Diorama lui Cristi - tur de test cu trenul de epoca

cristi_m

Well-Known Member
16 Septembrie 2008
389
0
Bucuresti
www.e-piese.ro
WEBSITE
http://www.e-piese.ro
LOCATION
Bucuresti
Asadar ca tot a venit primavara, a dat coltul ierbii si pe diorama mea (mai exact pe jumatate din ea, ca inca nu am terminat-o ;) ) Dar liniile stau deja bine de tot la locul lor, prinse in balastul ruginiu, asa ca nu m-am putut abtine sa nu ma avant la prima plimbare!
Deci va invit la un tur de test, si de ce nu, la o excursie de placere!

Mai intai de toate pregatim pe batranica BR 62 de drum....


...in timp ce garnitura de calatori asteapta cuminte la peron:



Ora plecarii apropiandu-se, evenimentele se precipita. Mai intai manevre prin gara cu vagonul de mesagerie - pentru a fi alipit la capatul garniturii - tras de harnicuta V360:



Aburoasa se pune si ea in miscare, hornaind din greu si lasand siroaie de apa pe linii, catre capatul statiei; paseste timida peste un mic pod si se opreste dincolo de ultimul macaz, asteptand sa preia vagonul de posta:



Si iata ca acesta tocmai soseste cu scrasnet de frane:



Bun, acum aburoasa manevreaza inapoi, spre intregirea garniturii de la linia 1:



Poftiti in vagoane!!!!!!!!! :lautar:



Un suierat prelung, si pufaitul incepe! Cu zgomot mare de roti si zgaltait pornim la drum!



Gara ramane tacuta in pe masura ce glasul rotilor de tren se stinge in departare...



Pe stradutele micii asezari, aerul rasuna de ecoul unui suierat ascutit:



...in timp ce trenul da ocol catre mica halta:



... si nu peste mult timp opreste o clipa sa culeaga turistii coborati de pe munte:



Cantonierul saluta trenul,



... care se urneste iarasi la drum:



De pe pod dispare in tunel, pentru a reapare pe versantul opus, apoi din nou in tunel:



Gata am iesit la lumina:



Ups, un nou tunel se pregateste sa inghita trenul:



Dar dupa intuneric, lumina scalda din nou peisajul...idilic :D



...si trenul se avanta la urcus:




In aerul tare al muntilor, aburoasa trece la galop pe poduri si viaducte:





Stiu ca se termina brusc, dar dupa tunel este iarasi gara din care am pornit! Pe masura ce mai lucrez, promit sa va mai plimb si pe alte trasee!
 

cristi_m

Well-Known Member
16 Septembrie 2008
389
0
Bucuresti
www.e-piese.ro
WEBSITE
http://www.e-piese.ro
LOCATION
Bucuresti
Ma bucur ca v-a placut :D si daca este un imbold pentru cineva sa se apuce de treaba - atunci s-o faca cat mai repede, caci este cea mai faina relaxare!

Iata si locul de plimbare vazut din "ochi de soim"



Si ca bonus, etapele de constructie ale acestei diorame le puteti vedea aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6991
 

cornelTT

Well-Known Member
Trenulist
21 Iunie 2010
755
79
Bucuresti
corneltt.simplesite.com
WEBSITE
http://corneltt.simplesite.com/
LOCATION
Bucuresti
E super frumos. Avantajul utiliză’rii unei scă’ri mici este evident. Din câte vă’d ai cumpă’rat mai toate materialele. Dac㒠poţi să’-mi spui cât te-a costat, vreau s㒠mai fac o dioramă’, nu m-am hotă’rât înc㒠ce scar㒠s㒠folosesc. Diorama mea este TT dar în România nu este prea popular㒠şi deci nu prea gă’seşti ce îţi doreşti.
Și mai am o întrebare, la scara 1:160, decodoarele de sunet au loc în locomotive?
Mersi
 

victorian

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
2.229
7
Constanta
LOCATION
Constanta
Salut Cornel,

Desigur ca scara mica impune limitari, pe care totusi tehnica moderna a reusit sa le depaseasca in cea mai mare parte!

In momentul de fata se poate monta decodor digital chiar si in cele mai mici locomotive existente la scara N, respectiv Kof II de la Arnold (sau varianta mai moderna de la Minitrix) ori locomotiva bavareza "Glaskasten".

Locomotive mai mici decat atata nu am vazut, desi exista locomotiva "Adler" sau "Saxonia" ambele facute de Minitrix, care sunt atat de mici incat de fapt locomotiva e in ambele cazuri un dummy iar cel care contine motorul este primul vagon al garniturii!

Probabil ca ar fi o provocare sa faca cineva un locotractor Breuer la scara N folosind un motoras de vibrator de telefon... ;)

Modelele moderne la scara N au de regula lumini directionale si exista cateva locomotive la scara N care au si generator de fum integrat, de exemplu locomotiva S3/6 de la Arnold.

Exista de asemenea si cateva locomotive, putine, care au decodor de sunet integrat. Este vorba in special de locomotive de mari dimensiuni, unde exista loc pentru asa ceva, spre exemplu cateva aburoase americane de la Bachmann.

Revenind in Europa, aici spre exemplu a aparut recent un model de locomotiva Diesel in dubla tractiune de la Minitrix unde prima locomotiva este cea care trage, iar a doua este un "Dummy" ce are integrat in interior decodorul de sunet.

Deci ca principiu, chiar daca ma indoiesc ca ai avea loc sa pui sunet la scara N in ceva atat de mic precum o locomotiva Kof sau un Glaskasten, poti folosi cu incredere un "vagon de sunet" daca vrei neaparat chestia asta.

Asa ca din punctul meu de vedere te poti orienta cu incredere spre scara N! Ti-o spune cineva care este "N"-ist convins de aproape 40 de ani!
 

Elef

Well-Known Member
Trenulist
18 Mai 2007
437
15
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
@Victorian exista si locomotive cu aburi europene cu sunet - Br44 Minitrix , dar intra in categoria locomotivelor mari.
 

cristi_m

Well-Known Member
16 Septembrie 2008
389
0
Bucuresti
www.e-piese.ro
WEBSITE
http://www.e-piese.ro
LOCATION
Bucuresti
Am cumparat acele materiale fara de care nu as fi putut progresa intrun timp rezonalbil si la un anumit nivel de redare a detaliilor. De exemplu zidurile de sustinere, portalurile, kiturile pentru cladiri si instalatii etc. Probabil costurile materialelor sunt 2-300euro/mp desi nu am calculat exact niciodata. In ideea de a avea mai multe solutii de rezolvare pentru o problema si a face diverse probe, mereu am luat cate ceva si nu totul a ajuns pe diorama. Cand m-am apucat de realizarea ei nu aveam nicio idee ce anume "merge mai bine", ci doar citisem despre diverse metode pe diverse forumuri, si mi-am zis ca trebuie sa am la dispozitie un "rezervor" de materiale. Asa am ajuns sa cumpar apa granule si vas gradat termorezistent, desi pana la urma am folosit apa care vine in stare licihida si care se intareste la temperatura camerei!
In rest multe sute de ore de lucru manual - pe topicul cu etapele de constructie am pus un numar de linkuri cu diversele metode pe care le-am folosit!