Diorama din dormitor (N)

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Salut,

Pot atunci cumpara respectivul model, in forma in care exista si sa incerc o modificare apoi si o imbatrinire incit sa arate ca modelul real? Fiind o copie cit mai realista a traseului, as vrea ca macar garile si anumite puncte de pe traseu sa fie ca cele reale.

De asemenea m-ar interesa o poza cu intrarea in tunelul de la Predeal - Timis, partea catre Predeal, nu am reusit sa gasesc pe net iar pe youtube am gasit un filmulet cu intrarea in tunel dar e prost filmat, nu se disting prea multe lucruri.

Alta intrebare...sper ca nu sint enervant, exista pe piata vreo gara de cumparat pt. scara N, de la diferiti producatori, care sa semene cit de cit la constructie cu gara Sinaia? Modificarile le voi face eu pe acest model daca exista, dar as vrea sa am ceva de la care sa pornesc.

O zi buna,
Dragos
 
goguta a spus:
Alta intrebare...sper ca nu sint enervant, exista pe piata vreo gara de cumparat pt. scara N, de la diferiti producatori, care sa semene cit de cit la constructie cu gara Sinaia? Modificarile le voi face eu pe acest model daca exista, dar as vrea sa am ceva de la care sa pornesc.

O zi buna,
Dragos

Nu
 
:D Gara Sinaia!!!

Hehe... Iti spun de pe acum ca nu exista nici un kit care sa poata fi modificat astfel incat sa arate ca gara respectiva. Mai mult decat atat, vei fi poate uimit sa afli ca in fapt gara Sinaia este o gara extrem de complicata -vorbim strict despre cladire acum, atata vreme cat contine de fapt "urmele" a patru etape de constructie diferite dupa cum urmeaza:
etapa I-a, concesiunea Guilloux: 1878
etapa a II-a: construirea garii regale, 1886
etapa a III-a: reconstruirea garii in 1913
etapa a IV-a: corpul nou de gara construit pentru Carol al II-lea

Pentru prima etapa de dezvoltare a garii iti pot spune ca ...este in continuare in lucru! Vezi topicul asta:

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1665
 
Asa cum am mai scris. Din BR 38.1-urile facute de FLM poti obtine un 230 CFR, DAR NU 230.039 datorita faptului ca aceasta are o distributie putin difertita, alt tip de tender. Nu toate 230-urile CFR au fost identice !

Din BR 38.1 N de FLM poti obtine alte generatii de 230-uri CFR.

Subiectul, e foarte vast si fara o documentare buna (recomand Istoricul Tractiunii Feroviare autori Serban Lacriteanu si Ilie Popescu) nu te poti apropia de adevar cu tot weathering-ul de rigoare.

Dorin, distributia lui 230.039 este diferita, este una din primele masini P8 facute in lume si din multe puncte de vedere e putin diferita. Nu a furat nimeni piese de pe ea (ma rog, nu cele importante).
230-urile au avut nu mai putin de 3 distributii diferite (din memorie), unele extrem de diferite si interesante.

Goguta, intentia ta e buna si de laudat, dar trebuie sa fi sfatuit corect si iti trebuie putina documentare.
Din locomotiva FLM poti obtine o alta masina CFR , dintre cele dotate cu doua doame de abur si un nisipar, trebuie sa indepartezi ecranele de fum si adaugat rezervorul de pacura pe tender. Daca lasi marchiza deschisa o poti incadra doar in epocile 2 si inceput de 3. Daca tinzi spre epocile 3-4-5 sunt si alte schimbari de adus, printre care si inlocuirea pompei de aer simple cu una duplex, inchiderea cabinei, etc.

Stiu ca majoritatea se asteapta la o lista de schimbari, ceva de gen: manual de ceferizare, insa locomotivele au suferit multe transformari in timp, in aproape 70 de ani de serviciu si trebuie incadrata in epoca.
 
Catalin,

Stiu bine ca nu a furat nimeni piese din locomotiva 230.039. Glumeam doar cand spuneam despre piesa respectiva!

Ca unul care a fost acolo si a inspectat locomotiva pe toate partile, pot sa depun marturie aici asupra faptului ca la locomotiva de la Sinaia toate piesele importante sunt la locul lor, cu exceptia unui capac de osie la tender, care a fost actualmente inlocuit cu o tabla taiata aproximativ in forma necesara!

Dragos, in functie de etapele de constructie specificate mai sus ar trebui sa te hotarasti asupra epocii in care vrei sa modelezi gara Sinaia.

Din punctul meu de vedere ca profesionist, etapa de dezvoltare actuala face subiectul atat de vast, incat incercarea de a modela actuala gara te-ar face sa-ti "dai doctoratul" in modelism cu ea. Cu toate ca sunt obisnuit cu constructiile, iti marturisesc ca eu personal n-as indrazni sa "dau piept" decat cu prima etapa, a garii cu elemente clasiciste.

Etapa cladirii din 1913 cu abundenta ei de decoratii stiu bine ca imi va crea probleme insurmontabile!

Mai bine incearca sa te "cuplezi" cu Pacific si sa faceti impreuna gara Poiana Tapului, o gara un pic mai mica si o cladire excelenta, foarte pitoreasca si care este situata tot pe acelasi traseu.
 
buna baieti,

tema pasionanta, atat primele P8-uri (cineva, parca Reitz, facuse un Umbausatz pe N pentru 38.10 GFN), cat si linia Predeal-Sinaia si gara Sinaia! ;)

o rugaminte, pentru inceput: NU mai scrieti in prostie BR38, NU exista o singura BR38 asa cum nu exista o singura BR55 si nu exista un singur model de masina BMW sau Dacia! :( Prusaca P8 este BR38.10, asa cum saxona era 38.2 s.a.m.d.!

Gara din Sinaia, la fel ca cea din Predeal, s-ar putea realiza fara probleme si la un cost rezonabil in raport cu volumul de munca prin metoda deja evocata des aici, a decupajelor laser... si nu sunt singurul care are acces la un asemenea aparat :D

de altfel, Dorin (victorian) din cate stiu lucreaza de ceva vreme la o Gara Sinaia mai veche ;)

partea interesanta la tema lui goguta este exact necesitatea acelei "compresii selective", la fel ca la segmentele mele OBB... cum sa reduci 30km de cale la cativa metri lineari, pastrand ambienta locului?

se anunta o tema interesanta cu posibilitatea unui rezultat unic ;)
 
Dorin, scuze daca nu am perceput gluma. Am devenit putin mai sensibil la subiectul "biele" decand celebra contramanivela revine obsesiv in fiecare discutie despre locomotivele cu abur.
Dragii mei. Inainte de a va apuca sa modificati modele pe care ati dat niste bani, uneori nu putini, e bine sa fie facuta ceva documentare.
Modelele germane, poate cel mai bine standardizate, au si ele particularitatile lor.

Dacia 1300 este acelasi vehicul cu Dacia 1310...exceptand cateva detalii estetice care fac insa diferenta !
Nu toate trebuie puse in aceiasi oala, asa cum nu toate locomotivele 230 CFR au avut distributie Walschaert standard. 230.039 este un exemplu de acest fel.

Acum depinde de gradul de corectitudine pe care il accepta fiecare.

PS: ma bucur mult Horia ca atragi si tu atentie asupra folosirii lui BR 38 fara discernamant, pentru a ilustra o intreaga clasa de locomotive, DIFERITE ! Am mai scris-o si eu, acestea sunt clase de locomotive, clase in care au fost incluse locomotive destul de diferite tehnic.
E ca si cum ai vorbi cu un prieten despre masina ta spunand Dacia, si lasandu-l pe interlocutor sa ghiceasca daca tu vorbesti de modelul 1100 sau Logan.
 
Nici o problema Catalin, important pana la urma este altceva, si anume sa postam aici informatii corecte.

De acord cu Horia, spre deosebire de alte serii, BR 38 cuprinde o "colectie" destul de diversa de locomotive diferite, dupa cum urmeaza:

Baureihe 38.0 = Bayerische P 3/5 N
Baureihe 38.2-3 = Sächsische XII H2
Baureihe 38.4 = Bayerische P 3/5 H
Baureihe 38.5 = JDÂŽ 109
Baureihe 38.10-40 = Preußische P 8
Baureihe 38.41 = BBÖ 209, JD® 03
Baureihe 38.42-44 = ÈSD Baureihe 354.4
Baureihe 38.45-4 = PKP-Baureihe Ok22
Baureihe 38.70 = Badische IV e

(sursa: articolul din Wikipedia: http://de.wikipedia.org/wiki/Baureihe_38, deci e bine ca informatiile respective sa fie acceptate cu prudenta!)

Din toata lista de mai sus noi vorbim acum doar despre BR 38.10-40, fosta P8 prusaca!
 
buna catalin,

adevarul este ca folosirea termenului de BR38 fara discernamant vine din proasta informare (acum cateva vreme cineva spunea ca "vechea" BR55 Piko e mai bine detaliata ca "noua" 55, insa nu remarcase ca una era o fosta G8.1 si cealalta o G7! ) :(

imi pare rau ca Mircea a pus o poza din catalogul Fleischmann la nimereala, insa nu a remarcat ca GFN a produs de-a lungul anilor peste 15 modele de P8 europene, toate diferite (amplasamentul si forma domurilor, deflectoare de fun Wagner sau Witte sau lipsa, lumini frontale, tenderuri diferite de la Wanne la prusac de lung parcurs, etc...)
 
Sfatul inteleg ca este sa nu dau banii pe acel model ca apoi sa-l stric mesterind la el, intii sa ma documentez si poate gasesc alta metoda de a avea locomotiva, eventual un model nefunctional, deoarce vreau sa o asez in acelasi loc pe diorama ca si in realitate.

Referitor la epoca in care vreau sa o construiesc, va fi pina la urma prezentul, deoarece vreau sa exemplific pe diorama si partea de refacere a liniei care vad ca a inceput si-n realitate, iar la cit de repede se misca santieristii nostrii, am sansa sa termin eu inainte diorama :lol:

Simbata aceasta am programata o iesire de documentare feroviara cu familia, la Sinaia si in functie de timp pina la Predeal, in care as vrea sa fac cit mai multe poze.

Dragos
 
Eu unul nu observ nicio diferenta dintre distributia locomotivei de la Sinaia si cea Walshaert standard cu admisie interioara. Am prezentat un amplu material pe aceasta tema aici.
Pe de alta parte, locomotivele cu aburi din seria 38 au avut destul de multe detalii diferite de la un model la altul, inclusiv distributia.
 
Am prezentat un amplu material pe aceasta tema aici.

Eu sunt de moda veche si am invatat distributiile dupa manualul inspectorului general CFR Alexandru Zanescu, "Locomotiva, Motorul si Mecanismul" aparut in 1940.
Voi ramane fidel cartilor.

PS: distributia lui 230.039 este de tip "Hängeisensteurung".
 
Un mic ajutor, foto si date tehnice.
P8 din prima serie
Schwartzkopff: http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno-plus?apm=0&aid=lok&datum=19150005&seite=00000088&zoom=0
Borsig: http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno-plus?apm=0&aid=lok&datum=19150005&seite=00000092&zoom=0
Serie ulterioara (cu cilindri micsorati) :
Linke-Hofmann: http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno-plus?apm=0&aid=lok&datum=19150005&seite=00000093&zoom=0
Varianta probabil cea mai cunoscuta, aici Schwartzkopff:
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno-plus?apm=0&aid=lok&datum=19150005&seite=00000095&zoom=0
Linke-Hofmann: http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno-plus?apm=0&aid=lok&datum=19150005&seite=00000096&zoom=0

P.S. Cind se deschide pagina, faceti "save picture as..." si stiti voi.
 
buna baieti,

mai intai @Mircea, te rog sa citesti mai sus si sa nu mai scrii "seria BR38"; seria implica o familiaritate intre membrele sale, poate "clasa" ar fi corect, insa acum ca ai aflat din mai multe surse ca locomotiva noastra se numeste 38.10-40 nu ar fi rau sa mai bati inca 4 cifre si o liniuta la tastatura. multumesc anticipat ;)

@goguta: avem aici o tema interesanta; pana la Predeal circula si Desiro in zilele noastre (o absurditate CFR, ca trenurile zapezii sa fie facute din DMU-uri pe o magistrala electrificata) insa o binecuvantare pentru modelisti, care pot folosi modelul Fleischmann, precum si mai multe trenuri unde o EC (43/44/46) Fleischmann poate inlocui ca mic compromis o EA inexistenta pe N... iar ca vagoane, avem o gramada ;)

38.10-40 gasesti ca model static la DelPrado, costa 10-15 Euro si este perfecta pentru o locomotiva care nu parcurge nici 5cm... o conversie intr-o 230.039 poate veni mai tarziu si iti vom da ajutor :D

hai sa ne gandim la elementele marcante ale liniei, care ar trebui sa apara pe diorama... sa spunem ca in partea cu Predealul, se poate merge spre Schattenbahnhof prin Tunelul Mare, o incheiere acceptabila a partii vizibile a dioramei... ar fi gara Predeal, redusa de la 13 la 7-8 linii cu un singur peron intermediar si cladirea caracteristica (poate fara 50.100 din fata), ar fi soseaua nationala DN 1 paralela cu calea, un pasaj denivelat, poate manastirea Predeal, poate un pod peste Prahova (situat in realitate dupa Sinaia... parca era unul si intre Predeal si Azuga... cine ne ajuta?), apoi case si vile caracteristice, apoi gara Sinaia tot redusa la 7-8 linii... o tema fantastica!
 
Dupa calcule facute noaptea tirziu :( , am decis sa renunt din schema la Poiana Tapului h si la gara Azuga, spatiul era prea limitat , asa ca ramin doar cu Sinaia, Busteni, Predeal - pot considera ca cele 2 gari, halte au fost partial inchise pe durata lucrarilor la linie....

De asemenea am marit segmentele la 70 cm latura, cu un spatiu de 10 cm intre ele, pentru a avea o latime mai mare pentru modelarea mediului inconjurator, pe 50 cm nu stiu cite detalii puteam adauga de-a lungul liniei.

Schema noua gindita:



Liniile cu albastru sint la nivelul inferiro ascuns, unde va fi depou, sa tin garniturile ce nu ruleaza.
Nu am reprezentat liniile duble, garile decit schematic. Segmentele au 70 x 70 cm, mai putin cele 2 din dreapta ce au latura mai mica de 50 cm. Ceea ce e innegrit reprezinta loc de acces - negrul ar fi fi in cazul asta praful pe care-l voi face acolo in timpul mesterelii. :D

Garniturile de tren ma gindeam sa fie compuse din 4 vagoane - cele de persoane, care ar duce lungimea unei garnituri in jurul a 75 cm, cu tot cu locomotiva.

Liniile nu ocupa spatiul fiecarui segment exact cum vreau eu, reprezentarea aceasta este schematica pentru a vedea traseul. Modul cum ocupa linia fiecare segment il voi face cind vor sosi liniile comandate, pentru a vedea atunci ce se poate realiza.

Dragos
 
Desi ideea unor segmente patrate de 70x70 imi gadila placut simtul ordinii, in cazul de fata avand in vedere necesitatea realizarii unor lunii si unor triaje, sugestia mea este sa mergi totusi pe niste segmente mai lungi, poate 70x140. In felul asta ai avea Sinaia pe 2 segmente, Predealul pe 1 segment, Busteni pe alt segment, si-ti mai raman inca doua segmente de legatura. Din nou, nu uita problema lungimii mainilor, tot ce e mai departe de 1 metru nu poate fi accesibil decat cu amenajari speciale gen "Tarzan" :D

In cazul de fata sunt "la risc" coltul din stanga sus cu Sinaia, precum si coltul din stanga jos cu Busteni, daca acele colturi sunt amplasate in coltul camerei.

Daca sunt in schimb amplasate in mijlocul unui spatiu liber de genul sala de sport, atunci nici o problema...

Inca o mica observatie: asa cum spunea si Horia, planul partii din gara Sinaia care reprezinta gara regelui Carol I-ul il poti avea odata ce-mi termin eu proiectarea garii vechi. Deci nu trebuie decat sa astepti...
 
Mai regindesc liniile si marimea segmentelor, pina nu imi vin liniile nu voi putea masura cit spatiu imi mai ramine in jurul liniilor si in gari si in afara lor pentru a posta elementele de decor.

Camera are 3 x 3 m cu intrarea in dreapta jos, asa ca trebuie sa vad cum asez placile pt. a avea cit mai mult spatiu. Daca se dovedeste ca 60 cm sint indeajuns, voi face segmentele la latimea respectiva.

Am citit tot aici pe form ca macazele Peco sint susceptibile de oxidare rapida ?!
Sint probleme cu aceste macaze? Eu deja am comandat linii si macaze, sper ca-s bune, code 55.

Dragos
 
Sincer, nu cred ca e vreo problema deosebita cu macazele PECO.

Daca ar fi vreo problema cu sinele, ar fi mai degraba cu sinele Mehano (am unele care au cam oxidat in atmosfera plina de aerosoli marini ai Constantei) sau sinele vechi Piko (tot asa, aveam unele care au ruginit ca naiba in cativa ani de aerosoli).

Dar cele PECO sunt gandite sa functioneze in atmosfera umeda si cetoasa a insulelor britanice...
 
M-am linistit :D

@Victorian
Interesanta ideea cu gara din Sinaia. In viitor daca e nevoie, pot ajuta la fabricarea anumitor parti din gara.

Dragos