa intelegi motivele pentru care se procedeaza intr-un anume fel.
Analizeaza reactiunile ce apar intr-un convoi de vagoane, aplica coeficientul de influenta a pozitei centrului de greutate si prezinta-ne concluziile.

Incercarea de a modela realitatea cu ajutorul jucariilor la scara nu va furniza rezultate demne de luat in seama. Cel mult vei aplica cele invatate la compunerea garniturilor pe dioama. Spre exemplu: franarea unui tren de jucarie se face numai cu locomotiva, in timp ce in realitate se franeaza toate osiile.
Ma voi interesa la catedra de material rulant din cadrul facultatii, poate ei stiu sa-mi spuna si sa ne si demonstreze ce si cum, si ma voi interesa si la catedra de mecanica, pentru ca in dinamica sigurat exista o legatura intre suprafata de contact, rezistenta la inaintare si coeficientul de frecare.
Asta ar fi una dintre modalitatile de a afla raspunsul. Asa cum am spus, trebuie sa fie vreun motiv pentru care instructia prevede sa se procedeze intr-un anume fel.
 
WeepingEye a spus:
As vrea sa stiu si eu care este diferenta intre comportamentul la mers al unui tren format dintr-un EA si 10 vagoane de calatori si al unui tren format dintr-un EA, 7 vagoane de calatori si un alt EA in coada, rece.
Am considerat masa unui EA de 120 tone iar masa unui vagon de calatori de 40 tone.
Salut, problema cea mai mare o constituie probabil remorcarea unei sarcini( locomotiva de 120 tone) cu mult mai grea decat cea pe care o au in mod normal vagoanele din compunerea trenului( 40 tone unul, o diferenta foarte mare de tonaj), ceea ce duce inevitabil la reactii destul de violente in aparatele de legare/ciocnire,care la randul lor afecteaza dinamica trenului la mersul in conditii de spor caracteristic destul de ridicat, astfel:
- reactii asupra ultimei parti a trenului la inscrierea in curbe, probabil ati vazut si voi cum face ultimul vagon, toate reactile dinamice ale trenului fiind aici cel mai vizibile!( vagonul merge serpuit, plus balansul sus-jos, ceea ce nu cred ca ar fi placut ca o locomotiva de 120 tone sa faca asa cand este legata si trasa de prin intemediul catorva vagoane de 40 tone)
- la inscrierea pe o panta , locomotiva remorcata ar lovi destul de violent trenul daca nu ar fi franata( cea ce nu se prea poate din cauza riscului mare de patinare prin alunecare ! care ar duce in mod inevitabil la ruperea trenului).
Este ceva de genul ca tragi o remorca plina cu pietris cu un tractor ,care are intercalat o caruta intre cupla tractorului si remorca, atunci se observa ca ,caruta nu se va inscrie in curba la fel ca si remorca, ci o va lua peste, asemanator si un vagon ,din cauza sarcinii mari legate de el, se va anula o parte din greutatea sa aderenta( proportional cu greutatea vehicolului de dupa el),iar la o curba aspra, in rampa, fara compensare prin suprainaltare a sinei exterioare exista pericolul de a incaleca sinele( bine asta ca o incercare de a explica fenomenul intrun mod mai "neortodox" pentu calea ferata). :mrgreen: daca am spus prostii astept un raspuns mult mai corect, insa eu as explict cel de mai sus pentru ca am avut ocazia sa fiu intro locomotiva cand remorca un tren de calatori ,iar la urma aveam un LDH 1250 Cp ,in stare rece, si se simte destul :fluierat:
 
Este ceva de genul ca tragi o remorca plina cu pietris cu un tractor ,care are intercalat o caruta intre cupla tractorului si remorca
Si daca in locul remorcii pline cu pietris punem 5 carute incarcate cu ceva in asa fel incat masa totala a lor sa fie egala cu masa remorcii initiale?
Asta e lucrul pe care nu il inteleg!
In ceea ce priveste inscrierea in curba, avand in vedere marimea razelor intalnite de-a lungul unui traseu, nu cred ca se ajunge la situatia asezarii vagoanelor in coarda. Pur si simplu ma gandesc la vagoanele 1 si 2 ale oricarui tren mai lung de 5-6 vagoane.