Digitalizare BR56

XName

Active Member
6 Decembrie 2008
76
0
Arad
www.georomania.ro
WEBSITE
http://www.georomania.ro
YAHOO
claudiu_balici
LOCATION
Arad
Salutare


Recent am reusit sa imi achizitionez un sistem digital ROCO.
Am incercat sa montez un decodor LD-G-30 intr-o aburoasa de la Fleischmann. Locomotiva nu este DCC ready, asa ca am cositorit firele de la decodor, rosu si negru la alimentarea venita de la sine, iar portocaliu si gri la motor. Mentionez ca intial pe una din alimentarile spre motor exista o bobina si un condensator in paralel, le-am eliminat pentru a nu exista probleme.

Dupa pornirea sistemului, la incercarea de a rula locomotiva, aceasta porneste motorul pentru o perioada foarte scurta, cateva milisecunde, si apoi boosterul intra in overload protection...

Are cineva idee ce problema ar fi...? Sa fie ceva CVuri setate aiurea? eu le-am lasat pe cele default.
 

rastel

Well-Known Member
10 Martie 2010
499
0
Cornetu
LOCATION
Cornetu
Care este consumul la functionarea in analogic ? Unele motoare mai vechi de la FLM au un consum destul de mare si necesita decodoare care sa "duca" peste 0.7 A pe motor.
Bafta !
 

XName

Active Member
6 Decembrie 2008
76
0
Arad
www.georomania.ro
WEBSITE
http://www.georomania.ro
YAHOO
claudiu_balici
LOCATION
Arad
Am pus locomotiva pe STOP, in acest fel boosterul nu mai intra in protectia de overLoad. La incercarea de a rescrie orice CV din nou am protectia de overload activata... Motorul este in 3 poli, insa locomotiva este de productie recenta
Pentru centrala, exista setare care sa depinda de scara N sau H0?
 

rastel

Well-Known Member
10 Martie 2010
499
0
Cornetu
LOCATION
Cornetu
Scuze, acum am vazut ca centrala intra in protectie, nu decodorul. Nu exista setari diferite pentru N sau H0. Ceva are un consum foarte mare, deoarece protectia la suprasarcina se activeaza la 3A. Dezlipeste unul din firele de la motor (sau ambele) si vezi ce se intampla, daca centrala intra iar in protectie atunci problema e din decodor. Daca nu, e din motor (vezi sa nu fi ramas vreun scurt intre sasiu si una dintre bornele motorului).
 

XName

Active Member
6 Decembrie 2008
76
0
Arad
www.georomania.ro
WEBSITE
http://www.georomania.ro
YAHOO
claudiu_balici
LOCATION
Arad
Este un model asemanator, ce am eu este la scara N. Intradevar masa este la sasiu, dar totusi am alimentat decodorul rosu si negru cu alimentarea de la sine. Nu am folosit nici un fir pentru functii aceastea au ramas in aer (izolate).

Am sa fac teste pas cu pas pentru cel de-al doilea decodor... :(
 

XName

Active Member
6 Decembrie 2008
76
0
Arad
www.georomania.ro
WEBSITE
http://www.georomania.ro
YAHOO
claudiu_balici
LOCATION
Arad
Am facut urmatorul test, am luat decodorul si am legat firele rosu si negru direct la firele care ies de la booster, iar pe iesirile pentru motor (portocaliu si gri) am legat motorul (acesta este situat in tender si nu are legatura cu partea colectoare de la sine).
Acuma simptomele lui sunt: un mic impuls la incercarea de a rula inainte sau inapoi... :(
 

XName

Active Member
6 Decembrie 2008
76
0
Arad
www.georomania.ro
WEBSITE
http://www.georomania.ro
YAHOO
claudiu_balici
LOCATION
Arad
Am reusit cu metoda descrisa de mai sus. Dupa diverse setari de CVuri. Acuma motorul merge inainte si inapoi.
Mai am o intrebare: daca rulez locomotiva inainte... apoi reduc viteza spre minim... si pozitionez multiMausul pe mijloc(pauza), este normal ca locomotiva sa tot mearga la infinit fara sa se mai opreasca cu totul... ea se opreste doar daca actionez tasta STOP
 

XName

Active Member
6 Decembrie 2008
76
0
Arad
www.georomania.ro
WEBSITE
http://www.georomania.ro
YAHOO
claudiu_balici
LOCATION
Arad
decodorul este LD-G-30
am modificat doar la cv29 si cv 49

Inca o simptoma, dupa ce rulez locomotiva si reduc viteza spre minim... ea intra in rulaj permanent chiar daca eu trec pe pauza... daca nu trec pe pauza si incerca sa maresc viteza... nu mai tine cont, se pare ca decodorul intra intr-o bucla infinita in loc sa opreasca locomotiva, sau sa mareasca viteza
 

mpursu

Well-Known Member
Trenulist
25 August 2007
3.505
256
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
LOCATION
Oradea
YOUTUBE
mpursu
1) Motoarele locomotivelor Fleischmann obisnuiesc sa fie alimentate cu o borna la sasiu, care este conectat direct la culegatoarele de tensiune de la rotile de pe o parte (stanga sau dreapta, nu mai stiu). Conexiunea respectiva este destul de greu de depistat, dar ea TREBUIE intrerupta, deoarece in digital sub nicio forma nu este admisa vreo legatura electrica intre iesirile motorului si orice alte circuite electrice.
2) Se poate intampla ca Multimousele sa se decalibreze, deci sa nu mai trateze pozitia centrala ca fiind zero, caz in care locomotivele isi continua mersul chiar daca butonul rotativ si afisajul indica STOP. In acest caz se aplica ce scrie aici http://www.fleischmann.de/fileadmin/downloads/MultimausPDF/pdf1169_en.pdf sectiunea 3.5.6. Daca numai aceasta locomotiva face "mutre", dar altele nu, atunci problema este totusi in locomotiva respectiva si nu in Multimouse.