Dilema

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
A trecut ceva vreme siiii.....mi-am dat seama ca scara N desi e ok pentru o diorama de apartament o sa-mi manance zilele datorita dimensiunilor minuscule. Am vazut si ce inseamna o loco la scara N.....ce sa zic, roman foileton scris pe bobul de orez, opere de arta, dar nu vreau sa ajung sa nu scot loco din cutie niciodata de frica ca i s-ar putea intampla ceva. Asa ca am revenit la Ho si m-am orientat catre loco si vagoane mici astfel incat sa nu para de prost gust pe diorama.
Noua diorama va functiona pe blatul deja confectionat (160x80cm) cu ajustarile de rigoare, respectiv latirea cu 10-20 cm in functie de cat va fi nevoie. Traseul va fi cel din imaginea de mai jos si va avea doua curbe in partea din stanga formate din 3 sine R1+ 3 sine R2. Sper sa se descurce loco pe aceste curbe.



O noua problema ar fi daca aceasta loco poate forma o garnitura cu vagoanele de pietris (foto)



Aceasta este locomotiva (superba, de altfel :aplauze: .....e prima aburoasa din viata mea si sincer nu cred ca va mai parasi vreodata)

http://www.eurorailhobbies.com/erh_detail.asp?MN=5&CA=1&SC=HO&ER=1&stock=FL-4030

....iar astea sunt vagoanele

http://www.modellbahn-fokus.de/product/H0/Roco/Dump+cars/4-1-0-002012-5006-0-gb-3-3-2-0-0-1-0-0/index.html
 
Orice scara ai alege cu siguranta vei avea la pachet avantaje si dezavantaje... eu am ales scara N pentru ca in 1.44 mp am putut realiza o diorama pe care trenul face o bucla in 2 minute... probabil ca la H0 n-as fi putut implementa decat un oval pentru o "plimbare" de 20 de secunde. Oricum iti urez succes pentru ca orice ai face, si o mica diorama reprezinta mai mult decat simpla intindere a sinelor pe covor!
L.E. > cred ca pentru traseul din scan iti vor fi necesari cel putin 220x100cm
 
cristi_m a spus:
Orice scara ai alege cu siguranta vei avea la pachet avantaje si dezavantaje... eu am ales scara N pentru ca in 1.44 mp am putut realiza o diorama pe care trenul face o bucla in 2 minute... probabil ca la H0 n-as fi putut implementa decat un oval pentru o "plimbare" de 20 de secunde. Oricum iti urez succes pentru ca orice ai face, si o mica diorama reprezinta mai mult decat simpla intindere a sinelor pe covor!
L.E. > cred ca pentru traseul din scan iti vor fi necesari cel putin 220x100cm
Ai dreptate. Eu am ales scara H0 pentru ca e mai detaliata, chiar daca nu am spatiu suficient, si deocamdata le pun mai mult pe parchet :D Imi plac detaliile. :D
 
De ani buni, modelele noi la scara N au aceleasi detalii ca si modelele H0.

O vorba printre modelisti spune ca, datorita noilor tehnologii, tot ce se face la scara H0 se poate face si la scara N.
 
Dupa ce ma deprind cu scara HO poate o sa continui in viitor si cu scaraN.
Ce ziceti de loco si acele vagoane? Pot forma o garnitura?
 
Toate locomotivele din seria 91 au fost folosite, in principal, la transportul de marfa dar au fost intalnite si in tractiunea trenurilor de pasageri.

Modelul tau face parte din clasa 91.3-18, foste T9, prusace, construite la inceputul anilor 1900.

Am cautat si eu informatii acum ceva vreme despre aceasta locomotiva dar din alt punct de vedere: pe mine ma interesa transformarea ei intr-o locomotiva ce a circulat la CFR.

Acum, eu nu stiu daca se potrivesc acele vagoane de carbuni asa ca mai bine asteptam sa raspunda cei mai bine informati.
 
Am si eu cateva bucati TALBOTURI si am pus aceasi intrebare in legatura cu ce locomotiva sa le tracteze.
Uite ce raspunsuri am primit:
"Pt. talboturi ar merge :
Br 44 , Br 50 , eventual si Br 55, Br 57 , toate sunt masini pt. trenuri de marfa.
V100 s-ar potrivi.
Sa nu uitam de E93, E 94, E40, sau E50 , toate loco pt. trenuri de marfa..."
Pana la urma cred ca voi opta pentru un V100.