Discutii cu privire la remorcarea trenurilor, simpla/dubla t

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
A

Anonymous

Guest
Elef a spus:
Ca are 6,6MW nu incanta pe nimeni fiindca viteza nu este exagerat de mare, iar trenurile sunt de 3-4-5 vagoane exceptii fiind doar alea care sunt defapt mai multe trenuri combinate (ex. Ister + Maramures)

Trenuri sunt destul de lungi ( inca ).

ex: magistaralele 300 si 500
14-16 vag = 1745, 1631+1635, 1741, 1641, 1653
12-14 vag = 531+525+549, 1643, 663
10-12 vag = 346, 753
08-10 vag = 651, 751,
05-08 vag = 553, 561, 1661, 827, 374, 661, 551,
05 vag = 11831, 831, 1675, 575
sub 5 vag = 1537, 1553, 1539 , 11833, 555
1621 intre 8 si 14-15 vag.
1751 = 6 vag , 1977, 1633, 1637 = 3 vag

Chiar daca unele din trenuri are 1 , 2 grupe pentru alte statii pe majoritatea distantei ( 80-90% ) de drum ele merg combinate.
Elef a spus:
Iar in majoritatea cazurilor boboacele care le avem la 3,4MW sunt exact cea ce trebuie(daca imi aduc e bine aminte a fost o perioda in care IC-ul Buc.-Timisoara era tras de o boboaca si merge foarte bine pe panta de la Balota)

boboaca de la BC ( 44-0058 ) a tras trenuri de Ct , Iasi, Galati si Craiova de 5 pana la 10 vagoane.
 
Elef a spus:
In rest zau comparatia cu o Dacie 1310 tunata nu e departe de realitate

Esti pe teren minat

Nu sufera comparatia.

Pe langa subiect

O Dacia 1300 sau 1310 bricolata, daca modificarile aduse la grupul motopropulsor, frane si tren rulare sunt facute asa cum trebuie multe masini din generatia noua se uita la ea numai din spate.

Oricum la caroserie sunt prea putine de facut.

:cafea:
 
Elef a spus:
.
Cai putere e bine sa fie cat mai multi la motor din simplul motiv ca un motor puternic consuma mai putin si se uzeaza, lucru cel mai important, mai greu decat unul cu cai putere mai putini si utilizat aproape de puterea maxima.

Asta cu consumul am reticente consumul fiind dat in mare de sarcina si randamentul motorului(asta in mod normal ar trebui sa fie destul de mare)

Pai, ma contrazici si ma aprobi?

Randamentul este cam acelasi.
La motoare de acelasi tip randamentul, cel putin teoretic, trebuie sa fie egal.

Cat priveste sarcina, daca te referi la cat poate sa duca, am scris
LDH a spus:
Una este sa ai 250 kg/CP si alta sa ai 25kg/CP

sau una este sa tragi cu 2500 CP o masa de 100.000 kg si alta sa tragi aceiasi masa cu 1000 CP.
Doua motoare diferite ca putere puse in aceiasi cutie aproximativ egale ca masa - ma refer la tot ansamblul - se uzeaza diferit si consuma diferit.
 
LDH a spus:
Elef a spus:
In rest zau comparatia cu o Dacie 1310 tunata nu e departe de realitate
Esti pe teren minat
Nu sufera comparatia.
O Dacia 1300 sau 1310 bricolata, daca modificarile aduse la grupul motopropulsor, frane si tren rulare sunt facute asa cum trebuie multe masini din generatia noua se uita la ea numai din spate.
Oricum la caroserie sunt prea putine de facut
Deci e o Dacia 1100 cu bot schimbat si cu motor de Chrysler(motor de capacitate si putere mare oricum) :D
Culmea ca sunt singurul care-i place locomotiva, dar se vede ca e un EA cu bot umflat rotunjit si cu motor schimbat, banuiesc ca interior totul e schimbat de fapt :aplauze: . Felicitari celor de la Craiova pentru asta, ca puteau sa faca mai bine e treaba lor, acum asta avem, cu asta ne mandrim.
In ceea ce priveste consumul, la auto stiu ca daca motorul e mai mare si mai puternic consuma mai mult, cum la locomotive sa consume mai putin, ca se forteaza mai putin tragand 5 vagoane fata de o alta locomotiva e adevarat, dar la consum nu prea cred :fluierat:
 
Man,
nu vorbeam aici de tras 5 vagoane.

Teoria lui @ldh e foarte buna.

Ca sa dau un exemplu, desi nu e cel mai bun, comparatie intre un vw polo cu motor de 1.2 litrii si 64 cp, si un vw golf sa zicem cu motor de x litrii si 120 cai putere. (ipotetic ca nu imi vine unul in minte).

Amandoua au de dus o remorca semiusoara.

Polo are acei 64 cai la 5500 ture, golful are 64 cai la o turatie mult mai joasa.

Daca folosesti pe rand cele 2 masini pentru a duce remorca 100 km, cu 100 km/h constati ca polo iti consuma cu cel putin 50% mai mult decat ai consuma cu golful, pentru ca mergi cu el turat, la maxim, unde randamentul este mult mai mic, uzura mai mare, etc.

Nu cred ca e chiar asa de greu de inteles asta.

Si da, pe liniile grele un tren rapid cu 10 vagoane are nevoie de 6000 kw pentru ca nu se rezuma totul doar la "il poate trage sau nu". Evident ca si un DA care are in jur de 1800 kw il poate trage, dar mai conteaza si alte chestii precum timpii de accelerare, in cat timp atingi viteza de circulatie pe un anumit tronson.

Repet, vorbesc de un tren rapid care cel putin in teorie ar trebui sa exploateze la maxim tronsonul de cale ferata pentru a scoate cel mai bun timp.
 
Bun, hai ca ne certam pe aici, se schimba pareri, e tunata, e tuninguita, ce face CFR cu ea,era bun un Taurus ca are aceeasi putere,ce sa faca Taurusu aici, noi le avem ale noastre, traiasca republica.
Locomotiva asta foarte puternica trage trenurile lungi despre care se spune aici?alea pe valea Prahovei care se ,,descompun" la Brasov sau Teius?
Sau bintuie pina la Tirgu Jiu prin Cimpia Romana cu 3-5 vagoane?
Ca in rest trebuie acceptat faptul ca CFR e o societate a extremelor.
are locomotive modernizate 46-47, are si vagoane moderne, iar in partea opusa se apuca sa modernizeze automotoarele 900 aduce LVT si rame frantuzesti in timp ce are si Desiro.
Pot urca intr-un IC Desiro la Arad cobor iau un Desiro personal pina la Nadab si de acolo o Malaxa.

Apoi mai e sistemul asta timpit ca un tren de un rang superior sa opreasca aproape peste tot intr-un eventual centru urban sau comuna mai importanta.
Dai o plasa de bani si trenul opreste la Alesd, la Ciucea la Faurei, la Cimpina, la Orsova in loc sa treaca ca ,,Simplonul" pentru a cistiga timp mergind pe distante lungi.Alte trenuri pe trase scurte sa aiba opriri si in aceste statii.
Uitati-va pe unde opreste acceleratul nou introdus Craiova -Timisoara, sau Oradea -Timisoara.Acele localitati aduc un aport atit de important de calatori?
Am dat o raita pe la microbuzele de Oradea in Timisoara.Pline bine mersi.

Plus ca liniile sint cam neglijate, iar unde se lucreaza la ele dureeeeeeaza pina se strica iarasi capatul inceput.

Nu sint prea multe extreme?E buna modernizarea dar parca trebuia luata de jos.cel putin liniile electrificate si alte citeva principale dar neelectrificate sa permita pe portiuni cit mai mari circulatia locomotivelor vechi si a celor modernizate la capacitatea proiectata, reparatia garilor (nu jaful de eurogara) schimbarea atitudinii fata de calatori, trenuri la ore convenabile cu legaturi bune care sa preia calatori de la auto(nu putem spera sa-i ia de la avion), trenuri RO -LA intre principalele puncte de granita etc, abia atunci s-ar fi simtit nevoia schimbarii masive prin innoire nu prin modernizare a materialului rulant.

40-2001-2 cit e de modernizata, trage niste vagoane moderne prin gara Sinaia avind curentul taiat, iar Ploiesti Sud scoasa la executare silita, in timp ce statiile mai mici nici nu mai exista.

Desigur parerile sint impartite.
 
Florinn a spus:
Ca sa iti faci o idee, locomotiva de putere medie are cam 3500 kW.

Inseamna ca aceasta bijuterie 40-2001 la cei 6600 KW ar putea trage lejer un tren de calatori pe panta dintre Brasov si Predeal care de regula se pune locomotiva de ajutor pe sectorul asta.
 
Locomotiva de "ajutor" nu este practic locomotiva de ajutor.

De obicei se utilizau 2 locomotive din considerente de siguranta. Locomotiva 2 avea rol de asistenta la franare sau alte urgente in caz ca prima se defecteaza.

De ceva vreme majoritatea trenurilor de calatori merg pe Predeal doar cu 1 EA chiar daca trenul este lung.
 
Florinn a spus:
Locomotiva de "ajutor" nu este practic locomotiva de ajutor.

De obicei se utilizau 2 locomotive din considerente de siguranta. Locomotiva 2 avea rol de asistenta la franare sau alte urgente in caz ca prima se defecteaza.

asta nu stiam. E bine ca mai aflu si eu cateceva.
Florinn a spus:
De ceva vreme majoritatea trenurilor de calatori merg pe Predeal doar cu 1 EA chiar daca trenul este lung.

am vazut ca un tren care urca spre Predeal cu 10 vagoane e tras doar de 1 EA, in schimb toate cele cu 13-16 vag sunt trase cu 2 EA din Brasov pana la Predeal. Chiar duminica dimineata ( 02:00 - 06:30 la Brasov ) 1642 - 15 vag, 1644 - 15 vag , 1742 - 15 vag , 1632 - 15 vag au plecat in cap cu 2 locomotive. Si cand are 1644 13 vag tot cu 2 loc pleaca din Brasov.
 
si daca nu erau oameni care sa vrea mai mult, mai mare, mai departe, mai stralucitor, etc, acum in loc sa stai la caldurica cu ceaiul in fata si sa tastezi viguros, erai inca in pestera si ciopleai pe pereti si te intrebai daca o sa te haleasca animalul ala mare de afara in urmatoarea zi.

Esti chiar asa de sigur de ceea ce spui?In mod normal in activitatea mea stau in fata calculatorului s-ar putea nu intotdeauna sa fie liniste si caldurica si un ceai cald dar pot sa iti spun ca beneficiarii mai ales cei externi nu sunt interesati ca in Roamnia s-a facut cel mai mare tort sau cel mai mare carnat ....Sigur nu ii intereseaza acest aspect.Iar chestia cu vrutul de mai mult e total o alta chestie
dar trebuie facuta cu cap...
Esti pe teren minat

Nu sufera comparatia.

Pe langa subiect

O Dacia 1300 sau 1310 bricolata, daca modificarile aduse la grupul motopropulsor, frane si tren rulare sunt facute asa cum trebuie multe masini din generatia noua se uita la ea numai din spate.

Oricum la caroserie sunt prea putine de facut.

Hai sa reformulez : O dacie 1310 modificata timp de tz ani care a ajuns pe la variantele din '96...Dar tot o dacie 1310 in esenta.

Pai, ma contrazici si ma aprobi?

Randamentul este cam acelasi.
La motoare de acelasi tip randamentul, cel putin teoretic, trebuie sa fie egal.

Cat priveste sarcina, daca te referi la cat poate sa duca, am scris

LDH a scris:
Una este sa ai 250 kg/CP si alta sa ai 25kg/CP


sau una este sa tragi cu 2500 CP o masa de 100.000 kg si alta sa tragi aceiasi masa cu 1000 CP.
Doua motoare diferite ca putere puse in aceiasi cutie aproximativ egale ca masa - ma refer la tot ansamblul - se uzeaza diferit si consuma diferit.

Sacrina in cazul asta e trenul.Randamentul este randamentul motorului care se considera constant( cat din puterea consumata o converteste el in lucru mecanic e trecut deobicei pe tablita motorului).Daca sarcina este constanta si am 2 motoare electrice (ca vorbim de locomotive electrice) cu acelasi randament cu P1max>P2max consumul nu este acelasi(evident sarcina<P2Max ca sa nu intru in limitare)?Eu cred ca da.....
 
Florinn a spus:
Locomotiva de "ajutor" nu este practic locomotiva de ajutor.

De obicei se utilizau 2 locomotive din considerente de siguranta. Locomotiva 2 avea rol de asistenta la franare sau alte urgente in caz ca prima se defecteaza.

De ceva vreme majoritatea trenurilor de calatori merg pe Predeal doar cu 1 EA chiar daca trenul este lung.

Aici situatia este mai complexa.

Se numeste dubla tractiune, poate fi si tripla tractiune s.a. , dubla tractiune este impusa pe anumite sectii cu declivitati mari la trenuri lungi si cu tonaj mare.
Unul din motive este de a nu supra solicita motoarele de traciune ale unei singure locomotive , chiar daca ar putea duce singura trenul , utilizata asa sanesele de defectare cresc.
La trenurile de marfa grele este indicat sa se puna locomotiva ca impingatoare, pentru motivul de sus si al doilea motiv este ca datorita greutatii trenului exista riscul de a se rupe aparatul de legare dintre locomotiva care trage si primul vagon.
De asemenea se poate pune o locomotiva si la jumatatea garniturii tot pentru aceste motive.

Atentie doar sa nu confundati dubla tractiune cu transportul unei locomotive "la roata"(remorcata dupa locomotiva ce trage garnitura) sau remorcata la capatul garniturii. Locomotiva respectiva poate sa aiba motorul pornit , dar nu va trage/impinge garnitura, se va comporta ca un vagon.
Locomotivele cu 6 osii sunt transportate "la roata" , este interzis sa se transporte la capatul trenului , datorita tonajului locomotivei exista riscul de a se rupe aparatul de legare dintre locomotiva care trage si primul vagon.Doar locomotivele pe 4 osii si automotoarele pot fi remorcate la capatul trenului.
Termenul "locomotiva de ajutor" este atribuit locomotivei ce vine in ajutorul unui tren ramas defect in parcurs.
 
@cristi, un tren de calatori cu 14 vagoane nu este un tren de mare tonaj !!!
asta de unde ai scos-o?

Dubla tractiune la calatori pe Predeal se face din considerente de siguranta nu din considerente de tren greu.

Vezi pe youtube film cu marfar urcat la Predeal cu bobica.
Locomotivele cu 6 osii sunt transportate "la roata" , este interzis sa se transporte la capatul trenului , datorita tonajului locomotivei exista riscul de a se rupe aparatul de legare dintre locomotiva care trage si primul vagon.Doar locomotivele pe 4 osii si automotoarele pot fi remorcate la capatul trenului.

La GFR vad zilnic marfare cu EA la roata, si DA tras la coada trenului, deci ma indoiesc ca a valabila teoria ta, in plus eu nu vad logica, o locomotiva are 120 tone, cat 3-4 vagoane, de unde asa tonaj mare?
 
Oircum cei de la marfa mai ales privatii pun locomotivele oriunde.Am vazut marfar GFR cu 2 electrice in fata si un DA la roata pe la mijloc o alta DA si la coada trenului o alta electrica.
 
cristiCFR a spus:
Cauta in instructii sau intreaba un mecanic CFR , de acolo stiu si eu + ce ne-au mai spus prin liceu.

DA, in capatul trenului este absolut interzis sa mearga la relanteu. Daca fac asa ceva,o fac pe pielea lor ,nu este legal.

Subscriu si eu la afirmatiile de pe aici.Pai e plin de trenuri cu DA sau EA la urma, cum devine treaba ca e interzis?
e interzis transportul????
Pai de fapt nu e un DA transportat ci e locomotiva impingatoare legata la tren si frina.

Unde e linkul spre instructiile alea ca nu dau de ele?
 
Dane , mai demult pe vremea cand se circula pe Buzias cu electrica la roata ca era inchisa linia pe la Timisoara Est ai intrebat parca de ce nu se pune locomotiva in coada trenului , am intrebat un mecanic si asta mi-a spus , nu se pun la coada EA-uri reci, DA-uri doar cu motorul pornit si obligate sa impinga.(de aia impingea DA-ul Personalul Sacuieni-Jibou intre Sarmasag si Zalau daca tin bine minte.)
 
SecĂžiunea a 2-a
Modul de aÂşezare în tren a locomotivelor de tracĂžiune

1. Modul de aÂşezare a locomotivelor de tracĂžiune în circulaĂžia trenului

(8 ) La trenurile de călători Âşi mixte nu se admite:
a) locomotivă împingătoare nelegată la tren Âşi frână;
b) locomotivă neactivă la urma trenului, cu excepĂžia locomotivelor care au masa de 70 t sau mai mică, dacă viteza maximă a locomotivei neactive nu limitează viteza de circulaĂžie a trenului respectiv.