Diorama HO 155 X 95

neamtuioan

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2011
69
0
43
Constanta
LOCATION
Constanta
Dup㒠foarte multe ore de analiz㒠a diverselor materiale existente pe web şi în concordanţ㒠cu dezideratul meu de a realiza o dioram㒠complex㒠(epoca IV-V, DB, diesel şi electrice, fă’r㒠aburoase), dar funcţional㒠în acelaşi timp, care s㒠permit㒠scenarii deosebite şi totodat㒠o eventual㒠extindere (pentru cînd voi deţine un spaţiu mai generos, într-o cas㒠mai mare cel mai sigur) am ajuns la proiectul de mai jos.
Acesta este realizat pe o mas㒠cu dimensiuni 155 X 95 cm, proiectarea fiind realizat㒠cu Anyrail, versiunea completă’.



Ca şi instalaţii feroviare am în vedere urmă’toarele:
1 Tancuri combustibil (Faller 131268)
2 Remiz㒠locomotive electrice (Vollmer 5765)
3 Instalaţie verificare gabarit şi spă’lare (Vollmer 5705)
4 Subsoluri inspecţie (Auhagen 416122)
5 Remiz㒠locomotive diesel (Rix Products 5410008)
6 Post comand㒠(Vollmer 5737)
7 Clă’dire administrativ㒠depou
- înc㒠nu am identificat pe site-urile de profil ceva interesant şi potrivit scenariului
8 Coloan㒠hidraulică’
- înc㒠nu am identificat pe site-urile de profil ceva interesant şi potrivit scenariului
9 Castel ap㒠(Kibri 39457)
10 Post comand㒠(Auhagen 11386)
th_diorama va fi Roco 42615

îi rog frumos pe aceast㒠cale pe cei mai experimentaţi de a îşi spune pă’rerile cu privire la urmă’toarele aspecte:
1) va fi ceva prea aglomerat ? (intenţionez ca înainte de a m㒠apuca de achiziţionat componentele s㒠tipă’resc la scara 1:1 planul, s㒠îl pun pe mas㒠şi s㒠vă’d cum arată’)
2) scenariul vi se pare funcţional ? dac㒠nu, care sînt deficienţele ? (problemele legate de spaţiu sînt evident, dar în considerarea planurilor mele pe 30 de ani care prevă’d extinderea dioramei, dar dup㒠ce luă’m şi o cas㒠mai mare, un depou ar fi un bun început)
3) este nevoie de coloan㒠pentru alimentarea cu ap㒠a locomotivelor ? deoarece discută’m despre diesel şi electrice epoca IV-V

în prezent, ''diorama'' este aceasta:

 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Salut ,
Muuuult prea aglomerat !!!!!
Pe un spatiu asa mic ce rost are o linie dubla ?
Daca tot vrei sa faci in viitor ceva mai mare .....construieste macar acum un depou serios pe acel spatiu ,si il atasezi mai tarziu la diorama mare .
 

neamtuioan

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2011
69
0
43
Constanta
LOCATION
Constanta
SantaFeFan a spus:
Salut ,
Muuuult prea aglomerat !!!!!
Pe un spatiu asa mic ce rost are o linie dubla ?
Daca tot vrei sa faci in viitor ceva mai mare .....construieste macar acum un depou serios pe acel spatiu ,si il atasezi mai tarziu la diorama mare .
Multumesc de opinie !
Linia dubl㒠îmi place deoarece pot pune s㒠ruleze dou㒠garnituri concomitent, imaginea fiind una foarte frumoasă’. Oricum, cam asta este un pic şi impresia mea, c㒠este ceva aglomeraţie....
însă’, schema este una uşor de modificat pentru momentul cînd voi decide extinderea dioramei (lucru care nu ştiu cu exactitate cînd se va întîmplare, în 5, 10, 15 sau 25 de ani....).
Prin depou serios ce înţelegi efectiv ? Mai multe instalaţii feroviare, mai multe remize, sau exact ce anume (m-am inspirat în alegerea instalaţiilor feroviare din alte diorame similare şi dintr-o carte de prin 1965 dac㒠nu m㒠înşel postat㒠pe aici de gam3 - daca nu greşesc) ? Mersi !
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Salut ,
Prin depou serios inteleg ceva in acest gen :
http://img82.imageshack.us/img82/3761/bwplanst8.jpg
linie dubla este frumos daca ai spatiu.....dar nu asa.....
cum arata un tren care alearga pe acest mic circuit si incearca sa-si muste coada ???
Si mie imi place ceva cu linie dubla unde se intalnesc doua trenuri.....si eu am asa ceva la diorama mea......

dar mie nu-mi place ceva care este asa aglomerat....dar fiecare are alte gusturi ,evident.
La inceput si eu am vrut sa realizez cat mai mult pe un spatiu mic ....dar m-am indepartat de aceasta idee...
 

neamtuioan

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2011
69
0
43
Constanta
LOCATION
Constanta
@SantaFeFan: da, depoul prezentat de tine este unul cît se poate de serios, mai cere şi un circuit de înc㒠vreo 6-7 mp...:) Voi analiza cu atenţie planul depoului tă’u, mulţumesc de idee.
 

LDH

Well-Known Member
Trenulist
3 Septembrie 2016
6.938
1
Bucuresti
modelism-feroviar.blogspot.com
WEBSITE
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
LOCATION
Bucuresti
Salut!
neamtuioan a spus:
1) va fi ceva prea aglomerat ? (intenţionez ca înainte de a m㒠apuca de achiziţionat componentele s㒠tipă’resc la scara 1:1 planul, s㒠îl pun pe mas㒠şi s㒠vă’d cum arată’)
Daca urmeaza o extindere si poti renunta la linia dubla care "asigura perimetrul" depoului nu mai este chiar aglomerat.
Avand in vedere "eventuala" extindere as renunta la macazele cu trei cai. Nu "dau" bine pe macheta si creaza numai probleme.
neamtuioan a spus:
2) scenariul vi se pare funcţional ? dac㒠nu, care sînt deficienţele ? (problemele legate de spaţiu sînt evident, dar în considerarea planurilor mele pe 30 de ani care prevă’d extinderea dioramei, dar dup㒠ce luă’m şi o cas㒠mai mare, un depou ar fi un bun început)
In forma actuala este functional.
neamtuioan a spus:
3) este nevoie de coloan㒠pentru alimentarea cu ap㒠a locomotivelor ? deoarece discută’m despre diesel şi electrice epoca IV-V
In primul rand trebuie avut in vedere ca un depou functioneaza dupa o anumita schema sau scenariu ai are instalatiile si liniile de acces astfel montate incat dupa parcurgerea intregului proces de verificari si alimentari locomotiva sa fie remizata "gata de drum" in orice moment.
Schema tehnica trebuie respectata, daca nu se poate 100%, intr-un procent cat mai mare.
Coloane hidraulice nu daca nu te gandesti, pe viitor, sa completezi "parcul" cu masini cu abur.
Este nevoie de castel de apa.

Lipsesc instalatiile pentru alimentarea locomotivelor cu nisip.
Mai trebuie gandita utilitatea liniilor si alaturarea acestora la diferite instalatii.
Astfel sunt necesare linii de garare pentru cisternele ce aduc motorina si, cred eu, nu o sa descarce motorina in S-E cand tancurile sunt in S-V.
Linii de garare pentru vagoane de marfa ce aduc piese de schimb si alte alea necesare repararii si intretinerii preucm si pentru evacuarea componentelor schimbate.

Fiind vorba de Ep.IV-V cred ca ai putea folosi in locul placii turnante o placa de transbordare. Nu stiu daca ai sa castigi mai mult spatiu in depou dar se simplifica mult lucrurile.
O sa ai un singur inconvenient.
Daca locomotivele vor avea doar la un capat cuple nu le vei putea intoarce ca sa le legi la celalalt capat al garniturii.
neamtuioan a spus:
Dup㒠foarte multe ore de analiz㒠a diverselor materiale existente pe web şi în concordanţ㒠cu dezideratul meu de a realiza o dioram㒠complex㒠(epoca IV-V, DB, diesel şi electrice, fă’r㒠aburoase), dar funcţional㒠în acelaşi timp, care s㒠permit㒠scenarii deosebite şi totodat㒠o eventual㒠extindere (pentru cînd voi deţine un spaţiu mai generos, într-o cas㒠mai mare cel mai sigur) am ajuns la proiectul de mai jos.
Acesta este realizat pe o mas㒠cu dimensiuni 155 X 95 cm, proiectarea fiind realizat㒠cu Anyrail, versiunea completă’.
Cred ca, daca tot ai consumat timp pentru informare de pe net trebuia sa cauti scheme si imagini cu depouri reale. Sunt cea mai buna sursa de inspiratie pentru depourile in miniatura. Pornind de la un depou real poti transforma schema adaptand pentru constructia la scara.

Spoor!
 

neamtuioan

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2011
69
0
43
Constanta
LOCATION
Constanta
Multumesc foarte mult LDH, toate aspectele ridicate de tine sînt cît se poate de corecte şi la locul lor.
Iartă’-m㒠îns㒠dar nu cunosc ce este aceea o plac㒠de transbordare...M㒠poţi ajuta cu un link, ceva, s㒠m㒠dumiresc ? Mersi ! (în că’ută’rile mele nu am dat decît de plă’ci turnante, plac㒠de transbordare nu am gă’sit nici acum că’utînd pe google)
Cît despre locomotive, acestea toate au şi vor avea şi cele ce le voi mai achiziţiona, cuple pe ambele capete.
 

SantaFeFan

Well-Known Member
Trenulist
27 Februarie 2008
1.418
0
Germania
LOCATION
Germania
Dorel se refera la asa ceva....Schiebebühne !!! daca cauti pe google dupa poze cu aceasta denumire ai sa gasesti muuulte.........
 

neamtuioan

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2011
69
0
43
Constanta
LOCATION
Constanta
Da, SantaFeFan, azi am mai învă’tat ceva...nu am ştiut c㒠exist㒠şi acest tip de placă’, am gă’sit îns㒠imagini pe google destule. Oricum, am că’utat pe site-uri ceva HO dar nu am gă’sit mai nimic la vînzare, eram curios de preţ.

Luînd în calcul pă’rerile expirmate pîn㒠acum, am refă’cut planul, astfel:

Pare mai aerisit acum ? Eu aş spune c㒠da.
Pă’rerea Dvs. îns㒠conteaz㒠şi chiar doresc s㒠o citesc. Mulţumesc de opinii !
 

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
1
49
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Si varianta a II-a esta cam aglomerata. Practic ai un depou in jurul caruia se invart ceva locomotive si vagoane. Miscare multa nu o sa ai, ci mai multa manevra. Schema aceasta nici nu te prea lasa sa operezi prea bine cu vagoane.

Sau daca intentionezi sa o extinzi, ar trebui sa o pregatesti in asa mod, adica ovalul exterior sa-l concepi pe latura lunga ca linii directe, pe care din abatere intrei in depou, etc....

Sau mergi pe ep. II-III, si treci pe aburoase, si atunci multe din anexele ce le doresti isi vor gasi locul.

Nu vad ce rost are turnanta la ep. IV-V.

Eventual, daca dispui de un spatiu asa de mic, de ce nu te gandesti sa mergi spre TT. La TT gasesti destule modele si accesorii. E cam grea decizia de a schimba intreg sistemul, dar... la un spatiu mic cateodata e necesar.

La ep. IV-V nu are rost sa pui coloana de apa, turn si acel post de comanda. Se presupune ca s-au inlocuit posturile vechi cu ceva mai adaptat zilelor noastre. Eventual doar o coloana de apa, precum mai gasesti in zilele noastra in unele gari. (dar nu cred ca mai poti face o gara la H0 si in a II-a varianta, din lipsa locului))

Sau mai elevat, poti incerca scara N.

E.
 

felippe

Mecanic de locomotiva
Trenulist
21 Ianuarie 2006
1.550
80
Faversham, UK
voica.uk
neamtuioan a spus:
...
Pare mai aerisit acum ? Eu aş spune c㒠da...
Prima varianta este cea mai aglomerata versiune pe care am vazut-o vreodata; si crede-ma, am avut ocazia sa vad peste o suta de diorame pe la expozitiile pe la care am fost.

Apoi, la prima vedere, nu am vazut mare diferenta in densitatea de sine dintre cele doua versiuni.

Sfaturle mele:

1. Daca nu ai posibilitatea sa maresti spatiul disponibil ai avea doua variante: prima, sa schimbi scara (treci la N) si poti pastra functionalitatea sau, daca vrei sa ramai la H0, ai avea doua optiuni: prima ar fi construirea unei diorame pe segmente si in prima faza sa te concentrezi pe construirea primului segment iar a doua optiune ar fi sa incerci realizarea unei asa-zise "Small Layout" (pentru aceasta varianta ai cateva sute de surse de inspiratie extrem de valoroase pe site-ul regretatului Carl Arendt: .

2. Sa stii ca la o diorama feroviara nu sinele si ce ruleaza pe ele inseamna totul. In egala masura este importanta si "punerea in scena" (scenics, line-side etc) asa ca lasa loc si pentru ele.

3. Mergi pe principiul la care a aderat marea majoritate a modelistilor feroviari: "Less is More" / Mai putin inseamna mai mult (Ludwig Mies van der Rohe, arhitect german). Totusi nu il extinde la "If Less is More, then Nothing is Everything" :wink:
 

neamtuioan

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2011
69
0
43
Constanta
LOCATION
Constanta
Multumesc de pă’reri interesantul şi felippe !

@interesantul: s㒠schimb scara nici gînd, chiar îmi place HO şi deja am investit destul de mult în locomotive, material rulant, linii, etc. Mai repede cumpă’r o cas㒠mai mare, pentru a avea mai mult spaţiu :) Dar da, este corect㒠remarca cu privire la mişcarea pe dioramă’, care se va reduce, mai mult la manevre. Mă’car aşa s㒠mai fac şi eu manevre dac㒠altfel nu îmi iese :)
interesantul a spus:
Sau daca intentionezi sa o extinzi, ar trebui sa o pregatesti in asa mod, adica ovalul exterior sa-l concepi pe latura lunga ca linii directe, pe care din abatere intrei in depou, etc....
îmi este team㒠c㒠nu am înţeles exact ce schem㒠ai în vedere. Vreun link ceva că’tre o schem㒠sugestiv㒠? Mersi !
interesantul a spus:
Nu vad ce rost are turnanta la ep. IV-V.
îmi place. Nu este suficient ? :)) Chiar nu mi-am propus s㒠particip la niciun concurs. Și chiar am gă’sit pe internet mai multe imagini cu depouri actuale care folosesc aşa ceva.

@felippe: chiar m-am uitat din greu, înainte de a face ceva, pe planurile de la Micro/Small Layouts for Model Railroads - link gă’sit tot aici pe forum. Ideea este îns㒠c㒠mie îmi place s㒠rulez piesele care le am iar nu s㒠m㒠rezum la o chestie semi-statică’. Cerinţ㒠expres㒠şi din partea fiicei mele de 3,5 ani....trenurile trebuie s㒠mearg㒠:)
E foarte adevarat c㒠punerea în scen㒠este foarte important㒠- tocmai de aceea cer sfaturi pe aici, tocmai ca rezultatul final - conform îns㒠cerinţelor existente sau impuse - s㒠fie unul cît mai ok. Deşi îmi curg balele (scuzaţi expresia) cînd m㒠uit pe youtube la Miniatur Wunderland, Loxx şi altele asemenea, realizez c㒠nicicînd nu voi putea realiza nici mă’car o fracţie din aşa ceva, iar nu neapă’rat din cauza banilor ci mai repede din lipsa talentului...
felippe a spus:
3. Mergi pe principiul la care a aderat marea majoritate a modelistilor feroviari: "Less is More" / Mai putin inseamna mai mult (Ludwig Mies van der Rohe, arhitect german). Totusi nu il extinde la "If Less is More, then Nothing is Everything"
Asta mi-a plă’cut :)
 

budy

Active Member
Trenulist
13 Aprilie 2010
147
0
48
Prietene poti sa o faci cum i-ti place ,cand o sa dispui de mai mult spatiu, o demontezi recuperezi mai tot in afara de iarba ,si te apuci de alta.
 

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
5.311
292
Iași
LOCATION
Iași
Pai daca o face cum ii place lui atunci de ce mai scrie
neamtuioan a spus:
...
îi rog frumos pe aceast㒠cale pe cei mai experimentaţi de a îşi spune pă’rerile cu privire la urmă’toarele aspecte:
1) va fi ceva prea aglomerat ? (intenţionez ca înainte de a m㒠apuca de achiziţionat componentele s㒠tipă’resc la scara 1:1 planul, s㒠îl pun pe mas㒠şi s㒠vă’d cum arată’)
2) scenariul vi se pare funcţional ? dac㒠nu, care sînt deficienţele ? (problemele legate de spaţiu sînt evident, dar în considerarea planurilor mele pe 30 de ani care prevă’d extinderea dioramei, dar dup㒠ce luă’m şi o cas㒠mai mare, un depou ar fi un bun început)
3) este nevoie de coloan㒠pentru alimentarea cu ap㒠a locomotivelor ? deoarece discută’m despre diesel şi electrice epoca IV-V
...
Dar no, de ce sa munceasca odata si bine cand poate munci de 2 ori, sa piarda timp si bani.
 

neamtuioan

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2011
69
0
43
Constanta
LOCATION
Constanta
Multumesc foarte mult de pă’reri tuturor si imi cer scuze dac㒠am deranjat pe cineva, cred insa ca, pentru scara HO trebuie un spaţiu mai extins decit cel pe care îl am disponibil in prezent, spre a ieşi ceva cit de cit in regula. Cred ca asta este cea mai să’nă’toas㒠concluzie la care am ajuns urmare micii dezbateri de aici. Multumesc tuturor înc㒠o data pentru opinii, promit sa nu mai deranjez !
 

budy

Active Member
Trenulist
13 Aprilie 2010
147
0
48
Corect GAM3 mi se pare spatiu prea mic pentru HO ,sa ai o un circuit si un depou cu placa turnanta fuctional.
Eu eram bolnav sa pot circula pe diorama garnituri lungi,acum vreau sa-mi fac un depou functional la el nu ma gandisem :-? ,si nu mai am loc in camera de 5/4 m.
Am incercat sa improvizez ceva dar nu mere.
Mai am mult de mesterit pana o sa fie gata si cu depoul o sa mai vad .
Nu am spus ca nu e bine sa ceri sfaturi ,eu nu am scris nimic mai mult am citit si am intrebat pe mail ,pe cei mai experimentati ,le multumesc inca o data la toti care au explicat aici pe forum ,si care mi-au dat sfaturi pe mail .
Acum parca lucrurile merg mult mai bine la a doua incercare de diorama.
 

ICEfan

Well-Known Member
Trenulist
5 Septembrie 2008
301
0
ARAD
LOCATION
ARAD
Salutare,

Daca accepti sfaturi si de la cei mai putin experimentati, iata sfatul meu.

Ia prima schema, si apuca-te de lucru. Da, sunt de acord cu toata lumea, spatiul de care dispui este foarte mic, dar nu lasa acest aspect sa te impiedice.

Satisfactia pe care o sa o ai cand construiesti ceva, este un sentiment extraordinar. Materialele pe care le folosesti se pot recupera in mare masura, (sine, cladirim, instalatii etc.) mai putin iarba, care oricum nu este o avere si nici nu folosesti foarte multa la spatiul pe care il ai.

Avand in vedere ca ai in plan sa te muti si sa faci ceva mai mare, poti sa decizi atunci sa faci ceva cat de cat in conformitate cu realitatea, la scara, sa arate bine, sa nu fie inghesuit, ¨sa fie si pete de pamant¨, sa fie si iarba etc.

Pana atunci poti sa iti faci o oarecare experienta la aplicarea sinelor, pietrisului, ierbii etc, si sa ai si satisfactia ca poti invarti trenuri si face manevre.

Daca stai si asculti parerile tuturor de pe forum ai sa ajungi ca mine sa ramai la stadiul de masa construita si zeci de planuri modificate in ANYRAIL (si eu il folosesc). Mai bine ca altii care dupa ce termina o lucrare o strica si o iau de la inceput, DAR cu mult mai multa experienta.
Doar dupa ce ai muncit cu mainile tale, poti dobandi experienta cu adevarat, asa ca sfatul meu este sa ii dai inainte.

Nu se intampla nimic daca pierzi 2 pungi de iarba.

Spor la treaba.
 

neamtuioan

Active Member
Trenulist
2 Ianuarie 2011
69
0
43
Constanta
LOCATION
Constanta
Multumesc de incurajare ICEfan :) Cred ca pă’rerea ta e corecta, in fond nu pierd nimic dac㒠încerc :)
 

dac

Well-Known Member
Trenulist
15 Septembrie 2007
1.298
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Intr-adevar castelul de apa Kibri 39457 este inalt; dar este frumos, fin realizat, detalii cat cuprinde, piesele se imbina perfect, ce sa mai - asamblarea este o placere. Pt. aprecierea marimii vezi ultimele filme postate: apare intr-un colt al dioramei.

Dau si eu o idee: renunta la cele 4 linii din dreapta turnantei si mut-o in locul lor - astfel poti lungi celelalte linii si vezi ce mai poti jongla cu ele. Imi place ideea cu cele 2 ramuri care vin din oval la turnanta.

Studiaza si posibilitatea folosirii macazurilor curbe.