"Digitala" home made

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
@f33 ....chiar de unde ai cumparat afisaj cu 25 lei ??? e 2x16 caractere ?? ... eu stiam la comet afisaje ieftine , dar nici chiar asa :-? . Si .... conectoriii aceia ( gen tel sau RJ45 ) de unde ai facut rost de ei iar mufa tata cu ce ai mufat-o ( daca e cu 6 fire ) ???
Merci ....
 
@ ELEF- tot la strapul ala ma gandeam si eu :D ... e mai ieftin si fac loc si pt afisaj.Problema e sa nu deranjeze la materialul rulant ca 6203 "tine".Pe schema la iesirea lui 317 "este" 13,8V...dar daca ne uitam la poze



Daca la rez A marcajul e vizibil =2K2 , B oare e 200 sau 220 ohm? Cu 200 ar trebui sa "scoata" 15V...Concluzie...strap.

@ kablu- afisajul il gasesti aici
http://www.syscomelco.ro/ProdusDetaliu.asp?ID=4615

Mufele sunt cu 6 pini(rj12) si cu 4 pini (rj11-cele folosite la receptoarele de telefon)Sursa- magazinele de pe Maica Domnului. Daca te intereseaza detalii despre afisaj, du-te la Nely... :D
http://www.nelytech.com/pdf/c/C16216A.pdf
 
NMRA spune: minim +-7V, maxim +-22V

Coincidenta: astazi tocmai am schimbat traful original al Piko Digi 1 cu un traf T3 si am tot facut masuratori.

Traful original furnizeaza 14Vac, care prin redresare devin 19,8Vdc si care ar trebui sa se regaseasca pe sine, caderea de tensiune pe blocul de comutare din Digi fiind infima.

Multimetrul meu digital indica o tensiune efectiva de 19,3Vef (indicatiile lui sunt afectate de viteza mica de comutatie a puntii de redresare interna, dar eroarea mi se pare rezonabila).

Traful T3 ofera 16,4Vac, care devin 23,2Vdc, multimetrul indicand 22,7Vef deci cu aceeasi eroare de 0,5V.

Cam mult, dar tot NMRA specifica o valoare maxima e tensiunii efective de 22+2V :!:
 
Chiar daca sunt putin offtopic trebuie sa amintesc aici ceva.De vreo 3-4 zile l-am asaltat cu intrebari pe Paco, "taticul" solutiei abordate.Ei bine,la intrebarile mele (poate cam "tampe" pt un anumit nivel), omul asta imi raspunde de fiecare data in mai putin de 24 de ore...RESPECT.
 
Zilele astea , din cauza programului mai incarcat, nu am mai lucrat prea mult la digitala.Printre picaturi am "adus pe lume" Minimaus-ul:



Acum urmeaza partea mai migaloasa - sculptura in capacul carcasei:



A fost necesar sa "macelaresc" si rama pt afisaj.Ea a fost o rama pt afisaj cu leduri, parca pt 6 digiti, si in forma initiala nu se "aseza" pe afisajul lcd.Cum nu prea stiu cum sa numesc ce am taiat din ea ca sa fiu inteles ( buza...margine...), mai bine doua poze: inainte si dupa



O alta etapa delicata a fost prinderea afisajului pe capac in asa fel incat sa fie centrat pe rama.Pt asta am desenat un sablon al afisajului dupa dimensiunile din datasheet cu ajutorul caruia am marcat pe spatele capacului, cu rama montata, pozitia gaurilor. Sper sa fi iesit ok, acu' e la uscat, nu am apucat sa fac proba.Pt prindere am folosit 4 suporti taiati dintr-o jucarie stricata (nu se mai arunca nimic in ultimul timp... :D ).Cu putina atentie i-am centrat pe locul marcat, glue+poxipol si gata prinderea:



Din pacate taieturile in capac au iesit cam hidoase. Deranjant este decupajul pt tastatura care ramane la vedere.Asa ca am "zugravit" o fata comerciala cu o reteta mai veche - corel+imprimanta+eticheta format A4+autocolant transparent.In acelasi fel vor fi modificate si tastele A,B,C,D,si(celelalte doua- nu vrea sa scrie simbolurile) de la tastatura. Ca prea seamana a telefon :D



Cam atat deocamdata. Revin in 2-3 zile cu produsul finit si finisat.Tot atunci voi face publica si "socoteala".Sper sa nu ma intristez prea tare :D
 
Catinel, am ajuns si la ultima sedinta foto a centralei.Am fixat tastatura , afisajul , i-am aplicat "fata" si gata.Cam asa arata creatia:





Am facut si o estimare a costurilor - undeva in jur de 330-350 lei.Cum am reusit sa-i dau si o oarecare "fata comerciala", eu zic ca a meritat cca 2 saptamani de munca.
 
SUPER :!: :!: :!:
Excelenta realizare ! De nota 10 si cu aspect PRO !

Teste de functionare ai facut ?
 
@dac - Multam.Teste n-am apucat inca sa fac, asa "la rece" pare sa functioneze ok.Mai am de asteptat vreo saptamana o comanda de piese pt un decodor si vedem dupa aceea ce si cum...Abia le astept, cred ca decodorul va fi si "doctoratul" in materie de miniaturizare home made :lol: .Pana atunci sper sa mai mesteresc cate ceva la macara.
 
Cum nu prea am avut succes cu primul decodor pe care l-am incercat(cel pt servomecanisme), m-am hotarat sa "atac" alte doua decodoare :unul pt locomotiva si inca unul pt accesorii.Sper, in felul asta, sa reusesc sa vad daca hiba e la statie sau la decodor.Desi, dupa comportament, parca as inclina sa cred ca e la decodor.Dar, la cata experienta am in digital,parerea e bazata doar pe "miros".
 
Decodorul pt accesorii fiind o constructie obisnuita ,nu mai insist asupra lui.Mai interesant, din pct de vedere la realzarii, pare sa fie cel pt locomotiva.Detalii despre el se pot gasi aici:
http://pagesperso-orange.fr/guerza/pt/decoloco.htm
Datorita dimensiunilor, primul pas de care mi-a fost teama a fost cablajul, asta fiind primul cablaj "SMD pur sange" pe care il fac.Cu un pic de atentie a "iesit"( am reusit si sa-l cositoresc fara neplaceri).Nu e 100% ok, dar e utilizabil.La dimensiunile astea chiar nu "iarta" nimic. Pt viitor cred ca va trebui sa caut un burghiu de 0,5-0,3...cel mai subtire pe care il am ( 0,8 ) e "grosolan" pt asa ceva.Bine macar ca placa nu are prea multe gauri :D

 
ÂŞtii vre-un loc de unde se poate achiziĂžiona burghiu de 0,3 - 0,5?
 
F33 felicitari pentru realizare,si spor la lucru in continuare.Am doar o singura intrebare :D Am vazut ca lucrezi pe dublu placat si simplu.Intrebarea ar fi cum faci sa iti iasa cabaljul asa de exact si foarte aspectuos?Eu am lucrat cu placaje si montaje mici :D ,dar foloseam metode de care nu vrei sa afli :D .Asa ca te rog spunemi si mie metoda ta de lucru in privinta cablajului.
Multumesc.Toate cele bune!
 
Cablajul e facut prin metoda foto. Practic fac doua "filme",expun si corodez una din fete,dau cateva gauri pt centrarea celui de-al doilea film si apoi expun si corodez a doua fata.Asta e pe scurt. Ca un sfat, desi "iese"mai scump,daca incerci metoda,cauta sa folosesti cablaj gata "preparat".Rasina fotosensibila o gasesti si la spray,dar eu unul n-am reusit sa scot ceva ok cu spray-ul.E vorba de (ne)uniformitatea acoperirii.In rest,multa perseverenta ...cred ca nu ai vrea tu sa stii cum aratau cablajele mele acu' ceva vreme :D
 
:!: :!: A aparut varianta noua NanoX-S88
http://www.tinet.org/~fmco/nanox_en.html
La prima vedere, in plus fata de varianta prezentata aici, apare posibilitatea reglarii nivelului de iesire intre 13-22v,LM317(1,5A) a fost inlocuit cu LM350(3A), oscilatorul cu sau fara quartz, si intrari S88 (feedback).Primul gand, imediat ce am vazut, a fost la o... tesla :D .Din fericire, tot la prima vedere, cred ca exista posibilitate trecerii la varianta noua pe cablajul existent...cu ceva adaugiri.
 
Dupa o serie de probleme rezolvate si cu ajutorul lui Elef, Dac si Paco(carora le multumesc si pe aceasta cale), in sfarsit sistemul (statia si trei decodoare)este functional.Zilele astea sper sa revin cu ceva poze si mai multe amanunte.
 
Eu am construit un simple maus, dupa schema ce ai prezentat-o, dar nu am fost multumit de el. In special este obositoare schimbarea directiei :( prea multe apasari pe butoane pt. o manevra mica, de genul "inapoi 5 cm". :(

Dar totusi, functioneaza :lol:

Din pacate nu permite programarea unui decodor si are nevoie de un Maus original pe master :!:

M-am gandit ca ar fi mai interesanta modificarea amplificatorului de la centrala Roco, deoarece acesta nu este bine dimensionat ( din motive de economie) si la rularea a 3- 4 locomotive se incalzeste f. tare, eu am intilnit 2 buc ce sau prajit ( la propiu :( )
 
Varianta prezentata aici nu e Simple Maus ci MiniMaus.De acord cu tine, nu e chiar un "exemplu" de ergonomie, dar cred ca nu asta a fost proiectat pt usurinta in comenzile simple.Daca vrei mai multa ergonomie cred ca e mai potrivit simple maus-ul.Conform manualului, la cel din urma,schimbarea directiei se face prin apasarea unui singur buton cu locomotiva oprita.Faptul ca e nevoie de un maus original pe master e specificat in documentatie.Nici unul din ele nu e "centrala", deci nu poate inlocui maus-ul original (sau in cazul de fata NanoX-ul).
 
Despre modificarea boosterului de la Roco nu stiu ce sa-ti spun deoarece n-am vazut nicunul.In principiu cred ca mai usor ar fi de realizat un booster suplimentar decat modificarea celui existent.Ce amperaj suporta cel de la Roco?