Diorama montana la scara N - pas cu pas

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cristi_m

Well-Known Member
16 Septembrie 2008
389
0
Bucuresti
www.e-piese.ro
WEBSITE
http://www.e-piese.ro
LOCATION
Bucuresti
Va prezint in urmatoarele cateva zeci de imagini cum a evoluat diorama mea de la zero pana la stadiul actual (finisare 70%).

Stadiul actual:



Diorama este realizata la scara N 1:160, are dimensiunile 1800x800mm si este expusa public intr-un display de plexiglas.
Baza propriu-zisa o reprezinta o placa de OSB de 8mm, armata pe dos cu 2 stinghii de brad si asezata pe un corp de mobilier din pal melaminat argintiu.

Relieful este modelat din polistiren expandat, acoperit cu ipsos. Toate celelalte structuri lemnoase interne sunt facute din lemn de balsa.

Cu exceptia macazelor, care sunt Roco, traseele sunt realizate cu linie flexibila de la Flexgleise.de code 80, in jur de 30 de metri (mare parte din trasee sunt cu linie dubla).

Cladirile si instalatiile feroviare sunt de la Kibri, Auhagen, Faller, Vollmer, Brawa. Elemente de teraformare si peisagistica au venit in cea mai mare parte de la Noch.

Un tur cu trenul de epoca pe aceasta diorama puteti vedea aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6985

Etape:

De pe hartie, pe placa de OSB, fara prea multe ezitari.
Ca nivel 0 nu am folosit direct placa ci o plansa de polistiren de 20mm, pentru a putea mai tarziu sa modelez terasamente, podete, rauri, etc.
Am trasat cu markerul un caroiaj pentru a transpune exact schita de pe hartie:



Sina flexibila am fixat-o mai intai cu bolduri pe un strat de pluta fonoabsorbant, apoi am aplicat balast la scara de la Noch. Acesta a fost fixat cu o solutie de aracet Moment in care am adaugat o picatura de detergent concentrat de vase.



Cum diorama este una montana, tunelurile sunt la ordinea zilei! Fiind destul de inalta, pentru rezistenta am construit prima data structura tunelurilor cu lemn de balsa de 5-8 mm. Portalurile aplicate sunt Faller si Noch. Interiorul l-am vopsit cu spray auto de culoarea cafelei, sau am aplicat tapet decor Faller cu caramizi.





Am instalat cateva poduri Faller si un viaduct foarte dragut de la Noch. Pentru a nu aparea probleme de stabilitate mai tarziu, le-am ancorat bine pe piloni din balsa.




























Cam asta am facut pana acum!

Mai detaliat gasiti cateva metode de lucru folosite la aceasta diorama, pe linkurile de mai jos:

Pavaje stradale realizate manual
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6385

Amenajarea unui parau:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6170

Frumusetea scarii N
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6105

Realizare munte cu tunel
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5699

Canal de inspectie home made
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4664

Scarita de acces pietonal hand made
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6168

Garnitura curatare neabraziva
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6480

Macaze: Rezolvare probleme contact cu pasta argintata
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4706
 
In ultima vreme am accelerat lucrarile deorece diorama urmeaza a fi expusa public in scurt timp in incinta unui magazin de componente electronice din Bucuresti.

Asadar am finalizat terraformarea pe ultima latura a dioramei (versantul nordic), amenajand palnia unei cascade, un perete de stancarie stratificata, finisare piloni de pod cu decor tip placi de piatra, o consolidare terasament cu perete de sustinere, pregatire pentru "asfaltare" drum de acces la gara si pregatire drum de acces in zona gaterului.



Si o intrebare, puteti sa-mi recomandati pe cineva din Bucuresti care sa poata sa confectioneze un display profi din sticla sau plexiglas pentru expunere?
 
Foarte frumos! Felicitari!
O sa punctez ce-mi place la diorama>
1. Traseu complex,
2. Linii duble - trenuri care trec unul pe langa celalalt din sensuri opuse - da foarte bine,
3. Trasee vizibile - tuneluri reduse ca dimesiune, care nu ascund trenurile - chestie de gust aici, pt ca altora le place sa dispara trenul si sa apara de unde si cand nu te astepti...
4. In planul din fata sunt trenurile si nu cladirile - iar chestie de gust...

O sa citesc si eu sa vad cu ce ai vopsit relieful, cu ce ai aplicat iarba si chiar cu ce ai modelat polistirenul. Nu e mai bun cel extrudat, decat cel expandat? La mizerie cel putin... ?
 
Endo_ro a spus:
3. Trasee vizibile - tuneluri reduse ca dimesiune, care nu ascund trenurile - chestie de gust aici, pt ca altora le place sa dispara trenul si sa apara de unde si cand nu te astepti...
...
O sa citesc si eu sa vad cu ce ai vopsit relieful, cu ce ai aplicat iarba si chiar cu ce ai modelat polistirenul. Nu e mai bun cel extrudat, decat cel expandat? La mizerie cel putin... ?

Sunt 7 tuneluri dintre care 2 scurte, 4 medii si 1 luuuung, asa ca sper sa fie pe cat mai multe gusturi :D

De vopsit am vopsit cu acrilice. Pentru a reduce consumul de vopsele de modelism, am aplicat mai intai pe ipsos amorsa obsnuita de zugraveli. Iarba este aplicata cu Grass Master de la Noch.

Polistirenul expandat este criminal ca mizerie, insa se prelucreaza foarte usor. Eu am lucrat cu cutterul intr-o mana si cu furtunul de la aspirator in cealalta...
 
Aseara am avut placerea de a viziona "pe viu" macheta. Cristi ne promite o mare surpriza. :D :| . Abia astept momentul. Telecabina m-a bagat in boala. Boala grea. :D
 
Da, da... ma intreb daca se da si compensat, ca la pensia mea.. si aia proaspat taiata... o sa visez si atat. :(
 
Cu ajutorul lui sogard, diorama a capatat o baza din pal melaminat, un fel de servanta cu rotile si usi rabatabile, care va folosi si la stocarea diverselor materiale de modelism. Peste diorama propriu zisa, sogard a proiectat si o vitrina din plexiglas, cu usite de acces la materialul rulant. Poze in curand!
 
In sfarsit Marea Inaugurare! Desi diorama se afla inca in curs de finalizare, din 20 mai 2010 a fost expusa intr-un loc cu acces liber din Bucuresti! Cei interesati sa o vada ma pot contacta prin PM ca sa le explic unde anume sa vina (zona Tei, intre Facultatea de Constructii si Lizeanu, sau in alte repere, pe langa un club de fite cu nume de bambus...)

Iata si display-ul de prezentare realizat prin colaborarea lui sogard2003, caruia tin sa-i multumesc pentru interesul deosebit pe care l-a manifestat in scopul finalizarii la timp a lucrarii :aplauze:



Cateva poze cu elementele adaugate in ultimile zile:

Instalatia de telecabina, cu statia de vale si statia de munte, finisate:



Detaliere moara cu jgheab de aductiune a apei



Detaliere pod cu contrasine si viaduct cu balustrade



Detaliere in zona gaterului cu diverse decoruri



Detaliere capete de pod si detaliere versant nordic cu stanci stratificate



Si la final, o priveliste cu intreaga diorama vazuta de pe muntele mic :)



Urmeaza cat de curand poze edificatoare de la testul de rulaj pe care l-am facut luni impreuna cu sogard, cu diverse "piese de rezistenta" din propriile depouri :) !
 
Multumesc, intradevar partea de finalizare este interesanta, deoarece incepi sa lucrezi pe zone din ce in ce mai mici si ai ocazia sa mai inveti cate ceva. De exemplu, mai am de lucru o gramada la moara de apa. Dar deja ma gandesc si la poduri, scarite si gardulete taiate cu laserul, o tehnologie cu totul noua pentru mine, dar pe care acum o pot pune in practica. Deja mi se par grosiere anumite elemente din kiturile de montaj ale cladirilor, in special in cele de la Faller si Auhagen, si pe care vreau sa le refac. Primul vizat este turnul de apa de la Faller, cu scara si balustradele sale enorme...
 
Sal
Ieri, bananaind dupa piese electronice prin zona Maica Domnului, intrand in unul din multele magazine din zona, privirea mi-a fost atrasa o diorama pe care se plimba alene o garnitura de marfa. Bineinteles ca interesul pt piese dispare brusc. Tot ce a facut cristi_m pe aceasta diorama este lobby pt scara N. Complexitatea traseului (la scara H0 ar fi avut peste 3 m lungime), solitiile technice gasite la multle probleme care apar in constructia la aceasta scara fac din aceata diorama o tema de cercetare. Tot cu aceasta ocazie am avut prilejul sa cercetez in amanunt un BR62 FLM si un vagon de calatori, ambele ep II., evident N. Cum stiu de la @Victorian ca sunt o gramada de K. Bay. la N, tare ma bate un gand.
Ii urez spor in continuare constructorului si ii multumesc pt timpul acordat.
 
Imi place traseul si mai ales, scarile incastrate in zidul de piatra. Acolo chiar s-a muncit!

Felicitari! ;-) ;-) ;-)
 
B74MRV a spus:
...Tot cu aceasta ocazie am avut prilejul sa cercetez in amanunt un BR62 FLM ...

Am si eu in colectie exact acest model. Singurul aspect care ma nemultumeste este lipsa spitelor la rotile alergatoare si purtatoare; oare se pot inlocui?...