Diorama mea Santa Fe

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
5
Germania
LOCATION
Germania
Salut
Au inceput lucrarile la diorama mea americana. Are lungimea de 6,40m si o latime de 3,40m.Se va actiona din interior,deci trenurile vor circula dea lungul peretilor.Are 2 nivele ,cel de jos este cu linie dubla pentru trenurile lungi cu mai multe locomotive cu tractiune multipla .Nivelul de sus va fi si o gara pe o linie secundara,aici se vor face si manevre la diferite industrii.
Am sa revin din cand in cand cu poze,dar deocamdata trebuie sa mai instalez o iluminare buna si sa mai fac putina ordine.... :roll: .
 
Asta este bine.
Importanta este si ventilatia.

Inapoi la macheta.

Tare mult admir podurile americane din lemn.

Am vazut cateva machete forestiere americane si sunt o adevarata incantare mai ales atunci cand sunt montate peste prapastii adanci, adevarate crevase.
Era ceva de genul podului tau pe o macheta care avea inaltimea de aproape 4 ori decat lungimea.
Adevarata opera de arta ca si portalele din lemn la tunele.

Astept cu nerabdare scheme, explicatii si poze.

Poate-mi vine vreo idee pentru americanele mele :D
 
LDH a spus:
Tare mult admir podurile americane din lemn.
Podul de lemn este facut de mine .Dupa revelion am adunat acele bete de la rachete,care erau imprastiate peste tot... :mrgreen:
Am facut si doua portale din lemn care o sa-si gaseasca locul pe diorama.Aceste constructii din lemn le plasez pe linia secundara,iar pe nivelul de jos vor fi portale din beton.
 
desi nu ma dau in vant dupa "americane",nu pot sa nu admir infrastructura,relieful
vegetatia.podul ala parca a "crescut" acolo :aplauze: :aplauze:
 
Iata si inca doua poze cu cele doua constructii de lemn.Promit ca de acum incolo am sa fac poze si din timpul lucrarilor :roll:
 
Ma alatur si eu felicitarilor, Rudi! Imi place foarte mult atmosfera realista a dioramei tale. Totul, si vegetatia, si relieful, parca este "de acolo"!

Cosmin, lemnul este cel mai bun pentru a imita lemnul, insa atentie mare la granulatia lemnului.

Nu poti imita lemn de stejar la scara folosind tot lemn de stejar. Pentru a imita lemn redus la scara se folosesc cel mai bine esente de pomi fructiferi, care au o granulatie marunta.

Sau, daca nu se vede granulatia, cum este exemplul facut de Rudi, in care lemnele sunt date cu creosot ca sa fie protejate, atunci nu mai conteaza!

Pe o asemenea diorama, bineinteles ca ar fi alta epoca, mi-as dori sa vad si o gara din aia tipica din Far West cu un butoi mare pus pe un esafodaj pentru alimentat locomotiva, cu un orasel din acela cu Saloon, Barber's Shop, Bank, din care fug banditii calare dupa ce-au jefuit-o... :D

Felicitari inca o data Rudi!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
victorian a spus:
Pe o asemenea diorama, bineinteles ca ar fi alta epoca, mi-as dori sa vad si o gara din aia tipica din Far West cu un butoi mare pus pe un esafodaj pentru alimentat locomotiva, cu un orasel din acela cu Saloon, Barber's Shop, Bank, din care fug banditii calare dupa ce-au jefuit-o... :D
Merci baieti....
Dorin,asa ceva mi-ar place si mie,dar ar trebuii sa mai reduc materialul rulant la un minim... :) Aburoase vechi etc. Dar ar fi o tema pe o diorama extra (cum ar fi o scandura intr-un regal ).Oricum am ales asa cu doua nivele ,jos circula garnituri lungi (moderne),iar sus va fi si un oras mic "unde s-a oprit timpul" anii 50...Sau transform putin diorama mea cea mica de proba ,si acolo vor circula doar doua American cu cateva vagoane ,si in loc de masini diligenta ,cowboy etc .In loc de asfalt ,un main.street prafuit etc... Dorin sa stii ,ca este o idee
Horia .am tras destul de timp,acum mai trebuie facut cate ceva... :mrgreen:
 
Rudi,

Asta a fost prima mea "idee" de diorama, candva ma apucasem sa construiesc si casutele, din pacate a trecut o gramada de vreme de atunci si s-au distrus. Iar materialul rulant nu era catusi de putin potrivit. Cum sa faci "Far West" cu doua vagoane "donnerbuchse" si cu un BR 80 epoca III? :D

Dar tu chiar ai putea sa faci un colt de Far West autentic, si chiar mi-ar placea sa vad ce reusesti sa faci din o asemenea idee, pentru ca imi place cum lucrezi, se vede ca ai mana!

Si eu am tras destul de timp, si mereu se ivesc alte lucruri mai importante de facut. Trebuie sa ne mobilizam! :D
 
Victorian, viaductele din lemn, modelul atat de interesant prezentat de Rudi, este de fapt la baza o idee europeana. Si-a gasit desavarsirea in State din multe motive, ce nu pot fi detaliate fara sa diluam postul lui Rudi.

Te intrebi cum poate sa fie acomodat un BR 80 pe o astfel de constructie ?
Raspunsul e simplu. Dupa 1944, multe din podelete si constructiile din Germania bombardata au fost refacute dupa aceasta metoda (vezi si situatia din Romania, inlcusiv cel mai mare viaduct, Caracau), uneori chiar constructii combinate, viaduct din lemn cu tabliere metalice inca utilizabile. Metoda era una rapida si ieftina in lipsa tablierelor metalice si a pilelor distruse, pentru redarea in circulatie a cailor ferate, vitale in efortul militar.

In Romania imediat postbelica a aparut o intreaga literatura (de inspiratie sovietica) in care primele capitole au cuprins tocmai aceste constructii, aplicate in toata Europa ca solutie de urgenta.

In rest, nu pot decat sa ma bucur cand vad diorama lui Rudi. Raman la ideea ca simplitatea dioramelor US sunt o buna sursa de inspiratie pentru modelistii europeni, ale caror diorame sunt uneori sufocante.
 
De acord cu tine Catalin!

La muzeul tehnicii de la Viena, la etajul 2 exista un model foarte frumos al unui pod de lemn ce a fost construit prin deceniul al 8-lea al perioadei victoriene. De asemenea, situatiile de urgenta (razboiul sau momentele de reconstructie de dupa razboi) au adus din nou in prim-plan constructiile de mari dimensiuni din lemn.

O atmosfera asemanatoare Far West-ului se poate vedea si in timpul razboiului de independenta de la 1877 la linia construita pentru transportul trupelor rusesti Fratesti-Zimnicea.

Nu in ultimul rand, de acord cu voi, prefer atmosfera mult mai linistita a garilor epocii I-a, cu una, maximum doua garnituri stationate in fata garii, decat ceea ce practica unii modelisti care supraaglomereaza totul cu zeci de locomotive, vagoane etc.

Salutari din Constanta,
Dorin
 
victorian a spus:
Nu in ultimul rand, de acord cu voi, prefer atmosfera mult mai linistita a garilor epocii I-a, cu una, maximum doua garnituri stationate in fata garii, decat ceea ce practica unii modelisti care supraaglomereaza totul cu zeci de locomotive, vagoane etc.

Salutari din Constanta,
Dorin

:D

Nu neaparat Ep.I ca si in celelalte epoci se poate si se poate chiar foarte frumos.

Eu "bat campii" pe tema asta de cand sunt pe forumurile de la noi si de aiurea dar fara rezultate notabile.

Tot Piccadilly Circus, varianta feroviara, sau sumulenurile sunt la putere.

Deh, fiecare cu gusturile si preferintele lui :D
 
Rudi ne-a prezentat doua diorame de test.
Ambele demonstreaza ca poti face destul de mult cu materiale relativ putine.
Nu in ultimul rand va reamintesc diorama prezentata de clujeni la Brasov (cea pe N). Un simplu oval de sina. Sunt diorame de test, simple si aerisite, care te fac sa te simti mult mai aproape de realitate decat un roller-coster feroviar, de obicei inceput dar niciodata terminat.

Ca sa revin la ce ai spus tu LDH: toti incepem asa (inclusiv subsemnatul a inceput asa cu vechea diorama TT desfiintata acum vreo 3 ani) cu aglomerari care iti dau dureri de cap, apoi revenim la ce inseamna totusi modelism, si anume un crampei din realitate. Subliniind ceea ce ai scris tu, reproducerea unei gari de pe o linie secundara din epoca V CFR e chiar mai simpla decat una de epoca 1, pentru ca intre timp s-au demontat liniile, s-au demontat semnalizarile, s-au furat scandurile din garduri si de la magazii....etc...
Un fel de Far-West...
Deci si mai mult spatiu.... :(

Dorin, epoca 1 CFR este plina de astfel de constructii din lemn (viaducte si poduri). Iti scriu numai ca toate podurile liniei Buzau-Marasesti la 1881 erau din lemn, cu deschidere 15m, si au functionat asa pana in 1895.
 
Mai exista inca niste avantaje evidente ale epocii I-a: odata, faptul ca viteza de trafic a trenurilor este mai redusa, ceea ce face observarea lor pe o diorama sa fie mai spectaculoasa decat o garnitura "fulger" din epoca a V-a pe care nici n-o vezi bine, ca a si trecut!

Desigur, asta se poate intampla si in epoca V-a romaneasca, unde s-a redus viteza pana la cota de avarie din cauza starii precare a liniei!

Apoi, faptul ca in epoca I-a materialul rulant era de obicei ingrijit si curat, iar mecanicii conduceau masinile lor in gambeta si papion! Asta din pacate chiar nu mai este valabila acum, cand pana si in Elvetia locomotivele sunt pline de fel de fel de urme de praf si le mai spala doar ploaia!

Cat despre existenta unui pod de lemn pe diorama, cred ca voi lua exemplul tau Rudi si am sa strecor si eu undeva asa ceva, ca prea arata bine!

Si cred ca aveti dreptate, trebuie sa ne ferim de imaginea de Picadilly Circus feroviar, pe care din pacate am vazut ca o agreeaza multi modelisti germani. Am vazut pe internet niste diorame halucinante. Cred ca simplitatea este mult mai de efect, indiferent de epoca, iar diorama lui Rudi este un bun exemplu in acest sens!

Spor la treaba Rudi, tine-ne la curent cu dezvoltarea dioramei tale!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
Salut ,
Iata ca mi-am facut ceva timp sa mai continui cu diorama mea.Am montat un segment de gara.Gara va fi pe peretele din stanga.Asa incet,incet o sa continui lucrarile,dar acum pe timp de vara nu prea este timp :D

Cer scuze pentru acest chaos in beci ,dar promit sa fac ordine cat de curand.... :D