Diorama lui ASB

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.263
942
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Americanu,

breteaua din stanga ar trebui mai jos,pe liniile 1 si 2.accesul la depozitul de marfuri se poate face si de pe linia 3,nu este neaparata nevoie de un acces direct,de pe liniile 1 sau 2...inchipuie-ti ca dintr-o garnitura ce tranziteaza statia,sunt decat 2 vagoane ce trebuiesc trase la rampa depozitului.in acest caz,normal este sa se gareze garnitura pe linia 3 si sa se faca manevrele corespunzatoare.liniile remizei ar putea fi legate de linia 3 la capatul din dreapta...
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Eu, in depou, as intra de la capatul din dreapta al statiei, sa-l numim Y, ca tot citim de la stanga la dreapta.

Spun asta deoarece liniile ce formeaza depoul sunt prea lungi ori, in acest caz, este un mic depou.

Legat de ce spune Cosmin si eu inclin in aceiasi parte.

Un plan cu actualele linii din statia Jiblea (Calimanesti) care, este adevarat, are linie dubla dar si mai multe linii in gara dar ideea generala poate fi pastrata cu eliminarea de linii pana se ajunge la numarul dorit.
Linia punctata, ce trece pe langa castelul de pacura, trebuia sa mearga la placa turnanta si remiza. Remiza este, urmele placii turnante sunt ca si urmele gospodariei de carbuni

 

Americanu

Member
3 Noiembrie 2010
34
0
San Francisco, U.S.A
LOCATION
San Francisco, U.S.A
cosmin78 a spus:
Americanu,

breteaua din stanga ar trebui mai jos,pe liniile 1 si 2.accesul la depozitul de marfuri se poate face si de pe linia 3,nu este neaparata nevoie de un acces direct,de pe liniile 1 sau 2...inchipuie-ti ca dintr-o garnitura ce tranziteaza statia,sunt decat 2 vagoane ce trebuiesc trase la rampa depozitului.in acest caz,normal este sa se gareze garnitura pe linia 3 si sa se faca manevrele corespunzatoare.liniile remizei ar putea fi legate de linia 3 la capatul din dreapta...


Planul propus este o adaptare a unuia care utilizeaza 2 directii de circulatie (una cu un singur fir , cea de-a doua cu 2 fire), putand fii simplificat si mai mult pentru ceea ce doreste ASB. S-a urmarit ca fiecare linie sa aiba o lungime efectiva peste 2m.

Total de acord cam asa ceva se intampla si in realitate, dar sa ne gandim la situatiile de trafic mai complexe care pot aparea (de exemplu rambusari, cuplarea unei locomotive aditionale etc.). Operatiile de shunting in situatia propusa de tine vor incurca traficul normal in statie.

De asemenea planul a fost gandit pentru trafic simultan in ambele sensuri, in acest caz neputandu-se implementa ceea ce ai descris mai sus in mod functional.

In plus solutia propusa de Cosmin scurteaza cu inca 26 de cm lungimea efectiva a liniei 3
@LDH intradevar modelul de statie propus de dumneavoastra este unul corect si bine gandit, dar nu cred ca ASB dispune de atat de mult spatiu. Prin urmare un model mai simplu este mai potrivit.

Depourile nu sunt asa lungi (in statiile mici cel putin) dar vizual cred ca arata mai bine asa deoarece este mai mult mai aerisit
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
5
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Se poate si altfel, cu sau fara placa turnanta,



Iarasi spun ca nu sunt necesare toate liniile, peroanele dintre linii si asa mai departe.

Schita este dupa o macheta la TT pe care am vazut-o pe net si mi-a placut foarte mult din punct de vedere al compozitiei.

Fata de desenul initial al liniilor eu am mai adugat linia de garare care ar fi linia a IV-a a garii si am mai pus o linie la remiza utilizand un macaz "Y"

Sper sa nu-l ametim pe ASB cu schemele :D

Spoor la modelit!

:cafea:
 

cosmin78

Well-Known Member
Trenulist
28 Aprilie 2007
6.263
942
Porto/Craiova
YAHOO
cosminn78
LOCATION
Porto/Craiova
Americanu a spus:
...Total de acord cam asa ceva se intampla si in realitate, dar sa ne gandim la situatiile de trafic mai complexe care pot aparea (de exemplu rambusari, cuplarea unei locomotive aditionale etc.). Operatiile de shunting in situatia propusa de tine vor incurca traficul normal in statie.

De asemenea planul a fost gandit pentru trafic simultan in ambele sensuri, in acest caz neputandu-se implementa ceea ce ai descris mai sus in mod functional....

si in realitate operatiile de manevre incurca traficul,de aceea exista blocuri de linie cu semafoare ,semafoare de intrare care lasa sau nu sa intre un tren in statie etc...

scurteaza linia cu 26 cm,insa asa cum ai desenat liniile remizei,o locomotiva ce iese din remiza merge direct spre macazele de iesire.o alta situatie ar fi o locomotiva ce vine din capatul Y (dreapta) trebuie sa se duca pana pe macazele bretelei sau pe linia depozitului (care poate fi ocupata de vagoane,in cazul acesta trebuie sa incurce traficul pe liniie 1 si 2) ca sa poata intra in remiza.linia 3 fiind o linie pentru tranzit marfare sau trenuri fara oprire in statie,se poate folosi si ca linie de serviciu pentru depou/remiza sau pentru depozit.

cam aceeasi structura am si eu pe diorama,depozitul intr-o parte si depoul in partea opusa, si inevitabil,o linie trebuie sacrificata,iar daca este spatiu,se adauga inca una :wink:
 

Americanu

Member
3 Noiembrie 2010
34
0
San Francisco, U.S.A
LOCATION
San Francisco, U.S.A
Daca se aplica solutia cu linia 3 linie de serviciu atunci peronul nu isi mai are rostul si trebuie desfiintat. De asemenea accesul in remiza nu se poate face decat in conditiile in care linia 3 este libera.

Deci in concluzie linia trei poate fii sacrificata dar schemele de rulare vor trebuii si ele simplificate.
 

ASB

Active Member
Trenulist
13 Iulie 2007
181
15
Bacau
LOCATION
Bacau
Am realizat statia de nisip, dupa modelul kitului de la Kibri , cu mici modificari de design si dimensiuni. Singura "mica - mare" :lol: problema este faptul ca nu o voi putea amplasa inter linii deoarece nu este spatiu suficient. Trebuie sa ma gandesc unde o sa o mut ... :-|



 

ASB

Active Member
Trenulist
13 Iulie 2007
181
15
Bacau
LOCATION
Bacau
Auuu... acum din poze am vazut ca s-a desprins putin acoperisul... (ma duc sa-l lipesc din nou) :lol:
 

Americanu

Member
3 Noiembrie 2010
34
0
San Francisco, U.S.A
LOCATION
San Francisco, U.S.A
Daca folosesti schema postata de mine. macazul este unul in "Y" .Practic cu R4-15' si un macaz in Y ramen chiar spatiu suficient intre statie si linii.

NU stiu de ce statia ta nu are loc
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Aprilie 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
eu am vazut ca linia e pana la braul omuletului ceea ce in realitate nu e asa
shina daca e sa facem o comparatie nu are cum sa fie mai inalta decat decat capul unui om :x
 

ASB

Active Member
Trenulist
13 Iulie 2007
181
15
Bacau
LOCATION
Bacau
Amandoua sunt la scara h0, atat linia cat si omuletul. Omuletul in unele poze e mai in fata, si efectul de perspectiva da senzatia ca e mai mic in comparatie cu linia.
 

mixu

Well-Known Member
Trenulist
15 Aprilie 2008
907
0
arad
LOCATION
arad
omuletul e sigur bine 1 la 87
linia nu :-? ..e prea inalta :)
citeste despre linii si afla mai multe
shmecheria e sa nu pui omuletul aproape de linie ;-)
 

ASB

Active Member
Trenulist
13 Iulie 2007
181
15
Bacau
LOCATION
Bacau
Ultimele lucrari:
Anexele garii - le-am dat un aspect de patina timpului.
Totodata am incercat sa fac o configurare a zonei de intretinere a locomotivelor.

Va cer un sfat: Ar trebui sa las mai mult spatiu intre anexe?








Schita:



Urmeaza sa montez constructiile pe o placa de lemn, dar pentru asta astept sa achizitionez un motor pentru macar, pentru a nu fi nevoit sa fac modificari ulterioare, care ar putea afecta diorama; in special macazul.
As dori sa ma mai documentez cu privire la distanta intre anexe, si daca sunt pozitionate intr-un mod corect.
 

ASB

Active Member
Trenulist
13 Iulie 2007
181
15
Bacau
LOCATION
Bacau
Din seria revistei „Trenuletul electric” am ales să cumpăr anumite numere, în special cele care aveau macazuri respectiv anumite instalatii feroviare.
În aceste zile am personalizat două peroane și am încercat să le redau un aspect realist.

Inițial, am optat pentru ca viitoarea gara să dispună de pasaje subterane pietonale, dar calculând dimensiunile peronului (macheta) am observat faptul că distanțele dintre accesul în pasaj, cale ferată, etc. sunt mult prea mici, așa că am renunțat la ele.
Peronului i-am pictat bordurile în negru și alb iar pardoseala a fost realizată din carton ce imită asfaltul.



Bancile dispun de panotaj publicitar, iar bannerele alese au fost cele care promovează produsele românești (o bună parte din ele reprezintă produse fabricate în Bacău). ;-)



A urmat pictarea figurinelor și lipirea acestora pe peron. Rezultatul:



Totuși am senzația că lipsește acel realism ...
Oare cum aș putea să îmbunătățesc imaginea peronului pentru a mă apropia cât mai mult de realitate ?
 

ASB

Active Member
Trenulist
13 Iulie 2007
181
15
Bacau
LOCATION
Bacau
Mai am putin de lucrat la gara Feldafing. As dori sa o luminez dar nu stiu care ar fi variantele cela mai avantajoase: banda cu leduri sau leduri individuale.
A mai folosit cineva banda LED ? Nu sunt sigur, mai functioneaza daca o sectionez in dreptul marcajului ?

Am capitonat peretii interiori ai garii cu hartie neagra pentru a nu exista riscul de a se lumina cand aprind ledurile.

Astept pareri si cu privire la felul in care pot imbunatati imaginea garii. Multumesc mult !
 

Atașamente

  • 1e8742c7-21e7-4c58-ba9c-7fe15f8e61e9.jpg
    1e8742c7-21e7-4c58-ba9c-7fe15f8e61e9.jpg
    147,4 KB · Vizualizări: 9
  • 2b7576d6-f7c6-46cc-8657-34ab0576a43b.jpg
    2b7576d6-f7c6-46cc-8657-34ab0576a43b.jpg
    140,8 KB · Vizualizări: 6
  • 3cd0d2b9-d00f-42a3-a78f-bbd7df50cd0d.jpg
    3cd0d2b9-d00f-42a3-a78f-bbd7df50cd0d.jpg
    141,9 KB · Vizualizări: 6
  • 93b50c5e-cb9e-40d5-be3d-00f04d318712.jpg
    93b50c5e-cb9e-40d5-be3d-00f04d318712.jpg
    102 KB · Vizualizări: 6
  • 2418c32c-769b-4460-8320-c9f0faab4a4b.jpg
    2418c32c-769b-4460-8320-c9f0faab4a4b.jpg
    208,3 KB · Vizualizări: 7
  • 5237236b-f3a7-4b34-974b-50014c81e34f.jpg
    5237236b-f3a7-4b34-974b-50014c81e34f.jpg
    109,6 KB · Vizualizări: 5
  • c9dd974e-8d47-46c1-82a4-a867e79bb086.jpg
    c9dd974e-8d47-46c1-82a4-a867e79bb086.jpg
    111,1 KB · Vizualizări: 6
  • Like
Reacții: AdyAero și SSL

SSL

Active Member
10 Iulie 2015
118
116
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Mai am putin de lucrat la gara Feldafing. As dori sa o luminez dar nu stiu care ar fi variantele cela mai avantajoase: banda cu leduri sau leduri individuale.
A mai folosit cineva banda LED ? Nu sunt sigur, mai functioneaza daca o sectionez in dreptul marcajului ?

Am capitonat peretii interiori ai garii cu hartie neagra pentru a nu exista riscul de a se lumina cand aprind ledurile.

Astept pareri si cu privire la felul in care pot imbunatati imaginea garii. Multumesc mult !

Eu am folosit led-uri individuale la cladirile mele, cu hartie neagra pe interior pt a evita efectul de "bleed". Aceeasi hartie poate sa includa ceva desene in dreptul ferestrelor, pt a simula perdelele sau interiorul. Led-urile le-am montat in anumite cazuri in "centrul" camerei, orientate sa radieze spre ferestre, dar in majoritatea cladirilor am folosit niste ghidaje de plastic vopsite in negru, care incaleca ferestrele si in care am montat led-urile -- cam ca in poza de mai jos (vedere laterala). E destulde complicat si consumator de timp sa le faci asa, dar mie asa mi-au iesit cele mai bune rezultate.

a1.png


Pentru realism (in special la cladirile cu scop de locuinta, dar merge si la restul), am grupat LED-urile in paralel pe fiecare camera, si fiecare astfel de grup e comandat independent dintr-un controller de iluminat accesibil via DCC. Acest controller are o facilitate de a inchide/deschide selectiv aceste grupuri de led-uri, pt a simula aprinderea/stingerea aleatorie a luminilor in cladiri. Detalii despre controllerul mentionat si un filmulet cu efectul de random on/off gasesti aici.
Pentru gara, astas ar merge in special in camerele adiacente salii mari (wc-uri etc), iar pt sala mare poti lasa comanda de tip on/off (fara random).