Diorama la N pe segmente a lui Sogard

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.608
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Imi permit sa deschid un nou subiect de discutii legat de proiectul meu . de ceva timp urmaresc forumurile si internetul pentru a afla lucruri noi despre modelism dar si pentru a invata de la ceilalti pasionati. Unii dintre voi ma mai tin minte de pe alte forumuri ,unii ma veti considera nou in modelismul feroviar...in fine nu asta conteaza.

Proiectul meu este foarte indraznet,tocmai de aceea doresc sa construiesc module ce o sa permita asamblarea lor in spatii maricele.
pentru inceput doresc sa va prezint primul plan al unei sectiuni din traseu

http://s143.photobucket.com/albums/r136/sogard_2003/?action=view&current=traseu1810.jpg

calitatea pozei nu este deosebita,deoarece nu reusesc sa exportez din autoCAD sub o calitate mai buna

acest tronson cuprinde o lungime totala de 2,4 metri este format din 3 placi de PAL 0,4x0,8 metri.pentru inceput atat.in partea stanga jos va exista un pod de tablieri tip Punte dubla pe sub care v-a trece o sosea, portiunea in care liniile sunt indepartate v-a contine o mica diferenta de nivel intre cele doua sine. In partea in care liniile sunt asezate una langa cealalta se v-a gasi o mica portiune de munte cu stanci si cu pomi stanci si diverse plante montane, pe langa linii v-a trece in continuare soseaua ,si un rau la un moment dat.

O componenta deosebit de importanta pentru mine va fi instalatia de electrificare sau mai simplu spus Catenara ceea ce nu as vrea sa lipsesca de pe diorama mea.
Pentru moment planurile cam astea ar fi,pe viitor planurile vor evolua,in partea stanga in continuarea traseului vor aparea tuneluri,si o posibila gara.
Pentru cei care au banuieli va spun ca tematica acestei diorame are la baza cel mai frumos pitoresc feroviar din romania (dupa parerea mea) ce are si valoare sentimentala pentru mine ca pasionat de trenuri si munte,anume acest pitoresc numindu-se Valea Prahovei.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.608
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
da acolo chiar ca nu am avut ce sa fac,distanta este de aproximativ 4cm.ce parere ai? dar judecand ca nu am achizitionat placa de PAL cred ca voi modifica latimea modulelor la 0.5 metri asta fiindca nu imi permit o modificare a proiectului
rearanjare
http://i143.photobucket.com/albums/r136/sogard_2003/traseu2011.jpg
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.608
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
NU ma inteleg bine cu franceza..am descifrat cateceva dar nu inteleg ce e cu distanta aceea L2 de 325mm? la ce se refera ?la latimea totala a modulului sau la un sistem de adaptare standard de legatura intre module?
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.608
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
pai atunci OSB sa fie...m-am tot gandit la aspectul acesta..sa vedem ce oferta are Brico si praktiker..daca nu o sa incerc pe la depozitele de PAL ca la mine aici sunt vreo 3..dar mi-e teama ca nu se gaseste decat la foaie cum se vinde PAL-ul..si nu o sa o pot cumpara pe toata $$...deocamdata nu am nevoie decat de 3 bucati de 0.5 cu 0.8 metri.

Ce parere avei de o structura constrita cu "coaste" pe placa de baza pentru a defini diferentele de nivel iar pe aceste "coaste" sa montez placi sub forma traseului feroviar si a soselei..costele si placile de montare vor fi facute din parchet melaminat de 8mm
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
sogard_2003 a spus:
Ce parere avei de o structura constrita cu "coaste" pe placa de baza pentru a defini diferentele de nivel
Este o idee foarte buna care duce la un modul mai usor decat daca ai considera placa de baza nivelul zero si de acolo sa faci formele de relief.
Vezi ca tot pe la machete sunt niste exemplificari.
sogard_2003 a spus:
... iar pe aceste "coaste" sa montez placi sub forma traseului feroviar si a soselei..costele si placile de montare vor fi facute din parchet melaminat de 8mm
O sa ai pierderi destul de mari avand in vedere curbele dar merita incercat. Este destul de elastic, poate prea elastic.
Eu recomand tot OSB dar de 6 mm grosime. Exemplificari la machete.

In mod normal structura modulelor, coastele si traseul liniei CF se fac din lemn stratificat dar...costa cam mult asa ca cea mai buna varianta ramane tot OSB-ul
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.608
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
deci sa inteleg ca parchetul melaminat absoarbe si el apa si se deforemeaza in timp? Eu nu cred fiindca este de 8mm , densitatea de material este foarte mare iar fiind un parchet mai bunicel are un strat de melamina si pe partea de jos,ma gandesc la eventuala lacuire a marginilor taiate pentru a preveni absortia apei. Eu am montat parchet dinacesta ,iar constructorul recomanda ca la instalare intre capetele placilor de parchet si pereti sa se lase o distanta de 10mm..deci aceasta distanta ar fi dilatatia naturala a parchetului..dar cred ca lacuirea va preveni eventuala dilatatie..CRED :-|
@LDH elasticitatea este destul de redusa la aceste placi de parchet.depinde de model
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.608
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
asta e o intrebare la care nu am raspuns :D fiindca nu am comparat-o cu alte materiale deoarece de asta dispun momentan si mi se pare accesibil ca material deoarece nu am dat nimic pe el.cred ca elasticitatea o voi reduce cu ajutorul coastelor.acum le proiectez. am desenat partile componente ale traseului feroviar pe o placa de parchet,azi sau maine urmeaza taierea lor.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.608
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
azi am refacut schema traseului mutand podul in partea stanga jos chiar pe placa a patra. in desen se observa ca apar si liniile coastelor ce urmeaza a fi montate pe placa de baza.

http://i143.photobucket.com/albums/r136/sogard_2003/traseu2111.jpg

Am pus aceiasi intrebare si pe railway dar sper sa mi se raspunda aici ,care este declivitatea maxima admisa la scara N? eu am facut un raport de 1cm pe 25cm? e prea inclinat?
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.608
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
mai precis cum se calculeaaza aceasta declivitate :D :D sa-mi fie rusine. eu am ales un centimetru asa orientativ..tocmai de aceea mi-e teama ca nu e bine. :p
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
Pai 2,5 % inseamna ca la 100 de unitati te ridici cu 2,5 unitati adica

La 100 cm te ridici cu 2,5 cm sau, cum ai dat tu exemplul la 25 cm te ridici cu 0,625 cm

Ai grija la racordarea pantei cu planul orizontal sa nu ai o "rupere" a liniei.

http://www.forum.jucarii.com.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=192&start=75
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.608
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Multiumesc mult LDh . am studiat deja cateva detalii expuse de tine si mi-au fost de mare ajutor.cat despre ruperea liniei ( acel unghi creeat de diferenta de nivel ) o voi corecta pe primul tronson cu ajutorul unei coaste intermediare celor doua coaste principale pentru a obtine o panta lina(curbata) la fel ca in pozele postate de tine.
Declivitatea pantelor celor doua trasee in zona despartita v-a fi diferita ,dupa cum se observa un tronson are 11 segmente si celalalt 10 segmente(coaste).
Analizand de la dreapta la stanga pe sensul normal de circulatie firul de sus v-a avea o declivitate mai mare la desprtirea de al doilea fir,urmand ca cresterea sa se "linisteasca" inspre pod. Firul doi (cel de jos) de la stanga la dreapta sensul de mers va avea dupa pod o coborare putin mai brusca iar ea se v-a intalni cu firul 1 cu sjutorul unei pante mai line spre final. Am ales aceasta varianta deoarece pe tronsonul in care liniile merg despartite doresc sa apara si o diferenta de nivel ..la fel ca pe Valea Prahovei :D
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.608
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Dupa o mica pauza ,in care am tot studiat documente Morop... am facut desene si experimente..am ajuns la cateva concluzii care m-au cam demoralizat. Asa ca vreau sa stiu parerea voastra in legatura cu cateva lucruri...
Concluzii: - PAL-ul absoarbe foarte repede apa si isi schimba forma chiar si peste noapte daca este tinut in medii umede. OSB-ul este mult mai bun deoarece densitatea de lemn este diferita si gradul de absortie este mult mai mic deoarece este si lacuit...cred ca stiati asta nu?

Probleme:
Traseul meu contine sine curbe R2 si R3 in anumite locuri care merg (sa spunem asa) in paralel. Problema s-ar pune in felul urmator,conform standardelor MOROP pe R2 avem nevoie de 7mm in stanga si in dreapta, spatiu liber de rulare pentru categoria cea mai lunga de vehicule 170mm (de exemplu vagoanele Eurofima care vreau sa circule nelipsit pe diorama mea).
Intrebarea mea este: A avut cineva ocazia sa ruleze vagoanele cele mai lungi pe ambele sensuri de mers pe o curba dubla formata din R2 si R3 cu distanta de 33,6mm intre axele sinelor? Conform calculelor mele acestea s-ar lovi. Ce e de facut?
Cel mai lung vagon este o gondola de la roco epoca V cu boghiuri care are 84 mm lungime. Acest vagon face figuri pe R2 chiar si pe R3 la rulare viteza lui scazand considerabil..concluzia pe care am tras-o eu este ca rotile boghiului freaca de carcasa vagonului. Ati mai intalnit astfel de probleme?
Credeti ca ar trebui sa renunt la sinele R2..pentru vagoanele din categoria cea mai lunga pare destul de ireal sa circule pe o astfel de curba cu o viteza mare.
 

lupul_alb

Well-Known Member
Trenulist
7 Dec 2016
1.500
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
normal ca vagoanele lungi vor avea problema ( mai ales de estetica ) pe sine mai stramte ca R2. Bine ar fi daca ai putea modifica planul si sa pui curbe de la R3 in sus.
 

sogard_2003

Well-Known Member
Trenulist
19 Ian 2016
3.608
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
din pacate entuziasmat fiind acum ceva vreme am cumparat sine R2 si R3 foarte multe...ma gandesc sa le dau dar nimeni nu le vrea...asa ca am sa le modific...le fac flexibile :D :D ...mai tai din ele ..sa vedem cum iese la estetica..daca imi convine le pun pe diorama...daca nu trec pe flexibila. Am gasit OSB relativ ieftin ce parere aveti de 4euro /mp la 9mm grosime?