Cateva precizari:
-In anul 1950 a avut loc o prima reorganizare administrativ-teritoriala a Romaniei (prin legea nr. 5, din 7 septembrie 1950), atunci cand sunt desfiintate judetele antebelice si sunt infiintate regiuni si raioane (dupa "model" sovietic);
-Asadar este posibil ca in 1950 fosta RATA sa fi devenit IRTA (Intreprinderea Regionala de Transporturi Auto)
-Prin legea nr. 2 din 16 februarie 1968 are loc o noua reorganizare administrativ-teritoriala a tarii, cand sunt desfiintate regiunile si raioanele si sunt reinfiintate judetele, ca unitati administrativ-teritoriale.
-Insa IRTA a continuat sa functioneze ca intreprindere "regionala" de transporturi auto pana in anul 1975, cand este transformata in ITA (Intreprinderea de transporturi auto), cu filiale in fiecare judet si in municipiul Bucuresti. ITA era incadrata in "Centrala de Transporturi Auto" apartinand Ministerului Transporturilor si Telecomunicatiilor (MTTc).
-In anul 1979 transportul urban in comun (din interiorul oraselor/municipiilor) de pasageri este preluat de "Intreprinderea Judeteana de Transport Local" (IJTL), organizata la nivel de judet si subordonata Consiliului Popular Judetean.
-In anul 1981, cu ocazia infiintarii judetelor Giurgiu si Calarasi, se infiinteaza ITA Giurgiu si ITA Calarasi.
-In anul 1991 fosta ITA este divizata si astfel desfiintata, fiind impartita in societati comerciale, initial cu capital de stat, care ulterior vor fi privatizate.