Diorama lui GHIATA

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
daca este asa ... nu panta cauzeaza deraierea vagoanelor (despre decuplare nici nu se poate pune problema, mai ales cand trenul coboara) si spun asta din experienta personala.
respect.
 
Ghiata a spus:
Pe tronsoane de 200mm ma ridic ci 16mm calculat de pe raportor vine cam 4 %.
pe acolo.
nu inteleg de ce la coborare vagoanele imping in locomotiva si se decupleaza.
o sa incerc sa mai tai din panta

Pentru a rezolva problema asta foloseste cuple close roco, fleishmann sau trix.

Daca nici asa nu se rezolva inseamna ca ai varful de panta prea ascutit sau unghiul dintre panta si sol prea mare. (nu e cea mai buna exprimare)
 
am si eu un fel de diorama(e mult spus diorama)totusi ma confrunt cu o problema,locomotiva 060-DA CFR la macazul curb spre stanga(Piko) ramane fara tensiune cand ajunge cu boghiul 1 in dreptul "calcaiului"macazului.Macazul este putin in rampa.Ma gandeam ca din cauza asta ramane fara tensiune locomotiva.Care este parerea dumneavoastra?
 
@Cristy sunt locomotive de vitrina si locomotive de forjat pe diorama
desi poate si EA ul ce apare poate fi de vitrina momentan stim cu sigurantza ca DA ul este o locomotiva numa buna de pozat si tzinut in vitrina.
daca comparam o locomotiva Bobo 43 xxx cu DA ul care are acelasi pret singurul lucru in avantajul DA ului este ca are loc pt difuzoru de sunet si decodor in rest
e locomotiva perfecta sa stea in gara la pozat sau in vitrina

Daca faci testu cu un BR 01 Roco ai sanse 95% sa treaca de macazu cu pricina :|
ceea ce dovedeste ca lucrarea ta e buna
 
da,am si o electrica piko 1906 care trece fara probleme de macaz.Ma oftic ca DA-ul se comporta asa,am sa incerc sa modific traseul sinelor pt a scapa de problema cu macazul
 
repet nu doar DA ul face asa
sunt locomotive de vitrina si loc de forjat
tu fa traseul corect si cum vrei tu ...

daca inviti prietenii la tine cu jucariile lor vei constata ca o gramada de loc sunt mai mult de privit si gata ...nu rezolvi nimika ,va fi o alta portiune unde nu merge si tot asa
 
vroiam sa cumpar un macaz DKW,m am razgandit vazand cum DA-ul se poticneste pe unul simplu.Sa speram ca mult asteptata EA se va comporta mult mai bine pe macaze
 
si DKW eurile -s pt vitrina in opinia mea ...da bine la ochi
daca ai talent poti sa-l montezi pe diorama intr-un loc indepartat cu acces greoi si asa vei vedea cum stai cu nervii ..indiferent ca tillig elite sau piko peko tot rezultatul ala are :-x
 
o intrebare:ce locomotiva imi recomandati pt urcarea pantelor?ma refer la aderenta.Nu sunt absurd sa i pun in carca 15vagone si sa urce
 
o panta decenta este intra 2-3 %,adica pe 1 metru (1000 mm) urca 2-3 cm(20-30mm).de la aceste valori in sus deja ai probleme cu materialul rulant,decuplari,deraiaeri.etc...
la panta de o ai tu iti va urca orice locomotiva cu 2 cauciucuri de aderenta.

mixu,
un dkw(sau orice alt macaz simplu) in panta(si pronuntata pe deasupra) va crea sigur probleme.de aceea este recomandat ca macazele ce se afla in panta sa fie puse intr-o panta lina.
eu am dkw roco si nu am probleme cu ele,sunt puse pe suprafata plana.
 
uite ce spunea LDH mai demult,despre pante si ruperea liniei...exact la topicul ce nu trebuie ratat de niciun incepator...


http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=192&postdays=0&postorder=asc&start=30
 
mixu a spus:
si DKW eurile -s pt vitrina in opinia mea ...da bine la ochi
daca ai talent poti sa-l montezi pe diorama intr-un loc indepartat cu acces greoi si asa vei vedea cum stai cu nervii ..indiferent ca tillig elite sau piko peko tot rezultatul ala are :-x

Tin din nou sa te contrazic, ca de fiecare data cand afirmi asta :twisted:

Exista DKW-uri care functioneaza impecabil (de exemplu PECO), si exista DKW-uri care pot functiona ok, depinde unde si cum sunt montate,
si binenteles in mai toate cazurile e obligatorie prezenta actionarilor pentru a tine acele dkw-ului fixe.
cosmin78 a spus:
uite ce spunea LDH mai demult,despre pante si ruperea liniei...exact la topicul ce nu trebuie ratat de niciun incepator...


http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=192&postdays=0&postorder=asc&start=30

Ar trebui sa fie ca o biblie pentru cei ce sunt la inceput de drum :razz:
 
din pacate multi vor sa inceapa drumul de la mijloc sau spre sfarsit,deh,rabdarea trebuie educata...
 
:D

cand am intrebat pe forum toti atzi zis de tillig elite
acuma asta am ales si-s tare mandru 8)


aaa mai stiu unu care o resuscitat de 3 ori un dkw piko :roll:
 
Incet incet cred ca incep sa stiu ce vreau
Dar totodata au inceput si greselile de proiectare :D
Cateva aspecte
undeva gresesc stiu eu bine
ce am observat . .....cred ca trebuie sa fac in asa fel incat sa mut garnitura de pe un tronson pe altul altfel se invarte ca ....intr-un cerc
Dar in principiu cam asta este ideea
deseara dupa ce imi aduc puiul de la gara ( a fost la bunici pana acum), mai revin cu cateva poze (greseli de proiectare).
;;
 
"Ceva inedit" cautat cu orice pret, ca incepator, te poate conduce la esec. Intrucat sunt putine sanse ca o alta persoana sa-ti indice exact ceea ce ar fi pe gustul tau, tinand cont si de spatiul de care dispui pe care deasemenea ti-l cunosti cel mai bine, solutia ar fi sa studiezi pe internet alte diorame, comparabile cel putin ca suprafata, si sa incerci sa faci ceva asemanator. Intodeauna mi s-a parut ca dioramele preformate de la Noch sunt un bun punct de plecare.

Daca ne uitam la o astfel de preformata ce observam: in ceea ce priveste traseul propriu-zis al sinelor, ar fi bine sa existe 2 sau mai multe trasee independente desi nu este obligatoriu. Gara este obligatorie, cu 2-3 linii curente, o linie de serviciu care sa duca la o rampa de incarcare, la o remiza, linie talonata eventual de instalatii de alimentare cu apa si carbuni . In alt punct de pe traseu se pune o mica halta, ca sa capete o logica fluxul de transport de pe diorama.

Traseele nu trebuie sa fie neaparat concentrice, se pot imagina 8-uri care se intretaie cu poduri sau viaducte. Daca vorbim de trasee denivelate automat ajungem la relief muntos si la pante. Pantele pe care sa poata urca in mod decent orice locomotiva tragand 4-5 vagoane nu ar trebui sa aibe mai mult de 2-3%, insa o valoare atat de mica te va constrange la rampe lungi si iarasi ajungem la problema spatiului.

Daca planuiesti sa folosesti locomotive grele, pe boghiuri, care sa mai aibe si cauciucuri de aderenta, te poti duce linistit catre 6-7% si vei putea face un traseu mult mai spectaculos, care insa nu va putea fi parcurs cu orice locomotiva/garnitura. Pentru cei care spun ca nu exista asemenea pante in realitate: sa caute pe Google dupa Brusio. Oricum pentru estetica este recomandabil ca pantele mai abrupte sa fie mascate in tuneluri, sau in "spatele" dioramei.

In ceea ce priveste cladirile: nu este neaparat necesar sa fii consecvent cu scara H0, in sensul ca in zonele ceva mai indepartate de linie, unde ochiul poate fi "pacalit" mai usor, poti pune cladiri TT sau chiar N. Astfel vei castiga spatiu, pe unde sa tragi o sosea, sau sa pui vegetatie.

Si la final, daca dioramele Noch ti se par prea copilaresti, te invit sa arunci o privire pe linkul de mai jos, unde in pozele postate de Florin (Gam3) se poate vedea o diorama montana absolut superba, si in acelasi timp compacta:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1683&postdays=0&postorder=asc&start=30[/i]