Digital de la Roco

kec

New Member
28 Octombrie 2008
8
0
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
Salutare tuturor!!!
Are cineva idee daca multiMouse permite setari de tractiune multipla pentru 2-4 locomotive?

Multumesc,
 
Da-i un PM lui Mity de la Braila si s-a putea sa te scoata la lumina , poate dar trebuie sa faci niste modificari in CV-urile decodoarelor essu , stiu ca se poate sa mearga in tandem (nu pe aceeasi adresa) deci de ce nu si intr-o garnitura .Eu o sa fac ceva de genul asta cu 2 BR 01 dar puse una dupa cealalta amandoua avand decodoare Essu .El mi-a zis ca stie smecheria .
Bafta

PS. Nu ti-am spus eu ca si asa are destule pe cap :| :-D :-D :-D
 
ca sa mearga trebuiesc programate amandoua locomotivele in acelasi timp. adica le ti pe amandoua pe sine in timpul programarii (cel putin asa scrie in manualul de utilizare a centralei roco)
 
Cand am raspuns ca nu poate m-am referit la faptul ca Multi-mouse-ul nu are functia "consist" prin care sa creezi aceste garnituri fara a pune locomotivele pe sina de programare si fara a le schimba adresele.

Bineinteles, ai la dispozitie metoda simpla, pui locomotivele pe sina de programare, le aloci aceeasi adresa si formezi garnitura.

Daca mai gasesti o alta metoda te rog sa ne-o spui si noua.
Multumim.
 
Sunt 3 moduri de a face "consist" (tractiune multipla)

A. modul simplu: se seteaza CV1 (adresa locomotivei) al fiecarui decodor la aceeasi valoare x. Cand centrala va trimite o comanda catre adresa x, vor raspunde toate locomotivele cu aceasta adresa.

B. modul avansat: majoritatea decodoarelor au si CV19 (adresa consist) in care se poate specifica o a 2-a adresa; astfel locomotiva va raspunde atat comenzilor trimise catre adresa specificata in CV1, cat si la cele trimise la adresa specificata in CV19. Daca mai multe locomotive cu adresele x, y, z, au in CV19 aceeasi valoare v atunci vor raspunde simultan la comenzile catre v si individual la cele catre x, y, z.
In plus modul avansat permite selectarea functiilor care sa fie active in fiecare locomotiva din consist (de ex. pt. aprinderea farurilor numai la prima si a "stopurilor" numai la ultima) [CV21 si CV22]

C. modul centrala: unele centrale (nu Roco) permit specificarea unui grup de adrese ca fiind consist; centrala nu va trimite o singura comanda catre adresa x ci va multiplica fiecare comanda catre fiecare adresa din consist. (rezultatul fiind si cresterea proportionala a numarului pachetelor de date transmise catre sine)

Daca modul C necesita setari in centrala, modurile A si B necesita setarea decodoarelor. Oricum, pt. ca treaba sa functioneze, este musai necesara reglarea vitezelor minime, maxime si eventual medii ale fiecarei locomotive in asa fel incat fara sa fie legate ele sa se deplaseze cu aceeasi viteza in orice treapta de viteza, altminteri locomotiva mai rapida le va "cara" si pe celelalte.

Mai mult, oricat de bine reglate ar fi, mici diferente de viteza tot vor exista, si atunci se recomanda ca numai una dintre locomotive sa aiba activata compensarea de sarcina, in caz contrar, locomotivele se vor "lupta" intre ele (in sistem armonica: cand una trage cealalta va frana si tot asa...)
 
Multumim de raspuns Dac.
Stiu ca am incercat si eu sa setez CV19 insa decodoarele Roco (chiar si cele mai avansate, cu compensare de sarcina) nu au implementat acest CV. Poate decodoarele Lenz Gold...
 
Decodoarele ESU LokPilot V3.0 (normale si micro) au sigur si cred ca sunt mai robuste si fiabile decat Lenz Gold. Basca ca sunt mai ieftine.
 
ESU LokPilot v3.0 si LokSound v3.5 stiu consist (CV19, CV21, CV22); LokPilot Basic nu.

As vrea sa amintesc si de modurile pseudo-consist:

D. cu a 2-a locomotiva "dummy" (fara motor si angrenaje) tractata precum un vagon.

E. cu a 2-a locomotiva fara decodor, avand motorul conectat in paralel cu cel din prima locomotiva prin intermediul unor cuple cu contacte (vezi 1 sau 2 ); in acest caz este necesar ca locomotivele sa fie identice (motoare, angrenaje, roti) iar decodorul sa suporte consumul dublu al motoarelor.
 
In prezent decodoarele vandute de Roco sunt de fapt ESU.Nu sa putea spune ca decodoarele ESU sunt mai robuste si fiabile decat Lenz Gold.Am si Lenz si Esu.Ai descoperit ceva probleme la decodoarele Lenz Gold?
 
Multumesc pentru informatii, saptamana viitoare am sa incerc!
Are cineva o lista cu CV-uri? In toate manualele de utilizare sunt date doar cele mai importante....
Multumesc
 
Am incercat varianta cu setarea unei adrese pe CV 19. Am setat o loco virtuala pentru a le comanda in tandem. Merge super! Dar... se rezolva tractiunea multipla, locomotivele merg impreuna, dar nu mai raspund la comenzile lor initiale pentru functionare individuala? Primesc numai mesaje pe adresa din CV19!
Are cineva o solutie?
Multumesc,
Adrian
 
ionut07 a spus:
In prezent decodoarele vandute de Roco sunt de fapt ESU.Nu sa putea spune ca decodoarele ESU sunt mai robuste si fiabile decat Lenz Gold.Am si Lenz si Esu.Ai descoperit ceva probleme la decodoarele Lenz Gold?

Eu nu ca n-am Lenz dar m-am documentat inainte sa fac pasul si sa cumpar. Numai pe acest forum au fost descrise cateva cazuri in care s-au ars de la scurtcircuite pe iesirea de becuri.

Si oricum ESU micro e de 0,75A pe motor si 2 x 140 mA pe becuri fata de Gold mini care are 0,5A pe motor si 2 x 100mA pe becuri.

kec, ia manualul PDF de LokPilot V3.0 de la ESU si ai de la pagina 48 o lista completa a CVurilor.
 
Am reusit setarea pentru tandem dar inca nu reusesc sa activez motorul de pe adresa CV1. Recunoaste loco, aprinde si stinge lumini dar nu porneste motorul...
 
Este f. posibil ca unele decodoare sa-si dezactiveze CV1 atunci cand in CV19 este inscrisa o valoare diferita de 0. Scrie 0 in CV19 si verifica functionarea cu adresa din CV1.
 
Multumesc dac. Probabil mai lipseste o setare...
La CV19=0 se dezactiveaza CV19 si intr-adevar CV1 este activ dinnou. Cum se pot face insa sa mearga simultan? Instructiunile decodorului spun ca este posibil, insa inca nu am reusit... Probabil mai trebuie modificat ceva! Mai incerc!
Daca mai aveti idei va rog dati-mi de stire! Pe de alta parte, cu putine reglaje si CV19 activ, functioneaza si merg fara o problema vizibila.Trag doua loco, o greutate pe gare individual nu o trageau! Merita eforul. Daca reusesc sa combin CV1 cu CV 19.....
Mii de multumiri de sfaturi. M-au ajutat mult!
Orice idee este bine venita!
 
Cred ca producatorul s-a gandit ca daca locomotiva este in consist nu mai are nevoie de adresa din CV1 (sau ca masura de siguranta ca sa nu traga singura si de cealalta locomotiva)