Diorama Paulis

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ce folosesti pentru fixarea sinelor de traverse? Stiu ca nu lucrezi in fine scale (Proto87) si ca distanta dintre sine nu este critica, car nici nu poti fixa sinele "la ochi"; ce foloseti pentru mentinerea constanta a ecartamentului?
 
Salut

@KAT

Menghina e mostenire de la bunicul, o scula foarte utila, din pacate nu am mai vazut asa ceva in comert....

@Felippe
In timpul montajului le lipesc usor cu super-glue. Pentru montarea corecta a sinelor am ca ghidaj acele "legaturi" dintre traverse. Ele sunt de fapt traseul talpii sinei. Punand sina direct peste ghidaj, automat imi rezulta ecartamentul corect. Pentru verificarea functionarii folosesc un boghiu cu 3 osii, care daca trece, trece orice pe urma.
Desi super-glue-ul tine destul de bine sina, din motive de siguranta si estetice prefer sa montez la final si prinderile.
 
Se gaseste , o avea oricine pe vremuri.

http://www.bricoshop.ro/Chei-reglabile/buildxell/Cheie-reglabila-Build-X-ELL-Cheie-Franceza-h610004

http://www.utilul.ro/scule-si-unelte/scule-de-mana/chei--set-chei-si-truse-chei/chei--set-chei-si-truse-chei/cheie-franceza--lungime-250-mm-610005.html
 
Lucrari infrastructura H0 (3)

Intr-un final am reusit sa termin de lipit prinderile sinelor pe traversele macazurilor, a fost operatiunea care a durat cel mai mult din realizarea acestora.



Am realizat si suportul macazurilor, dintr-o baza larga din MDF de 6mm si substratul din balsa de 4mm.



Intre timp am taiat la laser segmente curbe din MDF de 6mm pe care le-am lipit pentru a alcatui suportul liniei de legatura intre cele 2 niveluri ale dioramei. Am facut si un test de pozitionare a ansamblului de macazuri.



A urmat lipirea firelor pentru polarizare si gaurirea suportului pentru acestea si tijele actionarilor.





Am lipit macazurile de suport cu aracet.



O data cu fixarea definitiva de suport, am montat actionarile impreuna cu partea electrica. Pentru legaturile am folosit placute de textolit pe care am lipit firele.



Pentru ca am terminat cu operatiunile strict legate de macazuri, am inceput legarea acestora de restul dioramei. Primul pas a fost lipirea cu linia de urcare si fixarea acesteia de suport. Inca nu sunt fixate de structura dioramei pentru ca intai trebuie sa fac o verificare a rampelor si a rulajului pe aceasta portiune de linie.

 
Lucrari infrastructura H0 (4)

Dupa montarea ansamblului de macazuri am facut prima legatura intre partea superioara si cea inferioara a dioramei.



Intre timp am lipt piesele din MDF ce alcatuiesc suportul pentru a doua rampa de legatura intre cele doua niveluri.



A urmat montajul rampei si aliniei aferente si am continuat cu montajul suportului pentru liniile inferioare, astfel incat sa realizez legatura intre cele doua capete ale dioramei.





Cateva poze cu suportul liniilor terminat, de la un capat la celalalt al dioramei.







Am finalizat infrastructura de la partea de jos prin lipirea liniilor in pozitia finala si verificarea gabaritului de trecere in curba.





Dupa lipirea liniilor am facut o verificare a lungimii maxime de garare, avand ca obiectiv incadrarea unei garnituri de 8 vagoane tip Y si o locomotiva EA. Cum nu am inca respectiva garnitura, am alcatuit o garnitura pestrita echivalenta ca lungime.

 
Ce frumuseti mai invarti tu pe acolo! Superba garnitura cu "Didina" in frunte! Spor la mesterit Radu!
 
Lucrari infrastructura H0 (5)

In aceasta perioada am lucart in paralel la suportul liniilor garii si la al doilea set de macazuri ale garii, pentru a ma apropia de inchiderea cirucitului.

Suportul liniilor garii, realizat din placi de mdf.



Am facut o proba de pozitionare a maczurilor, a suportului aferent si a liniilor din gara.







A urmat lipirea macazului de suport, montajul actionarilor si realizarea conexiunilor electrice.





Am legat ansamblul de macazuri de linia de urcare.



Am lipit primele linii in gara si am mai facut o proba pentru curba.





 
Lucrari infrastructura H0 (6)

In continuare am completat sectiunea lipsa din structura care sustine liniile.



Dupa care am montat si restul de linii, completand gara si inchizand circuitul.





Am facut o proba de "lungime" pentru a verifica daca pe linia cea mai lunga din gara incape o garnitura de 8 vagoane de calatori si o locomotiva.



Pentru teste am legat temporar partea electrica pentru a face probe pe intreg circuitul.

Intai am verificat gabaritul cu un vagon etajat tractat de o locomotiva BR218:

https://www.youtube.com/watch?v=Ya711FPrrZw

Dupa care am facut o proba cu o garnitura avand lungimea maxima de 2.7 m:

https://www.youtube.com/watch?v=6ei_dOrx768

La partea de linii H0 mai raman de completat zona remizei si de facut structura liniei ce merge catre "fabrica", dar acestea vor fi realizate intr-o etapa ulterioara, dupa finalizarea celorlalte circuite.
 
Stalp de iluminat din beton cu lampa CFR

Pana mai avansez cu partea electrica la diorama mi-am propus sa fac o incercare de stalp de iluminat. Pentru prima varianta am ales un stalp din beton pe care am montat o lampa similara cu cele de la CFR.
Corpul lampii si abajurul sunt copiate in rasina, iar sursa de lumina este un LED SMD cu dimensiune 1x0.5x0.4mm.





Din nou o incercare de poza de noapte, de aceasta data si cu abajurul.

 
  • Like
Reacții: danezu
Foarte reusiti stalpii, nu te gandesti la o miniserie pentru vanzare ? Eu unul as fi interesat.