Va prezint in urmatoarele cateva zeci de imagini cum a evoluat diorama mea de la zero pana la stadiul actual (finisare 70%).
Stadiul actual:
Diorama este realizata la scara N 1:160, are dimensiunile 1800x800mm si este expusa public intr-un display de plexiglas.
Baza propriu-zisa o reprezinta o placa de OSB de 8mm, armata pe dos cu 2 stinghii de brad si asezata pe un corp de mobilier din pal melaminat argintiu.
Relieful este modelat din polistiren expandat, acoperit cu ipsos. Toate celelalte structuri lemnoase interne sunt facute din lemn de balsa.
Cu exceptia macazelor, care sunt Roco, traseele sunt realizate cu linie flexibila de la Flexgleise.de code 80, in jur de 30 de metri (mare parte din trasee sunt cu linie dubla).
Cladirile si instalatiile feroviare sunt de la Kibri, Auhagen, Faller, Vollmer, Brawa. Elemente de teraformare si peisagistica au venit in cea mai mare parte de la Noch.
Un tur cu trenul de epoca pe aceasta diorama puteti vedea aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6985
Etape:
De pe hartie, pe placa de OSB, fara prea multe ezitari.
Ca nivel 0 nu am folosit direct placa ci o plansa de polistiren de 20mm, pentru a putea mai tarziu sa modelez terasamente, podete, rauri, etc.
Am trasat cu markerul un caroiaj pentru a transpune exact schita de pe hartie:
Sina flexibila am fixat-o mai intai cu bolduri pe un strat de pluta fonoabsorbant, apoi am aplicat balast la scara de la Noch. Acesta a fost fixat cu o solutie de aracet Moment in care am adaugat o picatura de detergent concentrat de vase.
Cum diorama este una montana, tunelurile sunt la ordinea zilei! Fiind destul de inalta, pentru rezistenta am construit prima data structura tunelurilor cu lemn de balsa de 5-8 mm. Portalurile aplicate sunt Faller si Noch. Interiorul l-am vopsit cu spray auto de culoarea cafelei, sau am aplicat tapet decor Faller cu caramizi.
Am instalat cateva poduri Faller si un viaduct foarte dragut de la Noch. Pentru a nu aparea probleme de stabilitate mai tarziu, le-am ancorat bine pe piloni din balsa.
Cam asta am facut pana acum!
Mai detaliat gasiti cateva metode de lucru folosite la aceasta diorama, pe linkurile de mai jos:
Pavaje stradale realizate manual
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6385
Amenajarea unui parau:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6170
Frumusetea scarii N
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6105
Realizare munte cu tunel
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5699
Canal de inspectie home made
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4664
Scarita de acces pietonal hand made
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6168
Garnitura curatare neabraziva
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6480
Macaze: Rezolvare probleme contact cu pasta argintata
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4706
Stadiul actual:
Diorama este realizata la scara N 1:160, are dimensiunile 1800x800mm si este expusa public intr-un display de plexiglas.
Baza propriu-zisa o reprezinta o placa de OSB de 8mm, armata pe dos cu 2 stinghii de brad si asezata pe un corp de mobilier din pal melaminat argintiu.
Relieful este modelat din polistiren expandat, acoperit cu ipsos. Toate celelalte structuri lemnoase interne sunt facute din lemn de balsa.
Cu exceptia macazelor, care sunt Roco, traseele sunt realizate cu linie flexibila de la Flexgleise.de code 80, in jur de 30 de metri (mare parte din trasee sunt cu linie dubla).
Cladirile si instalatiile feroviare sunt de la Kibri, Auhagen, Faller, Vollmer, Brawa. Elemente de teraformare si peisagistica au venit in cea mai mare parte de la Noch.
Un tur cu trenul de epoca pe aceasta diorama puteti vedea aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6985
Etape:
De pe hartie, pe placa de OSB, fara prea multe ezitari.
Ca nivel 0 nu am folosit direct placa ci o plansa de polistiren de 20mm, pentru a putea mai tarziu sa modelez terasamente, podete, rauri, etc.
Am trasat cu markerul un caroiaj pentru a transpune exact schita de pe hartie:
Sina flexibila am fixat-o mai intai cu bolduri pe un strat de pluta fonoabsorbant, apoi am aplicat balast la scara de la Noch. Acesta a fost fixat cu o solutie de aracet Moment in care am adaugat o picatura de detergent concentrat de vase.
Cum diorama este una montana, tunelurile sunt la ordinea zilei! Fiind destul de inalta, pentru rezistenta am construit prima data structura tunelurilor cu lemn de balsa de 5-8 mm. Portalurile aplicate sunt Faller si Noch. Interiorul l-am vopsit cu spray auto de culoarea cafelei, sau am aplicat tapet decor Faller cu caramizi.
Am instalat cateva poduri Faller si un viaduct foarte dragut de la Noch. Pentru a nu aparea probleme de stabilitate mai tarziu, le-am ancorat bine pe piloni din balsa.
Cam asta am facut pana acum!
Mai detaliat gasiti cateva metode de lucru folosite la aceasta diorama, pe linkurile de mai jos:
Pavaje stradale realizate manual
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6385
Amenajarea unui parau:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6170
Frumusetea scarii N
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6105
Realizare munte cu tunel
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5699
Canal de inspectie home made
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4664
Scarita de acces pietonal hand made
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6168
Garnitura curatare neabraziva
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6480
Macaze: Rezolvare probleme contact cu pasta argintata
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=4706